No minä en näe asiaa ihan noin. En minä osta luomumunia sen takia että "sillä sielu taivaaseen vilahtaa" tai en koe sitä krediitin ostamiseksi. Mulle vaan on tärkiää elukoitten olot, siksi esim suosin riistaa ja ostan niitä luomumunia. Voin kyllä olla ostamattakin jos ei luomumunia ole.exPertti kirjoitti:Ennen kuin jatkan haluan sanoa, että minulla ei ole mitään vastaan erilaisia kananmunia.EveryWoman kirjoitti:^On se mun mielestä ihan reilua, että maksan enemmän sellaisista elintarvikkeista, joiden tuottaminen on kalliimpaa.
Yleisesti on vähän tätä nykyajan anekauppaa vastaan. Kun eettisesti tai reilusti tuotettua sitä tai tätä ostan niin sielu taivaaseen vilahtaa.
Sitten kokonaistarkastelussa voidaankin jossakin muualla tehdä vaikka miten anteeksiantamattomia tekoja, kun on ostettu reilusti krediittejä muualla.
Minua taas ärsyttää monessa keskustelussa se, että jos tekee yhden eettisen tai reilun tai vtu ihan minkä tahansa hyvän teon niin jotkut syyttävät tekopyhäksi jos en ole kaikessa täydellinen ituhippijeesus. Eli Vesper ja minä ollaan tekopyhiä kun tehdään kykymme mukaan mutta ei olla esim vegaaneja, ajetaan autolla, eikä asuta jossain sähköttömässä torpassa ja biodynaamisesti viljellä omaa ruokaamme. Miksi? Miksi vähempi ei riitä vaan siitä saa tekopyhän leiman?