Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Geep kirjoitti:Pysykää pois sieltä aukolta miehet, vaikka kuinka kiinnostais! :wink: :roll:
En malttanut olla katsomatta mitä sieltä tulee, kun en ole herkästä järkkyvää tyyppiä. Olen kyllä pitänyt "löydökseni" hienovaraisesti omana tietonani sen jälkeen. Sanotaan, että elämä on ihmeellinen.
Came here for school, graduated to the high life
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

exPertti kirjoitti:
Geep kirjoitti:Pysykää pois sieltä aukolta miehet, vaikka kuinka kiinnostais! :wink: :roll:
En malttanut olla katsomatta mitä sieltä tulee, kun en ole herkästä järkkyvää tyyppiä. Olen kyllä pitänyt "löydökseni" hienovaraisesti omana tietonani sen jälkeen. Sanotaan, että elämä on ihmeellinen.
Täällä joutu mies vähän ylisuorittamaan kehujensa kera kuukaustolkulla, kyllä nainen on ihmeellinen... :roll:

Jätkä tais rakastua eilen porkkanaan (tähän mennessä sylkenyt kaiken perunasta päärynään pitkin leukoja) ja nyt se tossa hieroo kovalla porkkanalla kutiavia hampaitaan. Onneks sitä ei ite muista millasta tuskaa moinen hampaiden puhkeeminen voikaan olla, tuntuu aika rankalta touhulta! Ne putoomiset sit muistaakin, kerroin jo yön tunteina tarinoita aiheesta. Kuuntelijaa ei kiinnostanut.

Mut vatsa voi hyvin, räkää enää vähän, ens yönä aion nukkua tabujen voimalla koska oon ihan tod jo pahempi zombie ku ikinä (eli mies vahtikoon)...
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Geep kirjoitti:Jätkä tais rakastua eilen porkkanaan (tähän mennessä sylkenyt kaiken perunasta päärynään pitkin leukoja) ja nyt se tossa hieroo kovalla porkkanalla kutiavia hampaitaan. Onneks sitä ei ite muista millasta tuskaa moinen hampaiden puhkeeminen voikaan olla, tuntuu aika rankalta touhulta! Ne putoomiset sit muistaakin, kerroin jo yön tunteina tarinoita aiheesta. Kuuntelijaa ei kiinnostanut.

Mut vatsa voi hyvin, räkää enää vähän, ens yönä aion nukkua tabujen voimalla koska oon ihan tod jo pahempi zombie ku ikinä (eli mies vahtikoon)...
Meillä miniporkkanaa on nakerrettu jo kuukausitolkulla ja se taitaa tosiaan helpottaa. Hampaita alkoi tulla nopeasti. Taitaa viisi jo olla ja kuolasta päätellen seuraava on puhkeamassa.

Eilen illalla iltapuurolla hän teki kiellettyä juttua (käsi puurossa ruokalapussa) ja sanoin rauhallisesti ei ja otin käden pois. Liikutus tuli kun hän katsoi vetisin silmin alahuuli hieman mutrulla suoraan silmiin. Hän vetää alahuulen rullalle, kun alkaa itkettää mutta tällä kertaa ikäänkuin tuli olo, että hänellä oli jotakin sanottavaa muttei ihan vielä osaa sanoa. Ei hän ole vauva enää.
Came here for school, graduated to the high life
Geep

exPertti kirjoitti:Hän vetää alahuulen rullalle, kun alkaa itkettää mutta tällä kertaa ikäänkuin tuli olo, että hänellä oli jotakin sanottavaa muttei ihan vielä osaa sanoa. Ei hän ole vauva enää.
Liikuttavasti sanottu. Tänään itkustan taas kaikelle.

Täällä molemmat penskat kotona. Ensimmäistä kertaa tyttö ei halunnut aamusta lähteä hoitoon, tarrautui vaan ovella isiä kaulasta ja kysyi voisiko jäädä hoitamaan veljeä kun äiti on väsynyt. Voi juku, ei 3+ ikäsen tarttis edes osata osua noin...

Nyt opettaa veljelle, ettei pistorasioiden suojuksia kannata yrittää repiä irti "kumisetä on insejjööri ja ne sellaset osaa turvata lapset sähköltä". :D
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Siskon 4v soitti just mummolasta "askarreltiin eilen tarhassakin, mut mä sanoin kaikille että sun pahvit on parhaita". :h: Sen jälkeen tulikin n. 5 min epämääräistä höpinää koiranulkoilutuksesta jossa koira kakkasi OHI pusikon, ja sit se haukahti ja lintu lens tosi korkeelle ja sit ja sit ja sit.. Ihana kersa :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Kiitos.

n.4300g painava pojanjötkylä syntyi sitten kotona. Synnytyksen vauhtiin pääsy vei reilu 12h aikaa ja se sujui iloisella mielellä ja helpoin supistuksin, mutta kun puhkaistiin kalvot (ku ei meinannu ilman edetä), niin kunnon rytinä alkoi ja poika oli ulkona reilu kaksi tuntia siitä (ja jos olisi ollut samaa kokoa kuin esikoinen, eli 3,5kg, niin varmaan olisi mennyt alle tunti). Pojan päänympärys oli 38cm ja ponnistusvaihe kesti tunnin verran ja kyllä ponnistin lujaa ja mietin, että on se nyt kumma kun ei synny millään. Raukalla pää meni ihan suipoksi (ja aristi sitä muutaman päivän) ja mulle tuli toisen asteen repeämä. Koska vauvan tarjonnasta tuli epäselvyyttä, piti ponnistus hoitaa loppuun kuivalla maalla. Ihan oikein tuo kuitenkin tuli, oli vaan pää niin iso ja pitkäksi puristunut, että hämäsi kätilön täysin. Tens, amme, ilokaasu, hurja karjunta ja kiroilu auttoivat synnytystuskissa, mutta synnytyksen jälkeisiin tuskiin ei auttanut paljon mikään. Jälkisupistukset olivat melko lähellä samaa voimakkuutta kuin synnytyssupistuksetkin plus vielä uupunut kroppa, jolla niitä olisi pitänyt kestää (tää oli koko hommassa hirveintä, se jälkikipu, ku en ollu semmoseen edes varautunu). Verta vuosin vähän reilusti ja se veti heikoksi. Kotona oli hyvä olla. Jälkeenpäin en keksinyt mitään etuja mitä sairaala olisi voinut tähän synnytykseen tarjota, mutta paljon mahdollisia haittapuolia. No ehkä niillä olisi siellä jotain vahvempaa troppia ollut jälkisupistuksiin. Kätilö sanoi, ettei ikinä ole nähnyt kenelläkään niin kivuliaita jälkisupistuksia. Ja sillä tädillä on kyllä jo melkoisen pitkä työkokemus. Tavallaan helppo, tavallaan vaikea synnytys.
Geep

Vautsi mikä möhkäle! Mulla tyttö just alle 4300 mut pää kyllä oli yli 5 cm pienempi, pieni tuskanhiki nous otsalle ^ lukiessa... :wink:

Jaksamiset kotiin, toivottavasti oot jo pahimmista kivuista päässy.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Aika väsyneitä noi raskaana olevat naiset näemmä on. Neito on nukkunut jo puol kasista lähtien, ja mä olen tehny alakerrassa remonttia. Ei se herää vaikka löis pöytäsirkkelin käyntiin :D

Taidanpa käyttää tilaisuuden hyväksi ja korkata Balvenien. Slurps.
Geep

Hihii. :D
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geep kirjoitti:Vautsi mikä möhkäle!
Joo. Noita ympärysmittoja lukiessa alkaa tässä vähemmästäkin tulla jo pienimuotoinen peniskompleksi.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

masa kirjoitti:Aika väsyneitä noi raskaana olevat naiset näemmä on.
Mä ainakin olin alkuraskaudesta tosi väsynyt, ja nukuin ihan sikana. Toinen kolmannes taas oli energistä aikaa. Kolmannella kolmanneksella ei niinkään nukuttanut niin paljoa, mutta mahan koko ja sen kanniskelu kyllä pisti voimille ja paljon. Ja sen johdosta ei saanut untakaan kovin pitkissä pätkissä, joten välillä tuli päivisinkin nukuttua useammat päikkärit.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Elppis
Kitisijä

Vaola kirjoitti:
masa kirjoitti:Aika väsyneitä noi raskaana olevat naiset näemmä on.
Mä ainakin olin alkuraskaudesta tosi väsynyt, ja nukuin ihan sikana. Toinen kolmannes taas oli energistä aikaa. Kolmannella kolmanneksella ei niinkään nukuttanut niin paljoa, mutta mahan koko ja sen kanniskelu kyllä pisti voimille ja paljon. Ja sen johdosta ei saanut untakaan kovin pitkissä pätkissä, joten välillä tuli päivisinkin nukuttua useammat päikkärit.
Tää on aika dingdingding!- osastoa :) Eli ihan samat oireet, ensin väsytti, sit jakso joka suuntaan, nyt vähän hidastaa ruho eikä yöunet ole mitään hehkeitä.
Geep

^ Noinhan se oppikirjan mukaan meillä menee. :]
Manalan tuskaa vähän jotenkin ymmärrän. On se pimppi ehkä turhankin ihmeellinen vempele.
Elppis
Kitisijä

Nyt oli pissanäytteessä proteiinit (valkuaiset) koholla - joten huomenna pitää viedä aamupissa labraan :roll: Verenpaineet ja turvotus kuitenkin ok, eli terkka oli sitä mieltä että raskausmyrkytystä se ei luultavimmin ole. Toivotaan ettei..

Muuten kaikki ok - nyt mennään kohdunpohjan koon puolesta jo keskikäyrillä, eli hypätty alas sieltä yläkäyrien yläpuolelta. Pääkin kiinnittynyt, nyt vaan odotetaan :)
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Nonnih. Mun on nyt sitten pakko tehdä toinen lapsi, koska löysin maailman kauneimmat vaunut :shock:
Kuva

edit. parempi kuva
Elppis
Kitisijä

On muuten veikeät! :D
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Joko Elpalla kohta on H-hetki? En jaksa (uskalla) lukea ihan koko ketjua. Meillä töissä duunista on poistuneet elokuussa synnyttävät, kukaan ei jaksa enää mahansa kanssa kyykkiä, kumarrella ja nostella. Ihmeellistä asennetta osalla työkavereita kun tästä syystä raskaimpia potilaita piti jakaa meille muille. Tuli todella herkästi kommenttia siitä miten raskaus ei ole sairaus ja kuitenkin toisaalta noottia miten pitää jäädä sairaslomalle ellei jaksa töitä tehdä. Naisten välinen solidaarisuus...
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elppis
Kitisijä

Melnais kirjoitti:Joko Elpalla kohta on H-hetki? En jaksa (uskalla) lukea ihan koko ketjua. Meillä töissä duunista on poistuneet elokuussa synnyttävät, kukaan ei jaksa enää mahansa kanssa kyykkiä, kumarrella ja nostella. Ihmeellistä asennetta osalla työkavereita kun tästä syystä raskaimpia potilaita piti jakaa meille muille. Tuli todella herkästi kommenttia siitä miten raskaus ei ole sairaus ja kuitenkin toisaalta noottia miten pitää jäädä sairaslomalle ellei jaksa töitä tehdä. Naisten välinen solidaarisuus...
Oikeassa olet :) Mulla se ns. laskettu aika on 3.6., eli tasan viikon päästä tiistai. Joskin on ns. plus/miinus 2 viikkoa päivä, eli koska vaan voi (HAH!) tapahtua.

Vaikkei tuo raskaus ole sairaus, niin monilla tää pelkkä vatsan kantaminen rasittaa jo selkää sen verran ettei sängystä meinaa ylös päästä. Mulla onneksi moinen ongelma on ilmennyt vasta viime viikolla, pidemmät kävelylenkit rasittaa selkää- ei onneksi vammauta täysin. Onhan noita monia muita vammoja, varsinkin nuilla uudelleensynnyttäjillä (esim. supistelu liian aikaisin) jotka vaikeuttaa raskaampia hommia. Tää on vähän niitä juttuja, että jos ei ole itse koskaan raskaana ollut, olotilaa on hirmu vaikea käsittää. Vähän sama kun jos ei ole omaa lasta jne. provoaiheet ;)

Tänään neuvola! Joka viikko siellä pitää "juosta"... eipä tuo uutisia voi kertoa, mittailee, punnitsee ja kyselee vointia.
Elppis
Kitisijä

Neuvolassa toissapäivänä kaikki täysin normaalisti.

Harmittaa nyt vähän kun ei tiedä kumpaa sukupuolta edustava nyytti sieltä on tulossa - unisex- värit on kivoja, mutta ei noita ruskea-keltainen-vihreä- sekoituksia viitsi kaikkeen soveltaa.

Tänään siis raskausviikot 39+2. Voiskohan se alkaa tulla jo, on ainakin tarpeeksi iso (arvio 3,4kg tiistaina). Kaksi kuppikokoa jo kasvanut nää.. kyl te tiiätte. Paljonkohan vielä :o

Harjoitussupistuksia ajoittain, ei mitään kipeetä mihinkään suuntaan ja yötkin menee suht hyvin parilla vessapyrähdyksellä. Nyt rupee lähinnä vaan vituttaamaan tää kotonaolo ja odotus. Yritän käydä lenkillä päivittäin ja keksiä jotain tekemistä, mutta mun seurakin on varmaan jo vittumaista kun ei päässä liiku YHTÄÄN MIKÄÄN. Argh - tuskastus. EIköhän tää tästä sit joskus..
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:Kaksi kuppikokoa jo kasvanut nää.. kyl te tiiätte. Paljonkohan vielä :o
Kaksi lisää, kun ipana on ulostautunut. Nimim. muutama kuukausi H-kupeilla :?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Elppis kirjoitti: Kaksi kuppikokoa jo kasvanut nää.. kyl te tiiätte. Paljonkohan vielä :o
Bliss kirjoitti:H-kuppi
:pics:
Elppis
Kitisijä

Tix kirjoitti:
Elppis kirjoitti: Kaksi kuppikokoa jo kasvanut nää.. kyl te tiiätte. Paljonkohan vielä :o
Bliss kirjoitti:H-kuppi
:pics:
Honey, näillä on eroa verrattuna kauniisiin isoihin tisseihin (vrt. BettyB.) ;)
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Elppis kirjoitti:Honey, näillä on eroa verrattuna kauniisiin isoihin tisseihin (vrt. BettyB.) ;)
Raati päättää sen. Raati hyväksyy myös BB:n tissikuvat verrokiksi.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Haluan tehdä välihuomautuksen: Mä olen nähnyt Elpan raskaustissit :]

Tosin yleensä olen ilman silmälaseja, joten en ihan kirjaimellisesti näe.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Elppis kirjoitti:ei päässä liiku YHTÄÄN MIKÄÄN. Argh - tuskastus. EIköhän tää tästä sit joskus..
Vajaat 3 viikkoa synnytyksestä ja loppuraskaudessa ihan pikkujutulta tuntunut väistämättä edessä oleva hampaan korjaus (ei tuu olen ihan helppo homma) pelottaa taas niin maan perkeleesti!

Ihanaa olla taas normaali minä!

Tai, no... ei nyt hammaslääkäripelon suhteen, mutta muutoin kyllä.
Vastaa Viestiin