Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Stevie Ray

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Frederik Krueger kirjoitti:Eikö sellaisille miehille ole mikään ongelma jos toinen on vielä epävarma, "ehkä" haluaisi lapsen? Entäs ne jatkolapset, onko niiden saannista vielä mitään varmuutta?
Itselläni ei juuri tästä ”ehkä” välimuodosta ole kokemusta. Skaalan toisista päistä kyllä. Sen kanssa joka lapsia halusi, olisi ollut kovin luontevaa tehdä niitä lisää, niitä ei vain erinnäisistä ulkoisista syistä tehty. Toisen kanssa, joka ei olisi lapsia halunnut, on kovin luontevaa olla tekemättä niitä lisää. Tältä pohjalta sanoisin, että jos olisin ”ehkä” tapauksen kanssa ja itse haluaisin lapsia, niin lähtisin rohkaisevasti ja positiivisesti keskustelemaan perheen lisäyksestä. Painostaminen olisi naulan ampumista jalkaan. Jatkolapset varmaan hahmottuisivat sen ensimmäisen kautta, tai mahdollisten elämäntilanteen muutosten kautta. Jotkut kykenevät suunnitelemaan ja toteuttamaan ennaltasuunnitellun varsin mainiosti. Kuten siskoni.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No toi "ehkä"hän poistuu kun löytyy sopiva kumppani, daah! Jos sopivaa ei löydy, en ala lapsia yksinkään väkertämään.
Work like a captain, play like a pirate.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Frederik Krueger kirjoitti:
Stevie Ray kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mäkin ehkä haluaisin lapsen.
Olen kuullut miehistä jotka haaveilevat perheen perustamisesta!
Eikö sellaisille miehille ole mikään ongelma jos toinen on vielä epävarma, "ehkä" haluaisi lapsen? Entäs ne jatkolapset, onko niiden saannista vielä mitään varmuutta?
Susta on kyllä tullu harvinaisen rasittava tässä talven edetessä... ;)
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Onslow kirjoitti:Oletko laittanut ajatuksissasi painoa lainkaan sille, että ne muksut viihdyttävät muutaman vuoden päästä toisiaan sillä välin kun sinä makaat sohvalla ja raavit pallejasi?
Ei siihen toista lasta tarvita. Makaan tälläkin hetkellä sohvalla ja raavin pallejani, jätkä leikkii tuossa lattialla. Lapsia ja leikkikavereita löytyy naapuristakin.

Itsellä tärkeimmät kolme argumenttia lisäkakruja vastaan ovat:
- fyrkka. Haluaisin pikkuhiljaa saada jotain jäämäänkin pussin pohjalle, enkä elää jatkuvasti kädestä suuhun
- kämpästä loppuu tila, jos lapsia tulee lisää
- auto pitäisi vaihtaa isompaan, eikä siihen ole varaa
- minulta loppuu se vähäkin vapaa-aika ja ennenkaikkea hermot ja jaksaminen, jos kaiken "vauvahauskan" saa kokea uudelleen.

Moni pitää varmaan minua itsekkäänä paskana, mutta mielestäni on parempi olla realisti ja tunnustaa tosiasiat, kuin suostua toisen toiveisiin vasten tahtoaan ja huomata vuoden päästä että hermo ei kestänyt ja ero tuli.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:"me haluamme" = "mä haluan" * 2
Eih! Juuri tuollainen yltiöindividualismi, jossa kollektiiviset kannat ja tarkastelut redusoituvat jäännöksettä itsekkäisiin kantoihin on nyky-yhteiskunnassa kaiken pahan alku ja juuri!

"mä haluan" * 2 = "mä haluan" + "sä haluat" /= me haluamme

Tai siis ainakin minulla on ryhmän jäsenenä (me-perspektiivistä ajateltuna) erilaisia preferenssejä kuin mitä minulla on erillisenä yksilönä (minä-perspektiivistä ajateltuna). Eron hukkaaminen on valtava tragedia.
daddykillkill kirjoitti:Itsellä tärkeimmät kolme argumenttia lisäkakruja vastaan ovat:
- fyrkka. Haluaisin pikkuhiljaa saada jotain jäämäänkin pussin pohjalle, enkä elää jatkuvasti kädestä suuhun
- minulta loppuu se vähäkin vapaa-aika ja ennenkaikkea hermot ja jaksaminen, jos kaiken "vauvahauskan" saa kokea uudelleen.
Kolme sanaa sinulle: tuossahan on neljä argumenttia!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:me haluamme" = "mä haluan" * 2
Eih! Juuri tuollainen yltiöindividualismi, jossa kollektiiviset kannat ja tarkastelut redusoituvat jäännöksettä itsekkäisiin kantoihin on nyky-yhteiskunnassa kaiken pahan alku ja juuri!

Tai siis ainakin minulla on ryhmän jäsenenä (me-perspektiivistä ajateltuna) erilaisia preferenssejä kuin mitä minulla on erillisenä yksilönä. Eron hukkaaminen on valtava tragedia.
Muissa asiayhteyksissä olisin kanssasi samaa mieltä, mutta lapset tekevät hyvin merkittävän poikkeuksen. Lapsia on haluttava "mä haluan" -hengessä, juuri individualistisesti, molempien vanhempien osalta, jotta homma toimisi hyvin. Se, että monet lapset eivät synny tällaiseen tilanteeseen on tragedia, sillä lapset itse kyllä tajuavat tilanteen.
Kolme sanaa sinulle: tuossahan on neljä argumenttia!
daddykillkill kirjoitti:Itsellä tärkeimmät kolme argumenttia lisäkakruja vastaan ovat:
Kolmepas: raha, vapaa-aika ja jaksaminen! Se, ettei niitä ollut jäsennelty noin, ei lisää lukumäärää.
daddykillkill

urpiainen kirjoitti:tuossahan on neljä argumenttia!
Sori, unohdin Dannygloverin... eli "viisi argumenttia" piti sanomani.

Kuva
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Tunkekaa ne lapset nyt vaikka vittuunne. Ei jaksa.

Hei joku Tixi, mikä se palsta on minne tätä sauvakävelymuutetaanmaallevauvaskybalaa pääsee karkuun?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ann kirjoitti:mikä se palsta on minne tätä sauvakävelymuutetaanmaallevauvaskybalaa pääsee karkuun?
Kaksplus?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

daddykillkill kirjoitti: Ei siihen toista lasta tarvita.
No ei toki välttämättä joo.

Mut hieman kadehtien kyllä seuraan kahta hyvää ystävääni, veljeksiä joilla on ikäeroa pari vuotta. Jätkät ovat parhaimmat kaverukset ja aina touhuamassa jotain yhdessä. Jakavat samat harrastukset, pyörittävät kimpassa firmaa, asuvat sadan mertin päässä toisistaa jne. Jotenkin soisin samanlaisen mahdollisuuden myös omalle jälkikasvulleni..
urpiainen
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:me haluamme" = "mä haluan" * 2

Tai siis ainakin minulla on ryhmän jäsenenä (me-perspektiivistä ajateltuna) erilaisia preferenssejä kuin mitä minulla on erillisenä yksilönä. Eron hukkaaminen on valtava tragedia.
Muissa asiayhteyksissä olisin kanssasi samaa mieltä, mutta lapset tekevät hyvin merkittävän poikkeuksen. Lapsia on haluttava "mä haluan" -hengessä, juuri individualistisesti, molempien vanhempien osalta, jotta homma toimisi hyvin. Se, että monet lapset eivät synny tällaiseen tilanteeseen on tragedia, sillä lapset itse kyllä tajuavat tilanteen.
Vastustushymiö! Juuri tuossahan me-perspektiivin sui generis -luonteen missaaminen on se suurin tragedia. On kamalaa, jos lapset syntyvät suhteeseen, jossa jompi kumpi osapuoli prinsessaunelmissaan (jossain sukupuolineutraalissa mielessä) tietää jo suhdetta edeltäen (ajallisesti ja/tai käsitteellisesti) kuinka monta lasta haluaa. Totta hemmetissä lapset ansaitsevat sen, että heidän hankintansa on juuri näiden yksilöiden (vanhempien) juuri tässä tilanteessa tekemä yhteinen päätös. Siis haihatteleviin minä-haluihin redusoitumaton me-halu ja me-päätös.
prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kolme sanaa sinulle: tuossahan on neljä argumenttia!
Kolmepas: raha, vapaa-aika ja jaksaminen! Se, ettei niitä ollut jäsennelty noin, ei lisää lukumäärää.
Neljäpäs. Kaksi teemaa - raha sekä vapaa-aika ja jaksaminen (näiden erottelu aika keinotekoista) - ja neljä argumenttia - fyrkka, kämppä, auto ja jaksaminen. Se, että tietyssä sisällöllisessä mielessä kämppä ja auto ovat fyrkkakeissin erityistapauksia ja sellaisina aika redundantteja argumentteja ei muuta sitä, että dkk esitti neljä argumenttia. Argumenttien laadusta nyt voi olla muutenkin montaa mieltä kuin vain redundanttiuden perusteella, joten tuo sisältyminen ei vaikuta asiaan. Eikä sitäpaitsi ole sattumaa, että juuri kämppä ja auto erotetaan muusta fyrkkatarkastelusta erilleen omiksi kokonaisuuksikseen. Jos ei tätä ymmärrä, ei näe suomalaisen miehen sieluun pintakerroksia syvemmälle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
daddykillkill

^ Monta hienoa sanaa, mutten ymmärtänyt puoliakaan.

Tiesin muuten, että oli virhe avata turpa tästä asiasta täällä... No, ehkä sitten ensi kerralla.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Se piti viel heittää et raha on ehdottomasti hyvä syy skipata lisälapset. Aina saanu paskaa niskaani kun tätä lauon mut pysyn mielipiteessäni.
Stevie Ray

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

daddykillkill kirjoitti:Tiesin muuten, että oli virhe avata turpa tästä asiasta täällä..
Paskat kanssa. Mukavasti saatu juttua aikaan tästäkin aiheesta. Samaa mieltä noista neljästä kohdasta ja aivan erityisesti tuosta viidennestä. Olen harkinnut jo usean vuoden ajan, että käyn umpisolmuttamassa johtimet, mutta rohkeus on puuttunut. Se on jotenkin niin arka alue leikkelytoimenpiteille. Uh!
Onslow

daddykillkill kirjoitti: Tiesin muuten, että oli virhe avata turpa tästä asiasta täällä... No, ehkä sitten ensi kerralla.
No höpö höpö. Karavaani kulkee ja koirat räksyttää. Pääasia että on rupateltavaa.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ann kirjoitti:mikä se palsta on minne tätä sauvakävelymuutetaanmaallevauvaskybalaa pääsee karkuun?
Vaikkapa toi.
urpiainen
Kitisijä

Stevie Ray kirjoitti:
daddykillkill kirjoitti:Tiesin muuten, että oli virhe avata turpa tästä asiasta täällä..
Paskat kanssa. Mukavasti saatu juttua aikaan tästäkin aiheesta. Samaa mieltä noista neljästä kohdasta ja aivan erityisesti tuosta viidennestä.
Vaikka on nyt hieman vaikeuksia eläytyä lisälapsien hankkimisen problematiikkaan omakohtaisesti, niin minustakin vaikuttaisi, että hankkimispäätös ilman dkk:n argumenttien huolellista läpikäyntiä olisi aika, niin, hölmöä. Olipa päätös mikä tahansa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Fcuk kirjoitti:Se piti viel heittää et raha on ehdottomasti hyvä syy skipata lisälapset. Aina saanu paskaa niskaani kun tätä lauon mut pysyn mielipiteessäni.
Hullu! Kyllä Tositäti™ tekee vaikka viittä duunia yht'aikaa, jotta koko joukkueella on sortsit ja säärisuojat! Ja valtio saa tarvitsemansa verorahat.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

daddykillkill kirjoitti:^ Monta hienoa sanaa, mutten ymmärtänyt puoliakaan.

