Lasten ihmissuhteet ja muita havaintoja

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti: MGandhi: Oletan että hyväksyit motiivia koskevan tiivistykseni, koska et esittänyt vastalausetta. Jatkokysymys: mitä olisit sanonut, jos olisit palstan sijaan ollut yksin prossun kanssa vaikkapa chatissa?
Jännä nähä kuinka kauan aiot jatkaa kommentointia vaikkei sinulle ole kukaan mitään aikoihin sanonutkaan. :)

Tuo skenaario on liian mahdoton voidakseni edes kuvitella miten toimisin. Enkä muutenkaan ymmärrä mitä eroa on chatillä ja palstalla kommentoimisen sisältöön.
MGandhi

1108 kirjoitti:hauskuuttaa itseään
Jotenkin koin, että mun pitää tähän jotenkin kommentoida, mutta en oikeesti tiedä miten. Tää oli niin tyhjentävä juttu.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

MGandhi kirjoitti:Tuo skenaario on liian mahdoton voidakseni edes kuvitella miten toimisin. Enkä muutenkaan ymmärrä mitä eroa on chatillä ja palstalla kommentoimisen sisältöön.
Itse asiassa yksityisviesti toimisi vielä parempana esimerkkinä sille, mitä hain. Yv:t vastaavat palstakirjoittelua muuten aika hyvin, mutta niillä ei ole yleisöä. Jos olisit ottanut aiheen puheeksi prosessin kanssa yksityisviestitse, olisitko todella käyttänyt samoja sanoja kuin nyt palstalla?
MGandhi

Suvinen kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Enkä muutenkaan ymmärrä mitä eroa on chatillä ja palstalla kommentoimisen sisältöön.
No eläpä nyt viitti jauhaa paskaa. Yksikään ihminen joka on mulle vittuillut palstalla ei ole sitä tehnyt chatissa. Chatissa kun ei ole aikaa pohtia ja viilailla sanomisiaan älykkäältä kuulostavaan muotoon, eikä siellä oikein ole sellaista yleisöäkään, jolle pitäisi esiintyä. Joten yleensä chatissa toisensa jotenkuten tuntevat ihmiset pysyvät huomattavasti ystävällisempinä kuin palstalla.
Enpä tullut ajatelleeksikaan tällaista lähestymistapaa xätin ja palstan eroihin. Minä kun en xättää, niin enpä tiedä miten siellä 'tulee käyttäytyä'. Joten kiitos chattiketti-kurssista.

Hauskaa muutenkin, että sinä, palstan huumorintajuttomin mimmi, jonka kanssa en ole keskustellut koskaan, tunnut tietävän hyvin miten minä käyttäydyn missäkin.
EveryWoman
Kitisijä

MGandhi kirjoitti:Hauskaa muutenkin, että sinä, palstan huumorintajuttomin mimmi, jonka kanssa en ole keskustellut koskaan, tunnut tietävän hyvin miten minä käyttäydyn missäkin.
Vastaa toki ihan itse kysymykseen, ettei muiden tarvitse arvailla.
MGandhi

EveryWoman kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Tuo skenaario on liian mahdoton voidakseni edes kuvitella miten toimisin. Enkä muutenkaan ymmärrä mitä eroa on chatillä ja palstalla kommentoimisen sisältöön.
Itse asiassa yksityisviesti toimisi vielä parempana esimerkkinä sille, mitä hain. Yv:t vastaavat palstakirjoittelua muuten aika hyvin, mutta niillä ei ole yleisöä. Jos olisit ottanut aiheen puheeksi prosessin kanssa yksityisviestitse, olisitko todella käyttänyt samoja sanoja kuin nyt palstalla?
Että ylipäätään voisin laittaa YV:tä jollekin, tulisi tällä edelleen olla nikki. Tästä syystä en varmasti olisi kommentoinut yhtään mitään, koska hän ei silloin olisi koskaan poistunutkaan, joka olis se nimenomainen asia, jota kommentoin.
MGandhi

Suvinen kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:palstan huumorintajuttomin mimmi
Tunnut tuntevan minut ihan yhtä hyvin kuin minäkin sinut, joten eiköhän tuo analysointi ole ihan yhtä pätevää.
Jos niin koet, niin sitten olemmekin samaa mieltä asiasta. Hyvä!
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nyt alkoi lentämään sellaista legendaa MGandhin suusta että pakko siirtyä takavasemmalle ja antaa tilaa.

Ole hyvä jatka, spedet on aina tarpeeseen.
EveryWoman
Kitisijä

MGandhi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Että ylipäätään voisin laittaa YV:tä jollekin, tulisi tällä edelleen olla nikki. Tästä syystä en varmasti olisi kommentoinut yhtään mitään, koska hän ei silloin olisi koskaan poistunutkaan, joka olis se nimenomainen asia, jota kommentoin.
Jos tuo muotoseikka todella estää sinua vastaamasta, niin kuvittele vaikka että prosessi olisi rekisteröitynyt uudelleen. Ja olihan tässä arvostelussa mainittu muutakin kuin palstalta poistuminen:
MGandhi kirjoitti:OOOOH! Aivan ihana tarina! Nyt on mun vuoro kyynelehtiä liikutuksesta! Melkein tekis mieli poistaa tunnukset ja tulla sitten takas huutelemaan kyynelten seasta.

Kyllä mä tulin kommentoimaan ihan puhtaasti siitä syystä, että:
1) sun läpät ON palstan tylsimmät (Ninni tarjoaa sentään draamaakin välillä)
2) kosteasilmäiset exitit ovat noloja
3) raivokkaat comebäkit ovat vielä nolompia
4) teet kärpäsestä härkäsen

niin ja...
5) sulla olis oikeesti syytä olla vittuuntunut.

Joten, hei, ole hyvä!
Miten on, olisitko yksityisviestiin muotoillut asian näin?
MGandhi

EveryWoman kirjoitti: Miten on, olisitko yksityisviestiin muotoillut asian näin?
Olisin.

Nyt varmaan sanot, ettet usko.

Sanon siihen jo valmiiksi, etten välitä mitä sinä uskot ja mitä et.

Jos ja kun nyt haet tässä takaa sitä, että haen vain huomiota palstakirjoituksillani, niin miksi itse et kommunikoi ainoastaan yksityisviestein? Epäilemättä omat viestisi ovat niin yleishyödyllisiä ja suorastaan kehittäviä, ettei niitä kannata pantata vain pienelle yleisölle.

Suostuisitko sinä EW toimimaan henkilökohtaisena filtterinäni? Jos vaikka laitan sulle eka YV:llä aiotut viestini ja sä voit sitten hyväksyä, hylätä tai modata niitä ennen postausta palstalle. OK?
MGandhi

1108 kirjoitti:Nyt alkoi lentämään sellaista legendaa MGandhin suusta että pakko siirtyä takavasemmalle ja antaa tilaa.

Ole hyvä jatka, spedet on aina tarpeeseen.
Tämä piti kuitenkin vielä tulla sanomaan? Meinasit, että jos vaikka sanois vikan sanan ja luikkis karkuun! ;)

Mulla meni ihan luu kurkkuun nyt! Jauhot suuhun!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

MGandhi kirjoitti: Suostuisitko sinä EW toimimaan henkilökohtaisena filtterinäni? Jos vaikka laitan sulle eka YV:llä aiotut viestini ja sä voit sitten hyväksyä, hylätä tai modata niitä ennen postausta palstalle. OK?
Tää kieltämättä meinas nyt vähän naurattaa :mrgreen:
EveryWoman
Kitisijä

MGandhi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Miten on, olisitko yksityisviestiin muotoillut asian näin?
Olisin.

Nyt varmaan sanot, ettet usko.

Sanon siihen jo valmiiksi, etten välitä mitä sinä uskot ja mitä et.
Väliäkö sillä mitä minä uskon, mutta uskotko tuohon itsekään? Ei tarvitse vastata palstalla, riittää kun mietit asiaa keskenäsi. Voit aloittaa miettimisen vaikka selaamalla vieraille ihmisille (tai kuinka hyvin nyt prossun tunnet) lähettämiäsi meilejä ja yksityisviestejä tästä hetkestä niin kauas menneisyyteen kuin jaksat. Jos sieltä ei löydy tyylillisesti mitään tuonne päinkään, kannattaa kyseenalaistaa väittämäsi paikkansapitävyys.
Jos ja kun nyt haet tässä takaa sitä, että haen vain huomiota palstakirjoituksillani, niin miksi itse et kommunikoi ainoastaan yksityisviestein? Epäilemättä omat viestisi ovat niin yleishyödyllisiä ja suorastaan kehittäviä, ettei niitä kannata pantata vain pienelle yleisölle.
Kirjoittelen palstalle saadakseni useampia ja monipuolisempia kommentteja yksityisviesteilyyn verrattuna. Yleisön läsnäolo ei kuitenkaan vaikuta kirjoitustyyliini, vaan kirjoitan palstalla samalla tyylillä kuin yksityisestikin.
Suostuisitko sinä EW toimimaan henkilökohtaisena filtterinäni? Jos vaikka laitan sulle eka YV:llä aiotut viestini ja sä voit sitten hyväksyä, hylätä tai modata niitä ennen postausta palstalle. OK?
Miksi kysyt?
Valkonikki

Viesti Kirjoittaja Valkonikki »

Suvinen kirjoitti:Harmittaa, kun prosessi nyt poltti siltansa takanaan eikä varmaan enää lepyttyään kehtaa tulla takaisin raportoimaan mukelon tekemisiä.
Eipä se ole kehtaamisesta kiinni, minä kun en ole koskaan onnistunut tuntemaan itseäni noloksi yhtään mistään. Mikä itsessäänkin taitaa ärsyttää noita suurta Noloutta vastaan taistelevia. En noudata pelin sääntöjä, ja sellaisia luopioita pitää tietenkin rankaista.

Ainoa motiivini vältellä tuollaisten asioitten sanomista, jonka mielsit siltojen polttamiseksi, on se, etten halua loukata ihmisiä. Ei niissä kuitenkaan mielestäni myöskään ole mitään hävettävää, paitsi ehkä turhan voimakas reaktioni Bettyn kommenttiin. Kaljut sedät ei tykkää mun jutuista enkä mä niitten, se tuskin on elämää suurempi ongelma. Jos heistä sen toitottaminen on asiallista, tuskin minunkaan kannattaa kovin suuria paineita sanomisistani ottaa. Ehkä palaan, ehkä en, kolmas kerta toden sanoo, tai jotain.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

MGandhi kirjoitti:Mulla meni ihan luu kurkkuun nyt! Jauhot suuhun!
Ja virallisen palsta speden hattu päähän!

Lulz!
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kappas. Nyt sitten prossu savuuntui pois. Erittäin murheellista sekä henkilökohtaiselta kannaltani, että koko palstan kannalta kun ystävälliset ja taitavat kirjoittajat kaikkoavat tai hiljenevät.

Ilmeisesti sitten tietty äänekäs osa on sitä mieltä, että vauvankakkadyykkiketäpanisitkeskiviikkona -keskustelu on voima jolla palsta pysyy elossa.

Itseäni riepoo erityisesti kaksi asiaa:
1) Ihmiset päästelevät täällä ilkeää liibalaabaa täysin eri kynnyksellä kuin IRL. Mistä sitä tietää millä hantilla se toinen on elämässään ylipäätään, tietääkseni kaikilla on huonoja aikoja ja vaikeuksia, enkä itse haluaisi olla se korsi joka katkaisee kamelin selän sen enempää täällä kuin IRL:kään.
2) Keskustelut köyhtyvät, koska ellet halua sangollista paskaa päähäsi, niin älä kerro henkilökohtaisia asioita itsestäsi. Se on menetys paitsi keskustelun tasossa, niin myös potentiaalisessa vertaistuessa jota voisi netissä hyvinkin ilman näitä niskaan kaatuvia paskasankoja saada.

Niin joo, ja kolmantena, miksei täällä voi pyytää anteeksi jos meni vitsi tai yleinen aivopieru Pyhän Suoruuden Nimissä liian pitkälle ja toinen pahoitti mielensä?

Prossulle: Palaa takaisin vaan ja noraa ne kenen kommentit tekevät päivästäsi huonomman kuin se muuten olisi.
MGandhi

EveryWoman kirjoitti:...
OK. Menen itseeni.

Xättäämisen lisäksi en myöskään lähettele meilejä tai yksityisviestejä tuntemattomille ihmisille Kitinässä tai muuallakaan, joten ehdottamasi tapa tutkiskella käytöstäni ei ikävä kyllä käy.

Yleisön läsnäolo ei _tietenkään_ vaikuta sinun kirjoitustyyliisi millään tavoin. Tietenkään.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Prossulle: Palaa takaisin vaan ja noraa ne kenen kommentit tekevät päivästäsi huonomman kuin se muuten olisi.
Joo. Vaikken kyllä noraa, sillä silloin saattaa mennä mielenkiintoisiakin puheenvuoroja ohi, ei sitä koskaan tiedä. Muistuipa tässä mieleeni jopa yksi dkk:n kanssa käyty keskustelu, jonka kiukuspäissäni olin kokonaan unohtanut. Lisäksi MGandhin "vittuilun" rakenne oli hauska tässäkin ketjussa, siihen vastaaminen oli ehkä huvittavinta kitinässä aikoihin. Elämä on.

Ja takaisin ketjun alkuperäiseen aiheeseen. Eilen mukelolla oli neuvola, ja siellä uusi täti. No, ei siinä muuten mitään, mutta mukelo päätti vain ja ainoastaan kontata siellä, eikä puhunut sanaakaan. Mittauspöydällä mittaamisen jälkeen mukelo jäi siihen reporankana makaamaan, ja minulla oli täysi työ selittää tädille, ettei mukelo ole ollenkaan jälkeenjäänyt. Aikaisin ne vittuilunkin taidot näemmä opitaan, äidin kidutusta parhaimmillaan.

Päiväkodissa tänä aamuna taas selvisi, että mukelo on laittanut paikan tytöt järjestykseen. Ne kerääntyivät nytkin eteiseen meidän tullessamme, mutta kukaan ei pakkohalannut, vaan ne seisoivat ihan hiljaa paikoillaan. Kun olin saanut mukelon riisuttua, tuo meni vuoronperään jokaisen tytön luo ja painoi näitä nenästä, samalla tavalla kuin valokatkaisijasta painetaan. Olisi kiva tietää mitä tuon mielessä oikein liikkui.
EveryWoman
Kitisijä

MGandhi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:...
OK. Menen itseeni.

Xättäämisen lisäksi en myöskään lähettele meilejä tai yksityisviestejä tuntemattomille ihmisille Kitinässä tai muuallakaan, joten ehdottamasi tapa tutkiskella käytöstäni ei ikävä kyllä käy.
Sanoin vieraille, en tuntemattomille. Tällä halusin rajata pois sellaiset erittäin läheiset ystävät ja tutut, joiden kanssa kommunikaatio on joka tapauksessa aivan erilaista. Kaikki nykyihmiset lähettelevät meilejä myös ihmisille, joita eivät tunne erityisen hyvin. Oletko koskaan esim. käynyt töissä tai koulussa?
MGandhi kirjoitti:Yleisön läsnäolo ei _tietenkään_ vaikuta sinun kirjoitustyyliisi millään tavoin. Tietenkään.
Absolutismeja kannattaa vältellä, joten poistetaan tuosta tuo "millään tavoin". Kaikki vaikuttaa aina jotenkin. Mutta tuntuuko sinusta todennäköiseltä, että kirjoittaisin yksityisviestejä selvästi palstatyylistäni poikkeavasti? Pointtina anyway se, että jos ja kun ei ole uskottavaa että itse kirjoittaisit tuollaisia vittuiluja samalle tai vastaavalle henkilölle yksityisesti, tyylieroa ei oikein voi selittää muulla kuin yleisön läsnäololla. Asia, jonka vaikutuksen kielsit kun sitä epäilin, mistä päästäänkin siihen, että kannattaisi ehkä miettiä sitäkin miksi kielsit kosiskelevasi yleisöä tuolla kärjistetyllä tyylillä. Ensimmäiseksi mieleen tuleva selitys: et halua ajatella olevasi henkilö, joka toimii niin. Eli et halua toimia niin. Eli....? Niin.
MGandhi

EveryWoman kirjoitti:Pointtina anyway se, että jos ja kun ei ole uskottavaa että itse kirjoittaisit tuollaisia vittuiluja samalle tai vastaavalle henkilölle yksityisesti, tyylieroa ei oikein voi selittää muulla kuin yleisön läsnäololla. Asia, jonka vaikutuksen kielsit kun sitä epäilin, mistä päästäänkin siihen, että kannattaisi ehkä miettiä sitäkin miksi kielsit kosiskelevasi yleisöä tuolla kärjistetyllä tyylillä. Ensimmäiseksi mieleen tuleva selitys: et halua ajatella olevasi henkilö, joka toimii niin. Eli et halua toimia niin. Eli....? Niin.
Olenko huono ihminen, jos yleisön läsnäolo vaikuttaa kirjoituksiini? Tai olenko ainakin huonompi kuin sinä?

Kielsin ja kiellän jonkun tietyn kirjoittajaryhmän hyväksynnän kosiskelua kirjoituksillani. Uskotko, että en tarvitse _hyväksyntää_ Kitinästä?

Tuskin jaksaisin tänne kirjoitella, jos lisäkseni palstaa lukisi vain muutama muu henkilö, joten tunnustan olleeni väärässä. Olen attention whore!
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

prosessi kirjoitti:Kun olin saanut mukelon riisuttua, tuo meni vuoronperään jokaisen tytön luo ja painoi näitä nenästä, samalla tavalla kuin valokatkaisijasta painetaan. Olisi kiva tietää mitä tuon mielessä oikein liikkui.
Pian se löytää niiltä jo tissit. :]
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Mitä ihmettä tapahtui? Kauhea sota jostain ei mistään, mutta tikusta sitä on ennenkin asiaa vuoltu.
Paras päivä ikinä.
EveryWoman
Kitisijä

MGandhi kirjoitti:Olenko huono ihminen, jos yleisön läsnäolo vaikuttaa kirjoituksiini?
Et.
Tai olenko ainakin huonompi kuin sinä?
Et. Tämä ei ole kilpailu paremmuudesta.
Kielsin ja kiellän jonkun tietyn kirjoittajaryhmän hyväksynnän kosiskelua kirjoituksillani. Uskotko, että en tarvitse _hyväksyntää_ Kitinästä?
Vaan?
Tuskin jaksaisin tänne kirjoitella, jos lisäkseni palstaa lukisi vain muutama muu henkilö, joten tunnustan olleeni väärässä. Olen attention whore!
Ei kyse ole siitä, kirjoitatko vai jätätkö kirjoittamatta, vaan siitä miten kirjoitat kun tiedät että sinulla on yleisöä. Minkä reaktion haluat yleisössä (tai sen osassa) herättää, jos et hyväksyvää?
MGandhi

EveryWoman kirjoitti: Et.
Et. Tämä ei ole kilpailu paremmuudesta.
Vaan?
Ei kyse ole siitä, kirjoitatko vai jätätkö kirjoittamatta, vaan siitä miten kirjoitat kun tiedät että sinulla on yleisöä. Minkä reaktion haluat yleisössä (tai sen osassa) herättää, jos et hyväksyvää?
OK.
OK.
En ole miettinyt asiaa riittävän syvällisesti vastatakseni.
Mikä tahansa reaktio käy. Myös hyväksyvä.
EveryWoman
Kitisijä

^Kiitos näkemiin!
Vastaa Viestiin