Subaru ei tarjoa järkevää automaattia. Mitään kuminauhavariaattoripaskaa en halua. Enkä sitä iänikuisen vanhaa 4-portaistakaan. Kun ne ovat malliston ainoat vaihtoehdot, hämmennän mieluummin itse. Toki en hämmennä mieluiten itse, siksi volkkarin DSG olisikin ihan poikaa.
Manaaja kirjoitti:
Subaru ei tarjoa järkevää automaattia.
Ok. Mä olen niin rakastunut automaattin, et valitsen autonikin sen perusteella..
Kyllähän toi on varuste jonka poisjättäminen vituttanee jossain vaiheessa. Niinkuin nelivetokin... ja kattoluukku... ja 200+hv...
Mutta kun olen köyhä ja ruma eikä ole varaa laittaa sitä 50 tonnia autoon, niin jostain on aina pakko tinkiä. Kuten nopeasta autosta ja kauniista naisesta.
Manaaja perkele.
Nöyrry jo ja osta Freelander. Ykkönen tai kakkonen, käytettynä tai uutena. On henkilöautomainen ajaa ja kunnon neliveto ja automaatti eikä mikään lelu kuten Subarut. Kattoluukullakin saa, napista toimii. Eikös sulla pitänyt olla korvikkeena Freelander kakkonen? Olen odotellut arvioitasi.
Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Hammasrattaiden laittaminen eri järjestykseen käsikammella ei tuo mitään lisäarvoa autoiluun.
Just noin. Ja nykytomaatteihin verraten pitää olla melkoinen rallikuski että viitii kepillä räpläta automaattia parempaa suorituskykyä tavan ajoissa.
Käytännössä suurin vaihtamistarve on kaupunkiajossa, siis hillityillä nopeuksilla. Jolloin kun nykyään (isin) käsikeppistä joskus ajan, niin vituttaa että ihan turhaa kun alvariinsa joutuu polkemaan jotain vitun kytkintä ja hiplaamaan sellasta dildonnäköistä heppiä.
Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Hammasrattaiden laittaminen eri järjestykseen käsikammella ei tuo mitään lisäarvoa autoiluun.
Jos seuraavassa autossani on kuusi vaihdetta (tai enemmän) eteen, en tasan tarkkaan ota manuaalina. Ei se kepin vatkaaminen nyt sentään NIIN kivalta tunnu että sitä haluaa ihan koko ajan tehdä.
Mikä on moniportaisin manuaalivaihteisto sarjatuotantoautossa? 20 vaihdetta eteen ja kolme taakse?
Jep jep. Muistelen vaan käyneeni täällä tätä samaista keskustelua joskus silloin, kun itse hehkutin automaatin autuutta... Kummasti on mukavuudenhalu ohittanut kepittämisen. Vähän niinq pitkät kalsarit jne...
Wanhoissa jenkkien dollarihymyissä taisi olla automaatissa vain kolme vaihdetta.
Mun Freelander ykkösessä on tomaatissa viisi vaihdetta eteen. Freelander kakkosessa jo kuusi vaihdetta automaatissa. Alennusvaihdetta ei ole, joten ei ole oikea maasturi. Mutta käsikeppi-freelanderien ykkönen oli kuulemma liian nopea maastomöngintään, automaatin ykkönen hitaampi ja on se ryömintäkin. Jossain ryssien Lada Nivassa on kyllä alennusvaihdekin, mutta sillläkin ykkönen on niin pitkä, että pitää valita polttaako kytkimen sillä hillitessä vai porskuttako eteenpäin kivistä ja kannoista välittämättä. (isojen poikien 4X4 lehdestä tuo)
(Itse muuten tunnustan polttaneeni yhden traktorin, vanha Massikka, kytkimen kun alkuun yritin hillitä kytkintä luistattamalla)
Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Jos autoilee PK-seudun ruuhkissa 30 tonnia vuoteen, en näe mitään järkeä lisätä vielä tuskaa valitsemalla manuaaliaskin automaatin sijaan.
Vesper kirjoitti:Jep jep. Muistelen vaan käyneeni täällä tätä samaista keskustelua joskus silloin, kun itse hehkutin automaatin autuutta... Kummasti on mukavuudenhalu ohittanut kepittämisen. Vähän niinq pitkät kalsarit jne...
Tuskin ainakaan minun kanssani. Sattuu näet mullakin olemaan jo neljäs tomaatti perätysten.
Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Siis kaksoiskytkimellä varustettu DSG-automaatti käsivalintamahdollisuudellahan on nimenomaan tarpeeksi teini-racy-racy, ja olen nimenomaan painottanut että sen pitää olla tuollainen. Esimerkiksi subarumalliston tavan vanhanaikaisia automaageja en alleni pysty hyväksymään niinkuin jo aiemmin mainitsinkin. Ne lisäävät bensankulutusta ja surmaavat suorituskykyä huomattavasti pienen ja suhteellisen väännöttömän moottorin yhteydessä.
Sen sijaan DSG-vaihteisto jopa vähentää polttoaineenkulutusta ja parantaa suorituskykyä manuaalivaihteistoon verrattuna, vaikka manuaali olisi kisakuskin käsissä.
Gat kirjoitti:Manaaja perkele.
Nöyrry jo ja osta Freelander. Ykkönen tai kakkonen, käytettynä tai uutena. On henkilöautomainen ajaa ja kunnon neliveto ja automaatti eikä mikään lelu kuten Subarut. Kattoluukullakin saa, napista toimii. Eikös sulla pitänyt olla korvikkeena Freelander kakkonen? Olen odotellut arvioitasi.
Tässä arvio:
Huollon sijaisauto on ihan kamala paska. Paljon paskempi vielä kuin omani. Haluan siitä valonnopeudella eroon. Siksi lähdenkin nyt vaihtamaan sitä. ->
Gat kirjoitti:Manaaja perkele.
Nöyrry jo ja osta Freelander. Ykkönen tai kakkonen, käytettynä tai uutena. On henkilöautomainen ajaa ja kunnon neliveto ja automaatti eikä mikään lelu kuten Subarut. Kattoluukullakin saa, napista toimii. Eikös sulla pitänyt olla korvikkeena Freelander kakkonen? Olen odotellut arvioitasi.
Tässä arvio:
Huollon sijaisauto on ihan kamala paska. Paljon paskempi vielä kuin omani. Haluan siitä valonnopeudella eroon. Siksi lähdenkin nyt vaihtamaan sitä. ->
ÖÖÖÖ.. etkös ole kertonut, että sijaisauto on Jaguaari? Ja Hajosi?
Kumminkin sijaisena Friikku kakkonen jollain välillä kuten alkuun sanoit? Jos, niin täsmemmin paskuudesta tänne, siitos! Itse en ole kakkosta kokeillut.. siis LR:stä puhun, en "siitä".