So Hard:lla ei taida olla paljoakaan kokemusta autoista. Hearsay hearsay.
Noissa ranskanpullissa ei todellakaan ole sen kummemin vikaa kuin saksalaisissa. Ton vuosimallin citikan heikoin lenkki on sahkot ja ilmastointi.
Ajoin 406 peugeotin 350tkm:iin. Normi huoltojen lisaksi joutu syylarin vaihtamaan koska meni irtokivi lapi. Kone oli kylla se vanha 1.9td mita ei ajamalla saa rikki niin kauan ku oljya riittaa! Vaha niinku vanhat toyotat. Myin pohjois-afrikkaan taksiksi.
Nyt on alla 407-farkku ja 210tkm mittarissa, ei mitaan vikaa tahan mennessa. Ruostetta ei todellakaan ole vaikka taallakin teita suolataan.
Firman uudet bmwt volkkarit ja audit seisoo pajalla tuon tuosta.
^ Ei kun erona on käsitykseni mukaan se, että kun -04 quattroaudista vaihdetaan tulppapuolia 15t välein ja koko ajan autolla ajo on pientä täryyttämistä kun joku puola on mennyt tai menossa (muista pikkujutuista puhumattakaan) ne ovat ominaisuuksia tai "alimitoitettuja" osia.
Kun ranskalaiseen tulee sama ne ovat täysiä paskoja, sanoinhan minä.
Oikeasti typerin juttu esim rellussa on se suomen ilmastoon huonosti sopiva alumiini-metalli-alumiini liitos. Ei olisi pitänyt ottaa oppia volkkarilta kun he aloittivat trendin kiinnittämällä akun metallisen maakaapelin alumiiniseen vaihdelaatikkoon. Muistelen autosähköliikkeitten myyvän valmista maakaapelin jatkopalaa siihen, ainakin omani löytyi hyllystä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Taas tsekattu läpi pösöä, citikkaa, nissania ja vielä kerran pösöä. Neljän tonnin hintaluokassa noissa merkeissä ei ole kyllä mitään hyvää tarjolla. Luulen että ranskalaistestini jää tähän.
masa kirjoitti:Taas tsekattu läpi pösöä, citikkaa, nissania ja vielä kerran pösöä. Neljän tonnin hintaluokassa noissa merkeissä ei ole kyllä mitään hyvää tarjolla. Luulen että ranskalaistestini jää tähän.
Tossa hintaluokassa suurella osalla myyjistä on harhakuva autonsa arvosta. 3ke kärryistä pyydetään 5 ja 5ke kärryistä liki 9ke.
Uskovat oikeaan hintatasoon vasta kun ovat kaupitelleet pari kuukautta. Ehkä eivät silloinkaan. Onhan nytkin nettiautossa myynnissä autoja joiden kuvat otettu vihreän maan aikaan ja hinta on edelleen tiukka... mutta kun kohta tulee kevät ja autokuumeiset ostajat!!!11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
^ siksi se onkin niin halpa. Tiedän erään lagunan omistajan, joka otti ei ranskiksia omistaneena riskin ja ainut vika kahteen ensimmäiseen vuoteen oli 'reipasta hetkellistä kaasunkäyttöä' sammuakseen vaativa päästönvalvonnan varoitusvalo. Osti vielä sellaisen kombon, että en olisi itsekään uskaltanut (bensa-maatti).
exPertti kirjoitti:Äh, innostuin katsomaan lagunan tarjontaa ja melkein iski autokuume itselle. Tuo uuden korimallin farkku olisi kyllä une belle voiture.
Leevi kirjoitti:Rellussa taitaa hinta pudota aika vauhtia?
Kaikissa autoissa putoaa. Mulla tuli mersun hinta kolmessa vuodessa alas 14 tonnia, kaverilla bemarin hinta kahdessa vuodessa 15 tonnia.
Ostin Citikan C5:sen. Saa nähdä pääseekö sillä rottosella töihin ja takas.
hmmm, laskin tuossa että oman auton arvonalennus olisi luokkaa 180€/kk. Erään toisen auton 280€/kk. Toki nuokin perustuvat siihen arvioon mitä autosta saisi. Yritin kyllä katsoa hintaa verrokkiautojen hintaryhmästä alareunasta.
Ja heti nyt tarkemmassa kuuntelussa ja hiljaisessa ympäristössä korva erottaa jonkunlaisen ylimääräisen äänen käynnin yhteydessä. Ääni on kierrosnopeudeltaan liian nopea moottoriin paikallistettavaksi, mutta laturi tai hydraulipumppu voisi olla sopiva. Aika näyttää mikä hajoaa. Nokkaremmin vaihtoon on matkaa 60 tkm, joten en usko vesipumpuksi..
^ Joko suhautit varovasti silikonia apulaitehihnan päälle (en suosittele käyttöpinnoille )?
Olen itse pohtinutkin millaista olisi "kersantinnatsojen" omistaminen, joten hyvä että aloitat oikein haastavimmasta päästä heti. Ei kai tuo mitenkään voi huonompi taloudellisesti olla kuin mersu. Pahinta olisi kai jos rupeaisi jättämään tielle tärkeillä reissuilla, kai tuota muuten mersun arvonalenemalla aika hyvin kunnossa pitää ja jää jotakin leivän päällekin.
Pienihän tuo masan Mesen arvonalenema on ollut.
Mun nykyisestä autosta taitaa pyyhkiytyä ekana vuonna reilut 15ke pois 35tkm aikana.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vaihdoitko sä Masa nyt siis halvempaan käytettyyn? Maallikkona voisi kuvitella, että ei ne ongelmat siitä ainakaan vähene? Mersun kanssa sulla olisi ollut "devil you know".
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.