exPertti kirjoitti:rautakanki iron bar, crowbar, breaker tool
sorkkarauta s crowbar, claw bar
Ollaan hiljaa jos ei osata kieltä. Sama koskaa Vesperiä. En ole kenenkään englantilaisen kuullut ikinä puhuvan "iron barista". Ehkä se on mahdollista jossakin finglishiä puhuvissa "asiantuntijapiireissä"
VITTUSAATANA että turhauttaa! Kerroinkin jo kuolemaa tekevästä tädistä aiemmin. Tänään tuli jonkinlainen saattohoitopäätös, ja ilmoitettin muille sisaruksille (2) tilanne. Näistä toiselle sitten soitin, ja tarjouduin varaamaan lennot puolesta, jos haluaa lähteä hyvästelemään siskoaan. Samaa olin tarjonnut jo aiemmin omiani varatessa, mutta silloin ei kiinnostanut.
Lentotarjouksen esittämisen jälkeen alkoi tinkaus, jossa esitettiin mm. seuraavia toiveita:
- täti voisi olla kuolematta vielä jonkun kuukauden, niin keväämmällä olisi mukavampi mennä
- alle viikon päästä lähtevälle lennolle olisi pitänyt saada paikat samaan hintaan mitä itse maksoin omistani kun varasin niitä alkuviikosta
- Jos katsellaan vielä hetki ja varataan sitten --> lentojen hinta ei saa muuttua kuitenkaan
- Perillä pitää olla vastaanottaja, mutta ne päivät kun siihen olisi mahdollisuus eivät käy
Kyseessä on eläkkeellä oleva ihminen, jolla ei ole lapsia, lemmikkejä eikä puutetta rahasta. Joku vitun iso ongelma sen sijaan tuntuu olevan. Mun jousto loppu just tähän.
V*tuttaa, ettei toi yksi huutonetin huutaja saa rahoja hoidettua tilille, että pääsisin tuoleista eroon. Jos ei tänään hoidu, laitan uudelleen myyntiin. Saatana!
Soitto helldeskiin:
- meillä oli sähkökatko ja nyt tuossa ruudussa lukee "NO INPUT SIGNAL"
- kuulostaisi että tietokone on sammuksissa. Painatko keskusyksiköstä virrat päälle?
- mikä ja minkä näköinen se on? Iso vai pieni, minkä värinen?
(tässä kohtaa meni aivot hetkeksi solmuun)
- Niin, tarkoitin sitä teidän tietokonettanne. En valitettavasti osaa sanoa koosta mitään, kun en tiedä minkä mallin kone kyseessä...
küllküll kirjoitti:^ Ei ku julkaisupäivä oli siirtynyt torstaille.
Soitto helldeskiin:
- meillä oli sähkökatko ja nyt tuossa ruudussa lukee "NO INPUT SIGNAL"
- kuulostaisi että tietokone on sammuksissa. Painatko keskusyksiköstä virrat päälle?
- mikä ja minkä näköinen se on? Iso vai pieni, minkä värinen?
(tässä kohtaa meni aivot hetkeksi solmuun)
- Niin, tarkoitin sitä teidän tietokonettanne. En valitettavasti osaa sanoa koosta mitään, kun en tiedä minkä mallin kone kyseessä...
Olisit tietty sanonut, että 22 cm ja rubiininpunainen.
Vesper kirjoitti:Ei voi olla, sillä nännilääkäri sai potkut, mutta Daven palstakirjoittelu jatkuu.
Työttömänä on paremmin aikaa kirjoitella.
Ontopic:
"nää meidän koneet on hitaita, tehkää jotain"
No mitähän vittua minun odotat tekevän, jos verkossa ei ole minkäänlaista lägiä, speedtesti antaa d/ul ihan normaalit nopeudet, koneen muisti- ja prosessorikäyttö on normaalia... voisitko vaikka kertoa vähän tarkemmin MIKÄ on hidasta? Uuno.
Onpa taas tilanne. Aamulla kuuden-seitsemän aikoihin oli pakkasta sen kymmenkunta astetta, ja jotenkin silloin aattelin että lämpeneehän se päivänmittaan ja lompsottelin kävellen salille ja myöhemmin sieltä töihin. No, mitävielä. Nyt on kaksikymmentä, ei lauhdu, tuulikin on pikkaisen noussut ja mulla ei oo pitkiä kalsareita tahi muutakaan ylimääräistä jalkojen lämpimiksi.
On se suomenkieli niin kovin vaikea ymmärretävä.
Jos sähköposti ei toimi siksi että tili on melkein tapissaan täynnä, "siivoa postilaatikkoasi" tarkoittaa ihan oikeasti "siivoa postilaatikkoasi".
Ai siivosit kaksi tuntia? Wuppiduu. Inboxissa on edelleen toista tuhatta viestiä. Käsityksesi siivoamisesta on ilmeisesti joko "lakaisen kaiken maton alle" tai "poimin yhden villakoiran tuosta olohuoneen matolta, niin kämppä on siisti"
Nyt minä sitten olen joutunut tunnin ajan arkistoimaan sinun meilejäsi, että pääset käyttämään postilootaasi