NuoriD kirjoitti:Muuten voin olla kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta tästä en, tai lähinnä siitä, pitääkö sen antaa vaikuttaa asiaan. Töissä on tarkoitus tehdä töitä. Se ei ole sosiaalitoimisto tai päivähoitopaikka. Voi olla, että töitään laiminlyövälle alkoholistille on parempi saada roikkua töissä, kuin saada kenkää, mutta sen ei pidä vaikuttaa asiaan.
Lisäksi omassa ammatissani näen, että sellaisiakin ihmeitä tapahtuu, että henkilö raitistuu, kun tehdään virallinen puheeksiotto ja hoitoonohjaus ja alkon vähentäminen tai kenkää päätös.
Minä taas olen nähnyt omassa ammatissani useinkin sitä, että siinä vaiheessa kun kenkää on saatu, elämä menee lopullisesti viemäristä alas. Usein työssäkäynti ja työnteon selvänäolemisvaade on se joka pitää elämän jotenkin hallinnassa.
Mitä ilmeisimmin yrityksen toimitusjohtaja katsoo kyseisen ihmisen työpanoksen ja hänen aiheuttamansa kulungin toistaiseksi kohtaavan toisensa. Eipä ole myöskään Daven asia päättää miten hyödyllinen joku ihminen yritykselle on tai ei ole ongelmistaan huolimatta.
Totta kai olisi hyvää esimiestyötä laittaa ihminen hoitoon.
NuoriD kirjoitti:Muuten voin olla kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta tästä en, tai lähinnä siitä, pitääkö sen antaa vaikuttaa asiaan. Töissä on tarkoitus tehdä töitä. Se ei ole sosiaalitoimisto tai päivähoitopaikka. Voi olla, että töitään laiminlyövälle alkoholistille on parempi saada roikkua töissä, kuin saada kenkää, mutta sen ei pidä vaikuttaa asiaan.
Lisäksi omassa ammatissani näen, että sellaisiakin ihmeitä tapahtuu, että henkilö raitistuu, kun tehdään virallinen puheeksiotto ja hoitoonohjaus ja alkon vähentäminen tai kenkää päätös.
Minä taas olen nähnyt omassa ammatissani useinkin sitä, että siinä vaiheessa kun kenkää on saatu, elämä menee lopullisesti viemäristä alas. Usein työssäkäynti ja työnteon selvänäolemisvaade on se joka pitää elämän jotenkin hallinnassa.
Mitä ilmeisimmin yrityksen toimitusjohtaja katsoo kyseisen ihmisen työpanoksen ja hänen aiheuttamansa kulungin toistaiseksi kohtaavan toisensa. Eipä ole myöskään Daven asia päättää miten hyödyllinen joku ihminen yritykselle on tai ei ole ongelmistaan huolimatta.
Totta kai olisi hyvää esimiestyötä laittaa ihminen hoitoon.
Selvyyden vuoksi: Jos TJ antaa homman jatkua, niin mikäs siinä.
Tarkoitin vain, että työpaikan kannalta se, että ihmisen vointi tod. näk. romahtaa potkujen jälkeen, ei ole relevanttia.
Työpaikka on työpaikka. Sosiaalitoimistot, päihdehuoltolat ja päivähoitopaikat ovat muualla.
Lääkärihän ei anna potkuja kenellekään.
Ja edelleen toistan, että sellaistakin tapahtuu, että kun henkilö laitetaan selkä seinää vasten niin hän raitistuu.
Viimeksi muokannut NuoriD, 30.11.2010 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähinnä naurattaa se, että TJ on tiukka sairauspoissaoloista. Muistaa uudelle työntekijälle (ja vanhoillekin) aina mainita, että ensimmäinen päivä esimiehen (hänen) luvallaan, sen jälkeen PITÄÄ OLLA SAIRAUSLOMATODISTUS. Ei päde tähän yhteen henkilöön. Meihin muihin kyllä. Aiheuttaa pienessä, alle 15 ihmsien firmassa kränää.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD kirjoitti:Tarkoitin vain, että työpaikan kannalta se, että ihmisen vointi tod. näk. romahtaa potkujen jälkeen, ei ole relevanttia.
