Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:(ei Gat!)
:shock: :roll: :cry:
*loukkaantuu*
No OK. Graafikonhommani ainakin rajoittuivat kuvien pienentämiseen ja pakkaamiseen, niin että siihen aikaan mahtuivat myös 56 k modeemin läpi vikkelästi. Fiineistä pilkunnussintavaatimuksista (mikä "anti-alias?) en ollut kuullutkaan, eikä asiakkaatkaan tienneet.

Jos joku on nähnyt hylätyn oman kotisivuni, niin senhän tein kurssiharjoituksena v. 1998 ennen kuin olin töitä nähnytkään. Tahallani camp- räikeäksi, mitä ei nykyään ymmärretä. Ja kokeillen kaikkia mahdollisia hilavitkuttimia, jotka eivät nykyisillä selaimilla edes toimi tai vetävät ihan vituralleen. Sitten jos joku on päätellyt, missä olin töissä, niin niiden pääsivuthan (jotain 4 erillistä saittia) siis ei ole minun tekosiani, En minä niitä alkanut uusimaan vaan lätkin uutta sille vanhalle kökköpohjalle, jonka joku halpiseditorilla oli tehnyt. Sen sijaan sen ajan monien olleiden ja menneiden urheilutapahtumien sivustot on kokonaan minun. Niissäkin minulla oli taipumusta vipstaakeihin, pitäen huolta selainyhteensopivuudesta. Nekin varmaan jumii nyt, koska selaimiin on tehty silkkoja huononnuksia esim. että hyväksi koetut scriptit ei toimikaan ja applettituki on poistettu kokonaan. Minun spesialiteettini oli kai käyttäjäystävällisyys ja navigointi. Joka paikasta piti päästä joka paikkaan suoraan, koskematta selaimen nappeihin. Siinä oli hyvä käyttää kehyssivuja, joita niitäkin jostain käsittämättömästä järettömästä syystä nyt halveksitaan.

Oli mulla yksi pimeänä maksava yksityisasiakaskin. Venakkosukuinen muija jonka mökkivuokraussivuja laitoin. Se soitteli taas pari viikkoa siten johon minä, että sori, asun nyt 250 km päässä ja minulla on oma elinkeino. (Hän kun maksoi lähinnä vodkapulloina)
Viimeksi muokannut Gat, 29.04.2011 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Vesper kirjoitti:Siis eikö täältä löydy ketään tekijää? Oon pettynyt TAAS.
En tarjoutunut, koska ei ole yksinkertaisesti aikaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tuotanoin. Onko minkäännäköisiä saumoja saada vuosilta 2001-2005 maksamatta jääneitä palkkatuloja perittyä jos on näyttöä/todisteita siitä että niitä ei ole yrityksen puolesta maksettu, mutta verottajalle kuitenkin ilmoitettu?

Perheyrittämisen parhaita puolia.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:Tuotanoin. Onko minkäännäköisiä saumoja saada vuosilta 2001-2005 maksamatta jääneitä palkkatuloja perittyä jos on näyttöä/todisteita siitä että niitä ei ole yrityksen puolesta maksettu, mutta verottajalle kuitenkin ilmoitettu?

Onko sun perheesi siis kusettanut sua?
Manaaja

Dave kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Tuotanoin. Onko minkäännäköisiä saumoja saada vuosilta 2001-2005 maksamatta jääneitä palkkatuloja perittyä jos on näyttöä/todisteita siitä että niitä ei ole yrityksen puolesta maksettu, mutta verottajalle kuitenkin ilmoitettu?

Kuusinumeroisen summan edestä.
Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Miksi ne on verottajalle ilmoitettu, jos niitä ei ole maksettu? Onko sillä pyritty kiertämään veroja, kun on saatu vähennyksiin kuvitteellisia menoja?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:

Kuusinumeroisen summan edestä.
:?

Miten toi niinku käytännössä onnistui?

Kyllähän sä näet, jos sulle ei palkkaa makseta? Vai onko kyseessä siis enemmänkin veropetos, eli verottajalle on ilmoitettu kuluja, joita ei todellisuudessa ole ollut?
Dave

Jos mennään oikein vittumaisiksi, niin mikä on törkeän petoksen vanhenemisaika?

Jos ei ole vanhentunut, niin voinet kiristää perheeltäsi rahat uhkaamalla muuten ilmiantaa verottajalle.

Ei kait ne ihan pian vanhene, kun hiihtoliiton vanhoja doping-juttuja kait just käräjöidään törkeän petoksen merkeissä ja eikös ne tuomiot joskus 2000 luvun alussa annettu.
Viimeksi muokannut Dave, 29.04.2011 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Dave kirjoitti:Miten toi niinku käytännössä onnistui?

