Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään suhtautua ankkaan alentuvasti. Vain kaltaisesi idiootti voi kääntää kannustamisen alentuvuudeksi.
No, sellaiselta onnistuit joka tapauksessa vaikuttamaan itsestäänselvyyksiä monisanaisina neuvoina ladellessasi. Lukuisia aikaisempia kirjoituksia seurattuaan luulisi jo olevan päivänselvää että molemmat esittämäsi pointit ovat jo kohteellasi tiedossa. Eipä silti että niitä edes tarvitsisi (jälleen kerran) erikseen mainita, ND on kuitenkin aikuinen ihminen.

Mutta hyvä että edes yritit... jotain.
Aika jännä, että sinä otat alentuvuuden osoituksena sen, että minä sanon ankalle, että ole vaan rohkeasti oma itsesi ja tapaa ihmisiä, kun samassa ketjussa kerrotaan ankalle "teet taas iiihan väärin, vaikutat joka suuntaan ruiskivalta kyrvältä/nylkyttävältä puudelilta, anna ku minä neuvon."

Noh, kuka mitenkin haluaa minkäkin nähdä ja roskatynnyri lukijan silmässä jne. mutta noi sun avuttomat yritykset hyökätä mua vastaan on kyllä suorastaan kiinnostavia epätoivoisessa maanisuudessaan. Toi oli kieltämättä vähän originaalimpaa kuin viittaus kitinäloman jatkoviestiini ja "tixillä on menkat." Manala on molempia koittanut aika useasti, huonolla menestyksellä. Sä oot vähän niinku surkeahko copycat niistä Manalan C-luokan yrityksistä. Ei voi antaa pisteitä edes hyvästä yrityksestä.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En nyt ajatellut ottaa tähän asiaan mitään kantaa suuntaan enkä toiseen kun en noita pikadeittihommiakaan tunne lainkaan. Mutta sitä kummastelen, että vaikka olenkin hyvin voimakkaasti sitä mieltä, että alustavissakin ihmissuhteissa kaikki taktinen pelaaminen (nuo mekaaniset säännöt vaikeasti tavoiteltavan esittämisestä ja/tai vasta tietyn ajan kuluttua yhteyden ottamisesta) on lähinnä vastenmielistä tai ainakin kovin vierasta ja luotaantyöntävää, niin silti olen sitä mieltä, että Manalan ohjeet alla kuulostavat erittäin sopivilta kohteliaiden ja mahdollisesti vähän arempien (=vakavissaan olevien ja siten kiinnostavampien) ihmisten väliseen kanssakäymiseen:
Monsieur Manala kirjoitti:Tunnustelua pitää jatkaa vähän pidempään ennenkuin lähetellään niitä sähköposteja ja soitellaan parin tunnin päästä vastaajaan viestejä että mikset vastannut mun sähköpostiini, onko mussa joku vikana.

äläkä missään nimessä heti ensimmäisenä asiana ja viestisi keskeisimpänä sisältönä kysy tapaamista - ettehän te vielä edes tunne toisianne.

Jos saat tähän vastauksen, ja vielä seuraavaankin sähköpostiisi, voit ehkä ajatella ääneen postissasi että sinusta olisi mukavaa vielä käydä joskus hänen kanssaan kahvikupillisella, mutta älä pue sitä kysymysmuotoon, hän kyllä itse ehdottaa sitä tai ilmoittaa samankaltaiset ajatuksensa tuon jälkeen jos minkäännäköistä kiinnostusta on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Tix kirjoitti:Manala on molempia koittanut aika useasti, huonolla menestyksellä. Sä oot vähän niinku surkeahko copycat niistä Manalan C-luokan yrityksistä. Ei voi antaa pisteitä edes hyvästä yrityksestä.
Voihan höh! Oispa muutkin joskus sun kanssa samaa mieltä eikä vaan tyhmästi aina eri mieltä!

Mutta onhan se toki tullut jo kaikille palstan lukijoille selväksi, kuka täällä on itseoikeutetun itsearvoistettu tuomarointikuningas, joka epäjääviydessään superobjektiivisesti osaa aina nostaa omat argumenttinsa, perustelunsa, vittuilunsa ja muut hengentuotoksensa kaikilla mittareilla mitattuna ylivertaisiksi muihin C-luokan sankareihin verrattuna. Soot niin sulonen ton henkisen proteesin kanssa!