Tiesin muuten, että oli virhe avata turpa tästä asiasta täällä... No, ehkä sitten ensi kerralla.
Tältäkin olisit välttynyt jos olisit vaan kiltisti hankkinut sen toisenkin mukulan vaimosi ja muiden palstalaisten toiveen mukaisesti. Nimeä se meidän mukaamme.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

daddykillkill kirjoitti:^ Monta hienoa sanaa, mutten ymmärtänyt puoliakaan.

Ei ollut. Sinuna kokeilisin keskusteluissa keskittymistä siihen, ettet usko jaksavasi. Kerro, että pelkäät mahdollisen jaksamattomuutesi vaarantavan teidän jo olemassaolevan perheenne, etkä halua menettää sitä. Silloin vaimosikin saattaa jopa ymmärtää, mistä vastahakoisuudessasi on kyse, raha kun on kuitenkin vain rahaa, ja vähemmälläkin ihminen pärjää... Et sinä tarvitse kymmentä syytä vastahakoisuudelle, kunhan saat edes yhden niistä menemään ihan oikeasti perille.
Frederik Krueger
Kitisijä

Mutta asiaan.

Minua ehkä hieman vituttaa, tai pahemminkin ärsyttää, puolitutut ja sen semmoiset jotka:

- soittavat jostain asiasta, en pysty juuri silloin vastaamaan
- mutta eivät jätä puheviestiä tai lähetä tekstaria mitä asia koski
- eivät myöskään vastaa kun heihin yrittää saada yhteyttä mitä asia koski ja kuka edes yritti yhteydenottoa
- kaiken kukkuraksi pitävät numeroaan ilmeisesti salaisena kun ei löydy numeropalvelusta.

Silloin tulee päällimmäiseksi sellainen tuttu "up yours"-tunne. Pahimmassa tapauksessa yrittävät soittaa vielä uudelleenkin, enkä taaskaan pääse vastaamaan. Pelottaako niin paljon jättää puheviestiä, ja mikä siinä teidän numerossanne on niin saatanan salaista perkele vittu kusilauta? Mielestäni ainoastaan Supon todistajaohjelmaan osallistuvilla pitäisi olla oikeus salaisiin numeroihin.

Harmittavaa oli myös yksi ystävänpäivätekstari jossa ei ollut mitään allekirjoitusta, eikä numeroa löytynyt numeropalvelusta. Laitoin takaisintoivotuksen päätteeksi "...kuka sitten lienetkään", tietenkin olettaen että kyseessä olisi joku himokas naispuolinen tuttu joka oli seksiä vailla. Vastaus paljasti että kyseessä olikin serkkupoika.
:maanantai:

Aika homoa lähettää ystävänpäivätervehdyksiä miespuolisille tutuille ja sukulaisille, sillä kyllähän kaikki tietävät että seksiähän ystävänpäivätoivotuksilla haetaan. En antanut. (Tietenkin tässä välissä on pakko mainita että tuli onneksi kaksi toivotusta ihan toivotuistakin osoitteista. :h:)
prosessi

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Eih! Juuri tuollainen yltiöindividualismi, jossa kollektiiviset kannat ja tarkastelut redusoituvat jäännöksettä itsekkäisiin kantoihin on nyky-yhteiskunnassa kaiken pahan alku ja juuri!

Vastustushymiö! Juuri tuossahan me-perspektiivin sui generis -luonteen missaaminen on se suurin tragedia. On kamalaa, jos lapset syntyvät suhteeseen, jossa jompi kumpi osapuoli prinsessaunelmissaan (jossain sukupuolineutraalissa mielessä) tietää jo suhdetta edeltäen (ajallisesti ja/tai käsitteellisesti) kuinka monta lasta haluaa. Totta hemmetissä lapset ansaitsevat sen, että heidän hankintansa on juuri näiden yksilöiden (vanhempien) juuri tässä tilanteessa tekemä yhteinen päätös. Siis haihatteleviin minä-haluihin redusoitumaton me-halu ja me-päätös.
Sinun ajattelusi menee pieleen siinä, että oletat lähtökohtaisesti kaikkien minä-halujen olevan haihattelevia. Haihattelua on, jos noita minä-haluja lähtee toteuttamaan ottamatta huomioon tilannetta. Minulle ei ole ollenkaan epäselvää, että haluaisin lisää lapsia, mutta koska alkaa pahasti näyttää siltä, etten todellakaan enää huoli minkäänsorttista miestä, kyseinen halu tulee melko todennäköisesti jäämään toteutumatta, eikä tule tulemaan mitään me-halua tai me-päätöstä. Elämä on.

