Keväinen kesärengaskysely
Keväinen kesärengaskysely
Joko on kesäiset renkaat alla?
Nastat alla
Nastat alla
Came here for school, graduated to the high life
Harmillista että vielä on lunta ja jäätä muuten olisin suin päin vaihtamassa renkaita. Kesäkumi ei tarkoittanut kondomerioitten tuotteita??
Viimeksi muokannut Niba, 08.04.2010 14:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Kesägummit alla alkaen tänään. Oli vähän säätöä, kun rengaskuli ei ollut sovittuun aikaan paikalla. Vielä operaatiota superviisoroidessani oli olo, että pakkaan talvirenkaat Audiin ja vaihdan operaattoria, mutta sitten kun oli kesärenkaat alla ja olisi pitänyt alkaa nakkelemaan talvirenksuja ahtaahkoon takakoppiin päätin antaa toisen mahdollisuuden.
Joo, lauantaina vaihdoin. Jos Tucsoniin vaihtaessa ei hallitunkin nostokorkeus riittänyt, kävi mersun kanssa niin että piti tunkin alle kaivaa kuoppa että mahtui alle.
Ja ekaa kertaa jopa kiristin pultit tänä aamuna ennen motarille ryntäämistä. Kimmokkeen tuolle päähänpistolle antoi viimeviikolla itäväylällä penkassa nähty takapyörätön taksi, jonka takarengas oli kerennyt noin 300 metriä pidemmälle kuin itse auto.
Ja ekaa kertaa jopa kiristin pultit tänä aamuna ennen motarille ryntäämistä. Kimmokkeen tuolle päähänpistolle antoi viimeviikolla itäväylällä penkassa nähty takapyörätön taksi, jonka takarengas oli kerennyt noin 300 metriä pidemmälle kuin itse auto.
Kevytmetallivanteet pitääkin vetää tosi tiukalle muutenkin. Nuo omani eivät ole koskaan olleet tuossa autossa aiemmin niin yksi pyörä jäi löysälle. Huomasin koeajolenkillä ja kiristin sitten oikein kunnolla.Kai Nalo kirjoitti:Ja ekaa kertaa jopa kiristin pultit tänä aamuna ennen motarille ryntäämistä. Kimmokkeen tuolle päähänpistolle antoi viimeviikolla itäväylällä penkassa nähty takapyörätön taksi, jonka takarengas oli kerennyt noin 300 metriä pidemmälle kuin itse auto.
Came here for school, graduated to the high life
Ei missään nimessä. Tolla tavalla saa vain kevytmetallin murtumaan/hilseilemään pultinreiän juuresta, ja pääsee parhaassa tapauksessa katselemaan sitä ohi viipottavaa fillaria.exPertti kirjoitti:Kevytmetallivanteet pitääkin vetää tosi tiukalle muutenkin.
Kevytmetallivanteet pitää vetää maltilla kiinni, mutta tarkistuskiristää mieluiten jopa kaksi kertaa perään noin 50-100km välein.
No eihän, jos et väkisin halua pilata aluvanteen pulttikartiota. Kyllä se 90 nm riittää pomminvarmasti. Tai siis perstuntuma kun vääntää 40 cm varrella ja polviasennossa.exPertti kirjoitti: Kevytmetallivanteet pitääkin vetää tosi tiukalle muutenkin.
Ihan uusissa vanteissa pulttikartio saattaa painua kasaan ja vaatii uusintakiristystä, mutta vanhemmissa vanteissa ei vielä koskaan ole jälkikiristystestissä ollut yksikään pultti löysällä.
Edit.
Tarttis muuten hommata lukkopultit renkaisiin ettei narkkipetteri vie.
^, ^^ Tarkoitin verrattuna peltivanteisiin. Ollut monessa autossa peltivanteet ja ne ovat pysyneet kiinni karrikoidusti sanoen melkein käsin pyörittämällä.
Ja tosiaan tässä oli vielä kyseessä vanne, joka ei ole ollut ennen auton alla. Rellussahan ei käytetä muutenkaan soviterenkaita, joten se ensimmäinen sovitus tuntuu olevan aikamoinen voimankoetus.
Ja tosiaan tässä oli vielä kyseessä vanne, joka ei ole ollut ennen auton alla. Rellussahan ei käytetä muutenkaan soviterenkaita, joten se ensimmäinen sovitus tuntuu olevan aikamoinen voimankoetus.
Came here for school, graduated to the high life
Joo just. Tossa tilanteessa sitä voimaa nimenomaan ei saa käyttää, vaan pitää tehdä mieluummin pari kohtuullisella voimalla tehtyä jälkikiristystä. Uusi kevytmetalli on niin pehmeää että se yksinkertaisesti painuu ja puristuu kasaan voiman alla, ja siksi se pultti tuntuu löysältä kun sitä kohta taas koittaa lisää vääntää. Jos tuollaisessa tilanteessa uuden vanteen vetää hampaat irvessä "aikamoisena voimankoetuksena" kiinni, niin sä pilaat ne pulttikartiot juuri niinkuin masakin sanoi. Pehmeä alumiini tmv. kevytmetalliseos hilseilee ja murtuu tai jopa vääntyy vinoksi, jos ei saa rauhassa painua kasaan lopulliseen muotoonsa.exPertti kirjoitti:Ja tosiaan tässä oli vielä kyseessä vanne, joka ei ole ollut ennen auton alla. Rellussahan ei käytetä muutenkaan soviterenkaita, joten se ensimmäinen sovitus tuntuu olevan aikamoinen voimankoetus.
En kyllä ymmärrä horinaasi soviterenkaista. Kyllä oikeankokoinen keskiö menee oikeankokoiseen reikään ihan ongelmitta, eikä siinä ole soviterenkaiden kanssa mitään tekemistä. Oletko nyt ihan varma ettet ole yksinkertaisesti pistänyt liian pienikeskiöreikäistä vannetta väkisin survomalla ja vääntämällä liian isoon keskiöön? Ei nimittäin kuulosta ihan normaalilta touhulta toi sun voimien tunnossa tehty pertsailu.
Viimeksi muokannut Manaaja, 12.04.2010 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Pertsan vanteissa ja navoissa lie korroosion jäljiltä kakkia, joka estää vannetta menemästä plumps paikalleen?
Nastoilla vielä ke/to asti, sitten viikonlopun sääennusteen mukaan suvikumit alle tai ei.
Nastoilla vielä ke/to asti, sitten viikonlopun sääennusteen mukaan suvikumit alle tai ei.
Yksi riittää. Sitä on mukavampi kaivaa irti kun avain hukkuu tai hajoaa..Kai Nalo kirjoitti:Hankittu. Satsi McGard:ja maksoi 45 juuroa. Se vaan että riittääkö joka vanteessa yks, vai pitäskö jo olla 2 per vanne
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.