Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Hiukan vituttaa, että työtoverit tuntuvat välillä olettavan meikäläisen automaationa paikkaavan heidän leväperäisyytensä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Muistaako joku vielä ajan kun Macromedia Flash player päivitti itsensä parissa sekunnissa netin välityksellä ihan naps, tuosta vaan?

Sitten Adobe osti Macromedian.

Nyt Flash Player päättää päivittää itsensä, ja tekee sen kun boottaat koneen (jonka teen korkeintaan silloin kun Windows Update pakottaa siihen, muuten käytän Stand By:ta). Boottauksen jälkeen Flash ilmoittaa "The new version will be available the next time you restart your system." Siis ei pelkästään se että pitää bootata, vaan että pitää tuplabootata.

What the fuck happened? Kuka Adobella päätti että boottailu on kivaa? Macromedia Flashin suurin etu ja tärkein syy sille että se yleistyi, oli nimenomaan se että se asentui ja päivittyi vaivattomasti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Duck kirjoitti: What the fuck happened? Kuka Adobella päätti että boottailu on kivaa? Macromedia Flashin suurin etu ja tärkein syy sille että se yleistyi, oli nimenomaan se että se asentui ja päivittyi vaivattomasti.
Selainkomponentteja voi nykyään olla missä tahansa sovelluksessa, eikä pelkkä selaimen uudelleenkäynnistäminen enää riitä varmistamaan että kaikki olisivat päivittyneet.

Tosin tuplaboottaukselle ei ole mitään perustetta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

milli kirjoitti:Lähetin eilen asiakkaalle tiedustelua asiasta ennen työajan loppumista, että kuinka kiire asialla on.. olis vittu voinut vastata, kun alkuperäinen aikataulu oli tänään. Vitun vittu, helvetin mulkero, saatana. NIH!
Jos se oli kipeänä kotona, tai lomalla, tai joutui lähteä hakemaan lapsen päivähoidosta vähän aiemmin, tai oli koko iltapäivän palaverissa, tai jotain? En ihmettele jos ei ollut saanut vastattua seuraavaksi aamuksi.

Riippuen kysymyksen laadusta, minulta menee monesti päivä tai parikin kysymyksen sulatteluun ja selvittelyyn ennenkuin unohdan vastata siihen. Vastaavasti mullakin on joitakin muille osapuolille lähetettyjä meilejä jotka ovat odottaneet vastausta viikkokaupalla. Parempi kai soittaa sitten kun tarvitsen vastauksen pian.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jo on kumma. Laitoin service deskiin pyynnön korjata eräs ilmennyt ongelma. Eivät kuitanneet pyyntöä kuin vasta kolmannen pyynnön jälkeen, toista kuukautta ekan pyynnön jälkeen. Ei pitäisi olla vaikea homma korjata.

Nyt tuli vastaus että ongelma on korjattu. Tarkistin, ei ollut, näytti pikemminkin siltä ettei mitään oltu tehty. Pitänee lähettää uusi meili.

Se on just saatana tätä kun otetaan kiinalaisia ja kanadalaisia service deskiin töihin, ei siitä mitään tule!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ehhehee. Vastaus tuli että pystyvät palauttamaan vain enintään kuukauden vanhoja backuppeja. Muuten hyvä, mutta ilmoitin tapauksesta jo samana päivänä kun se tapahtui. Helpparilta meni vain jostain syystä just yli kuukausi useampaan kertaan toistettuun pyyntööni reagointiin. Hienosti toimittu, upeaa.

Sinne meni monenmonituista gigaa kaikenlaista onneksi vain lähinnä työkamaa, mutta mihinkäs minä sellaisia tarvitsen?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti:Ehhehee. Vastaus tuli että pystyvät palauttamaan vain enintään kuukauden vanhoja backuppeja.
Mikä työkalu? Domino?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sen siitä saa kun luottaa muistiinsa. Ostin neljä energiansäästölamppua.

Väärällä kannalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

En jummarra miksi usb-kiintolevyjen pitää aina olla niin perseestä. Aina ne tuntuvat vikaantuvan, tai ainakin alkavat ajan kanssa toimia yhä surkeammin.

Nyt vuorossa nelisen kk sitten ostettu LaCien 300Gt minikiintolevy. Alkuaikoina toimi paremmin (tosin pöytäkoneella se toimii vain Firewiren läpi, USB:lla se ei näy ollenkaan), mutta vähitellen alkanut nikotella yhä enemmän.

Juuri äsken se joutui taas vaihteeksi luuppiin jossa menen levylle ja avaan sieltä tiedoston, kuuluu kaksi naksausta, WinXP kadottaa levyn, havaitsee sen samantien uudestaan ja alkaa haeskella sillä olevia tiedostoja (johon menee n. kaksi minuuttia jolloin koneella ei voi tehdä mitään, koko Windows jumissa). Tämän jälkeen kun taas yritän avata levyltä jotain tiedostoa, hups Windows kadottaa sen taas, ja jälleen sama haku.

Samassa yhteydessa XP valittaa että laite toimisi nopeammin jos sen liittäisi nopeampaan USB-väylään, mutta ei läppärissä muita ole kuin nuo kaksi USB-porttia, joten mihin vittuun Windows haluaa minun sen liittävän?

Olen aikojen kuluessa ostanut varmaan viisi tai kuusi usb-levyä (joista osa kehikko + erillinen levy), kaikki ovat menneet vituiksi ajan kanssa, osa aika nopeastikin. En tiedä pitäisikö syyttää Windowsia, PC:tä vai vikaantuvatko itse levyt. Pari niistä meni ilmeisesti fyysisesti paskaksi kun eivät inahtaneet enää IDE-kaapelinkaan päässä. En mielestäni käsittele niitä huolimattomasti, jotkut niistä olivat aina paikoillaan pöydällä.

Ilmeisesti pitäisi lopettaa USB-levyjen ostaminen. Muutenkin vaikuttaa ettei koko paska USB sovi yhtään hiiren käyttöä vaativampaan toimintaan, aina häikkäilee. Aikoinaan googletin kokemaani "Write delay failed"-ongelmaa, oli yleinen ongelma mutta syytä ei kukaan tuntunut varmasti tietävän. Syyksi epäiltiin joko Windowsin (myös XP) surkeaa USB-tukea, monissa PC:eissä käytettyjä surkeita USB-piirejä jotka toimivat epävarmasti jne.

Ihme kyllä USB-muistitikuilla ei koskaan ole noita yllä mainittuja ongelmia, ne eivät katoile kesken käytön tai muutenkaan vittuile. Miksi sitten USB-kiintolevyt? Kokemukset tosin vain kahdesta koneesta, toisella levyt eivät toimi 90% ajasta (ollenkaan), läppärillä sentään joskus (alussa).

Jo on, vittu. Onko läppäreissä jo eSATA-liitännät vakioina, josko ne jopa toimisivat?
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 22.03.2009 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Nyt huomasin että Lacie toimii varmemmin jos heti sille päästyäni laitan vaikka jonkun sillä olevan elokuvan pyörimään. Silloin vaikuttaa ettei Windows enää kadota levyä yhtä todennäköisesti kun käytän levyä muuten, ikäänkuin taustalla pyörivä videotiedosto muistuttelisi koko ajan Windowsille tai USB-portille olemassaolostaan.

Tuo antaisi kuvan ettei vika ole itse levyssä, vaan joko usb-portit (molemmat) tai Windows vain vittuilee. Yleensä ongelmana tuntuu juuri olevan tuo että USB-portit päättävät välillä nukahtaa ja herätä uudestaan.

Jälleen vaan ihmetyttää miksi tuota tapahtuu vain USB-kiintolevyjen kanssa, ei esim. muistitikuilla. USB:n perässä oleva massamuisti kuin massamuisti, right?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Bluntly kirjoitti:Sen siitä saa kun luottaa muistiinsa. Ostin neljä energiansäästölamppua.

Väärällä kannalla.
Isolla vai pienellä kannalla? Voin ostaa pois kuleksimasta n. 25 %:lla ovh:sta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nuo on E27 eli iso.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

isohaara kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Sen siitä saa kun luottaa muistiinsa. Ostin neljä energiansäästölamppua.

Väärällä kannalla.
Isolla vai pienellä kannalla? Voin ostaa pois kuleksimasta n. 25 %:lla ovh:sta.
Mä voin tarjota 15 %.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Jaaha. Fallout 3:n ReadMe:ssä luki että peli ei tykkää siitä että siitä task switchataan ulos (Alt-Tab tms). OK, kesken pelin sitten yhtäkkiä peli pomppaa ulos ja esiin hyppää ikkuna "New software is available from Apple!". Arvatkaa toimiko peli sen jälkeen.

