Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Mirkku
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Musta tuollaiset kirjekuorilakanat on jotenkin... ei hjyva. En vaan tykkää. Frotee/kreppilakanoista tulee mieleen, että ihminen on jotenkin pidätyskyvytön. Mikä on sitten seuraava vaihtoehto? Muovitetut froteelakanat :lol: ?
Pitääkin tänään vaihtaa lakanat. On niin ihana mennä nukkumaan puhtaiden, viileiden lakanoiden väliin just suihkusta tulleena... :h:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jos petari on vähänkään paksumpi niin tavallinen lakana ei pysy sen päällä menemättä ryppyyn, koska lakana ei ole elastinen, vaikka sen alla oleva patja on.

Eikä se kyllä pysy ohuemmissakaan, huomaa hyvin esimerkiksi laivalla käydessä. Ne lakanat on aina jossain ihme puolisolmussa puoli petaria paljaana jo pelkästä päällä istumisesta, ja ne punkat joutuu aina petaamaan ennen nukkumaanmenoa.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miekkaani postista odotellessa ostin eilen:

-Maiharityyppisen mutta minusta coolimman näköisen takin. Riittävästi taskuja. Epäröin kokojen L ja XL välillä, mutta koska ällässä minulle laihalle istuvuudesta huolimatta vaikutti olevan vyötärökiristys liian ylhäällä, päädyin XL:ään. Siitä tosin täytyy jotenkin kuroa hihoja lyhyemmäksi. Hinta 39 euroa.
-Kahdet farkut. Siniset ja mustat. Hinta 16 euroa/pari.
-Sukkia.

Kirpputorilta:
-Käytetty VHS-nauhuri 20 euroa. En ole vielä kokeillut toimiiko.
-Aika hyvä 12X50 kiikari 18 euroa. Vanhat kiikarini ovat pienempiä. Tuolla näkee paremmin, mutta ei ole mukana kannettava.. Karjakkotyttöjen tirkistelyyn.

Lisäksi kävin eka kertaa kiinalaisessa ravintolassa. Seisova pöytä 7.50 euroa. Otin liikaakin joka tyyppiä, kesken jäi. Mutta ihan syötävää.
Tirina

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Manaaja kirjoitti:
Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.
Kuvittelin, että mitä kuumempi vesi sen kuluttavampi vaikutus. Mihin perustuu oma tietosi, että ysäri jopa pahentaisi tilannetta entisestään?

Lakana on nyt muuten kuivunut ja mankeloitu, mutta karkeus pysyi.
Silitys vielä, mutta luulen että tuota on vaan pyöritettävä koneessa monta kertaa. Suosikki pussilakanani olivat samaa karkeaa laatua, mutta hioutuivat vähitellen timanttisiksi.

Onko kenelläkään kokemusta hierontapallon näköisistä piikkisistä palloista, jollaisia laitetaan pyykin joukkoon. Nopeuttaisikohan sellaisen käyttö pehmitysprosessia?
Hassua, mutta mun mielestä puuvillasatiini nimenomaan tuntuu ihoa vasten viileämmältä silkkisemmän punontansa vuoksi kuin normaali puuvilla.
Noin minunkin järkeni sanoisi, mutta kokemukseni oli päinvastainen.
Ja kirjekuorilakana on ihan helppo pujotettava, kunhan vain oppii tekemään sen oikein. Et vain osannut!
Luulin, että puhuit petauspussista, joka muistuttaa mielestäni enemmän kirjekuorta kuin äsken googlaamani kirjekuorilakana. Pitää katsoa kaupassa miten tuollainen voi toimia ilman kuminauhaa.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Puuvillasatiininen kirjekuorilakana, kiitos.

Mitä ostin? No LÄÄKKEET :dumb:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Tirina kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.
Kuvittelin, että mitä kuumempi vesi sen kuluttavampi vaikutus. Mihin perustuu oma tietosi, että ysäri jopa pahentaisi tilannetta entisestään?
No kulumista voi tapahtua monella tavalla. Mä oon antanut itseni ymmärtää että mitä kuumempi pesu, sen enemmän se kuivattaa kangasta ja rikkoo kangassyitä, tehden kankaasta karheampaa. Se näkyy sitten ajan kanssa esim. nukkaantumisena. Kaikki kuluminen ei kuluta aina sileäksi.
Lakana on nyt muuten kuivunut ja mankeloitu, mutta karkeus pysyi.
Silitys vielä, mutta luulen että tuota on vaan pyöritettävä koneessa monta kertaa.

Onko kenelläkään kokemusta hierontapallon näköisistä piikkisistä palloista, jollaisia laitetaan pyykin joukkoon. Nopeuttaisikohan sellaisen käyttö pehmitysprosessia?
Mitäs jos ihan oikeasti vaan kävisit ostamassa sitä huuhteluainetta? Säästää kangasta ja todennäköisesti myös sun aivoparkoja jotka joutuvat aivan kohtuuttoman stressin kohteeksi asian kanssa.
Luulin, että puhuit petauspussista, joka muistuttaa mielestäni enemmän kirjekuorta kuin äsken googlaamani kirjekuorilakana. Pitää katsoa kaupassa miten tuollainen voi toimia ilman kuminauhaa.
Samalla tavalla kuin muotoonommeltu paita pysyy ihmisen päällä ilman kuminauhaa.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Juu. Kannattaa ostaa riittävän laadukkaita lakanoita, ei oo karheusongelmaa ;)
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Egyptiläistä puuvillaa, sano.
Work like a captain, play like a pirate.
Tirina

Minusta taas laadukas kangas ei nyppäänny ikinä ja paranee keitettäessä.
Vanhat puuvillat, pellavat ja flanellit ovat kuin viinejä.

Lakanaa ostaessa kokemuksessa on, ettei edes hinnasta tiedä kuinka laadukasta saa. Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.

Paras keksintöni kuitenkin on, jos kyseessä on alle 100 cm leveä sänky - pujauttaa suosikkipussilakanan peitteen päälle ja pistää se makuualustaksi petauspatjan päälle. Saa varmasti mukavan alustan (pussilakanoitahan emme ole haukkuneet), joka pysyy paikoillaan. On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille, mutta tuollainen peitto on helppo pestä, mitä taas petauspatja ei ole (en sano petari, koska ei ole minun tyyppinen sana).
Miksei myös tuplapeitto ja -pussilakana toimisi 100 cm leveämässä sängyssä.

Ostin muuten tuulettimen. Ikinä ei sellaista ole ollut ja viime kesästä viisastuneena ostin sellaisen ajoissa.
Manaaja

Tirina kirjoitti:Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.
Pesitkö sen ennen ensimmäistä käyttökertaa? Suosittelen edelleen ostamaan huuhteluainetta. Tai jos et nyt jostain syystä sitten halua, niin kokeile edes lurauttaa sinne lokeroon pari ruokalusikallista etikkaa.
On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille
Ei välttämättä. Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.
Tirina

Manaaja kirjoitti:
Tirina kirjoitti:Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.
Pesitkö sen ennen ensimmäistä käyttökertaa? Suosittelen edelleen ostamaan huuhteluainetta. Tai jos et nyt jostain syystä sitten halua, niin kokeile edes lurauttaa sinne lokeroon pari ruokalusikallista etikkaa.
On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille
Ei välttämättä. Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.
Mikä merkki ja tyyppi sanoitte olevannekaan, haluaisin hankkia samanlaisen.
Tirina

Manaaja kirjoitti:Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.
Minulle nuo kaverisanat tavaroille tuntuu niin vierailta, no sanotaan sitten petari.
Minun petari on se kitkainen, siksi ei ongelmia lakanan liukuvuudessa.
Manaaja

Tirina kirjoitti:Mikä merkki ja tyyppi sanoitte olevannekaan, haluaisin hankkia samanlaisen.
Olen valitettavasti jo poistunut tuotannosta.
Tirina

Manaaja kirjoitti:
Tirina kirjoitti:Mikä merkki ja tyyppi sanoitte olevannekaan, haluaisin hankkia samanlaisen.
Olen valitettavasti jo poistunut tuotannosta.
Kaikkihan me olemme. Hajin vain sitä muuta viikonpäivää kuin maanataita.
Manaaja

Tulkki!
Tirina

Manaaja kirjoitti:Tulkki!
Olet Ässä, ei sinun pidä stressaantua tuotantoprosessin ja takuuyhtiöiden ongelmista. Kun teet vain hommasi, niin seuraamme esimerkkiäsi.
Manaaja

Kieltäydyn kaikesta vastuusta.
AngryBird

Onko stadinarskan tyttöystävä rantautunut tänne?
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

AngryBird kirjoitti:Onko stadinarskan tyttöystävä rantautunut tänne?
Ajattelin IHAN samaa :D
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Ei SA:n kanssa tarvitse tulkkia, vaan ainoastaan rautaisia hermoja, itsehillintää ja ylivoimaisen yksinkertaisuuden ymmärtämistä.

Niban kanssa tarvitsee tulkkia.
Tirina

Oi kiitosta ja kunniaa, jos arvoisiinne liitetään.
Valio porukkaan siis heti siirto, jos minusta näin puhutaan.
AngryBird

Neljä pionia.
Kolme tavallista ja yhden keltaisen vadelmapensaan.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Meni vähän aikaa kunnes tajusin, että noi onkin 8 kasvia. Ei siis 4.
No. On tänään tullut pianovihreitäkin roppakaupalla, että menkööt lukuvihreet samaan piikkiin. Ja vielä ilman viinaa !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Tirina

Täällä on mahdollisuus jhnkn kuvagalleriaan, voi kuinka vaivalloinen systeemi.
Olisi kiva räpäyttää tämä näkymä, mutta tietenkin pelkäisin, että kaikki tunnistaisivat minut asustani.

Edessäni roikkuu se asu, joka oli ainoa vaihtoehtoni ennen tätä päivää, karmea, todellakin puku roikkuu suupielet alaspäin. Sitten se ostos, jnka sattumalta löysin, sen suupielet todella hymyilee. Toivottavasti vielä huomennakin...
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Valkoisen pienen lelurekka-auton :roll:
Kummipoika toivoi semmosta.

Hintaa oli vaan 32e...hoh. No ihmiset ostaa noita kuitenkin niin hinnat on pilvissä...
Vastaa Viestiin