Pitääkin tänään vaihtaa lakanat. On niin ihana mennä nukkumaan puhtaiden, viileiden lakanoiden väliin just suihkusta tulleena...

Kuvittelin, että mitä kuumempi vesi sen kuluttavampi vaikutus. Mihin perustuu oma tietosi, että ysäri jopa pahentaisi tilannetta entisestään?Manaaja kirjoitti:Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Noin minunkin järkeni sanoisi, mutta kokemukseni oli päinvastainen.Hassua, mutta mun mielestä puuvillasatiini nimenomaan tuntuu ihoa vasten viileämmältä silkkisemmän punontansa vuoksi kuin normaali puuvilla.
Luulin, että puhuit petauspussista, joka muistuttaa mielestäni enemmän kirjekuorta kuin äsken googlaamani kirjekuorilakana. Pitää katsoa kaupassa miten tuollainen voi toimia ilman kuminauhaa.Ja kirjekuorilakana on ihan helppo pujotettava, kunhan vain oppii tekemään sen oikein. Et vain osannut!
No kulumista voi tapahtua monella tavalla. Mä oon antanut itseni ymmärtää että mitä kuumempi pesu, sen enemmän se kuivattaa kangasta ja rikkoo kangassyitä, tehden kankaasta karheampaa. Se näkyy sitten ajan kanssa esim. nukkaantumisena. Kaikki kuluminen ei kuluta aina sileäksi.Tirina kirjoitti:Kuvittelin, että mitä kuumempi vesi sen kuluttavampi vaikutus. Mihin perustuu oma tietosi, että ysäri jopa pahentaisi tilannetta entisestään?Manaaja kirjoitti:Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Mitäs jos ihan oikeasti vaan kävisit ostamassa sitä huuhteluainetta? Säästää kangasta ja todennäköisesti myös sun aivoparkoja jotka joutuvat aivan kohtuuttoman stressin kohteeksi asian kanssa.Lakana on nyt muuten kuivunut ja mankeloitu, mutta karkeus pysyi.
Silitys vielä, mutta luulen että tuota on vaan pyöritettävä koneessa monta kertaa.
Onko kenelläkään kokemusta hierontapallon näköisistä piikkisistä palloista, jollaisia laitetaan pyykin joukkoon. Nopeuttaisikohan sellaisen käyttö pehmitysprosessia?
Samalla tavalla kuin muotoonommeltu paita pysyy ihmisen päällä ilman kuminauhaa.Luulin, että puhuit petauspussista, joka muistuttaa mielestäni enemmän kirjekuorta kuin äsken googlaamani kirjekuorilakana. Pitää katsoa kaupassa miten tuollainen voi toimia ilman kuminauhaa.
Pesitkö sen ennen ensimmäistä käyttökertaa? Suosittelen edelleen ostamaan huuhteluainetta. Tai jos et nyt jostain syystä sitten halua, niin kokeile edes lurauttaa sinne lokeroon pari ruokalusikallista etikkaa.Tirina kirjoitti:Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.
Ei välttämättä. Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille
Mikä merkki ja tyyppi sanoitte olevannekaan, haluaisin hankkia samanlaisen.Manaaja kirjoitti:Pesitkö sen ennen ensimmäistä käyttökertaa? Suosittelen edelleen ostamaan huuhteluainetta. Tai jos et nyt jostain syystä sitten halua, niin kokeile edes lurauttaa sinne lokeroon pari ruokalusikallista etikkaa.Tirina kirjoitti:Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.
Ei välttämättä. Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille
Minulle nuo kaverisanat tavaroille tuntuu niin vierailta, no sanotaan sitten petari.Manaaja kirjoitti:Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.