Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Fcuk kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
Fcuk kirjoitti: Sitä ennen ei voi tosissaan haluta tappaa itseään?
Ainakin pappa-ketjussa olleen kyselyn mukaan jokainen vanhempi oli valmis tappamaan itsensä ennen vaimoaan tai lastaan, joten oletan, että jos itsensä ylipäätään haluaa tappaa, on se tehtävä ennen vanhemmaksi tuloaan.
Täh, mä en tajua tätä.
No katsos, se johtuu siitä, että kirjoitukseni olikin täydellisen virheellinen.

Ehkä teksti on järkevämpi näin: "Ainakin pappa-ketjussa olleen kyselyn mukaan jokainen vanhempi oli valmis tappamaan itsensä ennen vaimoaan tai lastaan, joten oletan, että jos itsensä ylipäätään haluaa tappaa, on se luontevampaa tehdä vanhemmaksi tulon jälkeen."

Ei, ei se kyllä edes ole yhtään järkevämpi.

Voitaisko me vaan unohtaa tää kommentti?
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Voitais. Korostan samalla rakastavani lapsiani ja itseäni, en halua tappaa meistä ketään!
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

vertex. taas. :maanantai:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen surkea tossa seinien maalaamisessa. Onneks on enää reilut puolet jäljellä. Ekasta kerroksesta...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Rassaa aika rajusti nämä "yksi lapsi vai lisää lapsia" -väännöt. Tuntuu meikäläisen järkiargumentit kilpistyvän aika tehokkaasti "mutku mä haluan" -kivimuuriin :doh: Olisihan se pitänyt muistaa, että naisten kanssa keskustellessa tunne > järki. Aina.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lolita kirjoitti:Mä olen surkea tossa seinien maalaamisessa. Onneks on enää reilut puolet jäljellä. Ekasta kerroksesta...
Pari perusohjetta:
  • Hyvät teippaukset laadukkaalla maalarinteipillä (ja muista poistaa hetpian maalauksen jälkeen)
  • Laadukas rajaaja (jos tarvetta)
  • REILUSTI maalia, vähällä maalilla nylkyttäminen näkyy ja on turhaa
  • Yhdensuuntaisia, pitkiä vetoja viimeistään viimeiseen kerrokseen
Viimeksi muokannut Vesper, 25.02.2009 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

daddykillkill kirjoitti:Rassaa aika rajusti nämä "yksi lapsi vai lisää lapsia" -väännöt. Tuntuu meikäläisen järkiargumentit kilpistyvän aika tehokkaasti "mutku mä haluan" -kivimuuriin :doh: Olisihan se pitänyt muistaa, että naisten kanssa keskustellessa tunne > järki. Aina.
Nääh. Tässä kohden sinä olet epäjohdonmukainen. Nyt käyttämäsi järkiargumentit ovat väkisinkin sellaisia, että niiden takia olisi pitänyt jättää se ensimmäinenkin lapsi hankkimatta. Koska se kuitenkin hankittiin, tosiasioista piittaamatta, naisen mielestä saman typeryyden voi ihan hyvin tehdä uudestaankin! Ei kai sen ensimmäisen lapsen hankinnankaan peruste ollut mikään muu kuin "mä haluan"?
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

daddykillkill kirjoitti:Rassaa aika rajusti nämä "yksi lapsi vai lisää lapsia" -väännöt. Tuntuu meikäläisen järkiargumentit kilpistyvän aika tehokkaasti "mutku mä haluan" -kivimuuriin :doh: Olisihan se pitänyt muistaa, että naisten kanssa keskustellessa tunne > järki. Aina.
Voiko liittyä osittain siihen että saitte pojan, ja vaimo haluaisi (vielä) tyttären?

Luuletko että olisit ollenkaan myötämielisempi lisämukuloille jos esikoisenne olisikin ollut tyttö? Tulee vaan mieleen eräskin kaveri joka hankki (ainakin toistaiseksi) vaimonsa kanssa viisi lasta, kaikki tyttöjä. Pakostakin tuli mieleen vaikuttiko miehen suostumukseen se että jos onnistuisi vihdoinkin saamaan pojan, vai halusiko hän yleensäkin suurperheen. En viitsinyt kysyä jos se olisi ollut hänelle arka paikka tai jotain.

Muistaakseni täällä oli joskus kyselyä onko esikoisen sukupuolella merkitystä, useimmat kaiketi vastasivat "kuten pitääkin" eli "kunhan on terve millään muulla ei ole väliä jaada jaada".
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Frederik Krueger
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Nääh. Tässä kohden sinä olet epäjohdonmukainen. Nyt käyttämäsi järkiargumentit ovat väkisinkin sellaisia, että niiden takia olisi pitänyt jättää se ensimmäinenkin lapsi hankkimatta.
Muistikuvani mukaan kk:ta piti vähän suostutella (=totutella ajatukseen) perheen perustamiseen, joten sikäli. Onhan se kuule suuri askel yksilölle, mutta pieni askel ihmiskunnalle.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesper
Kitisijä

prosessi kirjoitti:"mä haluan"?
Oisko se kuitenkin ollut "me haluamme"?
Viimeksi muokannut Vesper, 25.02.2009 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

daddykillkill kirjoitti:Rassaa aika rajusti nämä "yksi lapsi vai lisää lapsia" -väännöt.
Oletko laittanut ajatuksissasi painoa lainkaan sille, että ne muksut viihdyttävät muutaman vuoden päästä toisiaan sillä välin kun sinä makaat sohvalla ja raavit pallejasi?

Ja joo. Meillä on se toinen suunnitelmissa heti kun vaan sopiva aika tulee.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vesper kirjoitti:
prosessi kirjoitti:"mä haluan"?
Oisko se kuitenkin ollut "me haluamme"?
"me haluamme" = "mä haluan" * 2

Jos toinen noista "mä haluan" tapauksista on myöhemmin muuttunut muotoon "mä en halua enempää", on haluamattomuuden perusteleminen järkisyillä valheellista.
Fcuk

Ja sitä ikää tulee ja tulee, myöhemmin huvittaa ehkä vielä vähemmän lähteä ns. alkurumbaan mukaan... Plus vaimon mahdolliset työkuviot jne jne. Järkisyitä paljon sille, että "vielä yhteen" tulisi myöntyä mahd. pian jos vaimokulta niin haluaa. Pääset myöhemmin hokemaan "mähän sanoin, ettei kannata!" / "ole hyvä kulta, tein vuokses niin paljon, ime nyt varpaitani ja hiero selkääni kun kolottaa niin".
Frederik Krueger
Kitisijä

Fcuk kirjoitti:Ja sitä ikää tulee ja tulee, myöhemmin huvittaa ehkä vielä vähemmän lähteä ns. alkurumbaan mukaan... Plus vaimon mahdolliset työkuviot jne jne. Järkisyitä paljon sille, että "vielä yhteen" tulisi myöntyä mahd. pian jos vaimokulta niin haluaa.
Annatko saman neuvon vaimokullalle joka ei haluaisi lisää lapsia, mutta mies haluaa?
Fcuk

Frederik Krueger kirjoitti:Annatko saman neuvon vaimokullalle joka ei haluaisi lisää lapsia, mutta mies haluaa?
Joo, nyt mun mies on ikuisessa kiitollisuudenvelassa mulle. Voin tehä mitä huvittaa niin ku!

Ei vaan, onhan se kurjaa jos hyvään diiliin ei pari pääse. Siks kai näistä tämmösistä oon ite halunnu _sopia_ etukäteen. Ei kaikkea toki voi ennustaa (me oltais haluttu viel yks muksu!) ja mielipide saa matkan varrella muuttua... Mut kyl semmosista vois vähän jubata, että tahtooko yhden lapsen, kaksi, ei yhtään. Perushuttua.
Frederik Krueger
Kitisijä

Fcuk kirjoitti:Ei vaan, onhan se kurjaa jos hyvään diiliin ei pari pääse. Siks kai näistä tämmösistä oon ite halunnu _sopia_ etukäteen. Ei kaikkea toki voi ennustaa (me oltais haluttu viel yks muksu!) ja mielipide saa matkan varrella muuttua... Mut kyl semmosista vois vähän jubata, että tahtooko yhden lapsen, kaksi, ei yhtään. Perushuttua.
Siis sopia etukäteen tarkka lukumäärä lapsille? Veikkaisin aika monille ekan lapsen hankkimisen olevan aika suuri juttu, ja jatkopäätökset lisäsisaruksista jätetään sen jälkeiseen aikaan. Varsinkin jos jompikumpi osapuoli on saattanut epäröidä jo ennen esikoista.

EDIT: Havaitsin vasta nyt että kirjoititkin vain omasta puolestasi, etkä yleisenä ohjenuorana. Onhan se toki hyvä jos kaikki tuollaiset saadaan hakattua kiveen ennen naikkariinkaan menoa ja molemmilla olisi kristallinkirkkaana yhteiset tavoitteet, mutta toisaalta saattahan vastaavasti vaimonkin mieli muuttua jos ekassa raskaudessa oli ongelmia tms. jne. tjsp.

Sinänsä lapsen kannalta olisi varmaan ihan kiva jos olisi edes yksi tai muutamia sisaruksia, paitsi silloin jos oma sisko haastaa oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fcuk

Frederik Krueger kirjoitti:Siis sopia etukäteen tarkka lukumäärä lapsille? Veikkaisin aika monille ekan lapsen hankkimisen olevan aika suuri juttu, ja jatkopäätökset lisäsisaruksista jätetään sen jälkeiseen aikaan.
Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua. Fiksua on kertoa suunnitelmista (eli haaveista ja toiveista) sille, jonka kanssa niitä haluaa.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Fcuk kirjoitti: Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua.
Meillä tuota päätöstä puoltaa nimenomaan se seikka, että sisaruksilla on hauskempaa kuin sillä ainoalla lapsella.
Fcuk

Onslow kirjoitti:
Fcuk kirjoitti: Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua.
Meillä tuota päätöstä puoltaa nimenomaan se seikka, että sisaruksilla on hauskempaa kuin sillä ainoalla lapsella.
Mä ajattelin et on hyvä jos tyttö ei yksin joudu huolehtimaan dementikkovanhemmistaan, broidi siinä jeesaamassa niin ku.
Stevie Ray

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Toisaalta taas muistin eilisen pikku-ukon kaverin vierailun jäljiltä, että yhden kanssa elintila pysyy astetta siistimpänä kuin kahden tai useamman kanssa. Voihan noita naapurin kakaroita aina välillä lainailla jos alkaa tekemään leikkikaveria mieli. Tai viedä vastavuoroisesti se yksi jonnekin kaverin luokse ja painua itse salille. Kahden tai useamman kanssa toteutus aina vähän hankaloituu.

Melko itsekeskeistä minulta :)
Frederik Krueger
Kitisijä

Fcuk kirjoitti:Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua. Fiksua on kertoa suunnitelmista (eli haaveista ja toiveista) sille, jonka kanssa niitä haluaa.
Totta kai. Toisaalta joku saattaa hieman pimittää tai ainakin loiventaa toiveidensa julkituomista jos havaitsee etteivät ne ole yhteneväiset toisen suunnitelmien kanssa mutta ei halua erotakaan toisesta, ja mielestäni paljon on myös ihmisiä joilla ei ole etukäteen kovin ehdotonta mielipidettä lasten hankinnasta, edes esikoisen suhteen. Mennään vähän virran ja toisen toiveiden mukana, mielipiteet muotoutuvat tarkemmin vasta ajan ja saatujen kokemusten myötä.

Lisäksi, kuten aikaisemmin esitin, epäilen joillakin (sekä miehillä että naisilla) myös esikoisen sukupuolen vaikuttavan jatkosuunnitelmiin. Päätökset muodostuvat siis lennossa, harva mies varmaan sanoo ennalta "Jos eka mukula on tyttö niin sitten saatan olla suostuvaisempi jatkoyrityksille, muuten saatan olla vastahakoisempi.", jos on ennalta osannut edes miettiä tuollaisia tuntemuksiaan.

Yksi tuttu nainen totesi toisen synnytyksensä jälkeen "Ei enää koskaan", eli teki ehdottoman päätöksensä olla hankkimatta enempää lapsia vaikean synnytyksen jälkeen. Ties vaikka olivat sopineet yhdessä ennen naikkariin menoa hankkivansa vähintään viisi lasta, mutta toisin kävi.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 12:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vesper
Kitisijä

Mäkin ehkä haluaisin lapsen.

(Iiik, en oo viel koskaan uskaltanu sanoa tätä ääneen! Oonks mä nyt sellanen epätoivoinen munahaukka, jota kukaan ei enää uskalla panna!??)
Stevie Ray

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Vesper kirjoitti:Mäkin ehkä haluaisin lapsen.

(Iiik, en oo viel koskaan uskaltanu sanoa tätä ääneen! Oonks mä nyt sellanen epätoivoinen munahaukka, jota kukaan ei enää uskalla panna!??)
Olen kuullut miehistä jotka haaveilevat perheen perustamisesta! Joten toivoa on!! Jotkut meistä perustelee parikin perhettä elämänsä aikana :)
Frederik Krueger
Kitisijä

Stevie Ray kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mäkin ehkä haluaisin lapsen.
Olen kuullut miehistä jotka haaveilevat perheen perustamisesta!
Eikö sellaisille miehille ole mikään ongelma jos toinen on vielä epävarma, "ehkä" haluaisi lapsen? Entäs ne jatkolapset, onko niiden saannista vielä mitään varmuutta?
Vesper
Kitisijä

Stevie Ray kirjoitti:Jotkut meistä perustelee parikin perhettä elämänsä aikana :)
No näihin toisen kierroksen miehiin mun on varmaan rahat sijoitettava :]
Vastaa Viestiin