Mitä sopimattomia ajatuksia sinulla on?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Viittaan. Muistan nimittäin vastatessani miettineeni, että mikä olisi sosiaalisesti oikein muotoiltu vastaus, ja päädyin siihen lopputulokseen, että tarkoituksenmukaisin vastaus olisi ollut vain todeta etten pidä itseäni sinua älykkäämpänä, ilman sen tarkempaa määrittelyä kenenkään älykkyyden tasosta. Sen sijaan päädyin toteamaan, että pidän sinua älykkäänä, mikä ei enää olekaan sosiaalisesti niin neutraali vastaus, koska yleisön mielessä helposti herää kysymys "älykäs verrattuna kehen?" Joten samalla kun vastaukseni ehkä ilahdutti sinua, se saattoi harmittaa jotakuta muuta, mitä tuo ensimmäinen vastaus ei olisi tehnyt. Voisi ehkä sanoa, että minulla on se sosiaalinen perssilmä, mutten aina käytä sitä optimaalisella tavalla syystä tahi toisesta.
:o Mä muistan sen niin, että vastasit kysymykseeni "pidätkö itseäsi minua älykkäämpänä" vain "en".

Mutta oliko sopimaton ajatuksesi (jota et kirjoittanut) sittenkin, että pidät minua älykkäänä, mutta et yhtä älykkäänä, kuin sinä? :p:
Täsmensin myöhemmässä viestissä. Toimin ensin kuten oikeaksi ajattelin, mutta sorruin sitten täsmentämään. Eli edelleenkään en pidä itseäni sinua älykkäämpänä. Itse asiassa on hyvin todennäköistä, että olet minua älykkäämpi.

Jos totta puhutaan, niin itseäni en edes pidä mitenkään poikkeuksellisen älykkäänä, sillä liitän älykkyyteen myös sopeutumiskyvyn, joka minulla on heikonlainen. Yleensä ihmiset osaavat suhteuttaa asioita ja arvottaa niitä myös muilla perusteilla kuin senhetkisen mielekkyyden, minulla taas omat näkemykset ovat estäneet mm. opiskelualojen valintoja ihan sillä perusteella, että minua tuskastuttaisi liikaa opetella totuutena asioita, joita ei ole edes mahdollista todistaa oikeiksi. Puhumattakaan merkityksettömien asioiden opettelusta. Ei, vaikka se mahdollistaisi mielenkiintoisen uran joskus tulevaisuudessa. Tuollainen ehdottomuus ei ole kovinkaan älykästä, etenkin kun tuskin mikään muu ala matematiikan lisäksi voi täyttää noita vaatimuksia. Jos taas älykkyydellä tarkoitetaan vain jotain mensan testejä, en varmaan niidenkään näkökulmasta olisi poikkeuksellisen älykäs, koska niissä nopeudella on ratkaiseva merkitys. Pystyn kyllä ratkaisemaan hyvinkin monimutkaisiakin tehtäviä, mutta en kovin nopeasti.

Ainoa ominaisuus minussa, jonka tosiaan koen hieman poikkeukselliseksi, on taitoni arvata asioita oikein puutteellisten taustatietojen avulla. Älykkyydeksi sitä tuskin kuitenkaan voi sanoa. Sen avulla osaan myös tehdä huvittavalla tavalla johdonmukaisia vääriä päätelmiä, kuten kirjoittamistani "saduista" näkee. Kyseessä on siis jonkinlainen asioiden yhdistelytaito.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti: Jos totta puhutaan, niin itseäni en edes pidä mitenkään poikkeuksellisen älykkäänä
"Poikkeuksellisen älykäs" on tietysti hyvin liukuva käsite.

Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, ja puolet keskimääräistä älykkäämpiä, jos unohdetaan ne, jotka ovat täsmälleen keskimääräisen älykkäitä.

Luoja meitä liialta älykkyydeltä varjelkoon.

Itselleni ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia olla opportunisti.

Come to the Dark Side, we have cookies!
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos totta puhutaan, niin itseäni en edes pidä mitenkään poikkeuksellisen älykkäänä
"Poikkeuksellisen älykäs" on tietysti hyvin liukuva käsite.
:D Minä tietty vertaan itseäni ex-aviomiehiini. Ensimmäisellä on se äo 156 ja Elukan muisti taas on tyyliä "osaan wikipedian, wikisanakirjan ja puoli kirjastoa ulkoa". Nyt eron jälkeen olenkin huomannut, että olen käyttänyt Elukkaa vaikka millä mitalla elävänä tietosanakirjana, koska sen puuttumisen huomaa nykyään liiankin hyvin. Ihan kummallista kun ei ole enää ketään joka osaa vastata vaivatta lähes kysymykseen kuin kysymykseen, joka liittyy edes tavalla tai toisella luonnontieteisiin, tai muihinkin hankaliin käsitteisiin.
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, ja puolet keskimääräistä älykkäämpiä, jos unohdetaan ne, jotka ovat täsmälleen keskimääräisen älykkäitä.
No joo, uskon kyllä äo:ni olevan yli 100. Kuinka paljon onkin sitten aivan eri asia. Toisaalta keskiarvokin kuulemma on noussut, ellei satasen rajaa jo ole päivitetty. Ihmiset ovat nykyään taitavampia noissa testeissä.
Itselleni ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia olla opportunisti.

