Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

masa kirjoitti:Ja edelleen. Kyseessä on rinnetontti, joten eritasoratkaisu menee siihen varsin kivuttomasti.
Aika mageen rintauksen saa talolle jos tekee samaan tasoon korkeimman kohdan mukaan, siihen eteen sitten se koriskenttä ja zillai.

Muurikivillä vielä pieleen aidantynkää niin eihän hienompaa olekaan.

edit:
Ja ei, ei ole välttämätöntä perustaa maasta asti betonoimalla, pilari-palkki-järjestelmällä tehdyt perustukset ovat aivan yhtä kustannustehokkaat kun perinteinen kahden laudan korkuinen antura maata vasten valettuna, varsinkin jos alapäiden ankkurointi on mahdollista tehdä kallioon.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

par-sky kirjoitti:Putsasin tuossa ompelukoneen alapesää. Kun avasin yhden ruuvin sieltä pomppasi ulos vieteri, eikä se perkele mene takaisin paikoilleen. AAAARGH! Alan pikkuhiljaa arpomaan että onko se nyt sitten niin tärkeä.
Kolme tuntia mä sitä takaisin väänsin. Nyt se tuntus olevan paikoillaan. Esikiristettynä saatana. En viitsinyt kokeilla vielä koneen toimintaa, ottas niin pahasti päähän jos se ei kaiken tän vääntämisen jälkeen toimikaan. Huomenna ei varmastikaan vituta enää niin paljon.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Miksi sinne pitäisi mennä kun oman makkarin yhteydessä on suihku ja vessa?

Ja edelleen. Kyseessä on rinnetontti, joten eritasoratkaisu menee siihen varsin kivuttomasti.

Itse en taas halua näillä neliöillä kaksikerrostaloa missään tapauksessa. Eri asia on, jos on varaa rakentaa reilu 200 neliöinen talo.

Toisekseen, Pertsa ei ole näemmä tajunnut sitä dilemmaa, että yleensä PK-seudulla ei tonteissa pahemmin ole valinnanvaraa, vaan se tontti otetaan mikä saadaan, ja siihen rakennetaan talo joka tontille parhaiten sopii. Landella taas voi valita tontin unelmatalonsa mukaan.
Suihkullinen vessa eli oikea "master bedroom" tyylinen ratkaisu on niin harvinainen, että en tuota suihkupistettä edes etsinyt piirrustuksesta. :oops:

Juu, eikä kaksikerroksinen talo ole pienen lapsen kanssa hyvä. Kaikkea muuta. Sitten kun kasvaa niin mikä ettei.

Tietenkin olen ymmärtänyt. Kaavoitusmonopoli on ihan arkipäivää joka paikassa.
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Juu, eikä kaksikerroksinen talo ole pienen lapsen kanssa hyvä. Kaikkea muuta. Sitten kun kasvaa niin mikä ettei.
Kun laittaa portit, ei tuosta haittaa ole. Tietenkin, jos laiskuuttaan ei viitsi portaita usein kävellä, on ongelma hjuuz.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Kun laittaa portit, ei tuosta haittaa ole. Tietenkin, jos laiskuuttaan ei viitsi portaita usein kävellä, on ongelma hjuuz.

No kyllä niistä vaan on. Meillä on kotona kaksi kerrosta ja mummolassa myös. Porttien kanssa sählääminen on pepusta, sekä huoli siitä että tulihan se portti nyt kiinni. Rappusissa ravaaminen on myös peestä. Aina on joku tarvittava asia väärässä kerroksessa..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Mä olen jo tottunut.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

masa kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Kun laittaa portit, ei tuosta haittaa ole. Tietenkin, jos laiskuuttaan ei viitsi portaita usein kävellä, on ongelma hjuuz.

No kyllä niistä vaan on. Meillä on kotona kaksi kerrosta ja mummolassa myös. Porttien kanssa sählääminen on pepusta, sekä huoli siitä että tulihan se portti nyt kiinni. Rappusissa ravaaminen on myös peestä. Aina on joku tarvittava asia väärässä kerroksessa..
Olen ihan samaa mieltä. Itse asun yksitasoisessa OK talossa ja homma toimii.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Vaihdoimme kaksikerroksisesta yksikerroksiseen ja onhan tämä kätevämpi. Tietty oma osansa fiiliksistä on pihan kasvamisella viisikertaiseksi siitä läntistä ja seinänaapurien katoamisellakin.
Came here for school, graduated to the high life
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Meikä taas on aina haaveillut siitä toisesta kerroksesta. Jopa kolmannestakin; kellarissa saunatilat ja takkahuoneet, keskikerroksessa olkkari ja keittiö ja yläkerrassa makkarit. Eipä ole lapsiakaan, joten ei osaa sitä näkökulmaa ajatella. Ja viel rinnetontilla niin, että kellarikerroksestakin pääsee suoraan pihalle.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

bedlam kirjoitti:Meikä taas on aina haaveillut siitä toisesta kerroksesta. Jopa kolmannestakin; kellarissa saunatilat ja takkahuoneet, keskikerroksessa olkkari ja keittiö ja yläkerrassa makkarit. Eipä ole lapsiakaan, joten ei osaa sitä näkökulmaa ajatella. Ja viel rinnetontilla niin, että kellarikerroksestakin pääsee suoraan pihalle.
Kerroksinen rinnetalo on kiva, kunhan autopiha on samalla tasolla kuin keittiö. On meinaan aika persiistä kannella kauppakasseja ja muksuja alakerran kautta yläkertaan..
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Kerroksinen rinnetalo on kiva, kunhan autopiha on samalla tasolla kuin keittiö. On meinaan aika persiistä kannella kauppakasseja ja muksuja alakerran kautta yläkertaan..
Voi helvetti nyt oikeasti mitä vaatimuksia. :D Siis joo, onhan toi tosi kätevää ja kaikkea, mutta ite joudun kävelemään 4 kerrosta rappusia ylös autopaikalta omaan kämppään niin jotenkin noi omakotiasujan vaatimukset kuulostaa vähän hassuilta. Joo, on se eri kun on lapsia, tiedetään.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Joo, on se eri kun on lapsia, tiedetään.

Nimenomaan. Koetas yksin kantaa ne ostokset kun sulla on kaks lasta ja kauppakassit raahattavana.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Joo, on se eri kun on lapsia, tiedetään.
Nimenomaan. Koetas yksin kantaa ne ostokset kun sulla on kaks lasta ja kauppakassit raahattavana.
On tuolla yks noin 50-kilonen YH:n rääpäle joka näyttää niin aina tekevän. :P
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Joo, on se eri kun on lapsia, tiedetään.

Nimenomaan. Koetas yksin kantaa ne ostokset kun sulla on kaks lasta ja kauppakassit raahattavana.
Kaikesta selviää :)
Tosin ei ole kuin yksi lapsi ja kiivetäkin pitää vain toiseen kerrokseen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

bliss kirjoitti:
Kaikesta selviää :)
Selviää toki, mutta sanomattakin lienee selvää, etä jos rakentaa, kannattaa rakentaa sellainen talo mikä toimii.


Huonoja ja huonosti toimivia löytyy kyllä markkinoilta ihan valmiinakin.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

masa kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Kaikesta selviää :)
Selviää toki, mutta sanomattakin lienee selvää, etä jos rakentaa, kannattaa rakentaa sellainen talo mikä toimii.
Tottakai, en mä sillä meinannutkaan. Tartuin vaan tohon irralliseen portaiden kiipeämisasiaan.

Tietty sekin kannattaa miettiä, että mitäs sitten kun muksut ovat jo isompia. Onko silloin jopa parempi, että kakarat voi sijoittaa yläkertaan.

Mä etsiskelen itselleni nimenomaan vanhaa taloa ja jos se sattuu olemaan 2-kerroksinen niin sitten se on :)
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

bliss kirjoitti:Mä etsiskelen itselleni nimenomaan vanhaa taloa ja jos se sattuu olemaan 2-kerroksinen niin sitten se on :)
Jossain tässä talonrakennus-buumin kekkellä lyylin että säkin haluut rakennuttaa ittelles talon, mutta vissiin sekosin (le bläk book) kirjanpidossani.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

bliss kirjoitti: Tietty sekin kannattaa miettiä, että mitäs sitten kun muksut ovat jo isompia. Onko silloin jopa parempi, että kakarat voi sijoittaa yläkertaan.
)
Meillä toi ei ole edes vaihtoehto, koska tontille saa rakentaa vaan 1 tai 1½ kerroksisen. Toisekseen kun tulevat neliöt on luokkaa 140, toimii kokonaisuus paremmin 1 kerroksisena.

Ja jos sattuu vanhana vielä asumaan samaa taloa, on parempi että huoneet on samassa tasossa..
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Dumis kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mä etsiskelen itselleni nimenomaan vanhaa taloa ja jos se sattuu olemaan 2-kerroksinen niin sitten se on :)
Jossain tässä talonrakennus-buumin kekkellä lyylin että säkin haluut rakennuttaa ittelles talon, mutta vissiin sekosin (le bläk book) kirjanpidossani.
Joo en helvetissä halua. :shock:

Vanha rintamamiestalo tai joku pieni maatilan päärakennus olis just hyvä :]
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Taloista puheenollen, mä tahtoisin tämän, mutta se pitäisi siirtää merenrantaan :h:

http://www.etuovi.com/kohde/916426
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mä etsiskelen itselleni nimenomaan vanhaa taloa ja jos se sattuu olemaan 2-kerroksinen niin sitten se on :)
Jossain tässä talonrakennus-buumin kekkellä lyylin että säkin haluut rakennuttaa ittelles talon, mutta vissiin sekosin (le bläk book) kirjanpidossani.
Mä taas muistelin että masa dissaili talopaketteja yli kaiken, mutta muistin kai väärin?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Mä taas muistelin että masa dissaili talopaketteja yli kaiken,

Älvsbyhusetin talopaketteja kyllä.

Ja dissaan toki muutenkin. Paikalla rakennettu olisi aina parempi, mutta se vaatii niin paljon aikaa, että nyt täytyy ottaa paketti, joka tosin ei taatusti ole älväri.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Soneran KotiTv.
Kun tilasin sen, niin kaveri sanoi että mukana tulisi kaikki kaapelikanavat. No tulihan sieltä ne kaikki maksulliset, mutta yhtään ilmaista ei tullut, jessekanavaa lukuunottamatta. Suurin vitutus irtosi siitä kun ilmoittivat tilausvahvistuksessa ettei Canal+ saa tähän osoitteseen, joka oli suurin syy minkä takia halusin koko paskan ostaa. Juu ei tule nyt sit HD:na Valioliigaa... voi vittu saatana, tätä mä odotin viime syyskuusta asti.

No onhan niillä UrhoTotal+, jonka tilasin heti, mutta vittu puolet jäi puuttumaan. Selvitän nyt että kannattaako tuota Analia tilata antennin kautta vai mitä vittua, kerran olin jo satelliittiboksia tilaamassakin, mutta Soneran mainoksien takia sitten peruin koko homman.

Ja kaikki sen vitun takia että tähän taloon ei voitu vetää kaapelia kun rakennettiin 20 vuotta sitten... :maanantai:
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Nyt vituttaa. Mulla on maanantaina se kämpän kattominen klo.9. Toinen vaihtoehto ois ollut keskellä päivää ja ajattelin et aamusta se on pienempi paha.
Laitoin esimiehelle viestiä et onks ok. Vastas että joo, mut jatkossa yritä sopia noi työajan ulkopuolelle.
Vastasin et yritin mut ei ollu ku noi vaihtoehdot.
Ei siinä, vitutuksen aihe on se että tietyt ihmiset duunissa käy työajalla kampaajalla, käyttävät vaimoansa kaupassa (!!!) kesken työpäivän, pari tyyppiä tulee torstaisin aina myöhemmin duuniin kun on treenit, pari livahtaa aina aikasemmin himaan ku esimiehen silmä vältää. Vittu. Ja minä joka tunnollisesti istun sie 8-16 ja yleensä ylikin, saa "noottia" että käyn kattomassa asuntoa. VITTU!!!!
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

mulla palaa kohta käämi erään kaason huonoihin organisointikykyihin ***tu
Vastaa Viestiin