PS. Ellen väärin muista, niin olet itse tainnut tuota menkkakorttia käyttää minua vastaan useita kertoja, eikä toisinpäin? Eikö se olekaan hyvä läppä enää, sekään, kun muistit vittuilijan vääräksi? :(
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Ja nyt se meni joukkotappeluksi. Ei olis pitäny aloittaa koko keskustelua. :tiistai:
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:nyyh
Koskeeke noin kovasti, kun joku ei pidäkänä sinua maailmankaikkeuden kovimpana vittuilijana? Pitää ihan kaivella Mgangin ja sun keskinäiset runkkaukset esiin? Pitääks mun mielipiteelle susta löytyä joku samanmielisten kööri, että saan olla sitä mieltä? Voi rofl.
Viimeksi muokannut Tix, 22.10.2008 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

NegaDuck kirjoitti:Ja nyt se meni joukkotappeluksi. Ei olis pitäny aloittaa koko keskustelua. :tiistai:
Tää vähän ny ärsyttää. Sä taas rupeet "pyytelee anteeks" tekemisiäsi. Anna olla. Jos kundit haluaa tapella niin anna tapella.
Monsieur Manala

urpiainen kirjoitti:Manalan ohjeet alla kuulostavat erittäin sopivilta kohteliaiden ja mahdollisesti vähän arempien (=vakavissaan olevien ja siten kiinnostavampien) ihmisten väliseen kanssakäymiseen:
Monsieur Manala kirjoitti:Jos saat tähän vastauksen, ja vielä seuraavaankin sähköpostiisi, voit ehkä ajatella ääneen postissasi että sinusta olisi mukavaa vielä käydä joskus hänen kanssaan kahvikupillisella, mutta älä pue sitä kysymysmuotoon, hän kyllä itse ehdottaa sitä tai ilmoittaa samankaltaiset ajatuksensa tuon jälkeen jos minkäännäköistä kiinnostusta on.
Se mitä tässä pitäisi ehkä vielä alleviivata, on tilanteiden luominen sellaisiksi, että ne eivät ole suoranaisia pakkeja, tai ainakaan vaikuta sellaisilta. Kun toiselle pedataan tilanne tuoda esille oma mielenkiintonsa, ei sen ilmoittamatta jättäminen ole "pakit". Voihan siinäkin hieman pettyä, mutta helpompi sellainen on pakkeja aristavalle ihmiselle (kuten Nega) ottaa vastaan kuin töksäytettyyn suoraan kysymykseen saatu yksikantaisen kielteinen vastaus.
Monsieur Manala

Tix kirjoitti:Koskeeke noin kovasti, kun joku ei pidäkänä sinua maailmankaikkeuden kovimpana vittuilijana? Pitää ihan kaivella Mgangin ja sun keskinäiset runkkaukset esiin? Pitääks mun mielipiteelle susta löytyä joku samanmielisten kööri, että saan olla sitä mieltä? Voi rofl.
Hei mussukka. Kerro toki mikä sua nykyään vaivaa että jatkuvasti viittailet mua kohtaan ketjussa jos toisessa näitä nälvimisiäsi? Oonko pölliny sun pippelin vai mikä angstattaa kun whineruuvi ei pysy hiljaisella ei sitten millään, vaikka sua yrittäisi miten silmäilyignoroida? Pitäiskö sulle tehdä ikioma ketju missä saat viedä kaikki keskustelut koskemaan mua kohtaan tuntemiisi antipatioihin, että nää asiallisemmat keskustelut saataisiin pysymään vähän paremmin aisoissa?
BrianW
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Stinky kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Ja nyt se meni joukkotappeluksi. Ei olis pitäny aloittaa koko keskustelua. :tiistai:
Tää vähän ny ärsyttää. Sä taas rupeet "pyytelee anteeks" tekemisiäsi. Anna olla. Jos kundit haluaa tapella niin anna tapella.
Komppaan. Korkeintaa kirjoita, että menkää muuaalle känisemään ja tässä kesktytään asiaan. Niin, ja muuta nyt pkle se Nickisi. Ihan oikeasti. Trust me, I am Consultant.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:ketjussa jos toisessa näitä nälvimisiäsi?