FFFFFFFF-
UUUUUUU-


Olin kyllä tallettanut pelin just, mutta siitä huolimatta ottaa aivoon tämmöinen. Varsinkin kun koko saatana päivitys ei edes tee mitään: "Checking for new software..." -ikkuna roikkuu ikuisesti. Ja sitten kun painaa Cancel, niin ikkuna menee harmaaksi - ja jää roikkumaan ikuisesti. :evil:
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:...
Ajan kanssa olen oppinut ettei peleistä pidä ottaa pahemmin stressiä, siinä vain tulee telottua itseään ja rikottua kallista laitteistoa. Kyllä mä muistan joskus kauan sitten kiroilleeni suureen ääneen jonkun nettipelin ääressä, liekö kyseessä ollut Quake TeamFortress. Myöhemmin minusta tuli vanha ja lauhkea, ja yksinkertaisesti kyllästyn jos peli vittuilee mulle.

Joskus muinoin myös X-Wing ja Tie Fighter aiheuttivat megalomaanisella vaikeudellaan aivan älytöntä vitutusta, mutta eivät yhtä paljon kuin Wing Commander 4. Edellämainituissa sentään tuntui yrityskerta toisensa jälkeen pääsevänsä hieman lähemmäksi tavoitettaan, kun taas WC4:ssa onnistuminen tuntui monesti tulevan vain onnella, sattuman kautta. Kas, neljä vihollisen hävittäjää törmäsivät just yhteen ja räjähtivät, selvisin niistä sittenkin.

Vihaansa voi kanavoida muuallekin, esim. keskustelupalstoille. Ei sitä ole pakko viattomiin peleihin purkaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Voi hevonperse tota meitin IT-hallintoa. Nyt ne saatanat on päättäneet että 10 merkkinen salasana ei enää riitä, vaan etttä nyt pitää käyttää 11 merkkistä. Mitähän helvetin hyötyä ne kuvittelee siitä saavansa, kun nyt jo pitää salasana vaihtaa 3 kk välein ja 10 vanhaa salasanaa on muistissa eikä niitä voi käyttää.
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Vituttaa kyllä ihan kunnolla tää etten saa otetta mistään hommasta kunnolla ja innostumistehot on ihan miinuksella jopa :evil:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:Voi hevonperse tota meitin IT-hallintoa. Nyt ne saatanat on päättäneet että 10 merkkinen salasana ei enää riitä...
Tervetuloa! Mulla on töissä kolmisenkymmentä eri sykleissä vaihtuvaa salasanaa eri ehdoilla 8)
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Tervetuloa! Mulla on töissä kolmisenkymmentä eri sykleissä vaihtuvaa salasanaa eri ehdoilla 8)

Teillä taitaa ollla vähän arkaluontoisempaa tavaraa intrassa, kuin meidän "myydään hetekka" -jutut tai tuntikirjaukset.
Chevilyn

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Tuli suositus editoida, joten se män :)
Viimeksi muokannut Chevilyn, 25.03.2009 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Chevilyn kirjoitti:Seuraavalla kerralla kun kaveri ehdottaa, että lähdetään bilettämään, niin passaan suosiolla.
Oisko Viipurinkatu kova viikonloppuna?
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Chevilyn kirjoitti:...
Nice. Tuo voittaa kyllä meidän muut vitutuksien aiheet.

Kirjoitatko tarkemman kertomuksen joskus? Vai pitääkö ne lukea kärjäoikeuden pöytäkirjasta sen jälkeen, kun Tix haastaa valtiota oikeuteen?
Chevilyn

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

McJanne kirjoitti:
Chevilyn kirjoitti:Seuraavalla kerralla kun kaveri ehdottaa, että lähdetään bilettämään, niin passaan suosiolla.
Oisko Viipurinkatu kova viikonloppuna?
En ajatellut ottaa selvää.
Chevilyn

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

huima kirjoitti: Nice. Tuo voittaa kyllä meidän muut vitutuksien aiheet.
Toudella. Tätä voisi jo sanoa ultimatevitutukseksi.
Kirjoitatko tarkemman kertomuksen joskus?
Kirjoitan kyllä. En vain tiedä vielä yritänkö saada jonkun lehden julkaisemaan tarinani vai miten asia olisi parasta hoitaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Saanko veikata? Ei se mitään, veikkaan silti eli päädyitkö jatkoille kämppään, jossa oli/käytettiin myrkkyjä?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin