Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Dave kirjoitti:
elco kirjoitti:Tietokirjailija Veijo Wireniltä lähtee lapasesta. Kaikennäköistä skeidaa sitä päästetäänkin eetteriin.
No mutta mieshän on tietokirjailija. Kyllä ne tietää, jo määritelmän mukaan!
Wirenin tietokirjat näemmä edustavat yleistiedon erästä lajia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Veijo_Wir%C3%A9n
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Repslol! Homma alkaa hahmottumaan. Miksi juuri tuolta on ylipäätään kysytty mielipidettä lottoarvonnan todennäköisyyksistä?
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... _kateissa/

"Poliisi pelkää pojan terveyden olevan vaarassa"

Mistähän tuossa on kyse. Ei noita kodista karkaamisia yleensä tuolla tavalla luonnehdita.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Dave kirjoitti:http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... _kateissa/

"Poliisi pelkää pojan terveyden olevan vaarassa"

Mistähän tuossa on kyse. Ei noita kodista karkaamisia yleensä tuolla tavalla luonnehdita.
Joku perussairaus ja lääkkeet kotona?
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

exsu kirjoitti:
Dave kirjoitti:http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... _kateissa/

"Poliisi pelkää pojan terveyden olevan vaarassa"

Mistähän tuossa on kyse. Ei noita kodista karkaamisia yleensä tuolla tavalla luonnehdita.
Joku perussairaus ja lääkkeet kotona?
Niinpä tietenkin, en tajunnut.

Jos on I-tyypin diabetes, niin ei pärjää montaa vrk:tta ilman insuliineja.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Krooninen migreeni, epilepsia, tosiaan se diabetes, maksasairaudet jne.. Toivottavasti jäbä löytyy!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Itsetuhoinen?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Lolita kirjoitti:Itsetuhoinen?
Addikti.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mun mielestä tämä äiti teki oikein:

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011031813390230_pr.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032 ... ?ref=leiki

Koska koulu ei pysty lopettamaan kiusaamista, niin tuo oli oikea teko.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dave kirjoitti:http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... _kateissa/

"Poliisi pelkää pojan terveyden olevan vaarassa"

Mistähän tuossa on kyse. Ei noita kodista karkaamisia yleensä tuolla tavalla luonnehdita.
Löytyi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032 ... 8_uu.shtml
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti:Mun mielestä tämä äiti teki oikein:

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011031813390230_pr.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032 ... ?ref=leiki

Koska koulu ei pysty lopettamaan kiusaamista, niin tuo oli oikea teko.
Kyllä. Erityisesti mieltä lämmitti tämä: "Kiusatun lapsen hyvä tietää, että äiti ja isä puolustavat häntä loppuun saakka".

Kunnianloukkaussyyte on absurdi. Ainahan sitä voi nostaa vastasyytteen päiväkirjan merkintöjen perusteella.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

annepa kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mun mielestä tämä äiti teki oikein:

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011031813390230_pr.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032 ... ?ref=leiki

Koska koulu ei pysty lopettamaan kiusaamista, niin tuo oli oikea teko.
Kyllä. Erityisesti mieltä lämmitti tämä: "Kiusatun lapsen hyvä tietää, että äiti ja isä puolustavat häntä loppuun saakka".

Kunnianloukkaussyyte on absurdi. Ainahan sitä voi nostaa vastasyytteen päiväkirjan merkintöjen perusteella.
Tdeollakin molempiin kohtiin. Ja täytyy sanoa, että jos mun lapseni joutuis vastaavaan tilanteeseen puolustaisin minäkin häntä niinkuin vain voin. Enkä todellakaan ymmärrä miten vanhemmat eivät halua opettaa lapselleen vastuun kantamista jos tämä on toiminut väärin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ehkä yllättävää, mutta imo tossa nyt meni yh-äitikin liian pitkälle. Ei silläkään ole oikeutta mennä toisten kotia hajoittamaan. Viranomaisteitä tuon olisi voinut hoitaa, jos tietää miten hoitaa ja on tarpeeksi sinnikäs. Tai jos koulu on haluton puuttumaan, niin vaihtaisin oman lapseni asap pois niin paskasta koulusta. Tuossa aikuinen alentuu samalle tasolle kuin kiusaaja. Vaikka aihe taatusti herättääkin tunteita, ei tuo ole oikea tapa. Lastaan voi puolustaa muullakin tavalla.

Kyllä tuossa pitäisi olla sossupuolen tukevasti mukana, jos toistuvasti lapsen päällä hypitään ym. Kun kiusatun vanhemmat nostavat tarpeeksi ison haloon siitä, jos koulu itse ei tajua puuttua, asia kyllä etenee ihan laillistakin tietä.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Niinno, mä taas olen sitä mieltä, että uhrin siirto toiseen kouluun ei anna muuta kuin signaalin lapsille, että kiusaaja voittaa. Eli se olisi mulla aivan viimeinen keino. En sitä sano etteikö tavaroiden heittely olisi ollut liikaa, mieluusti itsekin tuossa tilanteessa yrittäisin kaikkeni jotta voisi asiat keskustelulla tietysti hoitaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

annepa kirjoitti:Kyllä. Erityisesti mieltä lämmitti tämä: "Kiusatun lapsen hyvä tietää, että äiti ja isä puolustavat häntä loppuun saakka".
Juuri noin.
Tietysti meillä on lakeja jotka estävät heimoyhteiskunnan tyyppistä muinaista kostomeininkiä. Mutta liian pitkälle on menty, jos jonkun "yhteishyvän" vuoksi estetään vanhempien luontaiset vaistot suojella pentujaan. Ja pentujen luottamus että vanhemmat suojelevat. Sitä sääntöjen pumpulihelvettiä. Pitäisi odotella luultavasti toimimatonta byrokratiaa, vaikka suorempiakin keinoja on.

Tai nyky-Suomessahan ei saa päällekäynnin uhrinakaan juuri puolustaa itseään saati sivullisia joutumatta rosikseen.

Tulipa mieleen tarina, jonka muistaakseni kertoi itse Kissin Gene Simmons. Pikku-Gene oli poikasena juossut naapurin kyttääjätädin pihan läpi. Kuulemma pahaa tekemättä. Ilkeä täti otti Genen kiinni ja mätki poikaa luudanvarrella.

Gene saattoi puhua äidilleen.
No, äiti soitti naapurin tädin ovikelloa ja kysyi: "Sinäkös löit minun lastani?" -"Kyllä kuritin sitä nulikkaa". Genen äiti otti saman luudan ja pieksi sillä naapurin tädin mustelmille. -"Jos sinä lyöt minun lastani, minä lyön sinua!"

Kuulemma joku poliisijuttu tuli, mutta siihen aikaan kytätkin ymmärsivät. Naapurin täti kummasti rauhoittui.

Ja katsokaapa mikä joka äidin unelmavävy Genestä tuli :D
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon miettinyt, että miltä siitä lapsesta tuntuu. Toisaalta pidän itsekin ajatuksesta, että vanhemmat puolustaa loppuun saakka. Kuitenkin epäilen, että jos itselle olisi tullut lapsena samanlainen tilanne vastan, niin olisin varmaan tuntenut kovaa syyllisyyttä siitä, että äiti on "pulassa" ja otsikoissa minun vuokseni. Ts. jos vanhemmilta ei löydy kykyä käsitellä aihetta lapsen kanssa, niin voi kääntyä hassusti lapsen mielessä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Mä oon miettinyt, että miltä siitä lapsesta tuntuu. Toisaalta pidän itsekin ajatuksesta, että vanhemmat puolustaa loppuun saakka. Kuitenkin epäilen, että jos itselle olisi tullut lapsena samanlainen tilanne vastan, niin olisin varmaan tuntenut kovaa syyllisyyttä siitä, että äiti on "pulassa" ja otsikoissa minun vuokseni. Ts. jos vanhemmilta ei löydy kykyä käsitellä aihetta lapsen kanssa, niin voi kääntyä hassusti lapsen mielessä.
No kun se onkin nyky-yhteiskunnan aina vaan kiristyvien ja lopulta luonnottomien sääntöjen vika. Kerrostalokyttääjille ja kukkahattutädeille on annettu valta. Ja lampaat tottelevat. Pervertoi lapsemmekin. Hyvä esimerkki, jos joku uskaltaa vastustaa. Ja siis hei, tuossahan äiti sanoo, että tekonsa oli rangaistustaan arvokkaampi ja kannatti, tms..

Itselläni ei juuri tuollaista.
No yksi, harvoja hyviä muistoja isästäni lapsuusajoiltani..
Olin jotain 9-10 vee. Kävelin kadulla. Vastaan tuli ehkä 15-vee jannu. Täysin tuntematon minulle. Joka ihan provosoimatta teki näin: Katsoi minua. Antoi laukkunsa misulle, johon ilmeisesti yritti tehdä vaikutusta. Sanoi: "Katso kun minä lyön tuota turpiin." Ja lähestyi.

Minä huusin ISÄÄÄ!!
Katsos kun jannu ei tiennyt, että vanhempani kävelivät muutaman kymmenen metriä minusta jäljessä :D

Raggari ei ehtinyt tekemään mitään, kun isäni tuli juosten, tarttui sakilaiseen, nosti ilmaan, ravisteli ja pyyhki sillä talon seinää. Ei lyönyt sentään.

No niin. Tietysti sellainen nykyään olisi ilmoittanut kytille ja isäni saanut rangaistuksen. Niin ja päässyt lehtiin lapsen pahoinpitelijänä. Hyvä niin? Olisikin pitänyt seurata sivusta ainakin ekaan lyöntiin asti ja sittenkin vain soittaa poliisit?
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että jos kiusaavan kakaran vanhemmat ei osaa kasvattaa lapsiaan, niin on ihan oikein, että joku opettaa niitä kasvattamaan. Eli jos viesti ei mene perille aikuismaisesti puhumalla, niin aikuismaisesti nyrkillä se lopulta menee, kun muistaa lyödä tarpeeksi monta kertaa, tarpeeksi lujaa ja tarpeeksi usein. Yksi talouden kultaisista perussäännöistä: ihmiset reagoivat insentiiveihin. Taloudellisesti voi tulla takkiin, mutta jos rettelöimällä saa kiusaamisen loppumaan, ollaan mielestäni voiton puolella. Yksi talouden kultaisista perussäännöistä: valinnoilla on aina vaihtoehtoiskustannus. Voihan savottaa sossuntädillekin yrittää ulkoistaa, mutta jos ja kun homma ei lähde pelittämään, niin jabia vaan kehiin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Toi ydinvoimahysteria alkaa käymään hermoon. Ylen uutisissa: "Itämeri on maailman radioaktiivisin meri!!1" Affenassa on radioaktiivisuutta kuulemma 10 bekkerelliä kilossa ja kuulemma kannattaa alkaa rajoittamaan, jos bekkerellejä on 600.

Ei varmaan mitenkään kannattaisi mainita, että mm. kepulipaskapäiden takia itämeri on maailman saastunein meri.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

elco kirjoitti:Toi ydinvoimahysteria alkaa käymään hermoon. Ylen uutisissa: "Itämeri on maailman radioaktiivisin meri!!1" Affenassa on radioaktiivisuutta kuulemma 10 bekkerelliä kilossa ja kuulemma kannattaa alkaa rajoittamaan, jos bekkerellejä on 600.

Ei varmaan mitenkään kannattaisi mainita, että mm. kepulipaskapäiden takia itämeri on maailman saastunein meri.
Siis 10 Bq/kilo?? Tuo tarkoittaa sitä, että tapahtuu 10 atomin hajoamista sekunnissa kiloa vettä (siis n litra) kohti. Voitte hakea vaikka wikipediasta kaavan ja laskea arvion siitä montako atomia litrassa vettä on ;-)
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tämäkin vielä! Voi ilmastonmuutos!
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Näin käy kun oikeasti älykäs suunnittelija toteuttaa fotosynteesin ;-)
Evoluutio vs suunnittelu
Tiede uutiset kirjoitti:Ulkoisesti tekolehti ei kasvin lehteä muistuta. Se on suunnilleen pelikortin kokoinen, mutta korttiakin litteämpi kapistus. Piin ja elektroniikan lisäksi se sisältää kemiallisia reaktioita kiihdyttäviä katalyyttejä. Kennon vallankumouksellisuus pohjautuu juuri näihin uusiin katalyytteihin, jotka ovat erittäin edullisia ja erittäin tehokkaita hajottamaan vettä.

Tekolehden fotosynteesireaktio on peräti kymmenen kertaa niin tehokas kuin aidolla kasvinlehdellä, ja tutkijat uskovat pystyvänsä parantamaan sen tehokkuutta vieläkin paremmaksi.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Vastaa Viestiin