Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
Suomen kieli
Seuraava ei ole provo:

Miksi äidinkielenään suomea puhuvan pitäisi opiskella suomen kieltä?
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

BettyB. kirjoitti:Mähän työkseni koulutan johtamista, että kyllähän mulla ne asiat aika hanskassa on. Eri asia on sitten saada ne käytäntöön, ja eihän tossa oppiminen lopu koskaan. Ja olenhan mä johtanut äkkilaskemalta n. seitsemää erilaista organisaatiota erinäisin keinoin ja tuloksin.
No siis minähän en tiedä pohjakoulutuksestasi mitään, mutta eikös tuollainen työkokemus yhdistettynä haluun lisäkouluttautua viittaa suoraan EMBA:n suuntaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
Suomen kieli
Seuraava ei ole provo:

Miksi äidinkielenään suomea puhuvan pitäisi opiskella suomen kieltä?
Varmaan siksi, että se ei osaisi kirjoittaa äidinkieltään yhtä nolosti kuin esmes minä?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksi äidinkielenään suomea puhuvan pitäisi opiskella suomen kieltä?
No tarkennettakoon että kielioppia/huoltoa. Työkseni käännän ja luon erilaisia materiaaleja, niissä on kummasti noista taidoista hyötyä.
NuoriDaavid

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miksi äidinkielenään suomea puhuvan pitäisi opiskella suomen kieltä?
No tarkennettakoon että kielioppia/huoltoa. Työkseni käännän ja luon erilaisia materiaaleja, niissä on kummasti noista taidoista hyötyä.
Eihän oppi ojaan kaada, mutta luulisin, että esim. sinun kohdallasi suomen kielen opiskelu ei olisi järkevää panos/tuotos suhteella. Kirjoitat suomen kieltä niin hyvin, että mahdollinen lisäparannus ei toisi suurta lisäarvoa. Opiskele mielummin jotain, mitä et osaa!
BettyB.

NuoriDaavid kirjoitti:Opiskele mielummin jotain, mitä et osaa!
Missä voi opiskella lääkärin vaimoks?
NuoriDaavid

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Opiskele mielummin jotain, mitä et osaa!
Missä voi opiskella lääkärin vaimoks?
Se on oppisopimuskoulutus, hyviä paikkoja on vaikea löytää.

Mutta jos vapautuu, niin vinkkaan sulle!
BettyB.

Mulle kyllä sopis ehkä sittenkin paremmin lääkäriksi, eikä sellaisen vaimoksi, opiskelu. Huh, täytyy ehkä opiskella tätä ominta alaa enemmän ja sitten hankkia edustusmies. Sellanen nuori hottis jota voin sitten kokkareilla taluttaa Guccin smokissa.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

BettyB. kirjoitti:Mulle kyllä sopis ehkä sittenkin paremmin lääkäriksi, eikä sellaisen vaimoksi, opiskelu. .
Mun piti kuukauden päästä olla pääsykokeissa, mutta 12/2007 mennessä oli jo tarvittavat kielikokeet otettu (joudun ulkomaisen yo-tutkinnon takia sellaisen suorittamaan kun haen eri kiintiössä). Piru. Se siitä sitten. Olis ollut hyvin koko kevät aikaa lukea.
The great club outshines the individual, always and forever.
BettyB.

Mikä on tarkastaa ja tarkistaa sanojen ero?
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

BettyB. kirjoitti:Mikä on tarkastaa ja tarkistaa sanojen ero?
En voi mennä takuuseen siitä, että olisin oikeassa, mutta mielikuvana minulla on, että tarkistaminen on nopea ja ylimalkainen toimenpide, kun taas tarkastaminen on pitkäkestoista näpertämistä. Eli kahvinkeittimen virran poissaolo tarkistetaan, kun taas tiliote tarkastetaan.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

prosessi kirjoitti:
En voi mennä takuuseen siitä, että olisin oikeassa, mutta mielikuvana minulla on, että tarkistaminen on nopea ja ylimalkainen toimenpide, kun taas tarkastaminen on pitkäkestoista näpertämistä. Eli kahvinkeittimen virran poissaolo tarkistetaan, kun taas tiliote tarkastetaan.
Check vs. inspect ?
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Elppis kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Check vs. inspect ?
Näin uskoisin.
BettyB.

Njoo, haen ehkä vähän enemmän nyansseja.
prosessi

BettyB. kirjoitti:Njoo, haen ehkä vähän enemmän nyansseja.
Mitä nyansseja?
BettyB.

En tiedä oikeen itsekään. Oikoluen täällä ja ihmettelen että kumpaa sanaa käyttäisin...
prosessi

BettyB. kirjoitti:En tiedä oikeen itsekään. Oikoluen täällä ja ihmettelen että kumpaa sanaa käyttäisin...
Itse vetäisin rajan siihen, että jos asiaan tarvitaan ollenkaan paneutumista, kyseessä on tarkastus.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

< Vähän niin kuin junassa. Lipun tarkistaminen on ylimalkainen toimenpide, mutta lipun tarkastamisesta veloitetaan tarkastusmaksu.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

En näkisi eroa ajalliseen kestoon liittyvänä vaan sisällöllisenä. Tarkistaminen on teko, jolla verrataan jonkin tekijän paikkaansapitävyyttä verrattuna johonkin normiin tai väitteeseen. Tarkastaminen taas viittaa valvontatoiminnan harjoittamiseen. Tarkastusta tekevä joutuu usein tarkistamaan faktoja voidakseen tarkastaa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

En näkisi eroa ajalliseen kestoon liittyvänä vaan sisällöllisenä. Tarkistaminen on teko, jolla verrataan jonkin tekijän paikkaansapitävyyttä verrattuna johonkin normiin tai väitteeseen. Tarkastaminen taas viittaa valvontatoiminnan harjoittamiseen. Tarkastusta tekevä joutuu usein tarkistamaan faktoja voidakseen tarkastaa.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tulit sitten kahdesti.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

1108 kirjoitti:Tulit sitten kahdesti.
Ja vielä noin lyhyellä väliajalla.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Ja vielä noin lyhyellä väliajalla.
Kyllä sä olet melkoinen peto.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

1108 kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ja vielä noin lyhyellä väliajalla.
Kyllä sä olet melkoinen peto.
Se laskutti kummastakin kerrasta erikseen.

On se peto.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Miksi about kaikissa lounasravintoloissa täällä Espoon ympäristössä tarjoillaan pastana niitä ärsyttäviä vinoon leikattuja paksuja putkimakaroneja? Ne eivät pysy haarukassa, niitä on hankala seivästää haarukkaan ja hankala syödä.
Vastaa Viestiin