Ennen verkon luomaa tapaamismahdollisuutta ihmiset laittoivat kirjeenvaihtoilmoituksia lehtiin. "Yksinäisten sydänten palstat" olivat suosittua lukemista, varsinkin syrjäisimmillä seuduilla, ja kirjeenvaihdosta saattoi kehkeytyä romanssi sekä avioliitto.
Internetin deittipalvelut toimivat samalla tavalla. Miksi niiden käyttäminen sitten nolottaa? Syy saattaa olla siinä, että se on niin helppoa. Lisäksi nettideittailun maineen ovat pilanneet seikkailunhaluiset varatut sekä simmuun pissivät pelimiehet ja -naiset, jotka pitävät useampaa viritystä samaan aikaan. Sydän karrella saattaa monella olla nolo olo ja häpeä siitä, että oli niin helposti nenästävedettävä. Mutta pitääkö nettideittailuun sitten suhtautua kyynisesti tai jopa inhorealistisesti? (Toim. välihuom! Minusta kyynisyys on kyllä romantiikan este.)
Jännä, että moni kieltää mm. chatti-huoneissa olevansa hakemassa mitään, mutta sisimmässään ovat kuitenkin"pilke silmäkulmassa" ja "avoimella mielellä". Minä ainakin olen.
Itse näen, että parisuhteen muodostumisen paras edellytys on suurin piirtein samat kokemukset, kiinnostuksenkohteet, harrastus ym. ja varsinkin tiettyyn aihepiiriin rajatuilla keskustelufoorumeilla on mahdollisuus kohdata "samanhenkistä" seuraa.
Olen jo sen ikäinen, että baareissa yömyöhään kekkuloiminen ei sovi enää fysiikalleni. Psyykelle käy myös ns. "pinnallinen meininki" (mahdottomuus/kyvyttömyys keskusteluun tms.), humalahakuisuus sekä mahdollisesti ala-arvoinen musiikki. Koen seuranhaun baarista aika keinotekoiseksi. Varsinkin kun suurin osa harrastuksistani liittyvät enemmän ruumiinkulttuuriin sekä muun kulttuuritarjonnan aktiiviseen kuluttamiseen.
Nyt kysyn:
Uskotko, että se oikea/sopiva voi löytyä Internetistä?
Tiedätkö/tunnetko yhtään paria, joiden parisuhde on saanut alkunsa verkossa?
HUOM! Rajaan tästä numban ja tontun pois, paitsi omakohtaisina todistajina. Olisi muuten liian helppoa