Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
UncleSam
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 24.08.2005 15:58
Paikkakunta: B-3000

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja UncleSam »

:on: So Hard:lla ei taida olla paljoakaan kokemusta autoista. Hearsay hearsay.

:off: Noissa ranskanpullissa ei todellakaan ole sen kummemin vikaa kuin saksalaisissa. Ton vuosimallin citikan heikoin lenkki on sahkot ja ilmastointi.

Ajoin 406 peugeotin 350tkm:iin. Normi huoltojen lisaksi joutu syylarin vaihtamaan koska meni irtokivi lapi. Kone oli kylla se vanha 1.9td mita ei ajamalla saa rikki niin kauan ku oljya riittaa! Vaha niinku vanhat toyotat. Myin pohjois-afrikkaan taksiksi.

Nyt on alla 407-farkku ja 210tkm mittarissa, ei mitaan vikaa tahan mennessa. Ruostetta ei todellakaan ole vaikka taallakin teita suolataan.

Firman uudet bmwt volkkarit ja audit seisoo pajalla tuon tuosta.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Ei kun erona on käsitykseni mukaan se, että kun -04 quattroaudista vaihdetaan tulppapuolia 15t välein ja koko ajan autolla ajo on pientä täryyttämistä kun joku puola on mennyt tai menossa (muista pikkujutuista puhumattakaan) ne ovat ominaisuuksia tai "alimitoitettuja" osia.

Kun ranskalaiseen tulee sama ne ovat täysiä paskoja, sanoinhan minä.

Oikeasti typerin juttu esim rellussa on se suomen ilmastoon huonosti sopiva alumiini-metalli-alumiini liitos. Ei olisi pitänyt ottaa oppia volkkarilta kun he aloittivat trendin kiinnittämällä akun metallisen maakaapelin alumiiniseen vaihdelaatikkoon. Muistelen autosähköliikkeitten myyvän valmista maakaapelin jatkopalaa siihen, ainakin omani löytyi hyllystä.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Kierros tehty ja käteen jäi ei mitään. Citikan ATM-loota kuulostaa niin pommilta ettei siihen uskaltanut sekaantua edes koeajon verran.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tässä Bluntlylle kerrankin kunnon peli !

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mika ... n-neliveto

Olisi kyllä oiva mökkiauto itselle :hep:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tahtoo!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Taas tsekattu läpi pösöä, citikkaa, nissania ja vielä kerran pösöä. Neljän tonnin hintaluokassa noissa merkeissä ei ole kyllä mitään hyvää tarjolla. Luulen että ranskalaistestini jää tähän.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:Taas tsekattu läpi pösöä, citikkaa, nissania ja vielä kerran pösöä. Neljän tonnin hintaluokassa noissa merkeissä ei ole kyllä mitään hyvää tarjolla. Luulen että ranskalaistestini jää tähän.
Uskon että hankalaa on löytää.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Mistähän merkistä Masa ajattelit löytää priimaa 4donalla. :) Keskivertoa parempi tod näk olisi vilkaista vaikka laguna IIset läpi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tossa hintaluokassa suurella osalla myyjistä on harhakuva autonsa arvosta. 3ke kärryistä pyydetään 5 ja 5ke kärryistä liki 9ke.
Uskovat oikeaan hintatasoon vasta kun ovat kaupitelleet pari kuukautta. Ehkä eivät silloinkaan. Onhan nytkin nettiautossa myynnissä autoja joiden kuvat otettu vihreän maan aikaan ja hinta on edelleen tiukka... mutta kun kohta tulee kevät ja autokuumeiset ostajat!!!11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: laguna IIset läpi.

Niillä vikalistoilla ja jutuilla mitä olen lukenut niin en uskalla. Sehän on juttujen mukaan ihan susi koko auto.





Pulkkis puhuu asiaa. Sama huomio hinnoista ja hintaluuloista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ siksi se onkin niin halpa. Tiedän erään lagunan omistajan, joka otti ei ranskiksia omistaneena riskin ja ainut vika kahteen ensimmäiseen vuoteen oli 'reipasta hetkellistä kaasunkäyttöä' sammuakseen vaativa päästönvalvonnan varoitusvalo. Osti vielä sellaisen kombon, että en olisi itsekään uskaltanut (bensa-maatti).
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.nettiauto.com/renault/laguna/5291505

uskomatonta, faceliftkin tehty, 236t mittarissa. hp4500e
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Lagunassa on umpityperä se luottokortti-avainjuttu.

Paljon noissa on kyllä vikaa ihan huoltokirjojen leimojenkin takana. Alle 200tkm ajetuista diiseleistä mennyt turboa jne..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ on minullakin sellainen. Tyrkkään 'avaimen' koteloon, painan napista ja käynnistymistä odottaessa laitan turvavyön kiinni.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

masa kirjoitti:Lagunassa on umpityperä se luottokortti-avainjuttu.
Et kai sä nyt jonkun typerän nippelijutun takia kuitenkaan valintamahdollisuuksia ala tossa hintaluokassa rajaamaan?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Äh, innostuin katsomaan lagunan tarjontaa ja melkein iski autokuume itselle. Tuo uuden korimallin farkku olisi kyllä une belle voiture.

http://www.nettiauto.com/renault/laguna/5034160
Came here for school, graduated to the high life
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

exPertti kirjoitti:Äh, innostuin katsomaan lagunan tarjontaa ja melkein iski autokuume itselle. Tuo uuden korimallin farkku olisi kyllä une belle voiture.

http://www.nettiauto.com/renault/laguna/5034160
Rellussa taitaa hinta pudota aika vauhtia?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Leevi kirjoitti:Rellussa taitaa hinta pudota aika vauhtia?

Kaikissa autoissa putoaa. Mulla tuli mersun hinta kolmessa vuodessa alas 14 tonnia, kaverilla bemarin hinta kahdessa vuodessa 15 tonnia.


Ostin Citikan C5:sen. Saa nähdä pääseekö sillä rottosella töihin ja takas.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^^ eihän neljässä vuodessa ole kuin vajaa 2/3 osaa lähtenyt. :) Olen asemoinut itseni hyvinpidetyn rellun toiseksi omistajaksi.

^ millainen sitikka tarttui.
Came here for school, graduated to the high life
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Rellussa taitaa hinta pudota aika vauhtia?

Kaikissa autoissa putoaa. Mulla tuli mersun hinta kolmessa vuodessa alas 14 tonnia, kaverilla bemarin hinta kahdessa vuodessa 15 tonnia.


Ostin Citikan C5:sen. Saa nähdä pääseekö sillä rottosella töihin ja takas.
hmmm, laskin tuossa että oman auton arvonalennus olisi luokkaa 180€/kk. Erään toisen auton 280€/kk. Toki nuokin perustuvat siihen arvioon mitä autosta saisi. Yritin kyllä katsoa hintaa verrokkiautojen hintaryhmästä alareunasta.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
^ millainen sitikka tarttui.

2.2D Atm.

Ja heti nyt tarkemmassa kuuntelussa ja hiljaisessa ympäristössä korva erottaa jonkunlaisen ylimääräisen äänen käynnin yhteydessä. Ääni on kierrosnopeudeltaan liian nopea moottoriin paikallistettavaksi, mutta laturi tai hydraulipumppu voisi olla sopiva. Aika näyttää mikä hajoaa. Nokkaremmin vaihtoon on matkaa 60 tkm, joten en usko vesipumpuksi..


Makea kyyti kyl on, pakko myöntää.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Joko suhautit varovasti silikonia apulaitehihnan päälle (en suosittele käyttöpinnoille :) )?

Olen itse pohtinutkin millaista olisi "kersantinnatsojen" omistaminen, joten hyvä että aloitat oikein haastavimmasta päästä heti. Ei kai tuo mitenkään voi huonompi taloudellisesti olla kuin mersu. Pahinta olisi kai jos rupeaisi jättämään tielle tärkeillä reissuilla, kai tuota muuten mersun arvonalenemalla aika hyvin kunnossa pitää ja jää jotakin leivän päällekin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pienihän tuo masan Mesen arvonalenema on ollut.
Mun nykyisestä autosta taitaa pyyhkiytyä ekana vuonna reilut 15ke pois 35tkm aikana.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:Pienihän tuo masan Mesen arvonalenema on ollut.

Joo. Vain noin 590€ / kk koko elinikänsä aikana.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vaihdoitko sä Masa nyt siis halvempaan käytettyyn? Maallikkona voisi kuvitella, että ei ne ongelmat siitä ainakaan vähene? Mersun kanssa sulla olisi ollut "devil you know".
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin