Autoilu 2
Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.Onslow kirjoitti:Silti. Sen keulassa lukee sysleri.Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Edelleen. Sama tehdas, samat tekijät, sama laatu, sama tekniikka, samat osat.
http://www.autowiki.fi/index.php/Magna_Steyr
Jep.Onslow kirjoitti:Saako sitä diesel automaattina?Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
http://accord.honda.fi
Älä löi! En ole hurrit!
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
No jos mun pitäis 33 tonnilla valita joko Caliber SRT-4 tai 130 hevosta köyhempi Golf GT, niin kyllä mä taitaisin päätyä kalikkaan, vaikka miten muut amiksena pitäisivät. Eikä tolla rahalla vielä tainnut edes saada edes GT-golfia, GTI:stä puhumattakaan.Onslow kirjoitti:No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
Tuon kuvan perusteella pakko myöntää että kyllä. En ole itse ajanut kuin puulla verhoiltuja. Ei taidettu muita oikeen tuodakaan suomeen yhdessä vaiheessa. Ainakaan itse en nähnyt yhtäkään tuollaista muoviversiota, vaikka noita myyvässä liikkeessä olin töissä. Ei se mun mielestä jalopahvisisustalla ollut yhtään hölmömmän näköinen laite sisältäkään.Onslow kirjoitti:
Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen
No oho perkele? Aika uutta että (mikään) Subaru pärjää missään autovertailussa, vaikka niiden ajo-ominaisuuksia, koria ja alustaa aina hehkutetaankin, varsinkin niissä koeajoraporteissa. Uusin teknari taitaa olla mulla autoon unohtuneena ja lukematta jääneenä. On tullu viimiset 20+ vuotta wanhuksien osotteeseen mun nimellä, enkä oo jaksanu kääntää omaan osoitteeseen, niin tuppaa monesti unohtumaan autoon samalla kun käy morjestamassa ja ottamassa lehdet talteen. *lähtee painelee autolle*Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Tuli lukastua. Ihmetyttää, että ne valitsi ton iänikuisen 2 litrasen bensasyöpön tuohon vertailuun. Toi uusi boxerdieselhän olis ollut paljon fiksumpi vaihtoehto vertailuun, kun talviautovertailussa tupataan aina vertailemaan "uusia juuri tulleita" autouutuuksia.Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Legacy olis kyllä ollut mielenkiintosempi auto muutenkin kuin toi Impreza omaan makuun tuohon testiin. En tiedä onko tää uusin Legacy ollut missään TM:n talviautovertailussa edes. Ei ole ainakaan silmään pistänyt, eikä taaksepäin mennessä vuoteen 2006 saakka ole ollut yhtäkään toista Subarua TM:n talviautovertailussa mukana vaikka ne joka vuosi sellasen ulos puskee. Vuodesta 2005 en sitten enää löytänytkään mitään talviautovertailua netistä niin googlella kuin TM:n sivuiltakaan.
Ei juma, jätkä tulee kitisemään ranskalaisista vielä nokittaen pahimmalla mahdollisella natsipakastimen kuvalla.Kimmen kirjoitti:Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.
*linkki*
Came here for school, graduated to the high life
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?
Vittu.
Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?
Vittu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Joskus tällainen urbaani legenda oli TURBO-dieseleistä. En tiedä pitikö paikkansa. Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?
Vittu.
Came here for school, graduated to the high life
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Turbolla pitää paikkansa, välijäähy viilenee vain käydessä. Turbon käyttöikä kasvaa.Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?
Vittu.
edit: ei kai siihen mitään nyrkkisääntöä ole, itse pyöritän tunnin ajon jälkeen 2-3min.
Kirjoitan tätä alasti
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Sama efekti oli ainakin entisessä Volkkarissani, hurisi vielä jonkin aikaa parkkeeramisen jälkeen. Toiotalla en ole havainnut samaa, tai sitten en vain kuule.exPertti kirjoitti:Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.
Figures sinänsä, tuon neuvon kuullessani kyseessä nimittäin olikin turbodiesel. Luulin ensin että ajaja oli vain äärimmäisen laiska kun jätti auton käyntiin parkkeerattuaan ja noustuaan ulos autosta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ei mitään tekemistä normiautojen/normaalin ajon kanssa. Koskee ainoastaan vanhoja turboautoja ja todella kovaa ajoa. Turbo voi käydä punahehkuisena kovan ajon jälkeen ja paistaa laakerit rasvoineen jos vedenkierto/vesipumppu pysäytetään äkisti kun turbo on vielä naantalin auringon värinen.Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ei siis mitään huolta edes näillä nykyisillä pienpaineturboilla/turbodieseleillä ja normaalilla ajolla. Saati sitten vapaasti hengittävien moottoreiden kanssa. Yleensä suositellaan viiden minuutin tyhjäkäyttämistä jos tuollainen em. erikoistilanne turboautolla syntyy. Itse olen kerran tai kaksi tainnut omaa turbokatiskaa tyhjäkäyttää parin minuutin verran kun on tullut pikkusen rajummin rässittyä.
Kyllä ne noita turboja paskaksi saa ajettua vielä tänäkin päivänä noilla saksan autobaanoilla. Lapikas lattiassa -ajoa vaan puoli tuntia ja suoraan parkkiin ei kyllä tee hyvää millekään turbokoneelle. Siksi sieltä kannattaakin tuoda noita turboja aika varauksellisesti käytettyinä maahan.