Uusi juuri Geneven autonäyttelyssä esitelty 3. sukupolven Twingo on muuten myös aika söpö, ja itse asiassa ensimmäinen kiinnostava ranskalainen auto vuosiin. Kuulitko Pertti?!?
Pieni auto + turbomoottori takana + takaveto = FunFunFun. Takamoottorilayoutin ansiosta sisätilat kojelaudasta takalasiin ovat kasvaneet 22cm vaikka auto on 10cm edeltäjäänsä lyhyempi. Ja konttikin on yllättävän iso. Bonuksena kosla on tehty yhdessä mersun kanssa tulevan Smart Förförin pohjalle, joten se saattaa myös olla teknisesti odottamattoman laadukas ranskalaiseksi autoksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
^ No ei kai kukaan ole valittanut Quashain laadustakaan vaikka se onkin englannissa koottu scenic nissanin logoilla. Varmasti jos ajaisin sillä kaikki vaan nyökyttelisivät ja virtuaalitaputtelisivat olalle.
Tätä se mersuyhteistyö sitten tiesi. Ja kai mersu otti rellun koneita näihin pienemmän sarjan autoihinsakin, muistelen.
Hauskan näköinen, aivan liian pieni. Ehkä Teinix voisi ottaa ensimmäiseksi autoksi jos muutun rahapuuksi.
exPertti kirjoitti:Hauskan näköinen, aivan liian pieni.
Aivan liian pieni mihin? Kyllä tuohon kuulemma kaksi ~180-senttistä äijää istuttaa peräkkäin varsin mukavasti. Eli tarvittaessa lastaa koslaan neljä yli keskikokoista ukkoa. Kun tässä on jo pari vuotta ajellut 2-paikkasella katiskalla, sitä on ruvennut vähän funtsimaan, että mihin sitä tilaa oikein kuvitteli aina niin kamalasti tarvitsevansa vaikka preferoinkin farkkumalleja porras- ja liuskeperiin verrattuna tilansa ja monikäyttöisyytensä vuoksi. Hukattu tila autoissa on silti pelkkää hukattua tilaa ja painoa, jonka mukanaraahaaminen ei tuo yleensä juuri mitään lisäarvoa, ellei kasvanutta kulutusta halua sellaiseksi laskea.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
exPertti kirjoitti:Ihme ettei joka valmistaja tee noin ja vuole rahaa jos se on noin helppoa. Puhumattakaan takavetoon vaihdosta. *sarkasmihymiö*
Vaihdosta ja vaihdosta. Smartin pohjalevy ja smartilla pitkä kokemus takamoottorisista takavedoista, joten kai tuo aika rutiinilla menee ja toivottavasti se myös näkyy hinnassa eikä tästä yritetä tehdä jotain fiiu 500:n kaltaista kulttilisähinta-autoa. Twingo-nimellä sellaista nyt ei toistaiseksi pitäisi hirveästi olla, mutta mistäs noista ranskisten aivoituksista tietää, hulluja kun ovat.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
MrM kirjoitti: Hukattu tila autoissa on silti pelkkää hukattua tilaa ja painoa, jonka mukanaraahaaminen ei tuo yleensä juuri mitään lisäarvoa, ellei kasvanutta kulutusta halua sellaiseksi laskea.
Se yksikin kerta kun tila loppuu alkuunsa, pistää vituttamaan suuresti.
Bluntly kirjoitti:Se yksikin kerta kun tila loppuu alkuunsa, pistää vituttamaan suuresti.
Minun jos jonkun luulisi tuon tietävän, jos asia kerran on noin. Aika monta kertaa saa tilata jonkun tilataksin tai kuljetuspalvelun siihen erotukseen, joka jo vuoden aikana pelkistä käyttökustannuksissa syntyy pienen auton ja jonkun D-segmenttiläisen välillä. Ostohinnasta puhumattakaan. Jos näkisin tuon konkreettisena ongelmana, ajelisin varmaan jollain lyhytakselivälisellä pakulla.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Ja vaikka tuossa videossa tuo heppu jotain kitisee että takamoottorin ansiosta kontti olisi pieni, muut on kyllä sanoneet sen olevan melkoisen iso ja kyllä tuo munkin silmään näyttää kokoluokkansa autoon aika hillittömän kokoiselta takamoottorista huolimatta:
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
MrM kirjoitti:Ja vaikka tuossa videossa tuo heppu jotain kitisee että takamoottorin ansiosta kontti olisi pieni, muut on kyllä sanoneet sen olevan melkoisen iso ja kyllä tuo munkin silmään näyttää kokoluokkansa autoon aika hillittömän kokoiselta takamoottorista huolimatta:
Näyttäisi yhtä isolta/isommalta kuin esim Opel Mokassa. Pitää tutkia speksit.
The new Renault Twingo and the new five-door Smart models will share the same all-new platform, all-new engines and transmissions and be built in the same factory in Nova Mesto, Slovenia.
The new Renault Twingo and the new five-door Smart models will share the same all-new platform, all-new engines and transmissions and be built in the same factory in Nova Mesto, Slovenia.
Oon McDillen kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä jos vaikka sattuu vahingossa ajon aikana koskettamaan virta-avainta, ansaitseekin kuolla.
Tosin vielä enemmän ansaitsee kuolla, jos pitää kättä vaihdekepillä silloin kun ei ole tarkoitus vaihtaa vaihdetta. Sen kuolemisen välttäminen kun opetettiin sentään jo autokoulussa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
MrM kirjoitti:Oon McDillen kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä jos vaikka sattuu vahingossa ajon aikana koskettamaan virta-avainta, ansaitseekin kuolla.
Tosin vielä enemmän ansaitsee kuolla, jos pitää kättä vaihdekepillä silloin kun ei ole tarkoitus vaihtaa vaihdetta. Sen kuolemisen välttäminen kun opetettiin sentään jo autokoulussa.
En tiiä onko Munaaja harjoittanut autoilua takavuosikymmeninä, mutta minulla on muistissa useampikin automerkki, mistä sai runkattua nykkelin irti ajon aikana ilman että vehjes edes sammui. Joku Bedfordi tais olla semmonen, ettei sitä saanut edes sammutettua avaimella. Kehitys kehittyy, sano. Skodat, fordit ja Opelit ja muut laatuautot olivat melkeinpä tunnettuja siitä, että jos vaikka mittaristosta kyrvähti polttimo, koko vehje sammui, solenoidi-ongelmat vei vehkeitä paaliin oikealta ja vasemmalta. Kehitys kehittyy, sano.
McJanne kirjoitti:En tiiä onko Munaaja harjoittanut autoilua takavuosikymmeninä, mutta minulla on muistissa useampikin automerkki, mistä sai runkattua nykkelin irti ajon aikana ilman että vehjes edes sammui.
Avain ei saisi lähteä. Mä oon joutunut yhteen autoon lukkopesän vaihtamaan, kun katsastusmies huomas asian. Mä en luonnollisesti ollut huomannut koko asiaa, kun ei ole tapana räplätä avainta ajon aikana.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain