Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Pyry-Matias kirjoitti:Kyl kaikki kääntyy parhain päin...sori vielä kun vitsailin.
Toivotaan.
Pistän siitä huolimatta jo tuntosarvia ulos, josko esim. teknisen supportin, -kouluttajan tai vaikka mainosnikkarin hommia olisi jossain tarjolla.

Firma teki viime vuonna kaikkien aikojen ennätystuloksen ja kun alkuvuodesta on kauppa käynyt vähän huonosti, ollaan vetämässä kaikkia ääritiukalle kiinni - vaikka rahaa kassassa on niin ettei tiedä mihin sen kaiken laittaisi. Ah tätä kvartaalitalouden ihanuutta.

Jotenkin luulen, että yrityksen johto ei tämänkäänkertaisiin säästötalkoisiin osallistu..
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

daddykillkill kirjoitti:...
Mutta oliko ilmoituksessa, että mikä on neuvotteluiden tavoitteena: vähentää, uudelleenjärjestellä vai mitä?

Tsemppiä joka tapauksessa.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

daddykillkill kirjoitti:Mukava osastopalaveri. Ensi torstaina YT-neuvottelut.
Voi paska... Näissä tapauksissa yleensä auttaa jos a) suostuu tekemään paskahommia ilman korvausta tai ainakin minimikuluilla tai b) on freelancerina ilman minimityövelvoitetta.

Ensimmäisestä esimerkkinä faijan duunikaveri, joka oli ilmoittautunut vapaaehtoiseksi irtisanottavaksi ikänsä puolesta, mutta koska kyseessä on paskahommia pikkurahalla nurisematta tekevä tyyppi, tuli talolle halvemmaksi pistää mieluummin pihalle parempaa liksaa saava tyyppi.

Jälkimmäisestä esimerkistä vastaan itse entisellä elämänuralla. Lukemattomista yt-neuvotteluista selvisin potkuja saamatta koska saman asian firman kannalta ajoi se, ettei antanut mulle mitään duuneja. Työntekijämäärä pysyi hienona eikä palkkakulut rasittanut rupista kassaa.

Toivotaan kuitenkin ettei tarvii turvautua noihin oljenkorsiin.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

huima kirjoitti:Mutta oliko ilmoituksessa, että mikä on neuvotteluiden tavoitteena: vähentää, uudelleenjärjestellä vai mitä?
Eipä kerrottu muuta kuin että säästöä pitää tulla. Ihmettelin kyllä hieman kun mitään konkreettista ei ilmoitettu. Viikon päästä kuulee lisää.

Ja kiitos molemmille.

Taidan käyttää viikonlopun kirjoittamalla seeveen ajan tasalle ja lähettämällä pari hakemusta.

On the positive side: näin aamulla matkalla töihin kehätien varressa ketun.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

DK, vittumainen tilanne. Jaksuja vaan kaiken keskellä.

Itselläni kävi niin, että ehdin irtisanoa itseni ennenQ sain tietää raskaudesta. Huonoon saumaan ajoitus, todella. Toisaalta oli kyllä niin kova vitutus päivästä toiseen et varmaan tässä tilassa ihan hyväki olla out sieltä paikasta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mirkku kirjoitti:Toiselta ei puolestaan saa, sanaa taikka munaa, vaikka ruinaisikin. Enpä jaksa enää ruinatakaan. Toiselta sai kaikkea mahdollista - sen ohikiitävän hetken. Mun puolesta voivat molemmat vaikka vetää... :evil:.
Miksi naiset tekevät asioista aina niin vaikeita. :roll:

Ei sitten tullut mieleesi että pitäisit sitä markkinointihemmoa niiden ohikiitävien hekumallisten hetkien ajan, ja hiljaista munatonta insinööriä väliajoilla?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

daddykillkill kirjoitti:Mukava osastopalaveri. Ensi torstaina YT-neuvottelut.

