Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
(Lisäksi liikaa matalamielistä tilaa <160cm = tauluille liian vähän tilaa, sauna pitäis uusiksi laittaa ja takkakin olis hyvä saada, ajatellen sitä tulevaa asunnon palamista, typerää kivilattiaa liikaa, aivan liikaa, kuka vitun homo on keksinyt moisen? Joskus yhden kanssa melkein ostettiin yhteinen kämppä, joissakin kohteissa tota saatanan typerää kivilattiaa oli just kymmenen vuotta sitten, vihaan kivilattioita! )
Jotkut ostaa lompakolla, toiset järjellä ja minä tunteella. Kumpikin putoaa asteikossa melkoisesti jo siinä etteivät ole ylimmän kerroksen kämppiä ja sijainnit on karvan verran huonompia. Myöskin oma sauna tekee melkoisesti plussaa tuohon ihastukseeni.
Ensimmäinen linkittämäsi kärsii karseasta pohja-ratkaisusta, toinen taas on ihan kiva peruskämppä >300k€ lähtöhinnalla. Kummassakin hoitovastike reippaasti korkeampi.
sivustahuutaja kirjoitti: Lamassa eivät juhli kalliit ja erikoiset.
Tuo kämppä (+ 013) voisi päästää sisälläni piileksivän Mellerin esiin. Tai sitten ei. Tosin en kylläkään tule ostamaan tuota kun tällä hetkellä on pikkuriikkisen hankalaa päästä eroon edellisistä.
Monsieur Manala kirjoitti:Kiesus oikeasti mitä hintoja makuuhuoneettomista yksiöistä. :shock:
Makuuhuoneellisena 44m2 kämppä todennäköisesti maksaisi vähemmän. Linkkaamani kaltaiset kämpät ovat aika rajuja lifestyle-valintoja. Itse en esim. keksi missä tuon kämpän omistaja säilyttää kenkänsä ja ulkovaatteensa? Ilmeisesti tarkoitus on hakea aina joka vuodenaika pari asukokonaisuutta Kenzolta ja heittää vanhat uffille.
Mennään sitten Pertin problematiikkaan. 679 000 eurolla saisi siedettävän jos ei Unioninkadun liikenteenmelu haittaisi. Ei naurata. Juu, putkiremontti tulossa.
Lainamäärä: 679 000,00 euroa
Laina-aika: 30 v
Kuukausierä: 3 562,48 euroa
Todellinen vuosikorko: 4,9 %
Mihin korkoon toi asuntolaina nyt sitten kantsii sitoa? Ilmeisesti Euriboriin, mutta mikä kk-määrä, eli kauanko ne korot vielä voi laskea? Eikös ameriikoissa just vedetty joku ohjurikorko lähelle nollaa, sitä EKP ja euribori sitten perässä vai? Vai onko tässä nyt kyseessä vaan se kauan povattu maailmanlopun alku vai mikä?
Ja mikä hemmetti tässä touhussa nyt ylipäätään on vikana, eikös taantumassa/lamassa ennen ole korot ollu pilvissä? Miksi nyt näin päin? Miksi musta tuntuu että mua kusetetaan kuitenkin tein niin tai näin? Häh?
Mihin korkoon toi asuntolaina nyt sitten kantsii sitoa? Ilmeisesti Euriboriin, mutta mikä kk-määrä, eli kauanko ne korot vielä voi laskea? Eikös ameriikoissa just vedetty joku ohjurikorko lähelle nollaa, sitä EKP ja euribori sitten perässä vai? Vai onko tässä nyt kyseessä vaan se kauan povattu maailmanlopun alku vai mikä?
Ja mikä hemmetti tässä touhussa nyt ylipäätään on vikana, eikös taantumassa/lamassa ennen ole korot ollu pilvissä? Miksi nyt näin päin? Miksi musta tuntuu että mua kusetetaan kuitenkin tein niin tai näin? Häh?
Sido 1 kk euriboriin, tai jos pankkisi ei sitä tarjoa niin 3 kk euriboriin. Seuraa perässä. Maailmanloppu tulee. Joo. Nyt meillä on euro. Ihmisen psykologiaa, eripuraisuuden tunne esiintyy usein päätösten, erityisesti isojen päätösten yhteydessä. Juh.
Edit: sidot lainan mihinkä korkoon tahansa, kannattaa neuvotella sellainen diili pankin kanssa, että koron saa vaihdettua ilmaiseksi.
exPertti kirjoitti:
Ovatko nuo kaikkien omakotitalojen myyntihinnat yhteen jaettuna määrällä? Outo tilasto.
No en minä tiedä. Kunhan liekitän vaan.
Juu, jos nuo olisivat sanotaan vaikka viimeisen kymmenen vuoden sisällä rakennetut >2 makuuhuoneiset omakotitalot niin hinnat alkavat näyttää jo paremmalta Träskändässä.
McJanne kirjoitti:Toukokuussa alkaa pakkohuutokaupat, olokaapa tarkkoina.
Olen muutamaa kohdetta katsellut, joissa tämä näyttää suorastaan väistämättömältä. Tyhjiä kämppiä, joista hintaa on tiputettu kolmesti-neljästi, mutta ei mikään auta.
Tuumailtiin tätä vähän lounaalla, ja yksi mahdollisuus voisi olla että sijoitusasuntojen - yksiöiden, kaksioiden - kysyntä on noussut aika reippaasti näissä olosuhteissa. Rahastot yms. eivät ehkä enää tunnu niin houkuttelevilta kohteilta kuin tavalliset kerrostaloasunnot Oulun keskustasta.