Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä opin lukemaan 4-vuotiaana. Aku Ankasta :roll:

Tämä tarina on tosi.
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mä 3,5-v! Pajatin ääneen sanomalehtii, vieraat ihmetteli et onks toi tyyppi opetellu noi ulkoo.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Hieno teoria! Lapsenahan kävi vähän samanlailla. Kun oli lukenut tarpeeksi pitkään, ehti lukemaan jo ala-asteikäisenä läpi esim. lähikirjaston lastenosaston. Sitten joutui siirtymään "mukavuusalueelta" eteenpäin eli aikuisten osastolle, ja sieltä aihealue kerralla etsimään sitä omaa juttua.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Tästä voisi tehdä tutkimuksen, kuinka moni kitinäläinen on oppinut lukemaan alle kouluikäisenä. Onko yhdistävä tekijä vihdoin löytynyt???
En ole. Anteeksi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Pitää kysästä äidiltä, mutta veikkaan ennen kouluikää. En muista aikaa jolloin en olisi lukenut.
Kottarainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Nelivuotiaana minäkin. Tyttö (1.5 vuotta) ei taida sentään ihan vielä lukea. Tutuista kirjoista osoittaa kyllä vakuuttavan näköisesti tekstiä ja kertoo ihan oikein mitä siinä lukee. Osaa myös melkolailla ulkoa eniten luetun iltasatukirjan ja on alkanut laulaa. Pääasiassa Tehosekoitinta. Kuulostaa kyllä ihan yhtä epävireiseltä kuin äitinsäkin, mutta sillä saattaa silti olla vielä toivoa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Kottarainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

:sir:
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Iso mies osaa jo monta sanaa.
Äiti, anna, ei, soosoo, kakka, heihei, maato (maito), aato (auto) ja leego. Lisäksi haliessa sanotaan aina "aijaiii". Tavailee kovasti sanoja kissa ja sisko mutta on tuo s-kirjain vähän hakusessa vaikeimmissa sanoissa...
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä on aikamoisen huolehtiva persoona, kuten olen toki aikaisemminkin huomioinut.

Nyt kun omat posket huutaa kaikesta kukkivasta niin silmät vuotaa ja muistuttaa tomaattia väriltään ja turvotukseltaan. Tietysti pieni luuli että äiti pillittää tjmv. ja tuli niin söpösti halaamaan ja taputtelemaan "ei äiti itketä". Ei itketä keskiviikkona, ei.

Haki myös tyynyn, asetellen lattialle "äiti makaamaan". Aaaw.

Nyt pitää kuitenkin siivota kun on niin kauheasti "roskia" lattioilla ja lähti jo hakemaan imuria siivouskaapista. Onneksi on tuo oma laadunvalvoja joka tutkii jokaisen nurkan. Tuomio on joko "vielä roskia" tai "ei enää roskia".
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

RP kirjoitti:laadunvalvoja
Joo, meillä juniori sanoi eilen "sisällä ei saa mennä kengät jalassa" minulle kun kotiin tullessa tuli puoli metriä liian pitkälle kengät jalassa. :)
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Jännän tarkkoja nuo pienet on kun jonkun asian oppii, meinaan kieltoja.

Tytsän siivousinto on välillä aika hellyyttävää. On hyvin tarkka että sängyt pedataan, pyykit laitetaan aamulla kaappiin pois tieltä ym. Minä kun voisin olla petaamatta ihan onnellisena, ja pyykitkin laittaa kunhan hotsittaa.

Tuossa oli kylässä tuttuja. Tytsä esitteli ylpeänä huonettaan, itse olin vessassa. Siellä selitti vieraille "Oi, oi, roskia sängyn alla, äiti ei siivonnut hyvin, oi oi... missä harja on, oi oi roskia". Oli pakko huudella että hei, just eilen imuroisin!

Hyvä puoli on tietysti se että korjaa omia sotkujaan. Hakee paperia yms. jos jotain pillaantuu sohvalle, lattialle yms. Vie roskiin roskat yms.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Onnea vaan! Nimittäin kun pääsee EI:n makuun niin pahemmaksi tuo muuttuu. Tuo on se hetki kun tulet pian näkemään että joo, lahjonta ja kiristys, tuo ihana autuus.

Onhan se söpöä kun oma lapsi alkaa opettelemaan omia rajojaan. EI:llä se alkaa.
exPertti
Kitisijä

Kyllä se ei-kausi sitten tasaantuukin.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:Kyllä se ei-kausi sitten tasaantuukin.
Joo, tasaantumassa on jo, mutta oli se pahin huippu jotain käsittämätöntä.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

:roll:

Ei välttämättä. Seuraavaksi 6 v ja pahenemaan päin...
exPertti
Kitisijä

RP kirjoitti:Joo, tasaantumassa on jo, mutta oli se pahin huippu jotain käsittämätöntä.
No joo, joskus meinasi kiehahtaa mutta lopulta meni nauruksi kun ajattelin että siinä ne itsepäiset geenit ovat täydessä vauhdissa..
exPertti
Kitisijä

AngryBird kirjoitti:

Kiristys, manipulointi, lahjonta... :)
AngryBird

exPertti kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:

Kiristys, manipulointi, lahjonta... :)
Luuletko, ettei ole toteutettu... Ei toimi.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Naisilta puuttuu auktoriteetti. Pätee myös koiriin tai mihin tahansa.
Paras päivä ikinä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä olen huomannut että se mikä toimii, ei enää kahden viikon päästä toimikkaan, joten pitäisi kehittää mielikuvitusta, että osaa keksiä mitä ihmeellisimpiä tapoja lahjoja että kiristää. Hankalaa!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Riemumieli kirjoitti:Naisilta puuttuu auktoriteetti. Pätee myös koiriin tai mihin tahansa.
Mä kyllä väitän että tytsä tottelee mua paremmin kuin isäänsä, mutta osaa myös koetella mua paremmin mitä isäänsä. Isänsä kun on viilipytty, toisin kuin äitinsä.
AngryBird

Riemumieli kirjoitti:Naisilta puuttuu auktoriteetti. Pätee myös koiriin tai mihin tahansa.
Ehdotan, että kokeilet auktoriteetilla pätemistä kun vastapuolen käytösongelmat johtuvat sairaudesta.
exPertti
Kitisijä

AngryBird kirjoitti:
Ehdotan, että kokeilet auktoriteetilla pätemistä kun vastapuolen käytösongelmat johtuvat sairaudesta.
Kärsiikö kysyä mistä sairaudesta on kyse?
AngryBird

exPertti kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
Kärsiikö kysyä mistä sairaudesta on kyse?
Neurologinen sairaus, tai pikemminkin nippu niitä. En avaudu enempää.
exPertti
Kitisijä

AngryBird kirjoitti:Neurologinen sairaus, tai pikemminkin nippu niitä. En avaudu enempää.
Ouraidi then, lienee viisainta.

Meillä Ei-juttu on vaan sitä samaa geeneissä olevaa itsepäisyyttä jolla on kammettu kiviä pois itä-suomen pelloista jo yli vuosisadan ajan. Ja nyttemmin on tultu hölmöilemään katuvalaistuille alueille. :)
Vastaa Viestiin