(Kun oma äiti alkaa pähkäillä sopivia baareja, joista voisin etsiä itselleni miestä, elämän realiteetit selkiytyvät kummasti. Kuten myös se, ettei armas äitini todellakaan ole kykeneväinen ymmärtämään oman tyttärensä sielunmaisemaa. Purskahdin nauruun äidin ottaessa asian puheeksi, äiti loukkaantui.)
urpiainen kirjoitti:vapaa-aika ja jaksaminen (näiden erottelu aika keinotekoista)
Riippuu siitä, miten määrittelee vapaa-ajan. Minun jaksamiseni ei kärsi ollenkaan siitä, ettei minulla ole edes sen vertaa lapsivapaata aikaa kuin tavallisilla perheellisillä. Toisaalta miellän kyllä mukelon kanssa vietetyn ajan vapaa-ajaksi, toisin kuin killkill. Kaikki on kovin suhteellista.
- ja neljä argumenttia - fyrkka, kämppä, auto ja jaksaminen. Se, että tietyssä sisällöllisessä mielessä kämppä ja auto ovat fyrkkakeissin erityistapauksia ja sellaisina aika redundantteja argumentteja ei muuta sitä, että dkk esitti neljä argumenttia. Argumenttien laadusta nyt voi olla muutenkin montaa mieltä kuin vain redundanttiuden perusteella, joten tuo sisältyminen ei vaikuta asiaan. Eikä sitäpaitsi ole sattumaa, että juuri kämppä ja auto erotetaan muusta fyrkkatarkastelusta erilleen omiksi kokonaisuuksikseen. Jos ei tätä ymmärrä, ei näe suomalaisen miehen sieluun pintakerroksia syvemmälle.
:D Sovitaan sitten niin.
Onslow

Fcuk kirjoitti:Se piti viel heittää et raha on ehdottomasti hyvä syy skipata lisälapset.
No eihän ole. Aina ne lapset voi myydä, jolloin taas talous näyttää valoisammalta.
Frederik Krueger
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Riippuu siitä, miten määrittelee vapaa-ajan. Minun jaksamiseni ei kärsi ollenkaan siitä, ettei minulla ole edes sen vertaa lapsivapaata aikaa kuin tavallisilla perheellisillä. Toisaalta miellän kyllä mukelon kanssa vietetyn ajan vapaa-ajaksi, toisin kuin killkill. Kaikki on kovin suhteellista.
Suomen Suuren Tietosanaentsyklopedian mukaan:

Vapaa-aika (lausutaan: vapp_aaa_ayg_a):

- Jana aika-avaruudessa jolloin on vapaa toteuttamaan omia mielihalujaan käytettävissä olevien rahavarantojen sekä voimassaolevien lakien puitteissa.

Koska mukelosi kanssa ollessasi olet pääasiassa rajoittunut olemaan mukelosi kanssa, voitaneen tästä päätellä että ettet keksisi vapaa-ajallesi muuta tekemistä kuin mukelosi kanssa yhdessä olemisen. KK:lla lienee eri juttu, esim. laitesukellus. Tietenkin voi ihmetellä, mitä teit vapaa-ajallasi Ennen Mukeloa (eMkl)?
Onslow

Frederik Krueger kirjoitti: Aika homoa lähettää ystävänpäivätervehdyksiä miespuolisille tutuille
No on kyllä. Samaa typeryyttä ilman homoaspektia on lähettää tekstarilla toivotuksia mistä tahansa juhlasta. Ei voisi vähempää kiinnostaa saaada hyvää joulua-toivotusta tekstarilla, kun jo joulukortitkin saavat närästämään. Kaiken huippu oli kaverin sakemannieukko, joka lähettelee hyvää pääsiäistä -kortteja. ..ja sitten vielä ne perkeleen puhelinluetteleroskapostit.

Lopettakaa te saatanan spämmerit jookos?
Vastaa Viestiin