Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mulla on liian paha allergia amerikkalaisia autoja kohtaan. En ole ikinä omistanut, ei ole kokemusta, eikä tule ikinä olemaankaan :D

Aika pienen näköinen takapaksi tossa on. Siis matala?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.

Pidän kyllä ulkonäöstä ja tiedostan mersunkytkökset. Silti preferoin mersua isosti :D

Kyl sä tiedät. Auton valitseminen on tunneasia!
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.
Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.

Edelleen. Sama tehdas, samat tekijät, sama laatu, sama tekniikka, samat osat.

http://www.autowiki.fi/index.php/Magna_Steyr
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.
No elä nyt sentään suutu, jos ajan mielummin mersulla kuin syslerillä.

Mulle jenkkiautot on vaan turnoff.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ En toki suutu. Mutta en mä kyllä voi ymmärtääkään, kun käytännössä mikään muu ko. autossa ei ole jenkkiä kuin merkin emoyhtiön päämajan sijainti.

Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Myönnän että Caddy oli vähän liikaa. Mites uusi farkku-Accord? Tavaratilaa n. 50 l vähemmän kuin Legacyssa, mutta ulkomuoto miellyttää ainakin omaa silmää enemmän (vaikka nättihan Legacykin on tavallaan, ja neliveto).
Älä löi! En ole hurrit!
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Saako sitä diesel automaattina?
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

KuvaKuva

Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen :?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Onslow kirjoitti:
Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Saako sitä diesel automaattina?
Jep.

http://accord.honda.fi
Älä löi! En ole hurrit!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.
No jos mun pitäis 33 tonnilla valita joko Caliber SRT-4 tai 130 hevosta köyhempi Golf GT, niin kyllä mä taitaisin päätyä kalikkaan, vaikka miten muut amiksena pitäisivät. Eikä tolla rahalla vielä tainnut edes saada edes GT-golfia, GTI:stä puhumattakaan.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:KuvaKuva

Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen :?
Tuon kuvan perusteella pakko myöntää että kyllä. En ole itse ajanut kuin puulla verhoiltuja. Ei taidettu muita oikeen tuodakaan suomeen yhdessä vaiheessa. Ainakaan itse en nähnyt yhtäkään tuollaista muoviversiota, vaikka noita myyvässä liikkeessä olin töissä. Ei se mun mielestä jalopahvisisustalla ollut yhtään hölmömmän näköinen laite sisältäkään.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: No jos mun pitäis 33 tonnilla valita..
Jep. Itse taidan valita loppujen lopuksi SantaFe:n, kun aika tulee.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Dumis kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
No oho perkele? Aika uutta että (mikään) Subaru pärjää missään autovertailussa, vaikka niiden ajo-ominaisuuksia, koria ja alustaa aina hehkutetaankin, varsinkin niissä koeajoraporteissa. Uusin teknari taitaa olla mulla autoon unohtuneena ja lukematta jääneenä. On tullu viimiset 20+ vuotta wanhuksien osotteeseen mun nimellä, enkä oo jaksanu kääntää omaan osoitteeseen, niin tuppaa monesti unohtumaan autoon samalla kun käy morjestamassa ja ottamassa lehdet talteen. *lähtee painelee autolle*
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Tuli lukastua. Ihmetyttää, että ne valitsi ton iänikuisen 2 litrasen bensasyöpön tuohon vertailuun. Toi uusi boxerdieselhän olis ollut paljon fiksumpi vaihtoehto vertailuun, kun talviautovertailussa tupataan aina vertailemaan "uusia juuri tulleita" autouutuuksia.

Legacy olis kyllä ollut mielenkiintosempi auto muutenkin kuin toi Impreza omaan makuun tuohon testiin. En tiedä onko tää uusin Legacy ollut missään TM:n talviautovertailussa edes. Ei ole ainakaan silmään pistänyt, eikä taaksepäin mennessä vuoteen 2006 saakka ole ollut yhtäkään toista Subarua TM:n talviautovertailussa mukana vaikka ne joka vuosi sellasen ulos puskee. Vuodesta 2005 en sitten enää löytänytkään mitään talviautovertailua netistä niin googlella kuin TM:n sivuiltakaan.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kimmen kirjoitti:Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.

*linkki*
Ei juma, jätkä tulee kitisemään ranskalaisista vielä nokittaen pahimmalla mahdollisella natsipakastimen kuvalla. :lol:
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.

Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?

Vittu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.

Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?

Vittu.
Joskus tällainen urbaani legenda oli TURBO-dieseleistä. En tiedä pitikö paikkansa. Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.

Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?

Vittu.
Turbolla pitää paikkansa, välijäähy viilenee vain käydessä. Turbon käyttöikä kasvaa.

edit: ei kai siihen mitään nyrkkisääntöä ole, itse pyöritän tunnin ajon jälkeen 2-3min.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.
Sama efekti oli ainakin entisessä Volkkarissani, hurisi vielä jonkin aikaa parkkeeramisen jälkeen. Toiotalla en ole havainnut samaa, tai sitten en vain kuule.

Figures sinänsä, tuon neuvon kuullessani kyseessä nimittäin olikin turbodiesel. Luulin ensin että ajaja oli vain äärimmäisen laiska kun jätti auton käyntiin parkkeerattuaan ja noustuaan ulos autosta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ei mitään tekemistä normiautojen/normaalin ajon kanssa. Koskee ainoastaan vanhoja turboautoja ja todella kovaa ajoa. Turbo voi käydä punahehkuisena kovan ajon jälkeen ja paistaa laakerit rasvoineen jos vedenkierto/vesipumppu pysäytetään äkisti kun turbo on vielä naantalin auringon värinen.

Ei siis mitään huolta edes näillä nykyisillä pienpaineturboilla/turbodieseleillä ja normaalilla ajolla. Saati sitten vapaasti hengittävien moottoreiden kanssa. Yleensä suositellaan viiden minuutin tyhjäkäyttämistä jos tuollainen em. erikoistilanne turboautolla syntyy. Itse olen kerran tai kaksi tainnut omaa turbokatiskaa tyhjäkäyttää parin minuutin verran kun on tullut pikkusen rajummin rässittyä.

Kyllä ne noita turboja paskaksi saa ajettua vielä tänäkin päivänä noilla saksan autobaanoilla. Lapikas lattiassa -ajoa vaan puoli tuntia ja suoraan parkkiin ei kyllä tee hyvää millekään turbokoneelle. Siksi sieltä kannattaakin tuoda noita turboja aika varauksellisesti käytettyinä maahan.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Fcuk kirjoitti:Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.
Opelin kohdalla auto kannattaa kyllä jättää tyhjäkäyntiin koko kauppareissun ajaksi.
Vastaa Viestiin