Come to the Dark Side, we have cookies!
Olen jo tottunut tähän malliin, ei jaksa muuttaa sitä enää.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

killkill kirjoitti:Tuo omistusasunnosta häätäminen saattaa viedä vuosia ja olla todella raskas prosessi.
Paskapuhetta, 'nuff said.
Viettää asunnossaan häiritsevää elämää
Kirjoitan tätä alasti
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

:nuts: Viikon haukkuminen tuskin riittää häätöperusteeksi. Menee varmaan ajan kanssa ohi ja jos ei mene niin kouluttamalla hoituu.

Asiaan. Mulla on ehkä vähän sopimattomia ajatuksia yhtä työkaveria kohtaan. Yritän siistiä ajatukseni.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

McJanne kirjoitti:Paskapuhetta, 'nuff said.
Ei ole. Huoneiston ottaminen yhtiön haltuun on paitsi vaikea, myös erittäin pitkäkestoinen prosessi joka maksaa helvetisti.

'nuff your arse.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

BTW, olenko ymmärtänyt väärin kun olen käsittänyt, että ihan tavallisillakin ihmisillä on erittäin sopimattomia ajatuksia.

Ero näihin yhteiskunnan kruunuihin on vain, että tavalliset ihmiset eivät tapaa toteuttaa näitä pahimpia suunnitelmiaan.

Vai olenko se vaan minä. :oops:
Came here for school, graduated to the high life
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sanctus kirjoitti:Mitä jos Elppa onnistuisit päästämään koiran vapaaksi. Erinomaisella onnella otus olisi vielä innostunut pureskelemaan ihmisiä, esim. lapsia, jolloin lopputuloksena olisi kaikenlaisten ongelmien ratkaisu yhdellä kertaa.

Eiks je. Kuva
Niin joo! Näin vois tehdä! Tässä tapauksessa koira joutais mun työpaikalle :P Vähän töitä niillekin laiskapaskoille :D

On mulla tietenkin helsingin eläinsuojelueläinlääkärin yhteystiedot kännykässä. BTW Tix, poliisi voi käydä vain huomauttamassa asiasta (josta ei ole mitään hyötyä yleensä, mutta kuin se, että saan paskaa niskaani). Voisin tietysti nostaa syytteen kotirauhan rikkomisesta ja pistää häätöpyynnön vireille - mutta ehkäpä annan kuitenkin hiukka enemmän aikaa kuin viikon ;) Ärsyttää lähes enemmän hoitokoiran takia; 20cm korkea ja 4kg painava pikkumies luulee olevansa tanskandoggi ja 60kg painava, joten murahtelee (mun jalan takana piilossa) jokaiselle haukkumiselle ja ihmettelee mistä ääni tulee.
The great club outshines the individual, always and forever.
McJanne
Kitisijä

Tix kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Paskapuhetta, 'nuff said.
Ei ole. Huoneiston ottaminen yhtiön haltuun on paitsi vaikea, myös erittäin pitkäkestoinen prosessi joka maksaa helvetisti.

'nuff your arse.
Ainoastaan lakia noudattaville, pölö. Tais Ritari Hento Valkoisella päästä realiteetit unholaan.
Kirjoitan tätä alasti
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mulla on vaan sopivia ajatuksia vaikka ne epäsopivia oliskin.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

McJanne kirjoitti:Ainoastaan lakia noudattaville, pölö. Tais Ritari Hento Valkoisella päästä realiteetit unholaan.
Jaa että kirveellä sisään ja kämppä haltuun? Kyllä realiteetti on se, että laittomuuksiin alkava pääsee kyllä rauhaan naapuristaan. Mutta saa Valjakkalan naapuriselliin.

Ritari Häpykarvat Päälaella taitaa taas uhota jotain, mihin ei ole eväitä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Ritari Häpykarvat Päälaella
:lol:
BettyB.

Tix kirjoitti:Ritari Häpykarvat Päälaella
Melkosiin puskiin oot törmänny :shock: Korreloiko tää alle 18 painoindeksin kanssa?

Sanoisin että Ritari Brazilian Waxingiä Vailla.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Eikös jatkuva häiriön aiheuttaminen ole häätöperuste?
Myös koliikkivauvojen ja uhmaikäisten lasten tapauksessa? Aika moni lapsiperhe saisi varmaan noilla perustein häädön.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

BettyB. kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ritari Häpykarvat Päälaella
Melkosiin puskiin oot törmänny :shock: Korreloiko tää alle 18 painoindeksin kanssa?

Sanoisin että Ritari Brazilian Waxingiä Vailla.
Kuin kaksi marjaa:

McJanne

Kuva

Karvainen römpsä

Kuva
BettyB.

^ No voi lolleroinen :D
McJanne
Kitisijä

Tix kirjoitti:Kuva
Ahas, mietinkin minne minä sen jurristin yhteystiedot työnsin, kaunis kiitos.
Kirjoitan tätä alasti
Vastaa Viestiin