Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1&ext=nwnd

Suomen evankelisluterilainen kirkko on kerännyt jättiomaisuuden. Tuloilla mitattuna kirkko nousee kirkkaasti sadan suurimman yrityksen joukkoon Suomessa.

Hohhoijaa. Mitähän kaikkea tuollakin rahalla voisi tehdä sitten vähäosaisten hyväksi? Herää kysymys miksi kirkko ei ohjaa varoja huomattavasti enemmän hyväntekeväisyyteen?
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tix kirjoitti:
annepa kirjoitti: Jos valehtelun takia niin riippuu kai valheesta, se on ehkä hyihyi, ehkä eihyi.
Entäs jos valehdeltiin puolison poliittisesta aktiivisuudesta?
Minusta ei pidä valehdella ollenkaan, itse olisin ehkä kiertänyt vastauksen ja kuitannut huumoripitoisesti että minä se tänne olen töihin tulossa eikä puolisoni. En edelleenkään ymmärrä miten puolison tekemiset voivat vaikuttaa poliittisesti riippumattoman lehden päätoimittajan työhönottoon. Korhosen omassa muistiossa tästä pahamaineisesta kokouksesta oli muistaakseni niin että "asiasta keskusteltiin mutta olin jo unohtanut koko ehdokkuuden niin että saatoin sanoa että ei ole ehdokkaana". Mitä se taas kertoo JK:sta, että ei muista puolisonsa aktiviteetteja edes tuolla tasolla, on mielenkiintoista.

Ymmärrän (kai) että joku ottaa tuollaisesta oletetusta valehtelusta nokkiinsa, minä en välttämättä ottaisi. Mutta minä en olekaan AM:n toimitusjohtaja.

Se, että valehdellaan esim koulutuksesta on minun mielestä raskauttava valhe, mutta jos joku kysyy minulta työhaastattelussa että onko sinulla kissaa ja sanoisin kyllä niin ei sen pitäisi vaikuttaa mihinkään työasiaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

annepa kirjoitti:asiasta keskusteltiin mutta olin jo unohtanut koko ehdokkuuden niin että saatoin sanoa että ei ole ehdokkaana". Mitä se taas kertoo JK:sta, että ei muista puolisonsa aktiviteetteja edes tuolla tasolla, on mielenkiintoista.
Minusta tuossa seisoo aikas suoraan, että tulipa valehdeltua juu, mutta se oli "unohdus." Ei mikään ihmekään, että aloitti moisen hyökkäyssodan lesbokortilla. Nimittäin jos sitä korttia ei olisi (jos puoliso olisi mies) niin tuosta ei saisi minkäänlaista äläkkää aikaiseksi. Silloin lehdistön tuomio olisi ulos vaan ja lycka till.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ty ... 5240000618

Tätähän minä yritin jo aiemmin sanoa: "Kun tiedetään, että työhönotossa on ollut mukana headhunter, niin kyllähän työnantajalla on täytynyt olla enemmän tietoa kuin mitä tähän mennessä on myönnetty."

Lesbous EI ole voinut olla yllätys. Headhunterit penkoo kaiken. No, innokkaimpia hutkijoita tämmöiset ei tietysti lannista, totuus selviää ikijäärillekin sitten joskus.
annepa
Kitisijä

Tix kirjoitti: Tätähän minä yritin jo aiemmin sanoa: "Kun tiedetään, että työhönotossa on ollut mukana headhunter, niin kyllähän työnantajalla on täytynyt olla enemmän tietoa kuin mitä tähän mennessä on myönnetty."

Lesbous EI ole voinut olla yllätys. Headhunterit penkoo kaiken. No, innokkaimpia hutkijoita tämmöiset ei tietysti lannista, totuus selviää ikijäärillekin sitten joskus.
En miekään oikeen usko tähän. Siksi toisekseen, minusta (toivottavasti) nykyaikaisen (nähtävästi) menestyksellisen pörssiyhtiön toimitusjohtaja ei voi olla niin pösilö että antais jonku tämmösen vaikuttaa asiaan. Ite saa olla mitä mieltä hyvänsä mutta töissä kai mennään lakien mukaan, varsinkin kun on näin näkyvä yhtiö.

