BettyB. kirjoitti:Mähän työkseni koulutan johtamista, että kyllähän mulla ne asiat aika hanskassa on. Eri asia on sitten saada ne käytäntöön, ja eihän tossa oppiminen lopu koskaan. Ja olenhan mä johtanut äkkilaskemalta n. seitsemää erilaista organisaatiota erinäisin keinoin ja tuloksin.
No siis minähän en tiedä pohjakoulutuksestasi mitään, mutta eikös tuollainen työkokemus yhdistettynä haluun lisäkouluttautua viittaa suoraan EMBA:n suuntaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid kirjoitti:Miksi äidinkielenään suomea puhuvan pitäisi opiskella suomen kieltä?
No tarkennettakoon että kielioppia/huoltoa. Työkseni käännän ja luon erilaisia materiaaleja, niissä on kummasti noista taidoista hyötyä.
Eihän oppi ojaan kaada, mutta luulisin, että esim. sinun kohdallasi suomen kielen opiskelu ei olisi järkevää panos/tuotos suhteella. Kirjoitat suomen kieltä niin hyvin, että mahdollinen lisäparannus ei toisi suurta lisäarvoa. Opiskele mielummin jotain, mitä et osaa!
Mulle kyllä sopis ehkä sittenkin paremmin lääkäriksi, eikä sellaisen vaimoksi, opiskelu. Huh, täytyy ehkä opiskella tätä ominta alaa enemmän ja sitten hankkia edustusmies. Sellanen nuori hottis jota voin sitten kokkareilla taluttaa Guccin smokissa.
BettyB. kirjoitti:Mulle kyllä sopis ehkä sittenkin paremmin lääkäriksi, eikä sellaisen vaimoksi, opiskelu. .
Mun piti kuukauden päästä olla pääsykokeissa, mutta 12/2007 mennessä oli jo tarvittavat kielikokeet otettu (joudun ulkomaisen yo-tutkinnon takia sellaisen suorittamaan kun haen eri kiintiössä). Piru. Se siitä sitten. Olis ollut hyvin koko kevät aikaa lukea.
The great club outshines the individual, always and forever.
BettyB. kirjoitti:Mikä on tarkastaa ja tarkistaa sanojen ero?
En voi mennä takuuseen siitä, että olisin oikeassa, mutta mielikuvana minulla on, että tarkistaminen on nopea ja ylimalkainen toimenpide, kun taas tarkastaminen on pitkäkestoista näpertämistä. Eli kahvinkeittimen virran poissaolo tarkistetaan, kun taas tiliote tarkastetaan.
En voi mennä takuuseen siitä, että olisin oikeassa, mutta mielikuvana minulla on, että tarkistaminen on nopea ja ylimalkainen toimenpide, kun taas tarkastaminen on pitkäkestoista näpertämistä. Eli kahvinkeittimen virran poissaolo tarkistetaan, kun taas tiliote tarkastetaan.
Check vs. inspect ?
The great club outshines the individual, always and forever.
En näkisi eroa ajalliseen kestoon liittyvänä vaan sisällöllisenä. Tarkistaminen on teko, jolla verrataan jonkin tekijän paikkaansapitävyyttä verrattuna johonkin normiin tai väitteeseen. Tarkastaminen taas viittaa valvontatoiminnan harjoittamiseen. Tarkastusta tekevä joutuu usein tarkistamaan faktoja voidakseen tarkastaa.
En näkisi eroa ajalliseen kestoon liittyvänä vaan sisällöllisenä. Tarkistaminen on teko, jolla verrataan jonkin tekijän paikkaansapitävyyttä verrattuna johonkin normiin tai väitteeseen. Tarkastaminen taas viittaa valvontatoiminnan harjoittamiseen. Tarkastusta tekevä joutuu usein tarkistamaan faktoja voidakseen tarkastaa.
Miksi about kaikissa lounasravintoloissa täällä Espoon ympäristössä tarjoillaan pastana niitä ärsyttäviä vinoon leikattuja paksuja putkimakaroneja? Ne eivät pysy haarukassa, niitä on hankala seivästää haarukkaan ja hankala syödä.