Frederik Krueger kirjoitti:prosessi kirjoitti:Itse asiassa laina-autolla ajettuna tuohon matkaan menee suunnilleen sama kuin Askolasta Helsinkiin.
Teetkö edelleen epävalideja aikavertailuja, vai väitätkö oikeasti että autolla ajaminen Askolasta Helsingissä sijaitsevalle työpaikallesi vie yhtä kauan kuin autolla ajaminen Helsingissä sijaitsevasta kodistasi Helsingissä sijaitsevalle työpaikallesi?
Väitän oikeasti. Johtuen siitä, että Helsingissä joudun sompailemaan edestakaisin saadakseni mukelon ensin päiväkotiin, kun taas Askolassa päiväkoti olisi ollut matkan varrella.
Muuttuuko tässäkin esimerkissäsi periferiassa asuminen taas taikaiskusta pelkäksi moottoritieajeluksi pisteestä A pisteeseen B? Ainakin esim. Hämeenlinnanväylä tuntuu nykyisin olevan kovin ruuhkainen ja hidas etätyömatkailijoiden takia. Tietenkin jos kerran lähtee työmatkalle aina aamuviideltä... Elämä on valintoja.
Ei taikaiskusta, vaan koska se oli fakta. Tiilääntie, Monninkyläntie, Mäntsäläntietä Porvoon suuntaa, motari, Kehä I, Hämeenväylä, työpaikka.
Pointti enemmänkin oli että koko "tarvitsen joka-aamuisen 200km ajelun edestakaisin jotta voisin selvittää pääni" kuulostaa totta puhuen pelkältä selittelyltä. Sinänsä mielenkiintoista että tuon auvoisuutta tässä todistellut kolmikko on aikaisemmin valitellut pitkiä työmatkojaan ja työpaikalleen johtavien teiden ruuhkaisuutta.
No, minun kohdallani se on lähinnä ollut havainto siitä, että kun asia on jäänyt pois elämästäni, olen jäänyt kaipaamaan sitä. Eli ei todellakaan selittelyä minun osaltani, vaan fakta siitä, että se minulle tosiaan oli juuri niin auvoista kuin silloinkin "selittelin".