Minusta on myös mielenkiintoista se, että jos JK on valehdellut puolisonsa poliiittisesta aktiivisuudesta, niin miksi se sen teki? Mitä valehdeltavaa on moisessa asiassa?

En tiä, mielenkiinnolla odotan seuravia toimenpiteitä. Miksi muuten Korhonen ei ole vieläKÄÄN tehnyt sitä rikosilmoitusta?

Tuomi-Nikulaa en enää sylkäse jos tulee vastaan, pyysi anteeksi. Mielipiteistään en olisi teilannut mutta kun meni prkl sanomaan että lappilaiset sitä ja tätä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tix kirjoitti:Lesbous EI ole voinut olla yllätys. Headhunterit penkoo kaiken. No, innokkaimpia hutkijoita tämmöiset ei tietysti lannista, totuus selviää ikijäärillekin sitten joskus.
Nyt on kuitenkin hyvä, että koko asia tiivistyy julkisuudessa siihen, että työnantaja katsoo vain ja ainoastaan, että työnhakija on valehdellut ja valehdellut nimenomaan keskusteltaessa puolison poliittisesta aktiivisuudesta ja tämä valehtelu on johtanut luottamuspulaan, ja siten voimme odottaa käräjäoikeuden päätöstä.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Olisiko nyt ollut syytä pistää tyyppi loppuiäkseen kaltereiden taakse, jos ei kerta tappaminen lopu?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008100 ... 8_uu.shtml
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vaola kirjoitti:Olisiko nyt ollut syytä pistää tyyppi loppuiäkseen kaltereiden taakse, jos ei kerta tappaminen lopu?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008100 ... 8_uu.shtml
Jos hän itki ja oli katuvainen? Se tepsi myrkkyhoitajallakin.
Came here for school, graduated to the high life
Vaola
Kitisijä

^ Insuliinisurmaajalla? Niin, mites siinä jutussa kävi?
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Täytyy ymmärtää nykyajan suorituspainotteisen yhteiskunnan uhria. Kun on syrjäytynyt, on aina välillä tapettava, että pääsee yhteiskunnan eli rangaistusjärjestelmän osaksi. Toisaalta uhri saattoi olla homoseksuaali ja julkkislesbo ei tule toimeen ainakaan Lapissa.
Paras päivä ikinä.
exPertti
Kitisijä

Vaola kirjoitti:^ Insuliinisurmaajalla? Niin, mites siinä jutussa kävi?
En tiedä, mutta ennusmerkit ovat huonot. Eiköhän hän pääse noistakin syytteistä eroon.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:
Vaola kirjoitti:^ Insuliinisurmaajalla? Niin, mites siinä jutussa kävi?
En tiedä, mutta ennusmerkit ovat huonot. Eiköhän hän pääse noistakin syytteistä eroon.
Viskipullo vetoa, ettei pääse?
exPertti
Kitisijä

Tix kirjoitti:Viskipullo vetoa, ettei pääse?
Pidätkö aihetodistenäyttöä niin vahvana ettei pääsisi muka noistakin kävelemään? Tietty ylisten tapauksesta tuli sen verran outoa lisätodistetta, että voit olla oikeassakin.

