sipsi kirjoitti:Mut tää on siltikin suurehko ongelma. Koska mulla ei ole mitään muuta ku negatiivista sanottavaa mun nykyisestä työnantajasta. Jos meen nyt työhaastatteluun, ja ne kysyy, että miksi haluan vaihtaa työpaikkaa, niin mitä mä vastaan?
Oon miettinyt tätä oikeesti vaikka kuinka paljon.
"Joo, onhan mulla vakituinen työpaikka, mutta mun lähin esimies on hullu natsiakka, kenen kanssa ei vaan pysty tulla toimeen." ?!?? (Joopajoo.)
Etkö tosiaan keksisi mitään muuta syytä? Toki tuohon kysymykseen pitää keksiä vastaus, kaksi yleisintä kysymystä on juuri miksi haluat lähteä ja miksi haluat tulla juuri meille. Pienellä luovalla ajattelulla ei ole lainkaan vaikea keksiä perusteluja. Esimerkkeinä vaikkapa
- työpaikan sijainti/työmatkan pituus
- etenemismahdollisuuksien puute/parantaminen
- halu saada uusia haasteita tai kehittää itseään
- vaihtelunhalu
- uuden työnantajan hyvä maine työnantajana
Kaikkein huonoin temppu on vedota huonoihin henkilösuhteisiin jonkun henkilön kanssa, ellei ole ehdottoman varma, että haastattelija on ko. henkilön vihamies. Saattaa nimittäin olla kurssikaveri, serkku, naapuri tai muuten vain miettiä, että noinkohan tuo ei vain tule toimeen ihmisten kanssa kun tuollaisia juttelee.
Jos jotain negatiivista pitää sanoa, niin huono työilmapiiri on sellainen joka ei henkilöidy itseen niin voimakkaasti ja yrityksen heikko taloustilanne ja/tai työttömyyden uhka on tietysti sellainen epävarmuustekijä joka ymmärretään.