Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.NuoriD kirjoitti:HS:n keskustelupalstalla spekuloidaan vanhempien syyllisyydellä. Aika outoa, että lehti päästää ko. jutut läpi.
Päivän uutiskatsaus
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Mitä, olivatko vanhemmat mamuja, olisihan tämä pitänyt arvata!Frederik Krueger kirjoitti:Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.NuoriD kirjoitti:HS:n keskustelupalstalla spekuloidaan vanhempien syyllisyydellä. Aika outoa, että lehti päästää ko. jutut läpi.
Itse veikkaan, että kyseessä oli Freddien ja Numban rakkauslapsi.NuoriD kirjoitti:Mitä, olivatko vanhemmat mamuja, olisihan tämä pitänyt arvata!Frederik Krueger kirjoitti:Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.NuoriD kirjoitti:HS:n keskustelupalstalla spekuloidaan vanhempien syyllisyydellä. Aika outoa, että lehti päästää ko. jutut läpi.
Came here for school, graduated to the high life
50 km kaasu pohjassa
Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Kirjoitan Hesariin samat jutut nimerkillä "Inhorealisti". Pitäähän mun saada jotenkin aika kulumaan.elco kirjoitti:Postaatko sä nämä samat hesarin palstalle vaiko kopioit sieltä?NuoriD kirjoitti:
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Prius muuten kiihtyy nollasta sataan 11,7 sekunnissa, mutta pysähtyy 100:sta nollaan 3:ssa sekunnissa. Jarrujen teho ylittää siis moottoritehon lähes nelinkertaisesti. Itseasiassa varmasti vielä paljon enemmänkin, jarruttaessa rajoittavana tekijänä on renkaiden pito koko jarrutuksen ajan - ei jarrujen teho.
Laitan vielä tämän saman HS:iin nimimerkillä "Inhorealisti", niin näette, kuinka lähellä vallan ydintä olen.
Huomenna Matti Vanhanen sanoo tämän saman vastauksena kysymykseen Valion vaalituesta.
Viimeksi muokannut NuoriD, 09.03.2010 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös priuksessa ole joku kiva kolminumeroinen pakkoautomaatti/variaattorihässäkkä jolloin voimansiirto pelaa ja pelaa ja pelaa?NuoriD kirjoitti:50 km kaasu pohjassa
Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Tietty sammuttaminen silloin.
EDIT: jaha
"Mies ei uskaltanut kytkeä autosta virtoja pois auton ollessa täydessä vauhdissa, koska hän ei uskonut pystyvänsä hallitsemaan autoa tehostimien kytkeytyessä pois päältä. "
ja vastauksena lääkärille, kaikkien tekniikanalojen asiantuntijavieraalle:
"Hän painoi koko painollaan jarrupoljinta, kunnes "jarruista tuleva palaneen käry" oli liian voimakas. "
Came here for school, graduated to the high life
Siinä on variaattorivaihteisto, kyllä niissäkin on aina N-asento vähintään hinaamista varten.exPertti kirjoitti:Eikös priuksessa ole joku kiva kolminumeroinen pakkoautomaatti/variaattorihässäkkä jolloin voimansiirto pelaa ja pelaa ja pelaa?NuoriD kirjoitti:50 km kaasu pohjassa
Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Tietty sammuttaminen silloin.
EDIT: jaha
"Mies ei uskaltanut kytkeä autosta virtoja pois auton ollessa täydessä vauhdissa, koska hän ei uskonut pystyvänsä hallitsemaan autoa tehostimien kytkeytyessä pois päältä. "
ja vastauksena lääkärille, kaikkien tekniikanalojen asiantuntijavieraalle:
"Hän painoi koko painollaan jarrupoljinta, kunnes "jarruista tuleva palaneen käry" oli liian voimakas. "
Priuksessa on myös hätäjarrutustehostin, eli polkaisemalla jarrupoljin kunnolla pohjaan auto jarruttaa maksimivoimalla. Kuski ei vaan jarruttanut kunnolla.
Eikä ole mikään variaattorivaihteisto. Sanotaan, että teoriassa siinä ei ole vaihteistoa ollenkaan.NuoriD kirjoitti:Siinä on variaattorivaihteisto, kyllä niissäkin on aina N-asento vähintään hinaamista varten.
Priuksessa on myös hätäjarrutustehostin, eli polkaisemalla jarrupoljin kunnolla pohjaan auto jarruttaa maksimivoimalla. Kuski ei vaan jarruttanut kunnolla.
http://eahart.com/prius/psd/
Jos jarrut saa savuamaan ei ole polkemisen huonoudesta kiinni.
Came here for school, graduated to the high life
Ei variaattorivaihteistossa koskaan ole kiinteitä vaihteita, ellei niin haluta ohjelmoida.exPertti kirjoitti:Eikä ole mikään variaattorivaihteisto. Sanotaan, että teoriassa siinä ei ole vaihteistoa ollenkaan.NuoriD kirjoitti:Siinä on variaattorivaihteisto, kyllä niissäkin on aina N-asento vähintään hinaamista varten.
Priuksessa on myös hätäjarrutustehostin, eli polkaisemalla jarrupoljin kunnolla pohjaan auto jarruttaa maksimivoimalla. Kuski ei vaan jarruttanut kunnolla.
http://eahart.com/prius/psd/
Jos jarrut saa savuamaan ei ole polkemisen huonoudesta kiinni.
Usko nyt insinööri, että kun auto pysähtyy kolmessa sekunnissa sadasta nollaan, mutta kiihtyy nollasta sataan 11,6 sekunnissa, niin jarrut ovat huomattavasti moottoria tehokkaammat.
Totta kai ne jarrut saa savuamaan pintajarrutuksella jos kaasu on pohjassa, mutta jos kunnolla polkaisee pohjaan, niin kyllä pysähtyy.
Netistä löytyy erikseen ohjeita miten priuksen saa liikkeessä N-asentoon. Vaihteiston systeemi on niin erilainen kaikkiin muihin verrattuna, että se ei tule selkärangasta.NuoriD kirjoitti:Ei variaattorivaihteistossa koskaan ole kiinteitä vaihteita, ellei niin haluta ohjelmoida.
Usko nyt insinööri, että kun auto pysähtyy kolmessa sekunnissa sadasta nollaan, mutta kiihtyy nollasta sataan 11,6 sekunnissa, niin jarrut ovat huomattavasti moottoria tehokkaammat.
Totta kai ne jarrut saa savuamaan pintajarrutuksella jos kaasu on pohjassa, mutta jos kunnolla polkaisee pohjaan, niin kyllä pysähtyy.
Ja mitä jarruihin tulee niin priuksissahan tämä kaasupoljinongelma on harvinaisempi, mutta niitä on kutsuttu massoittain takaisin JARRUJEN TARKASTUKSEEN. Vittu Doc.
Came here for school, graduated to the high life
^ http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... sta/529644
"Priuksen jarruongelmat ovat kytköksissä hybridiauton sähköjärjestelmään. Auton jarrut hyödyntävät jarrutustehoa muuntamalla sitä sähköksi. Joissain tilanteissa jarruista häviää teho. Ongelman täsmällinen syy on vielä auki."
"Priuksen jarruongelmat ovat kytköksissä hybridiauton sähköjärjestelmään. Auton jarrut hyödyntävät jarrutustehoa muuntamalla sitä sähköksi. Joissain tilanteissa jarruista häviää teho. Ongelman täsmällinen syy on vielä auki."
Came here for school, graduated to the high life
'exPertti kirjoitti:^ http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... sta/529644
"Priuksen jarruongelmat ovat kytköksissä hybridiauton sähköjärjestelmään. Auton jarrut hyödyntävät jarrutustehoa muuntamalla sitä sähköksi. Joissain tilanteissa jarruista häviää teho. Ongelman täsmällinen syy on vielä auki."
No kaikkihan on teoriassa mahdollista. Hybrideissä on kyllä tavalliset levyjarrut tuon jarrutusenergian talteenoton lisäksi, koska generaattorien teho ei riitä täysjarrutukseen, akku voi olla täynnä ja lisäksi varajärjestelmänä. Mutta tottakai aina jokin voi mennä vikaan vikaan.
Veikkaan kuitenkin, että kuski ei tässä jarruttanut riittävän kovaa.
Mutta eihän se sitä poista, että vika on kuitenkin autossa.
Millainenhan se mahtaa olla ja miten se toimii?NuoriD kirjoitti:Hurjimmat spekuloivat jopa erillistä "virtalukoksi" kutsuttavaa kytkintä, josta moottorin voisi halutessaan sammuttaa.elco kirjoitti:Mielestäni toyotan kannattaisi kehittää heittoistuin uusiin malleihinsa. Sellainen joka ampuu moottorin huitvittuun.
Came here for school, graduated to the high life
Itse asiassa olen kerran joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen, missä mustangissa jäi kaasupoljin lattiamaton reunan alle kakkosvaihteella urku auki, ja voin sanoa että sai kyllä polkea aika uskomattomasti jarrua että sai nopeuden edes vähän hiljenemään. Satasesta viiteenkymppiin päästyä kyllä huomasi että jarrut eivät oikein pidä ajatuksesta, ja niillä on sentään ahvenistollakin ajeltu, vaikkakin ovat moisessa käytössä turhan tehottomiksi havaittu useampi kierros putkeen ajettaessa.NuoriD kirjoitti:Prius muuten kiihtyy nollasta sataan 11,7 sekunnissa, mutta pysähtyy 100:sta nollaan 3:ssa sekunnissa. Jarrujen teho ylittää siis moottoritehon lähes nelinkertaisesti. Itseasiassa varmasti vielä paljon enemmänkin, jarruttaessa rajoittavana tekijänä on renkaiden pito koko jarrutuksen ajan - ei jarrujen teho.
Auto, mikä liikkuu 150+km/h omaa jo sen verran Tami-momentumia, että kunnon hidastus perusperheautojarruilla puuduttaa kyllä jarrut aika topakasti. Tähän kun vielä liitetään automaattinen voimansiirto joka pystyy kasvattamaan renkaille menevää momenttia nopeuden hidastuessa ja jarrujen koko ajan enemmän puutuessa, autoa todellakin voi olla lähes mahdoton saada pysähtymään, ellei moottorin vetoa saada katkaistua.
Eikä se ainakaan auta, että Priuksessa on muutenkin noita jarruongelmia ollut.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
A_J ja Dave kuulolla! Tutkimuksen mukaan mieslääkärit ja naisopettajat sortuvat useimmin pettämiseen!
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/ ... 9_lz.shtml
(ammattijaottelu löytyy ainakin IL-paperiversiosta, kyselytutkimus on kuulemma ashleymadison.com käsialaa)
Mieslääkärien kohdalla tämä on ymmärrettävää varsinkin gynekologien kohdalla, tunkevathan he sormiaan ja muita ulokkeita vieraiden naisten pilluihin päivät pitkät, joten siinä tulee plakkariin jo monta ruksia päivän aikana. Naisopeista en ole varma pettävätkö he kumppaneitaan lähinnä muiden opettajien vai oppilaidensa kanssa.
Insinööri on turvallinen valinta.
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/ ... 9_lz.shtml
(ammattijaottelu löytyy ainakin IL-paperiversiosta, kyselytutkimus on kuulemma ashleymadison.com käsialaa)
Mieslääkärien kohdalla tämä on ymmärrettävää varsinkin gynekologien kohdalla, tunkevathan he sormiaan ja muita ulokkeita vieraiden naisten pilluihin päivät pitkät, joten siinä tulee plakkariin jo monta ruksia päivän aikana. Naisopeista en ole varma pettävätkö he kumppaneitaan lähinnä muiden opettajien vai oppilaidensa kanssa.
Insinööri on turvallinen valinta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?