Jotenkin silti epäilen pahinta, mutta en juristin kanssa ala vetoa lyömään. :)
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Jotenkin silti epäilen pahinta, mutta en juristin kanssa ala vetoa lyömään. :)
Damn. Minun nähdäkseni tuon hoitajan voi pelastaa vain umpiluupäiset lautamiehet. Ja nekin vain käräjäasteella.
exPertti
Kitisijä

Tix kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Jotenkin silti epäilen pahinta, mutta en juristin kanssa ala vetoa lyömään. :)
Damn. Minun nähdäkseni tuon hoitajan voi pelastaa vain umpiluupäiset lautamiehet. Ja nekin vain käräjäasteella.
Saihan hän hämärästi anteeksi törkeän jatketun varkaudenkin/petoksen. Sekin käsiteltiin samassa käräjäoikeudessa, joten hoviin luultavasti mennään tässä jutussa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Saihan hän hämärästi anteeksi törkeän jatketun varkaudenkin/petoksen. Sekin käsiteltiin samassa käräjäoikeudessa, joten hoviin luultavasti mennään tässä jutussa.
Hoviin mennään varmasti joka tapauksessa, se nyt on selvää. Tuomio kun voi heilua mitä tahansa välillä törkeä pahoinpitely (+- kuolemantuottamus) - murha + murhan yritys. Käytännössä haarukka on jossain 4 v - elinkautinen. Jos veikata pitäisi, saa tuomion taposta ja törkeästä pahoinpitelystä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Jos veikata pitäisi, saa tuomion taposta ja törkeästä pahoinpitelystä.
Paitsi jos urpianen tai so easy saa hommattua sille työharjoittelupaikan jostain sokeritautisten palvelutalosta.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Reps.
masa

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1596838

Jos pitää paikkansa, niin Korhonen on idiootti.
Alisuorittava G

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

^ Tuliko väärä linkki vahingos?
masa

Alisuorittava G kirjoitti:^ Tuliko väärä linkki vahingos?
"Johanna Korhonen: Alma Media tarjosi 100 000 euron vaikenemisrahaa"

Ei.
exPertti
Kitisijä

Teraslilja_m
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

exPertti kirjoitti:http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1420351

Aikamoinen juttu.
Karkkilassa (ja jossain muuaallakin) on nyt tulevissa vaaleissa ensimmäsitä kerta sähköinen äänestäminen mahdollista. Teen kyllä LOLit, jos jotain outoa paljastuu vaalituloksesta :)
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Vaola
Kitisijä

Eipä tuossa uutisessa mitään mielenkiintoista, mutta oonko oikeasti ihan kalkkis kun mun mielestä edes keltaisen lehdistön nettiversiossa ei tarvitsisi käyttää ilmaisuja kuten: "... muutama poronkusema Rovaniemeltä", ellei kyse ole artistin sanojen lainaamisesta tms.

http://www.iltalehti.fi/viihde/200810068380975_vi.shtml

Eipä tosin yllätä yhtään, koska ei ole ensimmäinen kerta kun tällaista bongaan. Esim. myös Radio Rock viljelee kirosanoja lähetyksissä siihen tahtiin, että jää jo äitimuorikin kakkoseksi...
annepa
Kitisijä

Vaola kirjoitti:Eipä tuossa uutisessa mitään mielenkiintoista, mutta oonko oikeasti ihan kalkkis kun mun mielestä edes keltaisen lehdistön nettiversiossa ei tarvitsisi käyttää ilmaisuja kuten: "... muutama poronkusema Rovaniemeltä", ellei kyse ole artistin sanojen lainaamisesta tms.

http://www.iltalehti.fi/viihde/200810068380975_vi.shtml

Eipä tosin yllätä yhtään, koska ei ole ensimmäinen kerta kun tällaista bongaan. Esim. myös Radio Rock viljelee kirosanoja lähetyksissä siihen tahtiin, että jää jo äitimuorikin kakkoseksi...
Tuota että mikä tuossa lainauksessa on kirosana? Muutama, poronkusema vai Rovaniemi?

No jooojoo se kusi siinä härittee mutta se ei oikeasti ole kirosana, se on pituusmitta. Oisko "etäisyys, joka on poron pissikertojen välillä kun ollaan kulussa" parempi vaihtoehto?
Vastaa Viestiin