Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kuuluisia susiväittämiä:

1. Susi on uhanalainen eläin (suomessa)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _lupus.png

Kuten kartasta näemme ei vain itä-suomessa ja kainuussa esiintyvä susityyppi ole uhanalainen. Se on sitä vaan suomen rajojen sisällä. Yleinen susipropaganda myös yleensä unohtaa mainita, että nämä 150 sutta tosiaan ovat alle 20% alueella maasta. Jolloin olisi hedelmällistä alkajaisiksi kertoa luku viidellä, että saataisiin vertailukelpoista dataa mm. prosessin mainitsemaan Italiaan.

Puhumattakaan, että metsästäjäpuoli taas arvio susikannaksi 350 yksilöä mutta ei lähretä sinne.

WWF:n arvio vuodelta 2009.
http://www.wwf.fi/ymparisto/uhanalaiset ... /susi.html

Nykyään laji on elpymään päin. Susia arvellaan olevan:

* Suomessa: 200–250 yksilöä
* Euroopassa: 15 500–18 000 yksilöä ja
* Venäjällä: 25 000–30 000 yksilöä.

Eniten huomionarvoista on venäjän "siedettävä susipopulaatio" ja se, että miten se ei olekaan 150 yksilöä?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Melnais kirjoitti:Vituttaa oman äidin kommentti lapsen flunssanäytteen ottoon: "Tuo on lapsen kidutusta, minä en IKINÄ, KOSKAAN tekisi noin." Kehotin poistumaan jos on sitä mieltä että täällä kidutetaan lasta. Mainitsin myös että minä ja lapsen isä teemme nämä lapsen hoitoon liittyvät päätökset, eikä hän ole asemassa josta sopii niitä tuohon sävyyn arvioida. Seurasi KSE.
Otetaanko se flunssanäyte nenästä? Kerran elämässäni suostuin siihen nenänäytekidutukseen eikä enää ikinä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Jolloin olisi hedelmällistä alkajaisiksi kertoa luku viidellä, että saataisiin vertailukelpoista dataa mm. prosessin mainitsemaan Italiaan.
Jos tälle tielle lähdetään, luulen, että Italian luku se vasta pitäisikin kertoa isolla numerolla. Argumenttisi on, sanoisinko, susi.

Parempi olisi kai se, että Italian sudet ne vasta pienellä alueella ovatkin, ja nimenomaan vuoristoalueella, jossa ei ihmeemmin ihmisasutusta ole (?).
Nykyään laji on elpymään päin.
Häh? justhan tämä uutisoitiin ihan päinvastoin. Löydän tähåän hätään vain englannin kielisen artikkelin:
http://www.hs.fi/english/article/Finlan ... 5260922925

Tässä kai on haettu nimenomaan Suomen vastuuta kannan säilyttämisessä, jolloin Venäjän vahvistamattomat luvut ja ennustamaton kehitys eivät ole kovin relevantteja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Jos tälle tielle lähdetään, luulen, että Italian luku se vasta pitäisikin kertoa isolla numerolla. Argumenttisi on, sanoisinko, susi.

Parempi olisi kai se, että Italian sudet ne vasta pienellä alueella ovatkin, ja nimenomaan vuoristoalueella, jossa ei ihmeemmin ihmisasutusta ole (?).
Nykyään laji on elpymään päin.
Häh? justhan tämä uutisoitiin ihan päinvastoin. Löydän tähåän hätään vain englannin kielisen artikkelin:
http://www.hs.fi/english/article/Finlan ... 5260922925

Tässä kai on haettu nimenomaan Suomen vastuuta kannan säilyttämisessä, jolloin Venäjän vahvistamattomat luvut ja ennustamaton kehitys eivät ole kovin relevantteja.
Levinneisyyskartta näyttää tämän "asumattoman vuoristoalueen" ulottuvan koko maan läpi peittäen siitä ainakin 70-80% (8.). Mielenkiintoista siinä on myös se, että kutsut sitä juuri asumattomaksi vuoristoalueeksi. Se tavallaan nollaa koko argumentin "miksi sitten italialaiset pärjäävät niin hyvin susien kanssa" jos kerran näillä otuksilla on siellä ihan asumatonta reservaattia tarjolla. Ei heidän tarvitse pärjätä, kun eivät kohtaa niitä.

Ilmeisesti käypä ratkaisu olisi joko a) poistaa ne kaikki häiriösudet itä-suomen ja kainuun asutusalueilta asumattomille alueille (mistä ihmeestä sellaisen asumattoman vuorijonon kun vielä löytäisi) b) poistaa ihmiset itä-suomesta ja kainuusta.

En missään kohtaa väittänytkään ettetkö voisi löytää juuri ko. tyylisiä artikkeleita. Ihmettelen vaan, että miksi juuri suomen parissa maakunnassa on oltava maakuntien kokoon nähden isohko susikanta? Se ei erityisemmin edistä ko. susilajin kokonaiskannan ylläpitoa. Vaan on vähän kuin toisimme saimaalle jotakin voimakasta hyljepopulaatiota ja sitten alkaisimme suojella sitä koska sehän on de fakto uhanalainen suomessa. Daah!
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Se tavallaan nollaa koko argumentin "miksi sitten italialaiset pärjäävät niin hyvin susien kanssa" jos kerran näillä otuksilla on siellä ihan asumatonta reservaattia tarjolla. Ei heidän tarvitse pärjätä, kun eivät kohtaa niitä.
No tätähän mä just tarkoitin. Luulin sanovani aika selvästi, että ymmärtääkseni Kesi- ja Etelä-Euroopan korkeat susiluvut ovat sikäli huonosti Suomen tilanteeseen vertautuvia, että sudet ovat pääasiassa asuttamattomissa vuoristoerämaissa (voin toki olla väärässäkin). Tältä osin oli siis tarkoitus tukea sun kantaasi. Suomessahan asumaton tunturierämaa on varattu sudettomalle porotukiaistaloudelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Puhumattakaan, että metsästäjäpuoli taas arvio susikannaksi 350 yksilöä mutta ei lähretä sinne.
Tämä on jokaikisessä riistalaskennassa aina samanlainen kuuma peruna. Laskelmat eivät ikinä täsmää molempien osapuolien kesken.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

exPertti kirjoitti: Otetaanko se flunssanäyte nenästä? Kerran elämässäni suostuin siihen nenänäytekidutukseen eikä enää ikinä.
Kyllä, pienellä, pehmeällä harjalla 2-3cm syvyydestä. Ei miellyttävää, varsinkaan kun lapsi on kovin tarkka omasta koskemattomuudestaan mutta ei niin ikävää kuin nenänielunäytteen ottaminen. Tätäkään ei siis huvin vuoksi otettu, vaan koska kuulumme tutkimukseen, josta on lapselle selvää hyötyä. Tutkimuskeskuksen puolesta pääsee mm. nopeasti ja ilmaiseksi erikoislääkärin vastaanotolle ja tarvittaviin lisätutkimuksiin mikäli lapsen vointi vaatii lääkärissäkäyntiä, vastineeksi sitten täytämme seurantakirjaa ja olemme sitoutuneet näihin tiettyihin näytteenottoihin lapsen sairastuessa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Melnais kirjoitti:Kyllä, pienellä, pehmeällä harjalla 2-3cm syvyydestä. Ei miellyttävää, varsinkaan kun lapsi on kovin tarkka omasta koskemattomuudestaan mutta ei niin ikävää kuin nenänielunäytteen ottaminen. Tätäkään ei siis huvin vuoksi otettu, vaan koska kuulumme tutkimukseen, josta on lapselle selvää hyötyä. Tutkimuskeskuksen puolesta pääsee mm. nopeasti ja ilmaiseksi erikoislääkärin vastaanotolle ja tarvittaviin lisätutkimuksiin mikäli lapsen vointi vaatii lääkärissäkäyntiä, vastineeksi sitten täytämme seurantakirjaa ja olemme sitoutuneet näihin tiettyihin näytteenottoihin lapsen sairastuessa.
Olen kyllä äitisi puolella, pakko sanoa.

