Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Olisi muuten upeaa, jos suomen kouluissa opetettaisiin perusteet logiikasta ja argumentoinnista. Kyllä olisin valmis vaihtamaan lukion uskonnon opetuksen tuollaiseen.
Pikalinkki palstallemme riittäisi pitkälle.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Pikalinkki palstallemme riittäisi pitkälle.
= se joka jaksaa jänkätä pisimpään/saa loukattua vastapuolta niin, että seuraa KSE, on voittaja? :?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lilo kirjoitti:Hmm. Kyllä meillä kuului ainakin aikanaan pitkän matikan kursseihin myös logiikan kurssi. Mutta olikohan tosiaan niin ettei lyhyessä tarvinnut sellasta käydä...
Ei meikäläisen pitkään matikkaan mitään logiikkaa kuulunut. En edes ymmärrä mitä tuollainen tekisi matikassa?

Äikässä pidettiin esitelmiä, eli monologia sekä paneelikeskusteluja, jotka eivät olleet kunnon debattia nähneetkään. Väittelytaitoa ei taideta opettaa laajemmin suomessa missään laitoksessa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

nastamuumio kirjoitti:
elco kirjoitti: (3-y)(3+y)
Ja kiitos tästäkin.
Doh, ignoroiko se minua :>
Tuo uudempi on siis "y=3 tai y=-3"
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lilo kirjoitti:= se joka jaksaa jänkätä pisimpään/saa loukattua vastapuolta niin, että seuraa KSE, on voittaja? :?
Ei tuolla argumentointia testata, vaan henkistä kanttia.
Paras päivä ikinä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Riemumieli kirjoitti: Ei tuolla argumentointia testata, vaan henkistä kanttia.
Veikkaan kyseessä olevan paremminkin jääräpäisyys kuin henkinen kantti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei meikäläisen pitkään matikkaan mitään logiikkaa kuulunut. En edes ymmärrä mitä tuollainen tekisi matikassa?
Muistelisin, et mulla sisältyi...lakitus oli muuten -96.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Riemumieli kirjoitti: Ei tuolla argumentointia testata, vaan henkistä kanttia.
No juuh, en mä lähtisikään Kitinällä ketään opettamaan tässä asiassa...ehkä tähän suuntaan niinQ vihjasin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:
Lilo kirjoitti:= se joka jaksaa jänkätä pisimpään/saa loukattua vastapuolta niin, että seuraa KSE, on voittaja? :?
Ei tuolla argumentointia testata, vaan henkistä kanttia.
Ehkä mä unohdin tahallaan jonkun vierivät silmät ei sammaloidu-hymiön.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

masa kirjoitti:Veikkaan kyseessä olevan paremminkin jääräpäisyys kuin henkinen kantti.
Mielestäni taas KSE ei ole osoitus jääräpäisyydettömyydestä, vaan virtuaalisen henkisen kantin olemassa olemattomuudesta, mikä viitannee vieläkin huonompaa IRL henkiseen kanttiin.

Voihan sitä olla puhumatta, mutta KSE ilmoituksineen kaikkineen on aika aunuksen aalloista ilman kuuluisaa tappia.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

sivustahuutaja kirjoitti: Ei meikäläisen pitkään matikkaan mitään logiikkaa kuulunut. En edes ymmärrä mitä tuollainen tekisi matikassa?
Your loss, meillä siis kuului.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ilmankos nykynuoret eivät tiedä, milloin käytiin toinen maailmansota tai minkä värinen olisi Pietari Suuren valkoinen hevonen. Poliisitkin nuo tietävät, joten ei hyvin mene. Logiikka on turhaa, koska maailma on mieletön.
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: käytännön oivaltamiskyky ovat paljon lähempänä loogista päättelyä kuin noi kaavojen tahkoamiset..
Jos puhutaan matematiikasta ihan alakouluista lähtien, niin luulisi kyllä että sillä melkoisen suuri osa on tuon loogisen päättelykyvyn kehittäjänä.
Niinno. Oon ollut havaitsevinani, että sillä ala-asteen matematiikalla ja insinööritason matematiikalla on jonkin verran kumminkin eroa. Ala-astematikkahan on hyvin pitkälti loogista päättelykykyä stimuloivaa: se antaa työkalut helppoon tarkistamiseen ja lopputuloksen loogiseen päättelyyn.

Tiedän nimittäin myös tyyppejä, joille integraalilaskenta ja derivointi ei tuota mitään ongelmia, mutta jos pitäisi prosenttilaskuja miettiä tai pystyä päättelemään että minkälainen tulos on suurinpiirtein odotettu jostain perustason laskutoimituksesta, niin ollaan aivan kuutamolla. Jos opittu kaava ei pädekään, tai jossain on pilkkuvirhe, täydellisen absurdista tuloksestakaan ei osata nähdä, että jokin meni nyt metsään ja pahasti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mistähän Manala tietää ala-asteen matikan ja insinöörimatematiikan eron?
Kuten hauki on matikka kala.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Niba kirjoitti:Mistähän Manala tietää ala-asteen matikan ja insinöörimatematiikan eron?
LOL, Touché :P
Kirjoitan tätä alasti
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Epäilen että oon pyöritellyt teknillisessä leikkikoulussa insinöörimatematiikkaa enemmän kuin mitä niba on istunut opiskelemassa aakkosia, joten menee nyt vähän ranskalaiset tussut väärille nilkoille.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Manaaja kirjoitti:^ Epäilen että oon pyöritellyt teknillisessä leikkikoulussa insinöörimatematiikkaa enemmän kuin mitä niba on istunut opiskelemassa aakkosia, joten menee nyt vähän ranskalaiset tussut väärille nilkoille.
Poikkeuksellisen selkeä ja hyvä läppä se olj' silti :D
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

No, kuhan kysyin.. ;)
Pyyhin Netikettiin..
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past

Miten helvettiä tuo viimeinen kohta tarkoittaa? Että minulla pitää olla esimerkkejä ja näytedokumentteja siitä mitä olen puuhastellut aikaisemmin? Pieni googlaus näytti, että lause on osa jotain pääkallonmetsästäjien vakiopohjaa.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alja »

Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past

Miten helvettiä tuo viimeinen kohta tarkoittaa? Että minulla pitää olla esimerkkejä ja näytedokumentteja siitä mitä olen puuhastellut aikaisemmin? Pieni googlaus näytti, että lause on osa jotain pääkallonmetsästäjien vakiopohjaa.
document: tässä julkaisu?
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past
Oliko X:n, Y:n ja Z:n tilalla jotain laajempaa vai oliko se kirjaimellisesti just noin?
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

alja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past

Miten helvettiä tuo viimeinen kohta tarkoittaa? Että minulla pitää olla esimerkkejä ja näytedokumentteja siitä mitä olen puuhastellut aikaisemmin? Pieni googlaus näytti, että lause on osa jotain pääkallonmetsästäjien vakiopohjaa.
document: tässä julkaisu?
En usko, että viittaavat spesifisesti julkaisuun, koska olisi hyvin outoa vaatia sellaista tätä duunia varten.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

elco kirjoitti:
Chap kirjoitti:Minulta tiedusteltiin kiinnostusta yhteen hommaan, jossa oli seuraavanlaisia ehtoja hakijalle:
* Minimum X years of experience in Y
* Demonstrated success in Z
* Examples and at least one sample of an effective document delivered in the past
Oliko X:n, Y:n ja Z:n tilalla jotain laajempaa vai oliko se kirjaimellisesti just noin?
Ei ollut kirjaimellisesti just noin. Laitoin noi edeltävät lauseet tuohon vain sen takia, että näkyisi se konteksti missä tuo "Examples and ..." vaatimus oli.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Chap kirjoitti:En usko, että viittaavat spesifisesti julkaisuun, koska olisi hyvin outoa vaatia sellaista tätä duunia varten.
Sinun nyt vaan olisi hyvä toimittaa joku työnäyte, josta kykysi näissä kirjaimissa tulisi konkreettisesti esille.

Suomessa kun ei ole futuuria niin voi preesens-muodolta kuulostaen kertoa osaavansa nämä hommat (eli koettavansa sisäistää ne töitten alkuun mennessä).
Came here for school, graduated to the high life
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:En usko, että viittaavat spesifisesti julkaisuun, koska olisi hyvin outoa vaatia sellaista tätä duunia varten.
Sinun nyt vaan olisi hyvä toimittaa joku työnäyte, josta kykysi näissä kirjaimissa tulisi konkreettisesti esille.
Multa on pyydetty tässä vaiheessa CV ja ainoastaan CV jos heidän lähettämä duunispeksi kiinnostaa minua. Jos tuossa tosiaan puhutaan työnäytteestä, niin se on oudossa paikkaa ...
Vastaa Viestiin