Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:Rasistinen hyökkäys asemalla:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... OKboksi_p4
Huolestuttavinta on uutisen rasistinen sanamuoto, "tummaihoiset". Miksei vain "nuorukaiset"? Olemmeko palaamassa ihmisten luokitteluun ihonvärin mukaan? Tuollainen vastuuton uutisointi saattaa lisätä maamme rasistisen aineksen halua syrjiä maahanmuuttajasukuisia suomalaisia, ja pahimmassa tapauksessa kannustaa rasistisiin väkivallantekoihin. Tuollainen tiedottaminen on kiellettävä lailla.

Kyse on yksittäistapauksesta, jota ei saa yleistää.
Syy on kuitenkin suomalaisten itsensä rakenteellisessa rasismissa, joka joskus ajaa syrjityt vähemmistöt epätoivoisiin tekoihin. Sitäpaitsi sodan jaloista hirvittäviä olosuhteita paenneita maahanmuuttajia tai heidän lapsiaan ei tietenkään voi vielä vaatia toimimaan meidän kulttuurimme normien mukaan. Monikulttuurisuus on rikkautta, mutta takapajuisten suomalaisten sopeutuminen vie aikaa.
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mä kyllä allekirjoitan tämän omalla kohdallani. Musiikista voi saada mielettömiä euforian tunteita.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tut ... 5262980198
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

swirl kirjoitti:Mä kyllä allekirjoitan tämän omalla kohdallani. Musiikista voi saada mielettömiä euforian tunteita.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tut ... 5262980198
Kylli, meinasinkin jo linkata tuon tänne jonnekin, mutta en löytänyt oikeaa musiikkiketjua niin jäi.

Paras muisto lienee joku Maidenin keikka jäähallissa ja varsinkin Hallowed by thy name, silloin olin extaazizza.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemumieli kirjoitti:Ihmettelit omaa kommenttiasi kasviskeitosta?
Eikös me jo sun kanssa tää selvitetty, eli ^ viittaa edelliseen viestiin.
Work like a captain, play like a pirate.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ihmettelit omaa kommenttiasi kasviskeitosta?
Eikös me jo sun kanssa tää selvitetty, eli ^ viittaa edelliseen viestiin.
:komp:
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Eikös me jo sun kanssa tää selvitetty, eli ^ viittaa edelliseen viestiin.
Tätä ei voi hyväksyä. Olisi loogista, että ilman nuolta kirjoitettu johonkin viittavaa viittaisi edelliseen. En minä normaalipuheessakaan kerro viittaavani juuri edelliseen kommenttiin, vaan jo aikaisemmin esitettyihin.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Riemumieli kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Eikös me jo sun kanssa tää selvitetty, eli ^ viittaa edelliseen viestiin.
Tätä ei voi hyväksyä. Olisi loogista, että ilman nuolta kirjoitettu johonkin viittavaa viittaisi edelliseen. En minä normaalipuheessakaan kerro viittaavani juuri edelliseen kommenttiin, vaan jo aikaisemmin esitettyihin.
Demokratia on enemmistön diktatuuri, eli nöy kän du.
Riemumieli
Kitisijä

En suostu kaavoihin, olen anaalipetteri.
Paras päivä ikinä.
Vesper
Kitisijä

^ No mutta eihän esim. viikonpäiväketjussa peräkkäin olevat kirjoitukset viittaa edelliseen. Daah!
Riemumieli
Kitisijä

Ei välttämättä, mutta jos viittaisivat, niin sitä ei tarvitsisi erikseen mainita, koska se ilmenisi asiayhteydestä eli juuri edeltävästä viestistä.
Paras päivä ikinä.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Menkää kouluun.
Riemumieli
Kitisijä

Hurdan skola menar du?
Paras päivä ikinä.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

On ilmastonmuutosta ja maahanmuuttoa ja kaikkea muutakin hullunkurista, mutta tämä on kyllä typerin ja todellisuudentajuttomin uutinenevö. Piti oikein tarkistaa, ettei tänään ole aprillipäivä.

Missä rinnakkaistodellisuudessa ko. virkamiehet elävät? Eikö heillä ole mitään parempaa tekemistä?

Kuinka moni esim. täällä ja nyt ottaisi 50ke lainaa ja tallettaisi sen johonkin eläkevakuutuspakastevirkapaskalafkan tilille kasvamaan negatiivista korkoa 40-50 vuodeksi, että saa ehkä 800e lisäeläkettä kuussa ehkä 80 vuotta täytettyään?
NuoriD

elco kirjoitti:On ilmastonmuutosta ja maahanmuuttoa ja kaikkea muutakin hullunkurista, mutta tämä on kyllä typerin ja todellisuudentajuttomin uutinenevö. Piti oikein tarkistaa, ettei tänään ole aprillipäivä.

Missä rinnakkaistodellisuudessa ko. virkamiehet elävät? Eikö heillä ole mitään parempaa tekemistä?

Kuinka moni esim. täällä ja nyt ottaisi 50ke lainaa ja tallettaisi sen johonkin eläkevakuutuspakastevirkapaskalafkan tilille kasvamaan negatiivista korkoa 40-50 vuodeksi, että saa ehkä 800e lisäeläkettä kuussa ehkä 80 vuotta täytettyään?
No joo. Tietty, jos talletuksen voi tehdä päivää ennen 80-vuotissyntymäpäivää, nii sitten ehkä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/digi/2011011212996183_du.shtml

Arvoisat kollegat, it is party time!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vesper
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Arvoisat kollegat, it is party time!
Boksit täyteen ennen kuin muuttuu maksulliseksi!!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Boksit täyteen ennen kuin muuttuu maksulliseksi!!
Itse ajattelin lähinnä tyhjentää "boxit" :kainalopieru:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD

So Hard kirjoitti:Darwin vs. sattuma

0 - 2

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011 ... 8_uu.shtml
"Turmapaikalta löytyi poliisin teknisessä tutkinnassa lumikolan jälkiä sekä piha-alueelta että omakotitalon katolta

Saattaa olla, että oli Darwin kuitenkin.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Riemumieli kirjoitti:Ei välttämättä, mutta jos viittaisivat, niin sitä ei tarvitsisi erikseen mainita, koska se ilmenisi asiayhteydestä eli juuri edeltävästä viestistä.
Eh? Näitähän luetaan uusien viestien mukaan, eikä suinkaan koko ketjua alusta asti. Tuolloin on fiksua, että uudessa viestissä lainataan tai viitataan selvästi, mikäli aihetta on. ^ on käytössä, koska se pitää nopeasti kehittyvän ketjun lukukelpoisampana.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Näin ne kriitikot VR:llä hoidetaan.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ilmankos on ollut nuha jo monta viikkoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
oot torjunut sitä liian usein !!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin