Jääkiekon MM 2008

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Sinä olit siis se kaveri ulkomaisessa eläintarhassa joka pohti mitä tuo elefantti tuolla aitauksessa mahtaa ajatella minusta. :D

Voitto on voitto, vaikka epolla.
Anteeksi, että olen suomalainen enkä savolainen McJannetyyppi. Jos tuomarit eivät olisi sössineet kahta ekaa erää USA:lle, niin oikeastaan harmittaisi koko juttu. Olisin tyytyväisempi jos olisi nähty hienoa peliä asiallisella tuomarityöskentelyllä jonka Suomi olisi hävinnyt 3-2 kuin kahden aasin tirehtöimän pelleshown jonka Suomi "voittaa" 3-2.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tix kirjoitti:Anteeksi, että olen suomalainen enkä savolainen McJannetyyppi. Jos tuomarit eivät olisi sössineet kahta ekaa erää USA:lle, niin oikeastaan harmittaisi koko juttu. Olisin tyytyväisempi jos olisi nähty hienoa peliä asiallisella tuomarityöskentelyllä jonka Suomi olisi hävinnyt 3-2 kuin kahden aasin tirehtöimän pelleshown jonka Suomi "voittaa" 3-2.
Yrityksesi siirtää keihäänkärki muualle ei toiminut minulla.

Kukaan ei vuoden päästä muista kuin voiton. Ei sitä miten se tuli. Poislukien suomalaiset, jotka mielessään vähentävät kaksi pistettä tämän vuoden lohkosaldosta elämänsä päätökseen asti. :)
Came here for school, graduated to the high life
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Yrityksesi siirtää keihäänkärki muualle ei toiminut minulla.
Kykysi missata pointti on hämmentävä.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tix kirjoitti:Olisin tyytyväisempi jos olisi nähty hienoa peliä asiallisella tuomarityöskentelyllä jonka Suomi olisi hävinnyt 3-2 kuin kahden aasin tirehtöimän pelleshown jonka Suomi "voittaa" 3-2.
Suuta soukemmalle tai tulee penalttia!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

aasi kirjoitti:Suuta soukemmalle tai tulee penalttia!
Vitun venäläisdumari!
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Tix kirjoitti:Anteeksi, että olen suomalainen enkä savolainen McJannetyyppi.
Anteeksi, voisitko tarkentaa osuuttani tähän osaan keskustelua, se olisi suorastaan kriittistä itseni kehittämisen kannalta.
Kirjoitan tätä alasti
exPertti
Kitisijä

Tix kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Yrityksesi siirtää keihäänkärki muualle ei toiminut minulla.
Kykysi missata pointti on hämmentävä.
Tajusin kyllä, valitettavasti.

Lähinnä kykysi valella tuhkaa päällesi on hämmentävä. Tai siis olisi jos et olisi suomalainen tai britti futisfani.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Lähinnä kykysi valella tuhkaa päällesi on hämmentävä..
Onko tuhkan valelua, jos haluaisi nähdä mielummin hienoa jääkiekkoa kuin pelleshown? Mulle ei niin kauheasti merkitse, miten nämä lohkopelit päättyvät. Mulle on ihan sama miten peli päättyi. Pelissä oli lupaus koko kisojen pelillisesti parhaasta matsista, mutta tuomarityöskentely pilasi sen.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

McJanne kirjoitti:kriittistä itseni kehittämisen kannalta.
Noin henkilökohtaisena mielipiteenä kehittäisit itseäsi parhaiten hyppäämällä lähimpään kaivoon. Aloita sillä, katsotaan sitten onko tarvetta jatkotoimille.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Tix kirjoitti:
McJanne kirjoitti:kriittistä itseni kehittämisen kannalta.
Noin henkilökohtaisena mielipiteenä kehittäisit itseäsi parhaiten hyppäämällä lähimpään kaivoon. Aloita sillä, katsotaan sitten onko tarvetta jatkotoimille.
Oletan ettet pahastu sitä, että siteeraan sinua lainopillisena neuvonantajanani kaikissa eteeni tulevissa kaivonkatsomisiin liittyvissä ongelmatilanteissa virkavallan kanssa?

Tässähän on selkeä sopimusluonnoskin.

*tilaa jätekaivon tyhjennyksen*
Kirjoitan tätä alasti
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tix kirjoitti:Mulle ei niin kauheasti merkitse, miten nämä lohkopelit päättyvät [...] Pelissä oli lupaus koko kisojen pelillisesti parhaasta matsista, mutta tuomarityöskentely pilasi sen.
Onkohan tuollainen jääkiekkopurismi nyt ihan tarpeen? Eikö voisi ajatella vaikka siihen suuntaan, että kun kerran lohkopelien lopputuloksella ei niin merkitystä ole - erityisesti tässä tapauksessa, jossa Suomi ja USA kohdannevat joka tapauksessa heti lohkovaiheen jälkeen - niin tuomarien toilailu juuri loi vähän tarpeettomaan ja siten mielenkiinnottomaan lohkopeliin erinomaisen draaman kaaren? Eritoten juuri noita jatkopelejä ajatellen. Tuskin pelillisesti erinomainenkaan ottelu ilman tällaisia "epäreiluja" käänteitä olisi ollut yhtä keskusteluaherättävä ja pudotuspeliä ja sen kiinnostavuutta pohjustava? Toki tämä perustelu on, yllätys yllätys, aika päinvastainen Pertin voitto-keinoista-välittämättä-argumenttiin verrattuna. Pertistä puheen ollen:
exPertti kirjoitti:Luuletko sinä Urpiainen, että minä suutun noista jutuistasi. Se on kuin lintujen laulua korvilleni.
Niin. Omia juttujaan ei pitäisi koskaan selitellä, se on aina jotenkin vähän kuin selittelisi omia juttujaan. Joka tapauksessa, päämääränäni höpöttelyssäni oli pikemminkin jonkinlaisen (itse)ironisen etäisyyden ottaminen omaan kukkahatutätimäiseen vakavuuteeni kuin aito huoli verenpaineestasi. Toisin sanoen, vaikka käytin nimimerkkiäsi, osaksesi tässä näytelmässä jäi jonkinlainen lavasteen rooli. Pahoittelen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
exPertti
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Niin. Omia juttujaan ei pitäisi koskaan selitellä, se on aina jotenkin vähän kuin selittelisi omia juttujaan. Joka tapauksessa, päämääränäni höpöttelyssäni oli pikemminkin jonkinlaisen (itse)ironisen etäisyyden ottaminen omaan kukkahatutätimäiseen vakavuuteeni kuin aito huoli verenpaineestasi. Toisin sanoen, vaikka käytin nimimerkkiäsi, osaksesi tässä näytelmässä jäi jonkinlainen lavasteen rooli. Pahoittelen.
Sinun näytelmissäsi on lavasteenkin rooli joskus liikaa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

urpiainen kirjoitti:Onkohan tuollainen jääkiekkopurismi nyt ihan tarpeen?
Eihän mikään ole tarpeen. Kyse on siitä, mistä kukakin nauttii. Vaikea nauttia, jos koko matsin ajan ottaa päähän tuomaritoiminta.
exPertti
Kitisijä

Tix kirjoitti:Vaikea nauttia, jos koko matsin ajan ottaa päähän tuomaritoiminta.
Voi kai siitäkin aparaatista virran ottaa pois?

P.S. en itse katsonut peliä, joten huutelen vain puskista.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Voi kai siitäkin aparaatista virran ottaa pois?
Kahden erän jälkeen otinkin. Arvelin että uni olisi parempi nautinto kuin bolshoiteatteri.
exPertti
Kitisijä

Tix kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Voi kai siitäkin aparaatista virran ottaa pois?
Kahden erän jälkeen otinkin. Arvelin että uni olisi parempi nautinto kuin bolshoiteatteri.
Ahaa, siis sinä tilität katkerana sitä että missasit kaikkien aikojen come backin. :)
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

exPertti kirjoitti:Kaikkien aikojen come back
kulkee tietenkin nimellä "viidestä yhdestä viiteen kuuteen"! Sitä ei kukaan vie meiltä pois!
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

