Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Olen kyllä numban kanssa samaa mieltä siitä, että naimisissa ollessa rahavarat ovat oletusarvoisesti yhteisiä.
Ihan samaa mieltä olen minäkin. Käytin tuossa hieman huolimattomasti tuota omistusmuotoa. Jäljempänä kirjoitin tarkoituksenmukaisemmin "varojenne käytöstä". Se "sinun" -muoto tossa viittasi siihen, että sinä ne olet loppupeleissä tienannut, ei siihen, että rahavarat eivät voisi/saisi/pitäisi olla yhteisiä.

Pointti siis oli siinä, että vaikka rahavarat ovat yhteisiä, niin etenkin koska tienaajana olet sinä, tulee sinulla olla vähintään tasa-arvoinen oikeus päättää/sopia niiden käytöstä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti: Irl en ole niin tahdoton, kuin täällä voisi päätellä.
Kysehän on siitä miten itse asiat täällä esität. Jos et kerro, että myönnytyksesi matkojen suhteen johtuvat mukavuudenhalusta (=riitatilanteista mahdollisimman helpolla pääsemisestä) eivätkä pelosta tai muunlaisesta alistetussa asemassa olemisesta, ihmiset helposti kuvittelevat kyseessä olevan jommankumman jälkimmäisistä. Etenkin kun teet muissakin asioissa myönnytyksiä, jotka tekevät elämästäsi hieman epämukavampaa, kuten pelaamisen kellonajat. Tuntuu välillä, että pyrit luomaan sarkastissävytteistä kuvaa parisuhteestasi, ja sitten hämmästyt kun ihmiset uskovat kertomasi sellaisenaan. Sellaista tapahtuu, koska sarkasmi on vaikea laji sekä esitettynä että tulkittaessa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Ömmm. Tien loppuminenko kesken mutkassa ei ole hätätilanne?
On, ja silloin tarvitset vastaohjausta. Tuon saman liikkeen voit tehdä myös silloin kuin joudut väistämään täysin suoralla tiellä odottamatta.
Herra Manala kirjoitti: Miten sä ohjaat pyörää vastaohjauksella jos et sarvia kääntämällä?.
Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.

Testaappas enskerralla kun mopoilet.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Ömmm. Tien loppuminenko kesken mutkassa ei ole hätätilanne?
On, ja silloin tarvitset vastaohjausta. Tuon saman liikkeen voit tehdä myös silloin kuin joudut väistämään täysin suoralla tiellä odottamatta.
Aivan, joten miten syheröistä mutkatietä reippaasti ajamalla ei mielestäsi vastaohjausta opi?
masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Miten sä ohjaat pyörää vastaohjauksella jos et sarvia kääntämällä?.
Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, siis täysin erilailla, kuin oikeasti sarvia kääntämällä.

Testaappas enskerralla kun mopoilet.
Just, eli sun mielestä kyse on jostain mystisestä kääntö vs. työntö -liikkeestä, eikä esimerkiksi hyrrävoimista ja nopeudesta? Onkohan opettajalla nyt tarvittavat opit hallussa itsellään opettaa ko. asiaa?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Just, eli sun mielestä kyse on jostain mystisestä kääntö vs. työntö -liikkeestä, eikä esimerkiksi hyrrävoimista ja nopeudesta? Onkohan opettajalla nyt tarvittavat opit hallussa itsellään opettaa ko. asiaa?
Mitä jos menisit heti huomenna testaamaan?

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html

***************************'
Vastaohjaus - Moottoripyörän ohjaaminen käytännössä
Kuva 3.
Kuva
Vastaohjaus: Kun työnnät vasemmanpuoleista kahvaa eteenpäin (tai vedät oikeanpuoleista) moottoripyörä kallistuu vasemmalle.


Kun moottoripyörä liikkuu tarpeeksi nopeasti ja oikeanpuoleisesta kahvasta työnnetään eteenpäin niin moottoripyörä kallistuu pituusaksliinsa nähden oikealle. Ohjaustangosta siis kirjaimellisesti ohjataan eri suuntaan kuin minne halutaan mennä, tätä kutsutaan vastaohjaukseksi. Vastaohjauksella kallistetaan pyörää johonkn suuntaan mutta sitä ei käytetä itse kääntymisen aikana (paitsi jos halutaan muuttaa ajolinjaa). Vastaohjaus perustuu massan liike-energiaan joten sen huomaa konkreettisemmin vasta kaupunkinopeuksista ylöspäin.

Moni aloittelija tai kaverin prätkää kokeillut on valitettavasti päätynyt tilastoihin koska vastaohjausta ei ole osattu tai siitä ei ole edes kuultu. Monelle kokeneellekin motoristille vastaohjausliikeet ovat tiedostamattomia ja sitä käytetään painon siirron kanssa samanaikaisesti. Ja vaikka vastaohjausta käytettäisiin harkitusti liikkeet ovat niin pieniä että ohjaustanko ei juuri näytä liikkuvan.

Vääräuskoiset vastaohjauksen vastustajat voivat testata homman toimivuutta sitomalla narun vasempaan kahvaan ja vetämällä mutkassa ko. narusta. Pakanat tunnistetaankin sitten mykistävästä kanttailusta pitkin maanteitä, vinkkinä mainittakoon että naru kannattaa olla irroitettavissa pikaisesti ja että kädet saa laittaa takaisin kahvoille!
***************************
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Mitä jos menisit heti huomenna testaamaan?
Huoh. Puupää. Kyse ei ole mistään mystisestä erilaisesta ohjausliikkeestä vaan nopeudesta ja nopeuden aiheuttamista hyrrävoimista sekä massan liike-energiasta, ihan niinkuin toi artikkelikin kertoo. Sä et nyt vaan vittu tajua.

Kyse ei siis ole siitä että stongaa käännettäisiin jollain supermystisellä tavalla eri tavalla kuin ohjaamalla normaalisti. SÄ ET PYSTY KÄÄNTÄMÄÄN PYÖRÄÄ VASTAPÄIVÄÄN KÄÄNTÄMÄLLÄ STONGAA VASTAPÄIVÄÄN NIISSÄ NOPEUKSISSA MISSÄ VASTAOHJAUS TOIMII, niinkuin tuossa annoit ymmärtää. Yritä nyt ymmärtää toi ensin, niin bullshit-faktori laskee eksponentiaalisesti tästä keskustelusta. Vastaohjauksessa käytetään muistisääntöä "työnnä vasemmalla, käännyt vasemmalle", koska se on helppo muistaa ja edesauttaa kropalla tehtävää painonsiirtymää automaattisesti, mutta edelleenkään sä et samassa nopeudessa käännä sitä pyörää vasemmalle kääntämällä stongaa vasemmalle, niinkuin edellisessä postauksessas annoit ymmärtää olevan mahdollista tehdä "eri tavalla stongaa kääntämällä". Kyse on ainoastaan siitä, että vastaohjauksella pyörä käännetään "alta pois" jolloin päästään nopeammin haluttuun stanssiin. Itse kääntyminen tapahtuu edelleenkin painopisteen avulla, ei vastaohjauksen avulla. Vastaohjauksen avulla stanssi vain haettiin nopeammin.

Jos tää on jotenkin vaikea ymmärtää, niin voi voi. Älä nyt kuitenkaan vittu opeta täällä ihmisiä asioista joita et näytä hiffaavan paskan vertaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:mana mölyä

Ei vaan sä et tajua, koska olet taas niin erinomaisesti oma itsesi.

Olen puhunut koko ajan väistötilannetta varten opittavasta väistöliikeestä, jonka uusi kokematon motoristi tekee väärinpäin. Mikä tässä nyt on niin vaikea tajuta, että pitäää huutaa chilin palat ja beefjerkyt lentäen suusta?
Viimeksi muokannut masa, 11.05.2008 0:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tappele asiasta elcon kanssa, mulla on kuitenkin liian vähän kilometrejä, vääränlainen mopo eikä edes riittävän urponnäköistä kypärää. Ehkä se osaa kertoa sulle selväkielisemmin asian "masa olet idiootti".
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: "masa olet idiootti".
Onneksi te kaksi olette palstan matrix oraakkeleita. Oikea Jing ja Jang.
mana kirjoitti:SÄ ET PYSTY KÄÄNTÄMÄÄN PYÖRÄÄ VASTAPÄIVÄÄN KÄÄNTÄMÄLLÄ STONGAA VASTAPÄIVÄÄN NIISSÄ NOPEUKSISSA MISSÄ VASTAOHJAUS TOIMII,
No näin en kyllä ole sanonut, vaan että pyörää voi kääntää voi kääntää vastapäivään, jolloin pyörä taatusti kääntyy vastapäivää. Vauhdista en puhunut halaistua sanaa. Eikö niin?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.
Noniin. Nyt ollaankin saavuttu alueelle, missä kirjekurssimopoilija julistaa paikkaansapitämättömiä teorioita. Dave et al: älkää pohtiko liikaa näitä masan horinoita, koska jos uskotte niin menee a) vaikeaksi ja b) vaaralliseksi. Tähän asti masan väittämät ovat olleet valtaosin oikein, mutta lainaamani osa on virheellistä tietoa: Pyörästä riippuen tietyn nopeuden jälkeen pyörä ei yleensä käänny sinne minne sarvia käännetään vaan toiseen suuntaan - vastaohjaus, junous.

Ei sillä ole yhtään mitään eroa vetääkö toisesta kahvasta vai työntääkö toisesta. masa voi toki hauskuuttaa lisää kertomalla näiden eroista?

Juuri tasan tämän vuoksi en halunnut vastaohjauskeskustelua käydä. Olen käynyt tämän keskustelun jo 1900-luvulla sfnetissä ensimmäisen kerran. Helposta, intuitiivisesta käytännön asiasta tehdään vaikea teoreettinen pähkinä, kunnes joku - tässä siis masa - lopulta ymmärtää asian täysin väärin. Onneksi kyseessä on kuitenkin niin intuitiivinen homma, että luotan edelleen aloittelevan motoristin kykyyn selvitä valtaosin hengissä.

Näitä vastaohjausteorioita hyödyllisempiä harjotteita on vaikkapa mennä tyhjälle parkkikselle ja harjoitella jarruttamista molemmilla jarruilla yhtäaikaa ja erikseen. Lisäksi kannattaa opetella keulimaan, koska se on näyttävää.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

del*
Viimeksi muokannut masa, 11.05.2008 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Näitä vastaohjausteorioita hyödyllisempiä harjotteita on vaikkapa mennä tyhjälle parkkikselle ja harjoitella jarruttamista molemmilla jarruilla yhtäaikaa ja erikseen.
No varmasti ovat hyödyllisiä, mutta en silti ymmärrä että mitä ihmeen haittaa ja harmia on väistöharjoittelusta vaikka parkiksella, että olet noin pahasti ajatusta vastaan?


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc[/youtube]
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:en silti ymmärrä että mitä ihmeen haittaa ja harmia on väistöharjoittelusta vaikka parkiksella, että olet noin pahasti ajatusta vastaan?
Ei varmaan mitään. Mutta miksi tästä asiasta pitää väkisin yrittää tehdä niin helvetin kompleksinen selvitellen kaikennäköistä paikkaansapitämätöntä bullshittiä erilaisista ohjaustangon työntö, kääntö, veto, ja kiertoliikkeistä, kun asialla ei ole käytännössä yhtään mitään tekemistä sen kanssa?

Jokainen joka on joskus ajanut fillarilla yli kahtakymppiä taajamassa, osaa kyllä vastaohjauksen käytön jo selkärangasta. Ainoa mihin pitää totutella, on hallittavan massan määrä, mutta hyrrävoimilla on taipumus kompensoida sitäkin puolta asiasta. Mutkatie toimii paljon paremmin vastaohjauksen harjoittelussa kuin mitkään keinotekoiset esteenväistöt mitä tehdään parkkipaikalla. Samassa ajassa kun sä olet tehnyt sen käytännössä identtisen väistöharjoituksen 10 kertaa siellä parkkiksella, mutkatiellä on 100 erilaista mutkaa ja mutkayhdistelmää erilaisilla nopeuksilla takana, joissa erilaisia kallistuskulmia on jouduttu hakemaan vastaohjauksen avulla. Siitä on noin 586 kertaa enemmän hyötyä ajodynamiikan ja vastaohjauskyvyn opiskelussa.

Siksi joku vastaohjausharjoittelu parkkipaikalla on täysin turhaa. Kuten elco totesi, mieluummin kannattaa siellä parkkiksella harjoitella vaikka jarruttamista. Varsinkin jos sattuu olemaan jotkut ristiinnussivat LBS:t alla.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Mutta miksi tästä asiasta pitää väkisin yrittää tehdä niin helvetin kompleksinen selvitellen kaikennäköistä paikkaansapitämätöntä bullshittiä erilaisista ohjaustangon työntö, kääntö, veto, ja kiertoliikkeistä, kun asialla ei ole käytännössä yhtään mitään tekemistä sen kanssa?
No miksi ihmeessä noita asioita sitten opetellaan autokoulussa käytännössä ja teoriassa, jos ne kerta ovat ihan turhia?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mutta miksi tästä asiasta pitää väkisin yrittää tehdä niin helvetin kompleksinen selvitellen kaikennäköistä paikkaansapitämätöntä bullshittiä erilaisista ohjaustangon työntö, kääntö, veto, ja kiertoliikkeistä, kun asialla ei ole käytännössä yhtään mitään tekemistä sen kanssa?
No miksi ihmeessä noita asioita sitten opetellaan autokoulussa käytännössä ja teoriassa, jos ne kerta ovat ihan turhia?
Niinno, kyllä se olen minäkin käynyt tunnit ja ajot A, B ja C -kirjaimille kaikille ihan erikseen, enkä mä ainakaan kävellyt sieltä ulos noin sekaisena. Kyllä meilläkin pyörätunneilla vastaohjauksesta puhuttiin noin teoriatasolla ennen moottoritienopeuksia, mutta opettaja oli ihan kylmästi sitä mieltä että jos asiaa alkaa pohtimaan pyörän kahvoissa tuolla tavalla kuin sinä pohdit, niin paniikkitilanteessa löydetään itsensä metsähallituksen puolesta. Sen sijaan totesi että vastaohjaus kyllä löytyy keltä tahansa automaattisesti kun vähän aikaa päristää mutkatiellä.

En kokenut että mua opetettiin väärin tai puutteellisesti. Aina puhutaan että suurin osa motoristeista vastaohjailee jotenkin tiedostamattaan ajaessaan. Oon aina ihmetellyt, että mikä helvetti siinä muka siten on se ongelmakohta? Sama kun paheksuisi sitä, ettei polkupyöräilijä käyttäisi aivokapasiteettiaan joka kampikierroksella siihen että "nyt painan pedaalin alas, toisen jalan pedaali tulee ylös" tai autoilija siihen että "pitää suorittaa vaihteenvaihto, painan kytkimen alas, vapautan vaihteen, kytken seuraavan vaihteen, päästän kytkimen ylös, annan samalla hieman kaasua". Ei vastaohjaus ole asia, joka pitäisi jotenkin tiedostaa. Sellaisella ihmisellä niitä ongelmia on, joka sen ajaessaan tiedostaa ja kiinnittää siihen huomiota.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:. Kyllä meilläkin pyörätunneilla vastaohjauksesta puhuttiin noin teoriatasolla ennen moottoritienopeuksia, mutta opettaja oli ihan kylmästi sitä mieltä että jos asiaa alkaa pohtimaan pyörän kahvoissa tuolla tavalla kuin sinä pohdit,
Älähän nyt taas jälleen kerran käännä tätä asiaa omaksi erinomaisuudeksesi ja jonkun muun sekoiluksi. Minä olen koko ajan alusta lähtien puhunut väistöliikkeiden hallitsemisesta vastaohjauksen avulla. En mistään helvetin pohtimisesta ja sekoilusta erikseen.

Mikä helvetti tuon ymmärtämisessä on noin vaikeata että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja huutaa vaahto suussa idiootiksi?? Muistaakseni sinä olet juuri se, joka aina ensimmäisenä on tälläkin palstalla huutamassa henkilökohtaisuuksiinmenokortin perään. Onko säännöt muuttuneet ja saako suakin nykyään kutsua jotenkin muuten?

Ps.

Velipoika ajoi korttinsa 6 vuotta sitten, ja silloin opetteli autokoulussa ja sen jälkeenkin noita väistötilanteiden hallintoja melkoisen paljon. Yksi tilanne on ollut sellainen, että edellä ajava kaveri hyppäsi yhtäkkiä jarrulle kurvin jälkeen yli satasen vauhdissa. Veikka sanoi että mitenkään muuten tilanteesta ei olisi onnistunut välttämään kolaria, kuin tuo treenaamisen aiheuttama vaistomainen väistöliikkeen ansiosta. Nyt veikka on ajanut 4 isoa kyykkypyörää kilometrivaihtoon, ja pari rengassatsia kesässä. Se käytännössä asuu pyörän päällä koko kesän ja silti treeenailee joka kevät noita väistöliikkeitä. Se taitaa olla ihan amatööri sitten sinuun verrattuna, kun moiseen touhuun aikaansa uhraa.

Kyllähän sitä osaa jo 5 vuotias pikkupoikakin kantata kurviin sujuvasti ja huomaamattaan käyttää siinä työntöohjaustapaa hyväkseen, mutta osaako se käyttää sitä suoralla linjalla kuljettaessa hätäväistössä onkin jo eri juttu. Se oppi joko tulee kokemuksen kautta tai opettelemalla.

Itse en ole ajanut prätkäkorttia, joten en ole mitään oppeja omaan mopoiluuni koulun kautta saanut. Prätkäkortti kun tuli aikoinaan ABC-kortin kylkiäisinä. Kilometrejä prätkän selässä ei itsellä ole kuin joku 40000, mutta itse ainakin olen pitänyt tuota treenailua hyödyllisenä touhuna. Kummasti sitä vaan oppii heittämään pyörän suoraan ajaessa yhtäkkiä pari metriä sivulle ja se ei todellakaan ole sama asia, kuin kantittaa kurvista kurviin. Sinne kurviin mentäessä kun osataan valmistautua kantittamiseen jo etukäteen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:: Pyörästä riippuen tietyn nopeuden jälkeen pyörä ei yleensä käänny sinne minne sarvia käännetään vaan toiseen suuntaan - vastaohjaus, junous.
No voi helvettiläinen. Tätähän mä olen koko ajan toitottanut. :lol:

Tuo lainaamasi osa jäi muutaman sanan osin vajaaksi, joten huonoa kerrontaa minulta.

Se olisi pitänyt olla näin:
Hiljaa ajettaessa ja sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Lujempaa ajettaessa sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.
Elco kirjoitti:Ei sillä ole yhtään mitään eroa vetääkö toisesta kahvasta vai työntääkö toisesta. masa voi toki hauskuuttaa lisää kertomalla näiden eroista?.
No ei olekaan, paitsi se, että on aikalailla epäluonnollista vetää kahvasta, varsinkin kun kyykkypyörässä ajoasento on jo sellainen että nojataan. Mutta täsmälleen sama ilmiö kyseeessä siis.
Viimeksi muokannut masa, 11.05.2008 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ette sitten parempaa aihetta kinnaamiselle keksineet?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ihanan tasainen litinä kuuluu uudesta Zanussista keittiöstä :h: Toimii niin pirun hyvin.
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

1108 kirjoitti:Ette sitten parempaa aihetta kinnaamiselle keksineet?
Ks. otsikko.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Älähän nyt taas jälleen kerran käännä tätä asiaa omaksi erinomaisuudeksesi + mun isi ja isoveli ajaa enemmän ku sun äiti
Miten ihmeessä musta näytti ihan siltä, että sä olit täällä omassa erinomaisuudessasi opettamassa muita ylimieliseen "menkäähän pojat huomenna kokeilemaan niillä mopoillanne niin opitte" -tyyliin asioista, jotka eivät sitten kuitenkaan olleet ihan täysin itsellä hallussa, ja joita piti sitten alkaa selittelemään?

Munkin faija treenaa joka aamu eturauhasella väistöliikkeitä ja polttaa neljä pakettia sultaneja viikossa. Tää on mun kyvykkäin argumentti.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:´
Miten ihmeessä musta näytti ihan siltä, että sä olit täällä omassa erinomaisuudessasi opettamassa muita ylimieliseen "menkäähän pojat huomenna kokeilemaan niillä mopoillanne niin opitte" -tyyliin asioista, .
Älkä nyt taas jauha tuota jatkuvaa paskaasi. Totesin vaan alussa että on hyvä harjoitella väistöliikkeitä, en mitään muuta. Sinä taas tyypilliseen narsistiseen bessevissertapaasi aloit keulimaan ubertietäykselläsi. Kato nyt saatana joskus peiliin sinäkin mokoma internet-oraakkeli.
Herra Manala kirjoitti:jotka eivät sitten kuitenkaan olleet ihan täysin itsellä hallussa, ja joita piti sitten alkaa selittelemään?.
Ja niin että siis mikä kohta ei ollut hallussa ja minkä sinä osoitit minulle vääräksi? Et vitun mitään.

Alatko taas seuraavaksi neuvomaan omakotitalon lämmitysjärjestelmän valinnassa?

Mitä jos menisit takaisin pätemään chattiin ja vonkaamaan henkisesti heikkoja ja hukassa olevia pikkutyttöjä. Siinähän sinä olet ihan vitun haka. Ja jos sinä kutsut minua idiootiiksi, minä saanen sitten kutsua sinua ylensyöneeksi narsistivalaaksi.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Ja niin että siis mikä kohta ei ollut hallussa ja minkä sinä osoitit minulle vääräksi? Et vitun mitään.
No katsotaanpa vähän "mun broidi skeittaa" -kirjekurssimiehen saavutuksia tässä ketjussa:
masa kirjoitti:
elco kirjoitti:Mitä vastaohjukseen tulee niin keskustelu on niin hämmentävä, että päätän keskustelun osaltani siihen, että olen todistettavasti käyttänyt sitä menestyksekkäästi, koska en ole ajanut jokaisesta mutkasta ulos.
Eli et ole ikinä kuullutkaan koko asiasta. No ei se mitään. Ei moni muukaan, mutta siksi juuri tuotakin asiaa opetetaan mopokoulussa.
masa kirjoitti:
elco kirjoitti:Kyseessä on niin itsestäänselvä asia, ettei siitä keskustelusta ole hyötyä kuin niille, jotka eivät ole koskaan ajaneet yli viittäkymppiä mutkaan.
No ei todellakaan ole. Tuo temppu opetetaan jo hätäväistönä autokoulussa mopokorttia ajaessa, eikä sitä takuulla osaa kukaan aloitteleva motoristi tai edes kokeneempi motoristi käyttää, jos ei ole koskaan kokeillut miten nopeasti pyörän saa hätätilateessa väistämään vastaohjauksella.

Ehkä et olis liipannut, jos olisit kääntänyt vastaohjauksella, eikä painopistettä muuttamalla?
Mites, oisko yllä aika ilmiömäistä besserwisserismiä?

Ja muistathan nyt kuitenkin että mielestäsi vastaohjauksessa, eikun hätätilanteessa, on kyse tästä:
masa kirjoitti:Kyse ei ole tuosta, vaan siitä että miten saat pyörän muuttamaan kulkulinjaansa hätätilanteessa painopistettä muuttamatta, tai sarvia kääntämättä.
Eli pyörää käännetään kirjoituksiesi mukaan vastaohjauksella sarvia kääntämättä ja painopistettä muuttamatta. - FAIL, YOU WRONG, YOU RETARDED.
masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Miten sä ohjaat pyörää vastaohjauksella jos et sarvia kääntämällä?.
Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.
Se on täsmälleen sama asia. Se, käännetäänkö sarvia vai työnnetäänkö eritavalla-mystisesti, ei tee asiaan eroa. Mites muuten sarvia noin muuten käännetään, ellei toisella kädellä työntämällä ja toisella vetämällä? - FAIL, YOU WRONG, YOU RETARDED.

Kun sitten vihdoin jouduit tajuamaan, miten vähillä eväillä oletkaan liikkeellä, ja miten pihalla oikeasti asiasta olitkaan tuijoteltuasi velipoika-ammattilaisena pari vastaohjausvideota netistä, jouduit alkaa selittelemään tyhmyyttäsi aika helvetin läpinäkyvästi seuraavalla tavalla:
masa kirjoitti:Tuo lainaamasi osa jäi muutaman sanan osin vajaaksi, joten huonoa kerrontaa minulta.

Se olisi pitänyt olla näin:

Hiljaa ajettaessa ja sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. lujempaa ajettaessa sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.
Heh heh. Ihan näppärä yritys, mutta ei edelleenkään sijoita yhtälön muuttujaa eri paikkaan, eikä korjaa virheellisiä käsityksiäsi siitä, että ohjaustapa olisi ratkaisevassa asemassa siinä miten pyörä käyttäytyy, minkä puolesta olet tuossa aiemmin mussuttanut monet postaukset, vaikka sinulle on miten yritetty puhua nopeuksista, voimista ja massan hitaudesta parhaimmillaan jo pari sivua aiemmin.

Tosin eipä tämä yllätä. Onhan uhkea asiantuntevuutesi tästä aihepiiristä käynyt ilmi tässä ketjussa jo aiemminkin, muun muassa siinä kohtaa, kun selitit että avattavalla leukaosalla varustetulla kypärällä kommunikoidaan paremmin ympäristön kanssa kuin avokypärällä - no varmaan kommunikoidaankin jos tykkää käydä viiksekkäiden homosohvaharrastajien kevätkokoontumisissa. Ja kun yrittää kysyä ensimmäistäkään perustetta näihin uskomattoman epäloogisiin ja naurettaviin aivopieruihisi, niin et kykene muuhun kuin selittämään "No ne vaan on" tai "Mun veli tekee näin, sen täytyy olla oikein" tai "Mitäs jos menisit huomenna kokeilemaan". Ja sinulla puupäisellä, perustelukyvyttömällä palomiehellä on tässä otsaa alkaa mussuttamaan jostain narsistisista pätemisentarpeista, besserwisserismistä ja peiliinkatsomisista. Anteeksi masa. En vain voi sille mitään, että olet noin vitun yksinkertainen, enkä liiemmin sille, että siitä huolimatta koet valtaisaa äijäilytarvetta päteä asioista, mistä et todellisuudessa ymmärrä vittujakaan, jonka vuoksi sitten joudut paikkailemaan jatkuvasti paskanpuhumisiasi.
masa kirjoitti:Alatko taas seuraavaksi neuvomaan omakotitalon lämmitysjärjestelmän valinnassa?
Voi olla että alan, jos sinä alat taas myymään talopaketteja älykkäillä "Noku ne vaan on" ja "Mun tuttu/veli tietää" -lajityypin argumenteillasi. Ai niin, ethän sä tosiaan siitäkään asiasta tuntunut todellisuudessa tietävän yhtään vitun mitään, ja jouduit jälleen kerran alkamaan pyörtämään perustelemattomia paskapuheitasi tyyliin "No voihan sitä, eikä se sitten enää olisi, mut niin nyt vaan ei voi tehdä".

Seuraavaksi ilmoitat TosiMiehenä, että IKEAssa kaikki on paskaa ja vetelet käkkärikäännöksiä tasauspyörästön viskolukolla varustetulla takavetoisella autolla. Jolly good. Sulla on niin vitunmoinen tarve päteä niin vitunmoisen vähillä tiedoilla ja yksinkertaisella päällä, että parempi olisi kun menisit harjoittelemaan sitä päänaukomista ensin vaikka suomi24:lle. Koita hei vaikka jo heti huomenna.
masa kirjoitti:Mitä jos menisit takaisin pätemään chattiin ja vonkaamaan henkisesti heikkoja ja hukassa olevia pikkutyttöjä. Siinähän sinä olet ihan vitun haka.
Miltäs omat lääkkeet maistuvat narsisti-Pameloista vähän tyylikkäämmin tarjoiltuna kuin ylläolevassa, surkean akkamaisessa rimanalituksessa? Tulipahan sekin selväksi, kuka on teidän perheen ämmä. Hyviä raskausviikkoja vain ylensyöneelle narsistivalaalle ja omiasi positiivisempia terveisiä teidän perheen miehelle.

Sen sijaan että kärsisin narsismista, olen totuuden puolella ja aika huono katsomaan läpi sormien väärän tiedon levittämistä ylimieliseen sävyyn omaa pienimunaisuuttansa kompensoidakseen. Mikäs sun tekosyysi on?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Eli pyörää käännetään kirjoituksiesi mukaan vastaohjauksella sarvia kääntämättä ja painopistettä muuttamatta.
Olet taas ihan hukassa johtopäätöksissäsi kuten yleensä aina kun alat nillittämään sokeasti tyypilliseen tapaasi.

Jos minun vikani oli kirjoittaa epäselvästi, sinun vikasi on jatkuvasti ymmärtää asiat väärin vain ja ainoastaan siksi, että ainut tavoitteesi on päästä kiillottamaan internetpippeliäsi jonkun muun kustannuksella. Miksi luulet että voitit ylivoimaisesti Kitinän mulkuin äänestyksen, ja tulet sen aina voittamaan? - Niin, juuri siksi, että sinä olet ymmärtämätön mulkku.
Herra Manala kirjoitti:. Se on täsmälleen sama asia. Se, käännetäänkö sarvia vai työnnetäänkö eritavalla-mystisesti, ei tee asiaan eroa. Mites muuten sarvia noin muuten käännetään, ellei toisella kädellä työntämällä ja toisella vetämällä??.
.

Ja jälleen kerran sinä et taas suostu tajuamaan, koska näet vaan sokeasti oman määränpääsi ja käsittämättömän narsistisen tarpeen kiillottaa internetpippeliäsi.

Herra Manala kirjoitti:Ja sinulla puupäisellä, perustelukyvyttömällä palomiehellä on tässä otsaa alkaa mussuttamaan jostain narsistisista pätemisentarpeista, besserwisserismistä ja peiliinkatsomisista. .
Vai että palomiehellä. Sinulla imurikauppiaalla se kompetenssi löytyykin antaa imetysvinkkejä, lastenkasvatusvinkkejä, rahankäyttövinkkejä ja vaikka mitä muuta, jossa olet ihan pettämätätön Jyrki Otila-Manala. Laitetaanko äänestys pystyyn kumpi on pahempi besserwisser täällä. Se kumpi saa enemmän ääniä poistaa tunnuksensa ja häipyy nuolemaan haavojaan? Vain omalla nikillä annettu ääni topikissa lasketaan?

Herra Manala kirjoitti:. Ai niin, ethän sä tosiaan siitäkään asiasta tuntunut todellisuudessa tietävän yhtään vitun mitään
Ihan varmasti satakertaa enemmän kuin sinä, joka et ole ikinä edes vasaraa kädessäsi pitänyt.
Herra Manala kirjoitti:vetelet käkkärikäännöksiä tasauspyörästön viskolukolla varustetulla takavetoisella autolla.
Kaiken lisäksi sun sarkasmitajusi on niin helvetin huono, ette tajua edes vitsiä ennen kuin joku kertoo sinulle että se on vitsi. Ihan tiedoksesi vaan olen että lukkoperäisillä vehkeillä leikkinyt jo silloin, kun sinä olet kiillottanut kotipihan hiekkalaatikolla sitä punaista polkuautoasi ja vannonut, että isona ostan kyllä amerikkalaisen urheiluauton ja isken kaikki Suvelan ostarin pikkupillut. No, nyt Suvelan ostari on vaan muuttunut internetiksi, mutta pikkupillut säilyvät ja suuri kiukuttelevan pikkupojan uho säilyy.
Herra Manala kirjoitti:surkean akkamaisessa rimanalituksessa?
Hei läskipää. Sitä saa mitä tilaa.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Aika shakespearemaista riitelyä, pojat. Ja kyllähän te tiedätte, mitä se tarkoittaa loppupeleissä. Eh, eh.
Vastaa Viestiin