Päivän uutiskatsaus
Ei kai tuo mikään uutinen ole. Affenanmaalla on käytännössä kaksi työllistävää alaa, rankasti tukiaistettu perunanviljely ja VikingSilja. Sen lisäksi kaikki mahdolliset syrjäseutu- ja saaristolisät, umpikaksikielisyys, tuplahallinto...masa kirjoitti:Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!
Itse antaisin affenanmaan mielellään itsenäistyä. Loputon rahakaivo.
-
- Kitisijä
- Viestit: 9426
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
^ Komppaan. Pohjoiseuroopassa lentää koneita sen verran, että todennäköisyydet puoltavat nopeasti lentokieltoa, jos kerran ilmavoimien hornetitkin jo ehtivät ottamaan siipeensä. Tuhkan vuoksi sammuneista moottoreista on aiempaa näyttöä myös matkustajakoneiden kohdalla.
Se on sitten eri juttu, jos ajattelee, että riski olisi pitänyt ottaa taloudellisten seikkojen takia.
Se on sitten eri juttu, jos ajattelee, että riski olisi pitänyt ottaa taloudellisten seikkojen takia.
Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.Toimistorotta kirjoitti:Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.
Näin varmasti onkin. Silti kannatan testilentojen tekemistä, koska ne lisäävät tietoa ilmiöstä.NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.
Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreistaNuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368
Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista. Tuhkan määrä varmasti vaihtelee pilven eri osissa. Vaikka nyt lennettäisiin koelento ja moottorit olisivat sen jälkeen puhtaat, ei se takaa, että ensi kerralla tulos on sama.sivustahuutaja kirjoitti:Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreistaNuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368
Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Tuo Hornet-havaintohan juuri todistaa, että välillä tuhkaa sulaa rakenteisiin. Tuhkan määrä (ja mahdollisesti koostumuskin) vaihtelee. Se ei ole mikään 0 tai 1.
Sitten tulee vielä lentämisen taloudellinen järkevyys. Jos moottorit pitää tähystää läpi joka lennon jälkeen ja mahdollisesti tehdä kallis huolto, saattaa olla vähemmän tappiollista pitää koneet maassa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Se on loppu nyt.Bluntly kirjoitti:Kohta paukahtaa.
Onneksi panoslaatikot ovat täynnä, haulikko ja tarkkuuskivääri puhdistettu ja rasvattu, kellari täynnä nötköttiä, näkkileipää ja vettä sekä aggregaatin löpöä.
^ http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaa ... sta-juosta
Hmm, otsikko kertonee näitten kahden tulivuoren eroista...
Hmm, otsikko kertonee näitten kahden tulivuoren eroista...
Came here for school, graduated to the high life
Kerjäläiset varastavat sählöä
Joskus olen noita kauppatorin sähköbokseja tiiraillut ja luulin, että ne toimivat kolikoilla, mutta ilmeisesti siis ei.
Miten suomalainen yhteiskunta voi olla näin munaton. En nyt tarkoita tätä sähköjuttua, vaan laajemmin, että tuota paskasakkia ei saada ulos maasta ja porttikieltoa perään.
EU:n vapaa liikkuvuus joo.
Joskus olen noita kauppatorin sähköbokseja tiiraillut ja luulin, että ne toimivat kolikoilla, mutta ilmeisesti siis ei.
Miten suomalainen yhteiskunta voi olla näin munaton. En nyt tarkoita tätä sähköjuttua, vaan laajemmin, että tuota paskasakkia ei saada ulos maasta ja porttikieltoa perään.
EU:n vapaa liikkuvuus joo.
Re: Loppui selibaatti Keskisen pojalta!
Niba kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutine ... 17&ref=tf1

Toivottavasti saat hiv:n Se olis sulle ihan oikein.