Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
No kyllä mä olisin lastensuojeluun yhteydessä, jos lapsia pidettäisiin 24/7 pihalla vahtimatta, että susi ehtisi kaivautua aidan ali tappopuuhiin...Pulkannaru kirjoitti:Pitää sitten olla todella korkea ja mallia keskitysleiri. Muuten tulevat yli tai ali. Erään tutun koira tapettiin kotipihassa (10m asuintalosta) aitaukseen jonka verkkoaita ulottui 30cm maan alle ja 2.3m maanpinnan yläpuolelle.
Work like a captain, play like a pirate.
Entäs lapsi aidan yli?Zeb kirjoitti: Autot eivät hypi pihalle aidan yli, joten tuo tie on huono vertaus.
Pointti oli, että jättävätkö ne aikuiset yleensä lapsensa huitelemaan ihan vahtimatta? Toinen pointti oli, että pienellä lapsella on tässä maassa monta aika paljon isompaa vaaraa kuin mitä susi on, joten mun mielestä tää susi syö lapset -skenaario on yleensä aika kaukaa haettu, vaikka sitä aina pelottelussa käytetäänkin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ottaen huomioon, että kun on testailtu ihan pelkkiä naruja, joissa on lepattavia kirjavia kankaanpaloja, laiduntavaa karjaa suojelemaan, ja se on toiminut erinomaisesti, luulisi kohtuumatalan aidan täyttävän tarkoituksensa. Sudet ovat arkoja, eivätkä sellaisia kavalia, viattomia ohikulkijoita pahantahtoisesti vaanivia hirviöitä, jollaisiksi monet ne tuntuvat kuvittelevan. Lisäksi pointtini tuossa aidassa olikin ensisijaisesti se, että pikkulapset pysyvät turvassa vain valvonnan alaisina, pihapiiristä löytyy aina noin miljoona paljon sutta todennäköisempää vaaraa, vanhoista kaivoista teräviin lapioihin, köysiin ja kiipeilykelpoisiin omenapuihin. Jos taas haluaa nukuttaa vaikka vauvaa ulkona ilman valvontaa, kannattaa asua paikassa, jossa on lasitettu parveke, ei keskellä erämaata.Zeb kirjoitti:Luulisin että susien ulkona pitämiseen tarvitaan aika hemmetin korkea aita.prosessi kirjoitti:Aitaisi pihan? Pysyisivät ne muutamat pikkulapsetkin paremmin pihassa eivätkä uppoaisi suonsilmään.Zeb kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää miten porukka täällä tarkkaan ottaen toimisi jos heillä olisi muutama pikkulapsi ja omalla pihalla olisi pariin otteeseen vieraillut susi.
Karhuhan nyt tappoi sen lenkkeilijän muutama vuosi sitten. Vaarallisin eläin on tietysti hirvi. Niitä pitäisi tappaa ahkerammin.exPertti kirjoitti:Entä Karhu? Sitähän saa susi-ihmisiltäkin kysyessä yleensä metsästää ihan vapaasti. Vai kuvittelenko vaan?NuoriD kirjoitti:Koskas susi viimeksi Suomessa on tappanut ihmisen? Koirathan tappavat ihmisiä Suomessa muutaman vuoden välein.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Lasita terassi ! Myös yläpuolelta.exPertti kirjoitti:Pitänee muuttaa, kun on yksitasoinen asumus.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ja tappaja oli todistetusti juuri susi? Ilves hyppii nätisti, mutta koiraeläimet yleensä joutuvat kiipeilemään, ja kiipeilyn jalon taidon hallitsevat parhaiten juuri aitauksissa säilytetyt koirat. Ettei kuitenkin kyseessä ollut joko ilves tai naapurin turhan reviiritietoinen koira?Pulkannaru kirjoitti:Pitää sitten olla todella korkea ja mallia keskitysleiri. Muuten tulevat yli tai ali. Erään tutun koira tapettiin kotipihassa (10m asuintalosta) aitaukseen jonka verkkoaita ulottui 30cm maan alle ja 2.3m maanpinnan yläpuolelle.prosessi kirjoitti:Aitaisi pihan? Pysyisivät ne muutamat pikkulapsetkin paremmin pihassa eivätkä uppoaisi suonsilmään.
Jos tarkoitat susi-ihmisillä metsästäjiä, niin ei. Karhu on metsästyskoiralle käytännössä vaaraton.exPertti kirjoitti: Entä Karhu? Sitähän saa susi-ihmisiltäkin kysyessä yleensä metsästää ihan vapaasti.
Se miksi karhua on viimeikoina tapettu taajamissa niin paljon, johtuu osaksi ihan suurelta osin ihmisen tyhmyydestä. Esim. kun Järvenpäässä 4-5 vuotta sitten tapettiin karhu, oli ääliömäisimmät mammat lastenvaunuineen tulleet paikalle katsomaan "nallea." ..ei siinä paljoa poliisille jää vaihtoehtoja jäljelle.
Ei tietenkään saa. Tosin karhujen suojelu ei ole yhtä kriittistä, kun jokaista suomalaista sutta kohden löytyy kymmenen suomalaista karhua. 150 yksilön suojeleminen on kymmenen kertaa tärkeämpää kuin 1500 yksilön suojeleminen.exPertti kirjoitti:Entä Karhu? Sitähän saa susi-ihmisiltäkin kysyessä yleensä metsästää ihan vapaasti. Vai kuvittelenko vaan?NuoriD kirjoitti:Koskas susi viimeksi Suomessa on tappanut ihmisen? Koirathan tappavat ihmisiä Suomessa muutaman vuoden välein.
kuukkelin mukaan "Susi on viimeksi 1880-luvulla tappanut ihmisen Suomessa. Sen jälkeen ei ole tietoa, että susi olisi käynyt ihmisen päälle", Samuli Heikkinen sanoo"
http://webcache.googleusercontent.com/s ... fi&ct=clnk
Eli "ihmiselle vaarallinen" -korttia ei oikein voi käyttää.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... fi&ct=clnk
Eli "ihmiselle vaarallinen" -korttia ei oikein voi käyttää.
Viittaan siihen, että nyt karhuja on ammuttu varsinkin syntymäseuduillani paljon tänä syksynä enkä ole nähnyt soraääniä siitä.prosessi kirjoitti:Ei tietenkään saa. Tosin karhujen suojelu ei ole yhtä kriittistä, kun jokaista suomalaista sutta kohden löytyy kymmenen suomalaista karhua. 150 yksilön suojeleminen on kymmenen kertaa tärkeämpää kuin 1500 yksilön suojeleminen.
Tämä voi olla ennakkoasenteellinen näkemys, mutta veikkaan että susien kohdalla tilanne olisi toinen.
Came here for school, graduated to the high life
Pakko esittää kysymys, että kumpikohan tässä nyt on vuosisatojen ajan laajentanut reviiriään ja kumpi on poistunut kumman tieltä?masa kirjoitti: Ehkä luonnolla on vaan "välinearvoa" metsästäjälle, mutta on sekin melkoinen olettamus että vuosisatoja metsästystä harrastanut ihminen antaisi jollekin muulle lajille periksi ja poistuisi sen tieltä. Sama kai se sitten olisi, jos lopetattaisiin kaikki tuhoeläintenkin myrkytykset yms. ja annetaan niiden vallata alueet?
- Pulkannaru
- Kitisijä
Juu. Lauma juoksi pois pihasta kun isäntäväki ajoi pihaan uuden rajanaapurinsa kanssa. Ottivat kuvat tassunjäljistä kaivuukuopan kohdalta ja pihan hiemmakohdilta. Kun ei kuitenkaan muuten uskota.prosessi kirjoitti:Ja tappaja oli todistetusti juuri susi?
Sai koirasta valtiolta korvauksen, taisi olla pitkälti alle 100€. Ois kuulema harmittanut vähemmän, jos ei olisi saanut mitään.
Kyllä meidän dobermanni hyppäsi 180cm aidan yli, tosin pulleeTA vatsaansa raapien,mutta kuitenkin. Eiköhän nälkäinen susi pääse vauhdin kanssa korkeammankin aidan yli, kuten esimerkkini osoitti. Aitauksesta pääsi suht helposti pois käyttäen koppia hyväksi.Ilves hyppii nätisti, mutta koiraeläimet yleensä joutuvat kiipeilemään
edit. +TA
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 14.10.2010 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Oikeassa olet. Todennäköisyys sille, että lähikoulusta löytyy häiriintynyt pikkutyttö joka hautailee taajamaomakotitalojen pihoissa nukkuvia vauvoja lumeen, on viime vuosien tilastojen perusteella ratkaisevasti todennäköisempää kuin susihyökkäys erämaassa tai ufoabduktio New Yorkissa.exPertti kirjoitti:Pitänee muuttaa, kun on yksitasoinen asumus.prosessi kirjoitti:Jos taas haluaa nukuttaa vaikka vauvaa ulkona ilman valvontaa, kannattaa asua paikassa, jossa on lasitettu parveke, ei keskellä erämaata.
Niin, eli esitä tämä kysymys sitten kun susia on 10 kpl jokaista karhua kohden. Vastaus saattaisi yllättää!exPertti kirjoitti:Viittaan siihen, että nyt karhuja on ammuttu varsinkin syntymäseuduillani paljon tänä syksynä enkä ole nähnyt soraääniä siitä.prosessi kirjoitti:Ei tietenkään saa. Tosin karhujen suojelu ei ole yhtä kriittistä, kun jokaista suomalaista sutta kohden löytyy kymmenen suomalaista karhua. 150 yksilön suojeleminen on kymmenen kertaa tärkeämpää kuin 1500 yksilön suojeleminen.
Tämä voi olla ennakkoasenteellinen näkemys, mutta veikkaan että susien kohdalla tilanne olisi toinen.
Lisäys Pulkannarulle: olisko kannattanut ehkä vakuuttaa se koira jos ja kun kerran oli tyyris?
Viimeksi muokannut Lilo, 14.10.2010 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Tuosta muistui kummasti mieleeni se vauhkoilu, jota paikalliset metsästäjät aikoinaan harrastivat nähtyään minun pyreneittenkoirani jäljet lumessa. Kuulemma selvä susi.Pulkannaru kirjoitti:Juu. Lauma juoksi pois pihasta kun isäntäväki ajoi pihaan uuden rajanaapurinsa kanssa. Ottivat kuvat tassunjäljistä kaivuukuopan kohdalta ja pihan hiemmakohdilta. Kun ei kuitenkaan muuten uskota.prosessi kirjoitti:Ja tappaja oli todistetusti juuri susi?
Jatkan mutuilua väittämällä, että tämä argumentti ei ole ollut päällimmäisenä mielessä alettaessa vertaamaan näitä kahta eläinlajia toisiinsa.Lilo kirjoitti:Niin, eli esitä tämä kysymys sitten kun susia on 10 kpl jokaista karhua kohden. Vastaus saattaisi yllättää!
Vaan ensin on mielipide ja sitten pitää olla validi peruste sen olemassaololle.
Tyyliin vihaan ydinvoimaa. Koska...
Came here for school, graduated to the high life
- Pulkannaru
- Kitisijä
Okei. Tuollakin oli varmaan tuolloin liikkeellä lauma pyreneittenkoiria, jotka kävivät safkaamassa talojen pihoilla koiria ja pelloilla lampaita + karjaa.prosessi kirjoitti:Tuosta muistui kummasti mieleeni se vauhkoilu, jota paikalliset metsästäjät aikoinaan harrastivat nähtyään minun pyreneittenkoirani jäljet lumessa. Kuulemma selvä susi.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen: