Niinno. Juuri tuolla logiikallasi pystyt haukkumaan rotuopin ja ihmisen biologian nykytilasta tiedotonta rasistiksi. Tämä haukuttu kuitenkin mieltää sanan rasisti liittyvän VAIN xenofobiaan eikä varmaan ilahdu kuulemastaan. Sitä mä yritin Urpolaiselle jo selittää, muttei se tajunnut - ainakaan mainita - mistään muusta kuin siitä biologisesta osuudesta eikä ollut ymmärtävinään ettei kukaan voisi loukkaantua tultuaan mielestään väärin perustein haukutuksi rasistiksi. Vähän sama jos mä haukkuisin jotakuta snagarin jonossa kusipääksi ja sitten yrittäisin sylkeä vihun nyrkin sulkemasta suustani kahdeksan A4:n mittaisen biologian tunnin todistaen että päässä todellakin on jossain hikirauhasessa pieni määrä virtsa-ainetta.Hyeena kirjoitti:Rasismihan on sanana jo aikaa sitten eronnut merkityksestään ja sillä viitataan nykyään kaikenlaisiin syrjinnän ja xenofobian muotoihin, joten vaikea nähdä tuossa samanlaista sisäistä ristiriitaa.EveryWoman kirjoitti:Entäpä sitten tuo urpiaisen Rouva Pupulle implikoima: "Sinä olet rasisti, vaikka et luokittelekaan ihmisiä erirotuisiksi"?Hyeena kirjoitti:"En minä ole rasisti, vaikka luokittelenkin ihmiset erirotuisiksi" on silti melko epälooginen lause.
P.s. En tiedä oliko minun käymäni lukio aikoinaan jotenkin poikkeava, mutta muistaisin varmasti jos siellä oltaisiin puhuttu ihmisen roduttomuudesta. Eli olettamuksesi "kaikkihan tämän tietää" on, kuten moni muukin jo mainitsi, potaskaa.