Ensinnäkin, en nälvinyt sinua vaan Snautseria. En liene sanonut mitään sinulle, eikä tuossa ollut mitään uutta sellaista mitä en ole sanonut sinulle suoraan jo aiemmin, joten kitinäsi oli aivan turha ja kertoo lähinnä sinusta. Olethan vittumaisinta mahdollista kauraa munattomille paskanpuhujille korkeimman asiantuntijan mukaan! Kaikilla mittareilla mitattu nälvimisyritysfrekvenssisi minun suuntaani taitaa kaikilla mittareilla mitaten olla melko lailla tapissa, joten kerros ensin millä herran whineruuvin saisi pienemmälle?
Pitäiskö sulle tehdä ikioma ketju missä saat viedä kaikki keskustelut koskemaan mua kohtaan tuntemiisi antipatioihin, että nää asiallisemmat keskustelut saataisiin pysymään vähän paremmin aisoissa?
Just sinun kirjoittamasi tämä toive oli äärimmäisen absurdia patamustaa huumoria. Se on tietysti huvittava vain siksi, että se on sitä vain tarkoittamattasi. Mutta muiden viihtyvyyden vuoksi otan haasteen vastaan - otetaankos kisa, kumpi voi olla kirjoittamatta kauan ilman yhtään nälvimisyritystä tai antipatiaa toista kohtaan? Ehdotan palkinnoksi, että tämän kisan häviäjä poistuu palstalta ja pysyy poissa.

No, miten on?
Monsieur Manala

Tix kirjoitti:kitinäsi oli aivan turha ja kertoo lähinnä sinusta.
No mutta totta kai oli! Sinun C-luokkaleukasi yms. toki ei! Olethan kaikilla mittareilla mitattuna edelleen parasta A-luokkaa! Sinä parka, miksi sinua taas turhaan kiusattiin, vaikka FK:lle vain olit nätisti vittuilemassa! Puhuthan vain aiheesta, asiallisesti ja tarpeellisesti aina, ja minä hölmö nämä sinun Manala-juttusi vielä menin ottamaan ikäänkuin vittuiluna, voi ei! :doh: Tämä kaikki kertoo vain minusta, voi ei! :doh: Mistä nyt saataisiin peili minulle, että kykenisin sellaiseen itsereflektioon, jota tässäkin vain kohta peräänkuulutetaan Manala-hölmöläiseltä!
Ehdotan palkinnoksi, että tämän kisan häviäjä poistuu palstalta ja pysyy poissa.

No, miten on?
Tarkottaaxe tällä kertaa yli kahta viikkoo?
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

urpiainen kirjoitti:silti olen sitä mieltä, että Manalan ohjeet alla kuulostavat erittäin sopivilta kohteliaiden ja mahdollisesti vähän arempien (=vakavissaan olevien ja siten kiinnostavampien) ihmisten väliseen kanssakäymiseen
Joo, yleistasoisina ohjeina. Juuri tässä tapauksessa koen neuvoissa muutaman ongelman:

- Kuten sanottu, pikadeittien ajatukseen kuuluu se että plussan toisillensa antaneet ovat käytännössä jo sopineet uusintatapaamisesta. Ainoa avoin kysymys on milloin, mieltäänkin voi toki muuttaa kesken kaiken mutta luulisi olevan hyvien tapojen mukaista ilmoittaa mielenmuutoksestaan. Sikäli kynnys jatkotapaamiseen olisi nettitreffitilannetta matalampi koska kyseiset henkilöt ovat jo tavanneet ja jutelleet kasvokkain.

- Manalan neuvoissa tehdään suoria oletuksia ja jopa syytöksiä millaisia ND:n tähänastiset yhteydenotot ovat mahdollisesti olleet. Totuuden tietää vain ND ja hänen deittikumppaninsa, mutta olemassaolevan tiedon valossa kyselijä on edennyt suunnilleen niin kuin normaali-ihmisen voisi olettaa kyseisessä tilanteessa etenevän.

Mutu-tuntumalta en henkilökohtaisesti usko että ND olisi varsinaisesti pelästyttänyt treffikumppaninsa pois yhteydenotoillaan, vaan joko sille ilmestyi jotain muuta kiikariin, tai kiinnostus vain lopahti yllättäen. Itseasiassa minulla on yksi tosiasioihin pohjautuva epäilys mitä on saattanut tapahtua, mutta siitä kerron ND:lle vain yksityisesti.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 22.10.2008 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Quinevere