Oikein rentouttava uutinen. Mikään ei olisikaan asuntovelkaiselle, tuoreelle isälle, mieluisampaa kuin saada tennaria takalistoon vaimon hoitovapaan kunniaksi.

:roll: Käypi elämä pikkuisen tiukaksi, jos tästä itse putoaa ansiosidonnaiselle. Pankki kun ei armoa anna.

Perkele. Kyllä veti aika matalalle mielelle.
Eka kerta on aina pahin. Nyt kun ei meinaa enää muistaa minä vuonna vimeksi (aina jostain syystä keväällä (*)) tässä lafkassa ei olisi ollut YT-neuvotteluja, osaa suhtautua siihen asian vaatimalla tyyneydellä.

Toki asuntolainan pieni määräkin vaikuttaa asiaan, mutta ei Suomessa kukaan onneksi nälkään sentään kuole. Kalliit harrastukset ja etelänmatkat siinä kärsivät, ja pahimmassa tapauksessa joutuu muuttamaan pienempään asuntoon (tai vuokralle).

Sitten taas toisaalta, voit ottaa uhkan myös mahdollisuutena ja uutena alkuna, koska muistaakseni vihasit nykyistä työtäsi? Onhan sitä tietysti palkkaa jostain saatava, mutta uskon että kyllä töitä tekevälle riittää, varsinkaan jos ei ole liian nirso.

(*)Ennenkin esittämäni teoria on että monesti irtisanomiset ja sitä edeltävät yt-neuvottelut ajoitetaan kevääseen koska silloin on hiukan pienempi riski että tyypit vetäisivät itsensä jojoon kun auringonvalon yhä suureneva määrä lisää onnellisuuskemikaalien määrää aivokopassa ja ihmiset ovat lauhkeita kuin teuraslampaat.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 21.08.2008 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Dodih, eihän tuossa mennyt kun hetki. Psiittasin kyllä ja kilautin naapurille, silllä oli iiiiiiso raktori.
Kirjoitan tätä alasti
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Frederik Krueger kirjoitti:Nyt kun ei meinaa enää muistaa minä vuonna vimeksi (aina jostain syystä keväällä (*)) tässä lafkassa ei olisi ollut YT-neuvotteluja, osaa suhtautua siihen asian vaatimalla tyyneydellä.

Toki asuntolainan pieni määräkin vaikuttaa asiaan, mutta ei Suomessa kukaan onneksi nälkään sentään kuole.
Valtion hommissa taas on näitä sooloilijoita: kun sopimus tehdään kerralla 1-6 kk mittaiseksi tämä esimieheni kuvitteli, ettei tarvita mitään YT-neuvotteluja.

Onneksi en ostanut asuntoa talvella, kun 2 viikon varoitusajalla tullut 18% vuokrankorotus aiheutti pientä hiiltymistä.

Ansiosidonnaisella eläisi hyvinkin, mutta nyt mennään vähän aikaa 500 euron opintotuella, jotta saan lisurin valmiiksi.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 22.08.2008 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

edit
Viimeksi muokannut Mirkku, 20.10.2008 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Frederik Krueger kirjoitti:Kalliit harrastukset ja etelänmatkat siinä kärsivät
Juu tämä olisi joka tapauksessa ollut edessä. En ole budjetoinut seuraavalle 1.5 vuodelle yhtään ulkomaan sukellus- tai muutakaan matkaa.. samoin avoimella kierrolla trimix-muliminen saa nyt toistaiseksi olla.
Frederik Krueger kirjoitti:Sitten taas toisaalta, voit ottaa uhkan myös mahdollisuutena ja uutena alkuna, koska muistaakseni vihasit nykyistä työtäsi? Onhan sitä tietysti palkkaa jostain saatava, mutta uskon että kyllä töitä tekevälle riittää, varsinkaan jos ei ole liian nirso.
No välillä vihaan, välillä tämä on taas ihan kivaa. Niistä "kivaa" hetkistä vaan ei tule kirjoitettua tänne. Tuo kriisi-mahdollisuus -juttu juontanee juurensa siitä kiinankielisestä kirjoitusmerkistä, jolla on kaksi eri merkitystä?

