Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

A Vampyre Story

"Monkey Islandien" henkinen osoita-ja-klikkaa -puzzlepeli. Viehkö tyttövampyyri Mona jää vangiksi Draxsilvanialaiseen linnaan josta pitää keplotella itsensä kotiin Ranskanmaalle.

Plussaa:
- komeat vähän Tim Burton-henkiset graffat
- hyvät hahmot ja ääninäyttelijät

Miinusta:
- puzzlet vähän turhan "näppäriä"
- puheenpärpätys ei taukoa hetkeksikään

Kuva
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Oletko tietoinen ainakin myyntiversiossa olevassa pelinseisauttajabugista? Tuosta oli uusimmassa Pelit-lehdessä, saattaa tosin olla, että patchi on jo korjannut asian.
Paras päivä ikinä.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

daddykillkill kirjoitti: Miinusta:
- puzzlet vähän turhan "näppäriä"
Raivostuttavaa eikö totta. Mun Myst-saaga loppui Myst IV Revelation:iin kun ei enää järki riittänyt, eikä kyllä xbox-joikkari tehnyt hommaa yhtään hauskemmaksi.

Onneksi on youtube ja walkthrough. Tsekkasin viimeyönä pitkän pätkän tota nelosta läpi ja kyl helpotti :vihelt:
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Riemumieli kirjoitti:Oletko tietoinen ainakin myyntiversiossa olevassa pelinseisauttajabugista? Tuosta oli uusimmassa Pelit-lehdessä, saattaa tosin olla, että patchi on jo korjannut asian.
Yhden kerran kaatui "venepako-välianimaatioon" pelin alkupuolella, siitä pääsi etiäpäin kun veti ko. animaation spacella ohi, onneksi.

^ Mystiin ei mun äly riitä, pysyn näissä sarjakuva-puzzle-peleissä..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tällainen vinkki olit Pelit-lehdessä: "Kun tyhjennät hajuvesipullon, älä täytä sitä uudestaan täyttöpullosta ennen kuin vasta järvellä. Jos täytät pullon aikaisemmin, et saa sitä enää tyhjäksi, etkä pääse tietystä kohtaa eteenpäin muuten kuin lataamalla aikaisempia tallennuksia tai kopeloimalla tallennustiedostoja."
Paras päivä ikinä.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 19:25

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Tuo Vampyre näyttää vallan muikealta, pitänee laittaa korvan taakse varastoon kun tällä hetkellä on taas pelattavaa melkoset läjät.

Beddis hoi, tuli tässä ihan apropoona mieleen hihojen palaessa että kuinka kauan mahtaa siinä vanhassa pöspössä akku kestää? Omassa kuikelomallissa akku ei kestä lähellekään niin kauaa kuin olisi suotavaa, ja koko ajan joutuu hamuilemaan sitä laturin roikkaa koneen ulvoessa lisää virtaa kitaansa.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Starflare kirjoitti:Beddis hoi, tuli tässä ihan apropoona mieleen hihojen palaessa että kuinka kauan mahtaa siinä vanhassa pöspössä akku kestää? Omassa kuikelomallissa akku ei kestä lähellekään niin kauaa kuin olisi suotavaa, ja koko ajan joutuu hamuilemaan sitä laturin roikkaa koneen ulvoessa lisää virtaa kitaansa.
Kyllä se ainakin muutaman tunnin pelaamista kestää. En ole testannut varsinaisesti, mutta junamatkat kotiseudulle ja takaisin (yhteensä 4 tuntia) olen akullisella pelaillut ja perillä musiikkia kuunnellut. Musiikinkuuntelussa veikkaisin itse asiassa jotain kymmentä tuntia, mutta kestäskö pelailua ehkä 4-5 tuntia?
Tsaari

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Pelasin juuri läpi Need for speed undercoverin, ja jäi fiilis että parempiakin autopelejä voisi olla. Suosituksia autoilu-/kaahauspeleistä Xbox360:lle.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

PS3:lle GTAIV ja LBP, joka tuli paketin mukana, Disgaea 3 on matkalla.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Allaoleva video sai minut kaivamaan TeamFortressClassicin jälleen naftaliinista, muuta ei ole tullut pitkään(?) aikaan pelattuakaan muutaman MAME-pyrähdyksen lisäksi.

Onneksi vielä löytyy edes muutama aktiivinen TFC-serveri joissa on hyviä kenttiä kierrossa ja paljon (osaavia) pelaajia. Mielenkiintoista kuinka toisilleen ennestään uppo-oudot tyypit pystyvät heti muodostamaan saumattomasti yhteen toimivan tiimin. Kommenteista päätellen serverillä oli muutama muukin "I haven't played this for ages, and forgot how great this is!!!"-hehkuttaja.

Minua huvitti kovasti videon lopussa ollut Counterstrike vs. TFC vertailu kohdassa 5:20. "Meanwhile, on a TFC server...". Olen täysin samaa mieltä kyseisen osuuden kanssa, Counterstrike ei ole läheskään yhtä hauskaa toimintaa vaikka onkin jostain oudosta syystä aina ollut se suositumpi moninpeliräiskintä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ddHNmMbA_C8[/youtube]
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Minua huvitti kovasti videon lopussa ollut Counterstrike vs. TFC vertailu kohdassa 5:20. "Meanwhile, on a TFC server...". Olen täysin samaa mieltä kyseisen osuuden kanssa, Counterstrike ei ole läheskään yhtä hauskaa toimintaa vaikka onkin jostain oudosta syystä aina ollut se suositumpi moninpeliräiskintä.
Niin minuakin huvitti. Videosta käy hyvin selväksi miten TFC on CounterStrikeen verrattuna kuin pelaisi ADHD-Nintendoa. Kaikki hyppivät kuin päättömät kanat ympäriinsä vailla juuri minkäännäköistä tarvetta strategiselle ajattelulle tai pelisilmälle. Ainoa mikä merkitsee, on hiirikäden naputusnopeus samaan tapaan kuin Nintendo-aikakauden tappelupeleissä.

CS ei ole yhtä hektistä, ihan totta, mutta siinä sen paremmuus ja suosion salaisuus piileekin. Siinä joutuu käyttämään päätänsä ja toimimaan Ihan Oikeasti tiiminä. Jos sitä päätä ei ole tiimityöskentelystä puhumattakaan, peli varmastikin vaikuttaa tylsältä nurkassaistumiselta ADHD-Nintendoon verrattuna.

Joo, oli se TFC aikanaan munkin lempinettipeli, ja ihan kiva peli tuulettaa aivoja. Valitettavasti pelissä ei vain ole oikein mitään syvyyttä em. asioiden puuttuessa, ja peliin siksi kyllästyykin helposti parissa kuukaudessa toisin kuin CS:ään. CS:ään siirtymisen jälkeen ei paljoa tullut TFC:tä ikävä. Muutamaan vuoteen en ole pelannut kumpaakaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Monsieur Manala kirjoitti:Niin minuakin huvitti. Videosta käy hyvin selväksi miten TFC on CounterStrikeen verrattuna kuin pelaisi ADHD-Nintendoa. Kaikki hyppivät kuin päättömät kanat ympäriinsä vailla juuri minkäännäköistä tarvetta strategiselle ajattelulle tai pelisilmälle. Ainoa mikä merkitsee, on hiirikäden naputusnopeus samaan tapaan kuin Nintendo-aikakauden tappelupeleissä.
Tuo on helppo tyrmätä ottamalla esimerkiksi vähääkään erikoisemmat pelaajaluokat kuten engineer, spy, medic, sniper ja demoman, joilla on kartasta riippuen lähinnä muuta tehtävää kuin juosta ympäriinsä ammuskellen kuin päättömät kanat. Esim. engineerinä on varsin paljon taktista merkitystä mihin tykkisi, dispenserisi ja teleporttisi rakennat, koko tiimisi kannalta.

CS:ssähän mitään eri pelaajaluokkia ei edes ole, vaan kaikki ovat käytännössä samoja ympäriinsä ammuskelijoita tai paremminkin piileskelijöitä. Se jo yksinään tekee CS:stä paljon yksipuolisemman pelin. Vaikka TFC on eri pelaajaluoksita johtuen ainakin tsiljardi kertaa taktisempi peli kuin CS, on se kuitenkin (kartasta riippuen) samalla hektisempi peli koska siinä yksi saatu osuma ei tarkoita että olet koko loppukentän ajan paitsiossa pelistä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Niin minuakin huvitti. Videosta käy hyvin selväksi miten TFC on CounterStrikeen verrattuna kuin pelaisi ADHD-Nintendoa. Kaikki hyppivät kuin päättömät kanat ympäriinsä vailla juuri minkäännäköistä tarvetta strategiselle ajattelulle tai pelisilmälle. Ainoa mikä merkitsee, on hiirikäden naputusnopeus samaan tapaan kuin Nintendo-aikakauden tappelupeleissä.
Tuo on helppo tyrmätä ottamalla esimerkiksi vähääkään erikoisemmat pelaajaluokat kuten engineer, spy, medic, sniper ja demoman, joilla on kartasta riippuen lähinnä muuta tehtävää kuin juosta ympäriinsä ammuskellen kuin päättömät kanat.
Vaikka olisit Nicole Richien kukkaruukku ko. pelissä, sieltä silti poukkoilee kaikennäköset scoutit ja medicit valoa nopeammin ympärille huutamaan ULULULULU kuin päättömät kanat.
Esim. engineerinä on varsin paljon taktista merkitystä mihin tykkisi, dispenserisi ja teleporttisi rakennat, koko tiimisi kannalta.
Niin. Ainoa vaan että koko pelissä harvoin ketään tuntuu kiinnostavan mikään muu kuin mahdollisimman intensiivinen fragaus.
CS:ssähän mitään eri pelaajaluokkia ei edes ole, vaan kaikki ovat käytännössä samoja ympäriinsä ammuskelijoita tai paremminkin piileskelijöitä. Se jo yksinään tekee CS:stä paljon yksipuolisemman pelin.
Väärin. CS:ssä yleensä tiimipelaamisessa on sniperit, rushaajat, tulituet, puolustajat ja perusmyllyttäjät erikseen, ihan kuten TFC:ssäkin. Sinulle ehkä "peliluokan" tekee erilainen player skini ja health barin koko, minulle sen kyllä tekee aseet ja peliasenne. Tämän lisäksi CS:n erilaiset pelimissiot monipuolistavat peliä huomattavasti enemmän kuin TFC:n suht samanlaiset captureflag-juoksemiset.
Vaikka TFC on eri pelaajaluoksita johtuen ainakin tsiljardi kertaa taktisempi peli kuin CS
Ruah.
on se kuitenkin (kartasta riippuen) samalla hektisempi peli koska siinä yksi saatu osuma ei tarkoita että olet koko loppukentän ajan paitsiossa pelistä.
Joo, tää on vähän kuin väittelisi jonkun mecha-manga -miehen kanssa siitä onko WW2 simulaattori parempi kuin superturbo-mecharobotti ratatata poks poks.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Monsieur Manala kirjoitti:Vaikka olisit Nicole Richien kukkaruukku ko. pelissä, sieltä silti poukkoilee kaikennäköset scoutit ja medicit valoa nopeammin ympärille huutamaan ULULULULU kuin päättömät kanat.
Ei ole pakko pelata noin jos ei halua + päättömät kanat huomaavat pian kuolevansa jatkuvasti samaan paikkaan, ja joutuvat miettimään strategiaansa uudestaan. Toissapäivänä pari päätöntä medicciä eivät sittenkään päässeet millään sentry gunini ohitse (karttana oli Rock2), joten joutuivat lopulta vaihtamaan classia (demoman) ja pyrkimään vaivihkaa selustaani kiertotietä. Paha vaan että arvasin heidän aikeensa, onhan minulla sentään musta vyö TFC:ssä.
Esim. engineerinä on varsin paljon taktista merkitystä mihin tykkisi, dispenserisi ja teleporttisi rakennat, koko tiimisi kannalta.
Niin. Ainoa vaan että koko pelissä harvoin ketään tuntuu kiinnostavan mikään muu kuin mahdollisimman intensiivinen fragaus.
Onneksi minä en ole havainnut tuollaista, ehkä sen takia koska useimmiten lipunryöstöllä saa paljon paremmin pisteitä, ja epämääräisesti "fraggaava" tiimi jää kovin nopeasti alakynteen eikä kohta pääse edes omasta tukikohdastaan ulos.

Toissapäivänä pelasin illalla pari erää, ja pari saman puolen pelaajaa naureskelivat kuinka hyvään paikkaan vihollisen selustaan olin saanut ujutettua teleporttini, ja jatkuvasti sitä käyttivätkin. Ainakin heitä tuntui kiinnostavan toimintani, kuten niitä kahta solttua jotka jäivät oma-aloitteisesti puolustukseen tulitueksi sentrygunini likelle.
Väärin. CS:ssä yleensä tiimipelaamisessa on sniperit, rushaajat, tulituet, puolustajat ja perusmyllyttäjät erikseen, ihan kuten TFC:ssäkin. Sinulle ehkä "peliluokan" tekee erilainen player skini ja health barin koko, minulle sen kyllä tekee aseet ja peliasenne.
Minulle sen tekee sen että eri pelaajaluokat joutuvat pakostakin pelaamaan täysin eri tyyleillä, koska vahvuudet ovat erilaiset. CS:ssä kaikki ovat lähinnä snipuihin ja solttuihin verrattavia pelaajia.
Tämän lisäksi CS:n erilaiset pelimissiot monipuolistavat peliä huomattavasti enemmän kuin TFC:n suht samanlaiset captureflag-juoksemiset.
Sinulla on vaillinaista tietoa TFC:n eri karttojen pelityypeistä, helppoina esimerkkeinä vaikka Hunted ja Dustbowl.
Joo, tää on vähän kuin väittelisi jonkun mecha-manga -miehen kanssa siitä onko WW2 simulaattori parempi kuin superturbo-mecharobotti ratatata poks poks.
Näinhän se on. Melkein yhtä typerää kuin väitellä automerkeistä, Lidlin huonoudesta tai Mikä Asento On Paras. Ainoat oikeasti järkevät keskustelut ovat mamut ja asuntojen hinnat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nyt se on todistettu myös tieteellisesti hyväksyttävin keinoin. Voisihan tuosta laittaa kyselyn tännekin, vaikka erotiikkaosastoon.

http://www.gamespot.com/pages/forums/sh ... d=25884329
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ Hahhah. Vai että tieteellisesti hyväksyttävin keinoin.

Mitäs jos kuitenkin vertailisit vaikkapa pystyssä olevien pelipalvelimien määrää ja käyttökuormaa molemmille peleille ennemmin kuin random keskustelupalstan polleja? Oisko mitään?

Ei siinä. TF2 pitäis varmaan joskus hommata jos vielä jaksais vaikka pelata nettipelejä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Resident Evil 5 - Limited Edition (PS3) £47.73
The Darkness (PS3) £6.32

RE:n demo ei oikein sytyttänyt, mutta pakkohan se on silti hankkia. Nelonen oli parhaita konsolipelejä koskaan ja tää oli periaatteessa sitä samaa kuorrutettuna upeilla graffoilla, mutta joku ei vaan iskenyt. Jospa se siitä.

Darknessin tiedän hyväksi, demo tahkottu monta kertaa läpi. Ja onhan siinä Mike Patton!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

bedlam kirjoitti:Resident Evil 5 - Limited Edition (PS3) £47.73
Itselläni rahkeet eivät riittäneet kalliimman version ostamiseen, mutta broidin kanssa olisi tarkoitus tahkota tuota netin kautta co-oppina. Nyt pitäisi vain valita, kumpi on biatch ja kumpi alfa-uros. No pääasia, että valkoisen miehen taakka ei paljon paina.
Paras päivä ikinä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Riemumieli kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Resident Evil 5 - Limited Edition (PS3) £47.73
Itselläni rahkeet eivät riittäneet kalliimman version ostamiseen, mutta broidin kanssa olisi tarkoitus tahkota tuota netin kautta co-oppina. Nyt pitäisi vain valita, kumpi on biatch ja kumpi alfa-uros. No pääasia, että valkoisen miehen taakka ei paljon paina.
Itekki puntaroin, että kehtaako tuosta spesiaalista maksaa noin paljon mutta tuli sitten tilattua kuitenkin. Ei ole pelien making of -videoitakaan hirveästi nähtyä, jospa tuo tunnin dokkari olisi fiksusti toteutettu.

Ois kyllä ollut hyvä lisä, jos yksinpeliä olisi pystynyt pelaamaan kokonaan ilman apuria. Demossa tekoälynaikkonen ärsytti välillä suunnattomasti.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eilen saapui Residentti Amazonista ja olihan se tykki peli! Ei se kankeus haitannu tippaakaan kun peliin imeytyi sisään. Mahtavat graffat kyllä täytyy sanoa, vaikkei noita paljon ihailla ehdi. Avovaimon kanssa alotettiin kaksinpelinä, mutta piti jatkaa yksin kun ei sopinut tuollainen zombimeininki hermoilleen.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ostin vihdoin Fallout 3:n (PC) poijes kuleksimasta. Ehkä ehdin vihdoin taas vähän pelatakin näitä pelejä. Sainhan sentään lomaakin.

Far Cry 2 on tietenkin edelleen kiva. Kyllä, se oikeasti on niin hyvä. Se maksaakin edelleen kaupoissa enemmän kuin Fallout 3, vaikka luulisi ettei näin ole kun se on vanhempi eikä läheskään yhtä laaja. Jotenkin se vaan toimii. Siitä on tullut mun leikkikenttä.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

daddykillkill kirjoitti:A Vampyre Story

Plussaa:
- komeat vähän Tim Burton-henkiset graffat
John Kricfalusi olisi tästä niin eri mieltä, ainakin mitä hahmoihin tulee. Päähenkilön anatomia on päin vinnua. Totta kai piirroshahmojen mittasuhteita vääristellään karrikoidusti, mutta tämä hahmo on karrikoitu väärin. Olkapäät, ryhti ja käsien rakenne osoittavat että konseptiartistilla on homma vielä vähän hakusessa.

Pitkä sapekas saarna aiheesta (jos kiviä sattuu kiinnostamaan):
http://johnkstuff.blogspot.com/2008/12/ ... -long.html

John on itsekin toki argumenteissaan vähän yksipuolinen keskittyen vain yhdenlaiseen designiin, mutta on hänellä silti hyvä pointti.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Hmmm... korjaus edelliseen. Löysin alkuperäisen artistin konsepteja. Vika onkin 3D-mallintajassa joka on tehnyt hahmon mallin ja 'luurangon' kuvien pohjalta. Käännettäessä 2D-hahmoa 3Dhen jotain katosi.

Ongelma on itse asiassa aika yleinen. :? Mut mitä varten mää oikeastaan täällä teille siitä ränttään? Korkeintan Beddis lienee edes etäisesti kiinnostunut aiheesta.
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Final Fantasy XI. Jäin koukkuun. MMO-versiossa on pelisarjasta tuttuja elementtejä, pidän tavasta kehittää hahmoa, vaikka se onkin sangen hidasta ja chocoboilla ratsastaminen on helmeä. Peli lähes pakottaa yhteistyöhön eikä sooloiluun, minkä katson hyväksi: MMO:han tämä on eikä yksinpeli netin ylitse. Lähes kaiken joutuu questaamaan, peliä ei tarjoilla hopealautasella pelaajalle vaan vaivaa joutuu näkemään jos haluaa jotain. Tämä saattaa häiritä pullamössösukupolvea, mutta minulle tämä passaa.

Lisäksi saat oman kodin jota voi kalustaa, yms. nysvätä ja esitellä kavereille. Katsotaan kuinka kauan jaksan tahkota.
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Aijuu. Osittain kaverin yllytyksestä ostettu pleikka2 ja Final Fantasy X sekä Valkyrie Profile 2: Silmeria. Kumpikin hyviä RPG-kokemuksia. Erityisesti Silmeria on ihan hemmetin nätti peli ja vielä laillinen.
Vastaa Viestiin