Kyllähän sä näet, jos sulle ei palkkaa makseta? Vai onko kyseessä siis enemmänkin veropetos, eli verottajalle on ilmoitettu kuluja, joita ei todellisuudessa ole ollut?
Omaa tyhmyyttäni kun on mennyt vanhempiensa sanaan luottamaan. Tottakai mä näin ja tiesin ettei mulle palkkaa makseta, mutta koko homma piti myöhemmin maksaa omakotitaloprojektina jota ei koskaan syntynytkään. Toisin sanoen nää veti mun(kin) töistä ansaitsemat tulot omaan fikkaan lunastamatta koskaan lupaustaan.

Ja tottakai mun on pitänyt vastuuhenkilönä olla merkittynä (vastuussa toki kaikista niistä mahdollisista veronkiertelyistä tai kirjanpitorikoksista jos sellaisia on) koska nää itse ovat konkurssin tehneitä ja luottokelvottomia vanhoja yrittäjiä.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

No onpa kyllä paskamaista. Just puhuin yhden kaverini kanssa, joka tuskasteli vähän samanhenkisten rahaongelmien kanssa isänsä kanssa. Tosin kyseessä oli jatkuva "lainaaminen" ilman takaisinmaksuaietta, eivätkä summatkaan noin isoja, mutta siitäkin tuli tosi paska fiilis. Että kehtaavat!
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:Miten toi niinku käytännössä onnistui?

Omaa tyhmyyttäni kun on mennyt vanhempiensa sanaan luottamaan. Tottakai mä näin ja tiesin ettei mulle palkkaa makseta, mutta koko homma piti myöhemmin maksaa omakotitaloprojektina jota ei koskaan syntynytkään. Toisin sanoen nää veti mun(kin) töistä ansaitsemat tulot omaan fikkaan lunastamatta koskaan lupaustaan.

Ja tottakai mun on pitänyt vastuuhenkilönä olla merkittynä (vastuussa toki kaikista niistä mahdollisista veronkiertelyistä tai kirjanpitorikoksista jos sellaisia on) koska nää itse ovat konkurssin tehneitä ja luottokelvottomia vanhoja yrittäjiä.
:( Ikävä juttu. Mutta jos sä olet paperilla vastuuhenkilö, niin näin maallikkona tuntuu vaikealta lähteä käräjöimään. Jos siis ymmärsin oikein, että paperilla sun vanhempasi eivät olleet päättävissä asemissa?
Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Just. Kivat vanhemmat. Heikolta näyttää korvauksen saanti, jos ei nätisti puhumalla irtoa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Manaaja

Dave kirjoitti: :( Ikävä juttu. Mutta jos sä olet paperilla vastuuhenkilö, niin näin maallikkona tuntuu vaikealta lähteä käräjöimään. Jos siis ymmärsin oikein, että paperilla sun vanhempasi eivät olleet päättävissä asemissa?
Ei niiden ihmisten pitäisi olla käytännössä missään tekemisissä firman raha-asioiden kanssa, mutta multa niitä halutaankin kummasti pimittää.
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti: :( Ikävä juttu. Mutta jos sä olet paperilla vastuuhenkilö, niin näin maallikkona tuntuu vaikealta lähteä käräjöimään. Jos siis ymmärsin oikein, että paperilla sun vanhempasi eivät olleet päättävissä asemissa?
Ei niiden ihmisten pitäisi olla käytännössä missään tekemisissä firman raha-asioiden kanssa, mutta multa niitä halutaankin kummasti pimittää.
Mitäs ne vastaa, kun kyselet rahojen perään? Olisiko niillä käytännössä mahdollisuus maksaa?
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No siis työsuhteen perusteella ei voi lähteä hakemaan, vastapuolen jurristina vetoasin saatavan vanhentumiseen. Toki jos on niin tyhmä ettei siihen vetoa niin why not.

9 § Vanhentuminen ja kanneaika

Työntekijän palkkasaatava vanhentuu viiden vuoden kuluttua erääntymispäivästä, jollei vanhentumista ole sitä ennen katkaistu. Sama vanhentumisaika koskee myös muita tässä laissa tarkoitettuja saatavia.

Työsuhteen päätyttyä 1 momentissa tarkoitettu saatava raukeaa, jos kannetta ei nosteta kahden vuoden kuluessa siitä, kun työsuhde on päättynyt. Jos kuitenkin työntekijän saatavan perusteena olevia työehtosopimuksen määräyksiä on pidettävä ilmeisen tulkinnanvaraisina, saatava vanhentuu kuten 1 momentissa säädetään.

Sen sijaan rikosperusteinen vahingonkorvaus voisi ehkä tulla kyseeseen. Petoshan se on, jos ei ole ollut aikomustakaan maksaa. En ole sen puolen tuntija. Tosin en tiedä onko bulvaanina toimineen henkilön erityisen helppo ryhtyä käräjöitsemään.
küllküll

Nuo palkkasaatavat on hankalia selvitettäviä - etenkin jos vastapuolella sukua. Itse jouduin armeijasta käsin tappelemaan n. 12.000 fmk palkka-saatavista teko-konkan tehneen yrittäjän kanssa. Kyllähän ne rahat lopulta tuli, mutta pitkää pinnaa se vaati - ja paljon kolikoita sotkun puhelinautomaattiin. Tsemppiä Manalalle, voin vaan kuvitella miten vittumainen on tuo tilanteesi.

Rupee oleen semmoinen olo, että on tehny liikaa töitä. Joka kerta kun puhelin soi, iskee semmoinen omituinen tunne, ikään kuin lievä paniikkikohtaus tms. Suu alkaa puhua, mutta silmät katselee maailmaa ikään kuin oikein paskaisen ikkunalasin läpi - ihan niinkuin katselis itseään vierestä - ja aivot ihmettelee että mitähän täällä tapahtuu. Ihan ihmeellinen olo. Ei ollenkaan miellyttävä. Viime kuun saldo - 160 h päivystystä josta laskutettavia ylityötunteja 70 h.
Viimeksi muokannut küllküll, 29.04.2011 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

küllküll kirjoitti:Nuo palkkasaatavat on hankalia selvitettäviä - etenkin jos vastapuolella sukua. Itse jouduin armeijasta käsin tappelemaan n. 12.000 fmk palkka-saatavista teko-konkan tehneen yrittäjän kanssa. Kyllähän ne rahat lopulta tuli, mutta pitkää pinnaa se vaati - ja paljon kolikoita sotkun puhelinautomaattiin. Tsemppiä Manalalle, voin vaan kuvitella miten vittumainen on tuo tilanteesi.
Eikö konkurssin yhteydessä voi asian hoitaa lähinnä palkkaturvan kanssa?
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Nuo palkkasaatavat on hankalia selvitettäviä - etenkin jos vastapuolella sukua. Itse jouduin armeijasta käsin tappelemaan n. 12.000 fmk palkka-saatavista teko-konkan tehneen yrittäjän kanssa. Kyllähän ne rahat lopulta tuli, mutta pitkää pinnaa se vaati - ja paljon kolikoita sotkun puhelinautomaattiin. Tsemppiä Manalalle, voin vaan kuvitella miten vittumainen on tuo tilanteesi.
Eikö konkurssin yhteydessä voi asian hoitaa lähinnä palkkaturvan kanssa?
Ei välttis. Palkkaturva maksaa vain riidattomat saatavat jotka konkurssipesä myöntää oikeiksi. Kaikki muut pitää käräjöidä.
küllküll

Sori - ajatusvirhe. Palkkaturvahan ne lopulta maksoi. Hiukan vitutti - olit just mennyt inttiin ja kolme kuukautta päivärahat oli ainoa rahalähde. Hiukan oltiin muistaakseni tiukoilla.
Manaaja

Mä laitoin dave sulle yksityisenä, kun en viitsi tähän niin yksityiskohtaisesti selvittää. Toivottavasti vähän avasi.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näitä perjantaiylläreitä:
[10:52:05] XXXXXXXXX: Hei Bluntly
[10:53:46] XXXXXXXXX: Are you intrested in do overtime at weekend?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
küllküll

Bluntly kirjoitti:Näitä perjantaiylläreitä:
[10:52:05] XXXXXXXXX: Hei Bluntly
[10:53:46] XXXXXXXXX: Are you intrested in do overtime at weekend?
Vastaa kekseliäästi linkillä
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mist nettikaupasta porukkaa tilaa protskua yms salijauhoja? Saa olla halpakin :D
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumis kirjoitti:Mist nettikaupasta porukkaa tilaa protskua yms salijauhoja? Saa olla halpakin :D
http://www.fitnesstukku.fi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Mist nettikaupasta porukkaa tilaa protskua yms salijauhoja? Saa olla halpakin :D
http://www.fitnesstukku.fi
Tuon tiesinkin hyvin, kiitos sinun. Aattelin jos olis jotain kilipailijoita :D
Vastaa Viestiin