On tässä hiukkanen ironiaakin: kymmenen vuotta jouduin itse vetämään yt-neuvotteluja työnantajapuolen edustajana... ja siitä vielä taaksepäin kun mennään niin koko komppanialle jouduin pitämään rättisulkeisia. Kummastakaan en hirveästi nauttinut, usko tai älä ;)
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

daddykillkill kirjoitti:Mukava osastopalaveri. Ensi torstaina YT-neuvottelut.

Oikein rentouttava uutinen. Mikään ei olisikaan asuntovelkaiselle, tuoreelle isälle, mieluisampaa kuin saada tennaria takalistoon vaimon hoitovapaan kunniaksi.

:roll: Käypi elämä pikkuisen tiukaksi, jos tästä itse putoaa ansiosidonnaiselle. Pankki kun ei armoa anna.

Perkele. Kyllä veti aika matalalle mielelle.
Työtä vissiin saa aika kivasti vielä Treen alueella ja ehkä kenkälinja ei koske juuri sinua. Epäilen, että maailmanloppu on vielä sinulle kaukana.

Tämän takia käyn aina kaikki mahdolliset koulutukset mitkä saan hyväksyttyä ja säästän rahaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Eka kerta on aina pahin. Nyt kun ei meinaa enää muistaa minä vuonna vimeksi (aina jostain syystä keväällä (*)) tässä lafkassa ei olisi ollut YT-neuvotteluja, osaa suhtautua siihen asian vaatimalla tyyneydellä.
Melko helppo arvata missä olet töissä. :)
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

[quote="daddykillkill"][/quote]

Tämä voi olla täysin savijaloilla seisova ajatuskulku, mutta onko mahdollista jos:

Vaimosi palaa YT:iden jälkeen töihin ja sinä ryhdyt vanhempainvapaalle esim 6-12kk:ksi. Joku instanssi (kela?) varmaankin kattaa osan noista kustannuksista. Saisit vajaata palkkaa, mutta enemmän(?) kuitenkin kuin ansiosidonnaisella. Työmaalle ilmoitat, että olet valmis tälläiseen uhraukseen ja ilmoitat säästöt. Kun ajat vuoden päästä ovat paremmat niin palaat töihin. Tosiasiassa käytät tietysti vanhempainvapaasi toisen työpaikan etsimiseen.

Jos kuulut liittoon niin selvitä, mikä on finanssivaikutus a) sinulle ja b) firmalle. Jollet kuulu liittoon niin käytä YT-neuvottelukuntaa tmv instanssia selvitykseen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eka kerta on aina pahin. Nyt kun ei meinaa enää muistaa minä vuonna vimeksi (aina jostain syystä keväällä (*)) tässä lafkassa ei olisi ollut YT-neuvotteluja, osaa suhtautua siihen asian vaatimalla tyyneydellä.
Melko helppo arvata missä olet töissä. :)
Joo, ei ole helppoa paperitehtaallakaan. :( Saatana heti jos ei kuitupaperin myyntiennuste pidäkään kutiansa, ollaan samantien siirtämässä tuotantoa Kiinaan ja Etelä-Amerikkaan Amazonin sademetsiin. No sori hei, mulle vaan tapahtui desimaalipilkkuvirhe ennustetta tehdessäni!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eka kerta on aina pahin. .
Melko helppo arvata missä olet töissä. :)
Sopii aika moneen lafkaan tätä nykyä. Elisa nyt ekana tuli mieleen.