Aina joku tivaa mahdollisuutta käyttää sinua/jälkikasvuasi koe-eläimenä. Onneksi ei sentään ole kyseessä rokotetutkimus. Meille tulee niihin kerjuukirjeitä vähintään kerran kuussa.
Came here for school, graduated to the high life
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

exPertti kirjoitti: Olen kyllä äitisi puolella, pakko sanoa.

Aina joku tivaa mahdollisuutta käyttää sinua/jälkikasvuasi koe-eläimenä. Onneksi ei sentään ole kyseessä rokotetutkimus. Meille tulee niihin kerjuukirjeitä vähintään kerran kuussa.
Punnitsimme tietenkin tutkimusta ennen siihen suostumista ja hyödyt ovat ehdottomasti suuremmat kuin vaadittu vaiva. Tutkimuksen palvelujen ansiosta tuttavaperheen lapselta esimerkiksi löydettiin sydänvika, jota neuvolatarkastuksissa ei oltu huomattu.

Eri mieltä saa tietenkin olla. Lastani koskevissa asioissa päätökset teemme kuitenkin minä ja mieheni ja kotiini niitä tunnepitoisesti tyrskyen arvostelemaan tuleville näytetään ovea. Nyt ja aina.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Melnais kirjoitti:Punnitsimme tietenkin tutkimusta ennen siihen suostumista ja hyödyt ovat ehdottomasti suuremmat kuin vaadittu vaiva. Tutkimuksen palvelujen ansiosta tuttavaperheen lapselta esimerkiksi löydettiin sydänvika, jota neuvolatarkastuksissa ei oltu huomattu.

Eri mieltä saa tietenkin olla. Lastani koskevissa asioissa päätökset teemme kuitenkin minä ja mieheni ja kotiini niitä tunnepitoisesti tyrskyen arvostelemaan tuleville näytetään ovea. Nyt ja aina.
En tarkkaan tiedä mistä tutkimuksesta on kyse, joten voin puhua vaan ensireaktiosta.

Jälkimmäiseen ei vastalauseita.

Mitä nyt sellainen huomio, että jotenkin muistini sopukat tyrkyttävät minulle sellaista dataa että äitisuhteesi on yleisestikin herkistynyt. Itseasiassa aika usealla naisella olen huomannut sitä. Tietty oma tapasi ilmoittaa rehellisesti oma kantasi äitisi ideoihin on parempi kuin selän takana kyräily. Siitä pisteet.
Came here for school, graduated to the high life
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Ihan offtopicina haluaisin mainita, että äiti-tytärsuhde on kyllä vaikeimpia ihmissuhteita koko ihmiselämässä. Mullakin on aiheeseen liittyvää pohdintaa ja jopa vitutusta taas pitkästä aikaa menossa.. Olis niin lepposaa olla vanhempien kanssa hyvissä väleissä, mutta ei sitten kuitenkaan liian hyvissä.. 8)
Mut joo, lähetän virtuaalienergiaa Melnaisille.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mekin olisimme lähteneet tuohon tutkimukseen, jos olisi energiaa ollut. Lapsen huono vointi vei kuitenkin mehut siinä määrin, ettei tullut koskaan papereita täytettyä.

Meilläkin on ollut ajoittaisia kahnauksia isovanhempien kanssa kun luulevat ajoittain tietävänsä paremmin miten lapsen ruoka-allergioita tulisi hoitaa. Pari KSE:tä esiintynyt täälläkin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voi helvetti sentään!

http://www.projectprevention.org/
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Aina vaan paranee. Tää päivä siis. Paskalafkasta on väitetty mulle useampaan kertaan, että oon käyttäny jo tän vuoden kaikki lomat.. No näinhän ei suinkaan ole, vaan mulla on vielä jotku kuus päivää talvilomaa olemassa. Että mitä vittua? No mut ei se mitään; loma on toki aina tervetullutta..mutta oisin mielelläni suunnitellu sen vähän niinku etukäteen.
(Laitoin ehdotukseks, että pitäisin viikon 52 lomaa. En usko että menee läpi.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

http://sunnapolku.com/junttimuslimi/ Oon seurannut tätä aika pitkään, mutta nyt kun on yleinen "Etsi antihomolinkkejä"-viikko, haluan jakaa tämän teidän kanssanne. Kannattaa lukea myös pidemmälle. Jos siis haluaa aivovaurion.
Viimeksi muokannut nastamuumio, 19.10.2010 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarkoittaako "Muslimien onkin siis korkea aika ryhdistäytyä. Helsingissä on jo lukuisia lastentarhoja, jotka olisi lopetettu ilman somalilapsia." paremmalla medialukutaidolla samaa kuin "Somput on Suomen tulevaisuus"?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

sipsi kirjoitti:Aina vaan paranee. Tää päivä siis. Paskalafkasta on väitetty mulle useampaan kertaan, että oon käyttäny jo tän vuoden kaikki lomat.. No näinhän ei suinkaan ole, vaan mulla on vielä jotku kuus päivää talvilomaa olemassa. Että mitä vittua? No mut ei se mitään; loma on toki aina tervetullutta..mutta oisin mielelläni suunnitellu sen vähän niinku etukäteen.
(Laitoin ehdotukseks, että pitäisin viikon 52 lomaa. En usko että menee läpi.)
Eikös se pidä sopia etukäteen se loma? Että ei työnantaja voi vaan tulla sanoon et "ai nin jäät huomenna kuuden päivän lomalle".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Vituttaa, että en saa yhtä asiaa hoidettua. En millään.

Kyse ei ole mistään välttämättömyydestä tai kiireestä eikä itse asia ole edes varsinaisesti epämiellyttävä mutta kun se tarttis hoitaa puhelimitse. Ja puhelimessa puhuminen on yksi mun eniten inhoamia asioita :x
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti: Ja puhelimessa puhuminen on yksi mun eniten inhoamia asioita :x
Outoa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vitutti keski-ikäinen rouvashenkilö paikallisjunassa. Kailotti puhelimeen niin saakutin lujaa kadonneista salasanoistaan ja jostain hemmetin teinimallista jossain hemmetin gloriassa, joka on sen tutun tutun kakara.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Ja puhelimessa puhuminen on yksi mun eniten inhoamia asioita :x
Outoa.
Mitä outoa siinä on?
Puhun mielummin naamatusten.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Ja puhelimessa puhuminen on yksi mun eniten inhoamia asioita :x
Outoa.
Mitä outoa siinä on?
Puhun mielummin naamatusten.
Mutta että se on noin suuri inhotus.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Outoa.
Mitä outoa siinä on?
Puhun mielummin naamatusten.
Mutta että se on noin suuri inhotus.
Ihan yhtä outoa kuin se, että joku ei pidä vaikkapa nyt maksalaatikosta tai graavilohesta.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Mitä outoa siinä on?
Puhun mielummin naamatusten.
Mutta että se on noin suuri inhotus.
Ihan yhtä outoa kuin se, että joku ei pidä vaikkapa nyt maksalaatikosta tai graavilohesta.
Ei ole :)

Jokaisella on joku ruoka josta ei pidä.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Jokaisella on myös asioita tai tekemisiä, joista ei pidä.

Olisko vaikka imurointi tai tiskaus vertailukelpoinen?
Vastaa Viestiin