Minusta se on relevanttia kun mietitään sitä, että mistä kannattaa vittuuntua. Minua ei henk. kiinnosta kyseisen henkilön elämä tippaakaan, mutta koetin nyt tuoda toisenkin näkökulman siihen että toista vituttaa kuin pientä oravaa.
Työpaikka on työpaikka. Sosiaalitoimistot, päihdehuoltolat ja päivähoitopaikat ovat muualla.
11/10 itsestäänselvyyspistettä. Yksityissektorilla tämä ei yleensä ole ongelma. Julkisella puolella taitaa olla useinkin.
Ja edelleen toistan, että sellaistakin tapahtuu, että kun henkilö laitetaan selkä seinää vasten niin hän raitistuu.
Toki. Ja olisi hyvää esimiestyötä puuttua ongelmaan mahdollisimman aikaisin, mutta jos ei kiinnosta niin minkäs teet. Kaikki eivät ole hyviä esimiehiä. (13/10 itsestäänselvyyspistettä)
Reagoimattomuus ei ole mikään vaihtoehto. Jos jollain on viinaongelma, tulee siihen puuttua. Suomi on aivan liian täynnä tapauksia, jossa mitään ei tehdä suomalaiseen en uskalla puuttua, kun jokaisella on omat asiansa/olen vitun vässykkä -tyyliin ja sitten kosahtaa.
Potkut eivät nekään ole ratkaisu. Varhainen puuttuminen, hoitoon ja työkykyinen tyyppi takaisin. TJ ei todennäköisesti osaa suhtautua ongelmaan oikein, tässä auttaa kaunis puhe, ei vittuuntuminen.
EDIT. Luin tarkemmin. Ratkaisu: vitunko väliä. Ei ole sinulta pois, ei kai hän kuitenkaan etene urallaan niin kuin sinä teet. Missä onkelma?
Se, että jaan työt ja katson että kaikki tulee tehtyä. Kun yksi työntekijä menee ja tulee ja tekee miten sattuu, SE on ongelma. Kun tästä TJ:lle mainitsen, hän nauraa että "se on varmaan krapulassa". HEKO.
Vittu ihan sama, antakaa olla jo. Mä olen väärässä ja se läski alkoholisoitunut palkkaa tilittävä lehmä on oikeassa. *vetäsee Ninnit*
Haha, mä en alunperinkään tajunnu, miks muut ei tajunnu tätä..
Tottakai se on ongelma, jos yks saa tehä vähemmän/huonommin töitä kun muut. (Saa vituttaa. Suorastaa pitää.)
Sivustahuutaja kirjoitteli tuolla kyllä tosi fiksusti..voi mitenhän sitä itekin pääsis semmoseen "se on vain työtä"-ajattelutapaan.. Hmm.
Kaksi ja puoli kuukautta äitiyslomaan.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ja taas vituttaa se sama homma. Oon telcon kautta neuvotteluissa.
Ei saatana mitä lätinää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
No nyt ne yllätti! Kohta alkaa tapahtuun. Hyvä. Vasiten ovat venyttäneet hommaa kun eivät ymmärtäneet kysyä mitä mieltä me ollaan O_o Siinä meillä ammattitaitoiset neuvottelijat, voi vittu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Joo sama täällä. TJ kutsu mut äsken paltsuun huoneeseen, että mitä me tehdään tän tyypin kanssa. Ehdotin tosiaan lääkäriaikaa ainakin ensin, tosin TJ sanoi ettei tää ihminen tule varmastikaan töihin enää ikinä kunnolla, on jo niin fyysisesti kuin henkisesti pihalla.
Miksi se haluaa multa varmistuksen, olis mies!
Joo ei sairasta voi potkia pois. Sairaus irtisanomisperusteena (vaikka sitten peiteltynä) on invitation to woop ass. Eri asia, jos ei suostu hoitoon tms. Mutta mikäs siinä jos rahaa riittää, kyllä työntekijästä aina yksityisellä pääsee eroon.