Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Bliss kirjoitti:Lonkkaan sattuu.
Se on juoksut juostu vähäksaikaa. Ja kaikki muukin rasittava liikunta kuulemma nou-nou kunnes tulehdus asettuu. Sain piikkiä. Au.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja ak »

Selkä sanoi taas vaihteeksi naks. Istuminen sattuu, sukkia ei meinaa saada jalkaan, jne. Voisi melkeen sanoa, että vituttaa.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Bliss kirjoitti:Lonkkaan sattuu.
Oletko ajatellut rullaluistelua? Mä luovuin aikanaan juoksemisesta, kun jalat oli aina paskana. Rullailu ja hiihto ovat nivelille paljon ystävällisempiä lajeja.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti: Oletko ajatellut rullaluistelua? Mä luovuin aikanaan juoksemisesta, kun jalat oli aina paskana. Rullailu ja hiihto ovat nivelille paljon ystävällisempiä lajeja.
Jep. Täällä vaan pitää ensin ajaa autolla x km, että pääsee rullaluisteltaville reiteille :(
Tässä nyt vanha revähdysvamma kiukuttelee, nivelet kestävät muuten kyllä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Raskausvaivat alkaa riittää pikkuhiljaa, kiitos. Kun ei ole oikein edes yhtään asentoa, missä olis hyvä olla. Kyljellään maatessa häpyliitos tulee kahta kipeämmäksi (koko ajanhan se on kipeä, ollut jo useemman kuukauden ja alkaa pikkuhiljaa ihan oikeasti risoa), selällään ei ristiselkä tykkää plus vielä vauva painaa isot verisuonet tukkoon, mahallaan ny ei ainakaan voi olla, etukenossa istuminen väsyttää selän, takakenossa istuminen ahdistaa, seisominen ja pystyasento turvottaa jalat, ulos ei viitti enää lähteä ollenkaan, kun aina joutuu kävelemään ja sit ollaan loppuilta ja ehkä seuraavakin päivä ihan raihnasia. Supistukset kiristää ja puristaa ja ahdistaa, mutta ei perkele vaan ole synnytyssupistuksia millään, ku just vaan sellasia ärsyttäviä. Hampaassa on puolikruunun(emmää tiä onks sen oikee nimi toi) alla reikä tai jotain muuta mätää ja se tekee saman puolen ohimolle, silmän taa ja päälakea kohti päänsärkyä. Eikä hammaslääkäri ota siitä röntgeniä, ku kakara o yhä nahan alla. Niskat on jumissa ja tää kotiin sidottuna oleminen alkaa sekin ahdistaa. Maha alkaa olla niin iso, että koko ajan on hiki. Pian kaks viikkoo ollu enemmän ja vähemmän sellanen olo, että menkat alkaa ihan pian, maha löysällä ja

Eksää vois tulla ulos siältä, mukula? Älä ny ainakaa sitä neljää viikkoa enää siellä hautoudu, vaikka siihen oliski mahdollisuus. Tai käännä edes persustas sen neljäsosakierroksen et olsit ees parhaas mahollises ulostulovalmiudes. Takapuolen puskenta mahanahan läpi tuntuis vähän vähemmän inhalta ku terävien kinttujen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Väsyttää. Saanko pervitiiniä?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mylwin kirjoitti:Väsyttää. Saanko pervitiiniä?
Tupla-annoksen vadelmakiisseliä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

aasi kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Väsyttää. Saanko pervitiiniä?
Tupla-annoksen vadelmakiisseliä.
Jarru ei auta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Edith kirjoitti:Liikuntavamma: Reisiperseosasto sanoi ensin skräts ja sitten vielä toisenkin kerran skräts. Ei siitä spagaatista puutu kuin ihan hiukan, sentti-kaks, että siinä oli mukava ja viihtyisä olo, mutta, no, nyt sen puuttumisen todella huomasi.


Pitipä käydä tarkistamassa, että olin raportoinut yllä olevasta 24. helmikuuta. Välillä muistelin, että tuo olisi tapahtunut jo tammikuussa, mutta kauanpa tuo vaivaa joka tapauksessa. Milloin tän voisi olettaa parantuvan? Voiko sen parantumista jotenkin jouduttaa? Onko keskuudessamma reisi-perseasiantuntijoita?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Edith kirjoitti:Onko keskuudessamma reisi-perseasiantuntijoita?
En asiantuntijaksi voi tunnustautua, mutta reisi-persevammautunut kylläkin :yo:
Revähdysvammasta toipuminen kesti reilusti kahdeksan kuukautta, joista ekat kaksi liikkuminen oli ihan oikeasti aika tuskaa. Venytystä ei kestä kunnolla vieläkään (revähdyksestä on aikaa viisi vuotta) ja nyt toi penteleen pakaralihas ja takareiden yläosa on tulehtunut. Sattuu. Ei voi esim. juosta yhtään.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kuume, lihassärky, vitutus, superväsymys.
The great club outshines the individual, always and forever.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 196
Liittynyt: 19.02.2008 1:15
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Viesti Kirjoittaja NeitiNegatiivi »

Buranaa, jäätelöä ja unta sekä tietysti teetä ja sympatiaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aivan järkyttävä suklaanhimo vaivaa.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Räkätautia puskee. Perkele. En haluuuuu :(
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

^ Suosittelen piimään murskattuja valkosipulinkynsiä ja nenähuuhtelukannua.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

killkill kirjoitti:^ Suosittelen piimään murskattuja valkosipulinkynsiä ja nenähuuhtelukannua.
Soolo-S&M -leikkejä flunssan ratoksi? Melko rajua settiä kaataa valkosipulipiimää nenään.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

^Smart-ass. Erikseen toki.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Edith kirjoitti:Pitipä käydä tarkistamassa, että olin raportoinut yllä olevasta 24. helmikuuta. Välillä muistelin, että tuo olisi tapahtunut jo tammikuussa, mutta kauanpa tuo vaivaa joka tapauksessa. Milloin tän voisi olettaa parantuvan? Voiko sen parantumista jotenkin jouduttaa? Onko keskuudessamma reisi-perseasiantuntijoita?
Reisiperserevähdyksen teininä kokeneena heitän jotain, mutta oikea lääkäri osannee kertoa enemmän.

- Revähdyksen "paraneminen" kestää Todella Kauan (useita useita kuukausia ennenkuin viitsisi edes harkita mitään urheilun tapaista).

- Revähdys ei sinänsä täysin paranekaan koska lihasrevähtymään muodostuu arpikudosta jossa lihassyyt(?) menevät sikinsokinpitkinpoikin, ja se ei ole yhtä joustavaa ja toimintakykyinen kuin sama lihas ennen haaveria.

- Kyseiset spagaattivenyttelyt ainakin unohdat pidemmäksi aikaa, ja muutenkin varovainen sen rasittamisen kanssa. Älä kuitenkaan rupea täysin liikkumattomaksi: lihasta tulee venytelläkin rauhallisesti parantumisprosessin aikana jotta se saisi takaisin osan joustavuudestaan. Jos annat sen parantua täydellisessä levossa ilman venyttelyjä, tulee siitä lopulta tönkkösuolattu muikku.

Jos yhtään lohduttaa, kyllä jalka ihan toimintakykyinen on pitkän aikaa tapahtuneen jälkeen, mutta jalka saattoi joskus hieman vaivata jopa vuosia tapahtuneen jälkeen esim. syvissä venytyksissä, ja kyseinen puoli tuntuu nykyisinkin vähemmän venyvältä kuin toinen.

Kannattaisi varmaan jättää spagaattikokeilut nuoremmille joilla on geneettisiä taipumuksia ylinotkeuteen. Me vähemmän notkeat olemme sitten vastaavasti parempia kontaktilajeissa, eivät nivelet muljahtele yhtä herkästi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Joo, kiitos Blissille ja FK:lle reisi-persekommenteista. Teille on varmaankin sattunut pahemmin kuin mulle, koska mä oon kyllä pystynyt liikkumaan muuten ihan normaalisti, mutta tuo venymättömyys vaivaa ja salilla tietty takareisiä reenattua vähän tuntuu kans.

Eilen kyllä pääsin taas tuon vammautuneen puolen takareisivenytyksessä lähemmäs vanhaa venyvyyttä kuin aikoihin. Silleen rauhallisesti ja syvään hengittäen oon venytellyt ja ootellut, että jos tuntuu jotain tosi äkillistä outoa, niin lopetan. Silleen en vaan veny mihkään nykyään, että istuessa jalat auki sivuille ja vatsaa lattiaan, ennen meni vatsa lattiaan eikä tuntunu missään, mutta nyt hädin tuskin yhtään voin kallistaa. Ja sehän vituttaa. Jalkojen nostot ja heitot olis kans kiva saada ennalleen. Mut spagaatia ei oo tosiaan tehnyt just mieli, sen keho sanoo ihan ittekin, että hän ei siihen ryhdy. Kun uus balettiopettaja on teettänyt välivenytyssarjassa spagaatia, oon venytellyt muuta. Mutta kyllä mä silti joskus vielä - ihan niin kuin ne saman ryhmän yli nelikymppisetkin!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Nenänpää/nenä ja posket siinä ympärillä puutuu :shock:

Viimeksi kun näin kävi- oksensin alta 20 min, taju lähti ja ambulanssilla sairaalaan kystaleikkaukseen. Nyt ei ole huonoa oloa eikä muita neurologisia oireita. Mistä tää voi johtua, allergioita ei ole. Aamulla oli kans 20 min sama juttu, mutta meni ohi. Nyt on kestänyt jo tunnin..
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Nenänpää/nenä ja posket siinä ympärillä puutuu :shock:

Viimeksi kun näin kävi- oksensin alta 20 min, taju lähti ja ambulanssilla sairaalaan kystaleikkaukseen. Nyt ei ole huonoa oloa eikä muita neurologisia oireita. Mistä tää voi johtua, allergioita ei ole. Aamulla oli kans 20 min sama juttu, mutta meni ohi. Nyt on kestänyt jo tunnin..
Kannattasko nyt kuitenkin edes soittaa lääkärille, jos on historiaa aiheesta. Jos ei muuten niin itseään rauhoittaakseen.
Missä pystyy soittamaan lääkärille illasta? Aina joka paikasta vastaa hoitaja, joka ilmoittaa ettei lääkäriä valitettavasti ole saatavilla. Päivystys on ainut paikka.

PUutuminen helpotti tietenkin heti kun kirjoitin asiasta :roll:
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppa muru, tiesitkö että lähestyvä synnytys voi aiheuttaa mitä merkillisimpiä oireita ja tuntemuksia? :)

Mä veikkaan sulle 15.5. :wink:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bliss kirjoitti:
Mä veikkaan sulle 15.5. :wink:
Älä perkele. Mä veikkaan 10.6.
The great club outshines the individual, always and forever.
Lucas Jackson

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Olen melko vakuuttunut, että oikean olkäpään kipu ei enää ole mikään rasitusvamma, tulehdus tai venähdys, vaan kyseessä saattaa olla jotain pikkuisen isompaa. Aivan vahingossa katselin jotain kotilääkäri ohjelmaa televisiosta ja siinä käytiin kokolailla yksityiskohtaisesti läpi niin sanottu olkapään slap vaurio. Neuvottiin millaisella liikkeellä voi testata onko mahdollisesti kyseisestä vammasta kyse ja sanomattakin selvää, että silmissä salamoi kun koitin kyseistä liikettä. Kipu sai alkunsa pallonheittotilanteesta jonka sanottiin olevan se yleisin syy. Ei muuta kuin kapula rumaan käteen ja aikaa varaamaan...

Ai niin. Urheilusta en tietenkään ole pitänyt hetkenkään taukoa kivuista huolimatta. Tymä minä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minulla rkee päätä!

Stadinarska
pipi pää muttein pipipäinen 8)
Vastaa Viestiin