Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Uusi juuri Geneven autonäyttelyssä esitelty 3. sukupolven Twingo on muuten myös aika söpö, ja itse asiassa ensimmäinen kiinnostava ranskalainen auto vuosiin. Kuulitko Pertti?!?
Pieni auto + turbomoottori takana + takaveto = FunFunFun. Takamoottorilayoutin ansiosta sisätilat kojelaudasta takalasiin ovat kasvaneet 22cm vaikka auto on 10cm edeltäjäänsä lyhyempi. Ja konttikin on yllättävän iso. Bonuksena kosla on tehty yhdessä mersun kanssa tulevan Smart Förförin pohjalle, joten se saattaa myös olla teknisesti odottamattoman laadukas ranskalaiseksi autoksi.
Pieni auto + turbomoottori takana + takaveto = FunFunFun. Takamoottorilayoutin ansiosta sisätilat kojelaudasta takalasiin ovat kasvaneet 22cm vaikka auto on 10cm edeltäjäänsä lyhyempi. Ja konttikin on yllättävän iso. Bonuksena kosla on tehty yhdessä mersun kanssa tulevan Smart Förförin pohjalle, joten se saattaa myös olla teknisesti odottamattoman laadukas ranskalaiseksi autoksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
^ No ei kai kukaan ole valittanut Quashain laadustakaan vaikka se onkin englannissa koottu scenic nissanin logoilla. Varmasti jos ajaisin sillä kaikki vaan nyökyttelisivät ja virtuaalitaputtelisivat olalle.
Tätä se mersuyhteistyö sitten tiesi. Ja kai mersu otti rellun koneita näihin pienemmän sarjan autoihinsakin, muistelen.
Hauskan näköinen, aivan liian pieni. Ehkä Teinix voisi ottaa ensimmäiseksi autoksi jos muutun rahapuuksi.
Tätä se mersuyhteistyö sitten tiesi. Ja kai mersu otti rellun koneita näihin pienemmän sarjan autoihinsakin, muistelen.
Hauskan näköinen, aivan liian pieni. Ehkä Teinix voisi ottaa ensimmäiseksi autoksi jos muutun rahapuuksi.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Otettu normiauton pienoismalli, pistetty ruuvipuristimeen ja lytätty nokka sekä perse. Tai sitten vain kopioitu fiiun viissatanen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Ihme ettei joka valmistaja tee noin ja vuole rahaa jos se on noin helppoa. Puhumattakaan takavetoon vaihdosta. *sarkasmihymiö*Bluntly kirjoitti:Otettu normiauton pienoismalli, pistetty ruuvipuristimeen ja lytätty nokka sekä perse. Tai sitten vain kopioitu fiiun viissatanen.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Tuleehan tuo myymään euroopassa (lue: ranskassa) kuin häkä jos hinta on jotenkin järjellinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Aivan liian pieni mihin? Kyllä tuohon kuulemma kaksi ~180-senttistä äijää istuttaa peräkkäin varsin mukavasti. Eli tarvittaessa lastaa koslaan neljä yli keskikokoista ukkoa. Kun tässä on jo pari vuotta ajellut 2-paikkasella katiskalla, sitä on ruvennut vähän funtsimaan, että mihin sitä tilaa oikein kuvitteli aina niin kamalasti tarvitsevansa vaikka preferoinkin farkkumalleja porras- ja liuskeperiin verrattuna tilansa ja monikäyttöisyytensä vuoksi. Hukattu tila autoissa on silti pelkkää hukattua tilaa ja painoa, jonka mukanaraahaaminen ei tuo yleensä juuri mitään lisäarvoa, ellei kasvanutta kulutusta halua sellaiseksi laskea.exPertti kirjoitti:Hauskan näköinen, aivan liian pieni.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Vaihdosta ja vaihdosta. Smartin pohjalevy ja smartilla pitkä kokemus takamoottorisista takavedoista, joten kai tuo aika rutiinilla menee ja toivottavasti se myös näkyy hinnassa eikä tästä yritetä tehdä jotain fiiu 500:n kaltaista kulttilisähinta-autoa. Twingo-nimellä sellaista nyt ei toistaiseksi pitäisi hirveästi olla, mutta mistäs noista ranskisten aivoituksista tietää, hulluja kun ovat.exPertti kirjoitti:Ihme ettei joka valmistaja tee noin ja vuole rahaa jos se on noin helppoa. Puhumattakaan takavetoon vaihdosta. *sarkasmihymiö*
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Se yksikin kerta kun tila loppuu alkuunsa, pistää vituttamaan suuresti.MrM kirjoitti: Hukattu tila autoissa on silti pelkkää hukattua tilaa ja painoa, jonka mukanaraahaaminen ei tuo yleensä juuri mitään lisäarvoa, ellei kasvanutta kulutusta halua sellaiseksi laskea.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Minun jos jonkun luulisi tuon tietävän, jos asia kerran on noin. Aika monta kertaa saa tilata jonkun tilataksin tai kuljetuspalvelun siihen erotukseen, joka jo vuoden aikana pelkistä käyttökustannuksissa syntyy pienen auton ja jonkun D-segmenttiläisen välillä. Ostohinnasta puhumattakaan. Jos näkisin tuon konkreettisena ongelmana, ajelisin varmaan jollain lyhytakselivälisellä pakulla.Bluntly kirjoitti:Se yksikin kerta kun tila loppuu alkuunsa, pistää vituttamaan suuresti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Ja vaikka tuossa videossa tuo heppu jotain kitisee että takamoottorin ansiosta kontti olisi pieni, muut on kyllä sanoneet sen olevan melkoisen iso ja kyllä tuo munkin silmään näyttää kokoluokkansa autoon aika hillittömän kokoiselta takamoottorista huolimatta:
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Jos joskus tarvitsee yli viisi paikkaa ja 450 litran tavaratila menee ainakin kerran viikossa jo nykyään täyteen alkaa tuntua pieneltä.MrM kirjoitti:Aivan liian pieni mihin?
