Sikainfluenssa

Yleinen lätinä jä kitinä
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Paha Keisari kirjoitti:Tuon viestin kaksi viimeistä kohtaa pistivät epäilemään sen autentisuutta ja lähteeksi rohdoskauppiasta :)
Sama tuli mullakin mieleen :)

Googlettamisen perusteella Comal Countyssa tosin on suljettu koulut ja annettu ohjeeksi olla 7 vuorokautta kotona taudin jälkeen..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Suomessa ei vielä sikailla. Kuten tavallista, McJanne oli väärässä.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Paha Keisari kirjoitti:Suomessa ei vielä sikailla. Kuten tavallista, McJanne oli väärässä.
Diagnoosin varmistus saadaan ensi viikolla
Kirjoitan tätä alasti
Stanislaw W.

Viesti Kirjoittaja Stanislaw W. »

abc
Viimeksi muokannut Stanislaw W., 02.05.2009 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aasi
Kitisijä

Kuva
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8028371.stm

Uutta tietoa.

Tietysti tavallisenkin influenssan kuolleisuus on se 1 promille ja koska immuniteettia ei ole (toisin kuin tavalliseen influenssaan), tulee absoluuttisesti Suomessa ainakin 1000 ylimääräistä kuolemaa, mutta ne painottuvat riskiryhmiin (vanhukset, pikkuvauvat, ennestään sairaat). Laskelma perustuu alakanttiin laskettuun 20%:n sairastavuuteen ja 1:n promillen kuolleisuuteen.

Mutta ei tämä tämänhetkisen tiedon valossa ole mikään espanjantauti, mutta väestön immuniteetin puuttuessa ei ole myöskään sama asia kuin normaali kausi-influenssa. Mutta perusterveelle aikuiselle tämä ei tietäne muuta kuin viikon sairaslomaa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Eli ei tässä nyt kannata (ainakaan vielä) naulata ovia ja ikkunoita kiinni ja paeta kellariin.
Oletko määrännyt ja hamstrannut Tamifluta itsellesi tai läheisillesi?

Taustaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli ei tässä nyt kannata (ainakaan vielä) naulata ovia ja ikkunoita kiinni ja paeta kellariin.

Taustaa.
Olen kotiapteekkin hankkinut Tamiflut vko sitten maanantaina. Silloin ei asiasta ollut mitään virallisia ohjeistuksia olemassa.

Asiasta toiseen, noissa Oden blogeissa on aika usein kiroitusvihreitä ja muutenkin hän tuntuu heittelevän niitä aika lailla lonkalta. vrt "pakollinen dna-sormenjälki maahantulijoilta".
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Olen kotiapteekkin hankkinut Tamiflut vko sitten maanantaina. Silloin ei asiasta ollut mitään virallisia ohjeistuksia olemassa.
Tätä arvelinkin. Näin olisin itsekin tehnyt jos olisi reseptinkirjoitusoikeus. Noitahan voi hyödyntää normi-influenssassakin jos ei nyt ihan kuolemantautia tule.
Came here for school, graduated to the high life
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Taustaa.
Olen kotiapteekkin hankkinut Tamiflut vko sitten maanantaina.
Minusta tämä nyt aavistuksen verran syö uskottavuutta yleisen paniikin/huolestumisen tyynnyttelyltä. Ei sillä, että itse olisin toiminut jotenkin toisin. Vaikka toisaalta, Tami on noine taakse suittuine hiuksineen, P-P Petelius/Aake Kalliala -gigolokauluksineen sekä kolmen pennin konsultin puheineen niin limainen ilmestys MM-lätkän tv-studiossa, että en varmaan suostuisi ottamaan lääkettä, jonka nimi on Tamiflu.
Asiasta toiseen, noissa Oden blogeissa on aika usein kiroitusvihreitä ja muutenkin hän tuntuu heittelevän niitä aika lailla lonkalta. vrt "pakollinen dna-sormenjälki maahantulijoilta".
Juu, olen kiinnittänyt huomiota jopa pienellä ärtymyksellä samaan. Mutta sen verran paljon noista kirjoituksista puhutaan, että pitää hukata elämäänsä lukemalla niitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
aasi
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: Minusta tämä nyt aavistuksen verran syö uskottavuutta yleisen paniikin/huolestumisen tyynnyttelyltä. Ei sillä, että itse olisin toiminut jotenkin toisin. Vaikka toisaalta, Tami on noine taakse suittuine hiuksineen, P-P Petelius/Aake Kalliala -gigolokauluksineen sekä kolmen pennin konsultin puheineen niin limainen ilmestys MM-lätkän tv-studiossa, että en varmaan suostuisi ottamaan lääkettä, jonka nimi on Tamiflu.
Japanissa on useampi tehnyt itsemurhan heti lääkkeen ottamisen jälkeen. Lähde hukkui aamulla, mutta google löytää hittejä.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

aasi kirjoitti:Japanissa on useampi tehnyt itsemurhan heti lääkkeen ottamisen jälkeen. Lähde hukkui aamulla, mutta google löytää hittejä.
Tämä on käsittääkseni vähän kiistanalainen aihe.
Came here for school, graduated to the high life
Paha Keisari

Näinköhän Chap vie itse jackpotin nyt kun kieroilevien savolaisten huijaustemput on kaikki käytetty?

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/ ... 8_si.shtml

Huomasin samalla iltalehden sivuilta tärkeän tiedon. Hyvää Ylerminpäivää kaikille!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paha Keisari kirjoitti:Hyvää Ylerminpäivää kaikille!
Olit muuten ensimmäinen. Tässähän ihan paatunut rikostutkija herkistyy, poskipieleen kirpoaa onnen kyynel.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Hyvää Ylerminpäivää kaikille!
Olit muuten ensimmäinen. Tässähän ihan paatunut rikostutkija herkistyy, poskipieleen kirpoaa onnen kyynel.
Kandeis ottaa Nibsu pois noresta, se on muistanu onnitella jo viihteen puolella. :]
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

30-vuotias nainen kuoli sikainfluenssaan Kanadassa
Lauantai 9.5.2009 klo 02.24
Kanadassa sikainfluenssa on aiheuttanut yhden ihmisen kuoleman.

Kanadasta tuli siten Yhdysvaltojen ja Meksikon jälkeen kolmas maa, jossa H1N1-virus on johtanut kuolemaan.

Kuolleen kerrotaan olevan noin 30-vuotias nainen, joka ei ollut käynyt Meksikossa.

Meksikossa sikainfluenssaan kuolleiden määrä on noussut 45:een. Yhdysvalloissa tautiin on kuollut kaksi ihmistä, joista toinen oli meksikolainen pikkupoika.

Japani puolestaan on vahvistanut löytäneensä ensimmäiset sikainfluenssatapauksensa. Tartunnan on saanut kolme ihmistä. Maailmanlaajuisesti tartuntoja on todettu yli 3 000.

Pohjoismaissa tartuntoja on Maailman terveysjärjestön mukaan löydetty Tanskasta ja Ruotsista. Suomen kaikki tutkitut tartuntaepäilyt ovat osoittautuneet toistaiseksi vääriksi.

STT-REUTERS
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Toistaiseksi kuolleisuusprosentti yhteensä on aika pieni ( ~1,5 %). Espanjantaudin vastaava luku maailmanlaajuisesti oli vähän yli 3 %.
Paha Keisari

bliss kirjoitti:Toistaiseksi kuolleisuusprosentti yhteensä on aika pieni ( ~1,5 %). Espanjantaudin vastaava luku maailmanlaajuisesti oli vähän yli 3 %.
Joo, ellei tuo tuosta mutatoidu pahemmaksi niin ei siitä kovin suurta harventajaa tule.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Millaisia kuolleisuusprosentit yleensä ovat influenssaepidemioissa? Eikös ihan jokavuotisiin influenssatartuntoihin jälkitauteineen kuole Suomessakin satoja, ellei yli tuhatkin ihmistä?

Ymmärrän, että tätä pidetään "pahempana", koska tappaa muitakin kuin lapsia ja vanhuksia :roll: , mutta kiinnostaa siis nuo prosentit.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sikainfluenssaan kuolleiden ja sairastuneiden määrästä liikkuu aika ristiriitaista tietoa. Uutistoimistojen tietojen luulisi olevan luotettavimpia.

Jos espanjantauti on ollut tähänastisista epidemioista tappavin ja tää sikatautikin on hälyttävä, normaalin influenssan kuolleisuus% luulis olevan nollapilkkujotain-luokkaa. Mä en jaksa hakea lukuja enkä viitti tähän aikaan viikonloppuna soittaa serkkupojalle ja tentata :)
aasi
Kitisijä

NuoriD

aasi kirjoitti:Nyt tuli possunuha Suomeen.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suom ... 5245884424
No hyvä, ettei jääty aivan takapajulaksi. Olin jo huolissani Suomen maineen puolesta.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minä voitin, arvasin vähiten väärin. Vielä ehtii äänestää minua älykköketjussa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nosiis, lähin poikkiksen kans Meksikoon piitsi lomailee kun uutisis oli et vaan turhat matkat pitää peruu ja mun tani on niinQ ihan hiton must juttu. Ja ei se possujutska silleen oo mitään tai siis mikä possujutska. No anyway, sit tultiin niinku himmeen ja alko olee semmosii flunssajutskii, mut sit niinku ajattelin juoda teetä ja silleen kun en mä muistanut et on jotain possujutskaa ja oon ollu siel epidemia pesäkkees. Mut sit toisel nousi hiukan korkeempi kuume niin sit jotenkin hämärästi muistu mieleen et uutisis on ollut jotain ohjeit, mut kun en niin niitä seuraa. En voinut juunous tietää semmosista.

Vaimitensenytmeni uutisten mukaan.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin