Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

masa kirjoitti:Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!
Ei kai tuo mikään uutinen ole. Affenanmaalla on käytännössä kaksi työllistävää alaa, rankasti tukiaistettu perunanviljely ja VikingSilja. Sen lisäksi kaikki mahdolliset syrjäseutu- ja saaristolisät, umpikaksikielisyys, tuplahallinto...

Itse antaisin affenanmaan mielellään itsenäistyä. Loputon rahakaivo.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Toimistorotta kirjoitti:
Ei kai tuo mikään uutinen ole. .
No ei, mutta se on on hyvä liekitys elcon -maaseutu raivolle. :lol:
elco kirjoitti: Mä en kertakaikkiaan tajua, miksi rahaa pitää noin sadassa eri muodoissaan kupata kaupunkien staroilta maaseudun elinkelvottomien persejönsestereiden ö-tiimille.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.
Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Komppaan. Pohjoiseuroopassa lentää koneita sen verran, että todennäköisyydet puoltavat nopeasti lentokieltoa, jos kerran ilmavoimien hornetitkin jo ehtivät ottamaan siipeensä. Tuhkan vuoksi sammuneista moottoreista on aiempaa näyttöä myös matkustajakoneiden kohdalla.

Se on sitten eri juttu, jos ajattelee, että riski olisi pitänyt ottaa taloudellisten seikkojen takia.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.
Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.
Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.

Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.
Näin varmasti onkin. Silti kannatan testilentojen tekemistä, koska ne lisäävät tietoa ilmiöstä.
Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.
Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreista
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368

Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreista
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368

Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista. Tuhkan määrä varmasti vaihtelee pilven eri osissa. Vaikka nyt lennettäisiin koelento ja moottorit olisivat sen jälkeen puhtaat, ei se takaa, että ensi kerralla tulos on sama.

Tuo Hornet-havaintohan juuri todistaa, että välillä tuhkaa sulaa rakenteisiin. Tuhkan määrä (ja mahdollisesti koostumuskin) vaihtelee. Se ei ole mikään 0 tai 1.

Sitten tulee vielä lentämisen taloudellinen järkevyys. Jos moottorit pitää tähystää läpi joka lennon jälkeen ja mahdollisesti tehdä kallis huolto, saattaa olla vähemmän tappiollista pitää koneet maassa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista.
Onpas.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Toimistorotta kirjoitti:Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.
Kaveri päivysti koko lennon ajan hätäuloskäynnillä hyppykamat päällä.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Kaveri päivysti koko lennon ajan hätäuloskäynnillä hyppykamat päällä.
Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
Ovea ei koskaan suljettukaan.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

sivustahuutaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
Ovea ei koskaan suljettukaan.
Ei se bussikaan pysäkiltä ovi auki lähe.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manaaja kirjoitti:Ei se bussikaan pysäkiltä ovi auki lähe.
Pitää vain yhdistää valkoinen ja punainen johto siitä paneelin takaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:Kohta paukahtaa.
Se on loppu nyt.

Onneksi panoslaatikot ovat täynnä, haulikko ja tarkkuuskivääri puhdistettu ja rasvattu, kellari täynnä nötköttiä, näkkileipää ja vettä sekä aggregaatin löpöä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaa ... sta-juosta

Hmm, otsikko kertonee näitten kahden tulivuoren eroista...
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Loppui selibaatti Keskisen pojalta!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kerjäläiset varastavat sählöä

Joskus olen noita kauppatorin sähköbokseja tiiraillut ja luulin, että ne toimivat kolikoilla, mutta ilmeisesti siis ei.

Miten suomalainen yhteiskunta voi olla näin munaton. En nyt tarkoita tätä sähköjuttua, vaan laajemmin, että tuota paskasakkia ei saada ulos maasta ja porttikieltoa perään.

EU:n vapaa liikkuvuus joo.
masa

Re: Loppui selibaatti Keskisen pojalta!

Viesti Kirjoittaja masa »

:rofl:

Toivottavasti saat hiv:n Se olis sulle ihan oikein.
Vastaa Viestiin