Mut komppi fredille. Eka kerta aina pahin, ja tokasta ei jaksa enää välittää vittujakaan, varsinkin jos jo ekalla kertaa sai potkut :D
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Tän hetkel vituttaa lähinnä se, et lupasin mennä mutsi kans konserttiin Taiteiden Yöhön (Mitä hemmettiä? Eikö se ookaan muka pelkästään teinien dokausjuhla?). No, se nyt ehkä vielä menettelis..mutku lisäksi oli puhetta jostain illallisesta, ja siinä vaiheessa luulin vielä, että pääsisin duunista ajoissa pois. Plääh.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:Sopii aika moneen lafkaan tätä nykyä. Elisa nyt ekana tuli mieleen.
Ei kun sopii kuin nappi päähän yhteen firmaan.

Heitä _verkkoja_ vähän pidemmälle.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Sopii aika moneen lafkaan tätä nykyä. Elisa nyt ekana tuli mieleen.
Mitä saadaan kun laitetaan yhteen entisen vessapaperintekijän divisioona ja saksalaisen monialayrityksen osa. :)

EDIT: Huimalla oli vielä vähemmän epäselvä vihjaus. :D
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ ^^ Olette te poijjaat sitten tosi fiksuja, ikäänkuin en olisi ennen tullut maininneeksi työpaikkaani ja alaa jolla työskentelen? :) :D :lol:

No joka tapauksessa, ilmeisesti musta tykätään täällä kun olen niin monta kertaa selvinnyt yt:eistä ja tarjottu ilman omaakaan yrittämistä parempia paikkoja. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 22.08.2008 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:^ ^^ Olette te poijjaat sitten tosi fiksuja, ikäänkuin en olisi ennen tullut maininneeksi työpaikkaani ja alaa jolla työskentelen? :) :D :lol:
Unohdinko mainita, että perustan väitteeni juuri siihen. Jaksat vain aina mainostaa tuota kyseenalaista yt-ennätystä niin piti siitä kuitata. ;)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Okei, eli tarkoitit ettei ole vaikeaa arvata missä olen töissä koska olen niin usein maininnut siitä? Okei, olet virallisesti fiksu. :lol: 8) :jouden:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Öh, taidamme olla fredin kanssa samassa osoitteessa töissä, joten kyllä tuo duunipaikka tiedossa on varsin hyvin. Pointti oli vaan se, ette muutkin talot sopivat tänäpäivänä noihin kuvauksiin ja elisa nimenomaan ehkä eniten.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

edit
Viimeksi muokannut Mirkku, 20.10.2008 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aamulla ajettuani 1.5 kilometrin työmatkastani noin 500 metriä, alkoi auton oikeasta takakulmasta kuulua ihmeellistä pörisevää ääntä. Kun sitten vähän päälle kilometrin jälkeen vastaan tuli ainoa vasemmalle kääntyvä risteys, perä lähti jännästi alta aika pienessä nopeudessa. Ajattelin että onkohan pultit löysällä fillarista vai mistä on kyse, niin duunin pihalla selvisikin sitten että alla on ns. flat tire.

En ehtinyt aluksi tekemään autolle mitään, vaan piti tehdä ensin nelisen tuntia duunia ennenkuin pääsin pelastamaan autoa millään tavalla (nostin tunkilla ylös pois tyhjentyneen renkaan varasta, ja lähdin virman vempeleellä hakemaan renkaanvaihtotyökaluja + täyttämään vararengasta). Kun sain vihdoin renkaan irroitettua, oli sen läpi uponnut jonkinnäköinen metallisirpale. Rengas joutui sen verran kauan olemaan lytyssä vanteen ja maan välissä, etten tiedä saako tuosta enää kalua. Ainakin jäi ihan lytistyneeksi ja runnotun näköiseksi kun sitä pyörittelin pihalla etsien renkaan läpäisykohtaa.

Vittu. Onneksi 255 leveät super performance-luokan renkaat ovatkin ihan saatanan halpoja. Melkein vituttaa, mutta ei oikeastaan.
Vastaa Viestiin