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Monsieur Manala kirjoitti:Se mitä tässä pitäisi ehkä vielä alleviivata, on tilanteiden luominen sellaisiksi, että ne eivät ole suoranaisia pakkeja, tai ainakaan vaikuta sellaisilta. Kun toiselle pedataan tilanne tuoda esille oma mielenkiintonsa, ei sen ilmoittamatta jättäminen ole "pakit". Voihan siinäkin hieman pettyä, mutta helpompi sellainen on pakkeja aristavalle ihmiselle (kuten Nega) ottaa vastaan kuin töksäytettyyn suoraan kysymykseen saatu yksikantaisen kielteinen vastaus.
Tää on hyvä ohje meille herkkänahkaisille. Miten ihmeessä se nyt voi olla niin vaikeaa pikkaisen tunnustella? Lähestyä voi kaveripohjaltakin ja olemalla vain ystävällinen, kyllä siitä poikii sitten lisääkin jos kiinnostus osoittautuu molemminpuoliseksi. Mä taidan olla Negan tapaan vähän skitso näiden pakkiasetelmien suhteen. Ahdistun myös niin päin, että pakotetaan antamaan pakit. En ole myöskään koskaan lähestynyt ketään jättämättä itselleni "kunniallista pakotietä". Pahimmat kokemani "pakit" ovat näin ollen sellaisia, jossa neutraalisluontoiseen, kenties ovelan tekosyyn varjolla lähetettyyn tekstiviestiin ei ole tullut vastausta. Ei järin tuskallista edes mun kaltaiselle herkkänahalle.

Pakeiksi nuo tilanteet muotoutuu kai lähinnä vain liian suorien ehdotusten tai kysymysten kautta liian aikaisin. Ei kai baarissakaan tuttavuutta kannata tehdä tyyliin "Hei! Olet niin kaunis!! Olet maailman ainoa nainen minulle vaikkei tunnetakaan yhtään! <oma elämäntarina> Mennään sänkyyn! Ja naimisiin! LÄÄH!" Ei kai tuollaiseen voi saada muuta kuin pakit vaikka olisi millainen superuros. Eikö voi vaan moikata ja sanoa jotain totaalisen yleisluontoista? Jos synkkaa, niin tilanteesta syntyy keskustelu. Ja siitä sitten ehkä jotain muuta.

Pelejä ja vaikeasti tavoiteltavan esittämistä en osaa suositella. Mä en ainakaan jahtaisi yhtään vaikeasti tavoiteltavaa, tulkkaisin vaan, ettei ole kiinnostunut ja voi pitää tunkkinsa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:Tarkottaaxe tällä kertaa yli kahta viikkoo?
Mitens mä arvasin että jänistät.
NegaDuck

Quinevere kirjoitti:Lähestyä voi kaveripohjaltakin ja olemalla vain ystävällinen, kyllä siitä poikii sitten lisääkin jos kiinnostus osoittautuu molemminpuoliseksi.
Tai voi jäädä roikkumaankin kun A elättelee turhia toiveita ja B haluaa vain olla kaveri. Ja sitten kun A kääntää kiikarin muualle ja poistuu kuvioista, B jää ihmettelemään että mikä sile tuli.

Suorat pakit ahdistavat minua paljon vähemmän kuin pitkään jatkuva epämääräisyys kahden henkilön välillä.
Monsieur Manala

Tix kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Tarkottaaxe tällä kertaa yli kahta viikkoo?
Mitens mä arvasin että jänistät.
Sä kyllä Toimitat joka kerta, siitä ei voi syyttää. Ei oikein vaan jaksa enää edes nauraa kun alat kerjäämään ukemia, ja sitten kun sitä tulee alat puhisemaan että tämä palsta ei ole tarpeeksi suuri meille molemmille, ja että se olisi Suuren Yleisön Kannalta Parasta että toinen lähtisi.

Jotenkin niin melodramaattista mutta samalla vähän surullista kun tajuaa miten tosissasi sä olet. Anteeksi, sä vaan olet vähän liian helppo kohde silloin kun tosissaan kerjäät sitä.
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 22.10.2008 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quinevere

^^Ootko itse sitten sitä mieltä, ettei kannata jutskata mukavia kuin sellaisten vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa, joista on suhdemielessä kiinnostunut? Mun arki ainakin olisi huomattavasti ikävämpää jos niin olisi. Etkä siis halua uusia hyvänpäiväntuttuja, työkavereita, kavereita tai ystäviä jos ne sattuvat olemaan naisia?

Ei ihmiseen vasta tutustuttuaan voi edellyttää niiltä viisivuotissuunnitelmaa sen suhteen mitä suhteesta mahdollisesti joskus kehittyy tai on kehittymättä.
NegaDuck

Quinevere kirjoitti:Etkä siis halua uusia hyvänpäiväntuttuja, työkavereita, kavereita tai ystäviä jos ne sattuvat olemaan naisia?
Hmm, eikö itsesi mielestä ole hieman hankalaa jutella vuodesta toiseen pelkkää diipadaapaa jonkun semmoisen kanssa joka herättää sussa jatkuvasti panohaluja? (näin raaistetusti, pelkistetysti, yksinkertaistetusti kysyen)

Manala, ei tarvi tulla tähän jeesus-elvistelemään sun henkisistä yhteyksistäs. Tämä oli retorinen kysymys joka valaisee kuilua miesten ja naisten välillä. Vanhaa tikapuuteoriaa jota ei tarvi ottaa tosissaan.

Minulla on yksi naispuolinen hyvänpäiväntuttu jonka kanssa juttu loistaa tosi hyvin, yhteisten kiinnostuksenkohteiden (piirtäminen, tietokonepelit) vuoksi. Panisin, jopa, mutta hän on kihloissa, joten ystävyys riittää, ja se on mielestäni hyvä sellainen ja nautin jutusteluistamme panohaluista huolimatta. Ehkä tilanteen tekee helpoksi juurikin se että se on niin selkeä. Hän on kihloissa, joten voin ihan rauhassa olla kaveri yrittämättä empiä minkään tutkailujen kanssa.
Viimeksi muokannut NegaDuck, 22.10.2008 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Quinevere

^En osaa kuvitella tilannetta jossa noin olisi. Ainoat yli 2 kk kestäneet haikailuni ovat kohdistuneet ihmiseen, jonka kanssa olen aiemmin seurustellut. Aika hyvä suojamekanismi varmaan mulla tämä kiinnostumattomuus ihmisistä jotka eivät ole kiinnostuneet minusta.
NegaDuck

BrianW kirjoitti:Niin, ja muuta nyt pkle se Nickisi. Ihan oikeasti. Trust me, I am Consultant.
Liikaa markkinalätinää. Tiedän kyllä että Focus- ja Positioning -kirjoissa lukee että jos tuotteen nimi on huono, tuote ei myy. Mutta hyvänen aika, eivät kai ihmiset täällä muutu umpisokeiksi kaikelle positiiviselle jota täällä sanon vain siksi että nikkini on "Nega"?

Tässä on loistava esimerkki Positioning -strategiasta. Hän ei ehkä ole maailman vahvin mies eikä maailman hauskin pelle, mutta varmasti maailman vahvin pelle.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:Anteeksi, sä vaan olet vähän liian helppo kohde silloin kun tosissaan kerjäät sitä.
Ryhää. Tältä näyttää kun manala ajaa miinaan. Ensin se vinkuu, että koko ajan sä nälvit. Sitten kun ehdottaa, että jos se nälviminen häiritsee, ei sitten nälvitä, niin sitten se keksii että se onkin melodraamaa! En tiedä kuinka melodramaattista sinulle palstalta poistuminen olisi ilman kermavaahtodraamaa, mutta näköjään sun C-luokan vittuiluyrityksistä luopuminen on liian iso asia. Eikös elämässä ole mittään muuta sisältöä?

Voin kuvitella miten se taas näppäilee siellä itteään kattoen peiliin ja hokien, että tuossa on kyllä vittumaisinta mahdollista kauraa oleva Mies, uuh. Nää sun itsen selkääntaputtelut on niin jo säälittäviä, ettei ne ole enää edes huvittavia.
Viimeksi muokannut Tix, 22.10.2008 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Haitanneeko tuo nyt niin hirveästi, jos nartut vähän räksyttävät toisilleen. Onhan se toki vähän noloa seurattavaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:
Tässä on loistava esimerkki Positioning -strategiasta. Hän ei ehkä ole maailman vahvin mies eikä maailman hauskin pelle, mutta varmasti maailman vahvin pelle.
Vitut. Mä olen vahvempi ja hauskempi.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

aasi kirjoitti:
Haitanneeko tuo nyt niin hirveästi, jos nartut vähän räksyttävät toisilleen. Onhan se toki vähän noloa seurattavaa.
Tiedosta ja valitan, mutta saikulla ei oikein ole parempaa tekemistä kuin katsella dibigoksia ja tökkiä palstatikulla.
NegaDuck

SikaMika kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Tässä on loistava esimerkki Positioning -strategiasta. Hän ei ehkä ole maailman vahvin mies eikä maailman hauskin pelle, mutta varmasti maailman vahvin pelle.
Vitut. Mä olen vahvempi ja hauskempi.
No sitten hänen ainoa toivonsa taitaa olla ehtiä trademarkata itsensä ennen sinua. :D
Vastaa Viestiin