urpiainen kirjoitti:Ottelun kiinnostavimpiin elementteihin kuului myös Mertarannan Ylen pääkisaselostajaksi aika railakas kansallisuusyleistely. Vähän erikoista, että näinä poliittisen korrektiuden aikoina moinen menee läpi ilman ininöitä. Tai siis ainahan urheiluselostuksissa pelataan imbesilleillä kansallisluonne-stereotypioilla, mutta olihan se vähän erikoista, että tuomarien huonot ratkaisut liittyivät niin suoraan heidän - siis näiden "bolshoimiesten" - kansallisuuteensa.
No voihan Venäjä kun on nyt taas toveria loukattu. Ryssänmaalta ei ole tullut asiansa osaavia päätuomareita eikä hyviä autoja, ja se nyt vaan on ikävä kansalaisuuteen liittyvä tosiasia vaikka sen asian miten päin taputtelisi.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tix kirjoitti:Ainoa kaveri joka vähänkin kävi seisoskelemassa maskissa oli Saku Koivu. Muut vaan rusettiluisteli ja neiteili siellä surkean sektorin ympärillä. Ei olisi uskonut, että jonain päivänä kaipaisi Marko Tuomaista ja Jarkko Ruutua joukkueeseen.
Marko Tuomainen lienee tosiaan kaikkien aikojen parhaita suomalaisia tässä hommassa. Valmentajatkin taisivat aikanaan sanoa, että Tuomaisen myötä Suomi pystyi ensimmäistä kertaa pelaamaan pohjois-amerikkalaisiakin vastaan vähän rajumpaa ylivoimaa: Tuomaiselle kun saattoi sanoa, että mene maalin eteen äläkä tule pois sieltä. Ja siellähän se lihapää pysyi!
Herra Manala kirjoitti:Ryssänmaalta ei ole tullut asiansa osaavia päätuomareita
Omiin suosikkeihini kuuluu muuan Morozov, joka tuomaroi aika idiosynkraattisesti joskus 90-luvun alussa, olisiko ollut Albertvillen olympialaisissa. Nordenskiöldinkadulla kuuli vielä vuosien päästäkin "helvetin Morozov!" -huutoja, kun tuomiot eivät osuneet edes sinnepäin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:Ja Usalaisten puolustukseksi voi sanoa, että kyllä sen hermostumisen ymmärtää jos pelaajatkin tiesivät kuinka Suomen eka maali syntyi.
Mitä ne alkavat suomalaispelaajille ärhennellä jos tuomarit hyväksyvät väärän maalin?!? Olisivat ennemmin hyökänneet tuomarien kuin viattomien suomalaispelaajien kimppuun. Mutta kun ovat sellaisia vellihousuja niin eivät tietenkään uskaltaneet lyödä tuomareita.

Siinä vaiheessa kun tuomarit ja pelaajat muksivat kaukalossa toisiaan, voin vihdoinkin onnellisena todeta "Tämä on todellista jääkiekon juhlaa.".
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frederik Krueger kirjoitti:Mitä ne alkavat suomalaispelaajille ärhennellä jos tuomarit hyväksyvät väärän maalin?!? Olisivat ennemmin hyökänneet tuomarien kuin viattomien suomalaispelaajien kimppuun.
No tottakai turhautuminen purkautuu vastapelaajiin. Tuomareiden naamojen hakkaamisesta verille saattaisi saada pikkasen kovemmat tuomiot.
Viimeksi muokannut bedlam, 12.05.2008 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Jos puolivälierä on Suomi - USA ja USA häviää sen, siinä vaiheessa ne todelliset turpakäräjät vasta käydäänkin.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:No tottakai turhautuminen purkautuu vastapelaajiin. Tuomareiden naamojen hakkaamisesta verille saattaisi saada vain pikkasen kovemmat tuomiot.
Tuo on juuri tuollaista vellihousumaista ajattelua että naapuri vituttaa mutta potkaisenkin koiraa koska siitä saa pienemmän tuomion. Ei noin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Frederik Krueger kirjoitti:Ei noin.
Liian vähän huomioo?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Frederik Krueger kirjoitti:Olisivat ennemmin hyökänneet tuomarien kuin viattomien suomalaispelaajien kimppuun. Mutta kun ovat sellaisia vellihousuja niin eivät tietenkään uskaltaneet lyödä tuomareita.
Ai perhana, se vasta lystiä olis ollutkin :D
Vastaa Viestiin