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
No eipä tuota suurperheiden tila-autoksi kyllä kaupitellakaan...
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Ei vastustusta täällä.MrM kirjoitti:No eipä tuota suurperheiden tila-autoksi kyllä kaupitellakaan...
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Näyttäisi yhtä isolta/isommalta kuin esim Opel Mokassa. Pitää tutkia speksit.MrM kirjoitti:Ja vaikka tuossa videossa tuo heppu jotain kitisee että takamoottorin ansiosta kontti olisi pieni, muut on kyllä sanoneet sen olevan melkoisen iso ja kyllä tuo munkin silmään näyttää kokoluokkansa autoon aika hillittömän kokoiselta takamoottorista huolimatta:
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Jep jep.
The new Renault Twingo and the new five-door Smart models will share the same all-new platform, all-new engines and transmissions and be built in the same factory in Nova Mesto, Slovenia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Siihenhän tulee TCE90 kone. *kiihottuu*Bluntly kirjoitti:Jep jep.
The new Renault Twingo and the new five-door Smart models will share the same all-new platform, all-new engines and transmissions and be built in the same factory in Nova Mesto, Slovenia.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Came here for school, graduated to the high life
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Re: Autoilu 2
^jaa että jokaisen kansalaisoikeus on ripustaa 20kg rautalimppu avainnippuun ja auton pitää kestää se tmc?
Kirjoitan tätä alasti
Re: Autoilu 2
¨McJanne kirjoitti:^jaa että jokaisen kansalaisoikeus on ripustaa 20kg rautalimppu avainnippuun ja auton pitää kestää se tmc?
Eipä tainnut olla sellaisesta kyse tässä kohtaa vai onko sinulla jotakin oikeaa tietoa tuohon?
Came here for school, graduated to the high life
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Re: Autoilu 2
Oletkos mahdollisesti lukenut postaamaasi artikkelia? Vihje:exPertti kirjoitti:¨McJanne kirjoitti:^jaa että jokaisen kansalaisoikeus on ripustaa 20kg rautalimppu avainnippuun ja auton pitää kestää se tmc?
Eipä tainnut olla sellaisesta kyse tässä kohtaa vai onko sinulla jotakin oikeaa tietoa tuohon?
Painava avainnippu on voinut pysäyttää auton
Virtalukkovian syyksi on tunnistettu painavat avainniput tai kuljettajan satunnainen kosketus ajon aikana auton avaimeen
Kirjoitan tätä alasti
Re: Autoilu 2
^ käsittääkseni 'painava avainnippu' on jenkkilakimiesten termi kaikelle höyhentä painavammalle avaimenperälle.
Onneksi on avainkortti jonka poistaminen ei edes sammuta autoa.
Onneksi on avainkortti jonka poistaminen ei edes sammuta autoa.
Came here for school, graduated to the high life
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Re: Autoilu 2
^Jees, miksei siis "painava poliisimies voi pysäyttää auton". Tai "ylikuorma voi pysäyttää auton".
Kirjoitan tätä alasti
Re: Autoilu 2
Oon McDillen kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä jos vaikka sattuu vahingossa ajon aikana koskettamaan virta-avainta, ansaitseekin kuolla.
Tosin vielä enemmän ansaitsee kuolla, jos pitää kättä vaihdekepillä silloin kun ei ole tarkoitus vaihtaa vaihdetta. Sen kuolemisen välttäminen kun opetettiin sentään jo autokoulussa.
Tosin vielä enemmän ansaitsee kuolla, jos pitää kättä vaihdekepillä silloin kun ei ole tarkoitus vaihtaa vaihdetta. Sen kuolemisen välttäminen kun opetettiin sentään jo autokoulussa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Re: Autoilu 2
En tiiä onko Munaaja harjoittanut autoilua takavuosikymmeninä, mutta minulla on muistissa useampikin automerkki, mistä sai runkattua nykkelin irti ajon aikana ilman että vehjes edes sammui. Joku Bedfordi tais olla semmonen, ettei sitä saanut edes sammutettua avaimella. Kehitys kehittyy, sano. Skodat, fordit ja Opelit ja muut laatuautot olivat melkeinpä tunnettuja siitä, että jos vaikka mittaristosta kyrvähti polttimo, koko vehje sammui, solenoidi-ongelmat vei vehkeitä paaliin oikealta ja vasemmalta. Kehitys kehittyy, sano.MrM kirjoitti:Oon McDillen kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä jos vaikka sattuu vahingossa ajon aikana koskettamaan virta-avainta, ansaitseekin kuolla.
Tosin vielä enemmän ansaitsee kuolla, jos pitää kättä vaihdekepillä silloin kun ei ole tarkoitus vaihtaa vaihdetta. Sen kuolemisen välttäminen kun opetettiin sentään jo autokoulussa.
Kirjoitan tätä alasti
Re: Autoilu 2
Avain ei saisi lähteä. Mä oon joutunut yhteen autoon lukkopesän vaihtamaan, kun katsastusmies huomas asian. Mä en luonnollisesti ollut huomannut koko asiaa, kun ei ole tapana räplätä avainta ajon aikana.McJanne kirjoitti:En tiiä onko Munaaja harjoittanut autoilua takavuosikymmeninä, mutta minulla on muistissa useampikin automerkki, mistä sai runkattua nykkelin irti ajon aikana ilman että vehjes edes sammui.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain