Keväinen kesärengaskysely

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Renkaanvaihtostatus

Kesäkumit alla
2
11%
Nastat alla
10
56%
Kitkat alla
3
17%
Tuulenpuiska
3
17%
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Keväinen kesärengaskysely

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Joko on kesäiset renkaat alla?

Nastat alla
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Harmillista että vielä on lunta ja jäätä muuten olisin suin päin vaihtamassa renkaita. Kesäkumi ei tarkoittanut kondomerioitten tuotteita??
Viimeksi muokannut Niba, 08.04.2010 14:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Viikonlopulla suvikumit alle jos ehtii jaksaa. Taidan vaihtaa ite, kun on taas auto alla jonka saa tavallisella tunkilla ilmaankin.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ei o. Nastoilla mennään.
Mun kesärenkaat on vielä hotellissa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Viikonlopulla suvikumit alle jos ehtii jaksaa.
Samantyylisiä ajatuksia itselläkin.
Came here for school, graduated to the high life
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kitkoilla vielä jokunen aika.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oho! Ja minä luulin, että ollaan viimeisten vaihtaneiden joukossa, kesäkummit on siis alla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kumit lepää hotellissa 30.4 asti, tähän väliin kun mahtuu vielä yksi rengasmatka Napapiirille.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulee noita takatalvia vielä, en vaihda.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jaguarissa on inforuudun perusteella niin paljon rajoitettua suorituskykyä vikadiagnoosivaloineen, ettei uskalla. Lähtee vielä lapasesta kun kaikki käytössäolevat 40 hevosvoimaa iskevät tiehen kiinni.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Kesägummit alla alkaen tänään. Oli vähän säätöä, kun rengaskuli ei ollut sovittuun aikaan paikalla. Vielä operaatiota superviisoroidessani oli olo, että pakkaan talvirenkaat Audiin ja vaihdan operaattoria, mutta sitten kun oli kesärenkaat alla ja olisi pitänyt alkaa nakkelemaan talvirenksuja ahtaahkoon takakoppiin päätin antaa toisen mahdollisuuden.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Haluan vaihtaa vastaustani. :)

Ah, komeasti kiiltävät isot salmiakit vielä vanteen keskiöissä.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Täytyy tänään soitella ja varata aika.

Mopokin pitäisi jossain vaiheessa hakea, kunhan nyt hiekat ensin saavat siivottua ajoteiltä.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Joo, lauantaina vaihdoin. Jos Tucsoniin vaihtaessa ei hallitunkin nostokorkeus riittänyt, kävi mersun kanssa niin että piti tunkin alle kaivaa kuoppa että mahtui alle.

Ja ekaa kertaa jopa kiristin pultit tänä aamuna ennen motarille ryntäämistä. Kimmokkeen tuolle päähänpistolle antoi viimeviikolla itäväylällä penkassa nähty takapyörätön taksi, jonka takarengas oli kerennyt noin 300 metriä pidemmälle kuin itse auto.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Ja ekaa kertaa jopa kiristin pultit tänä aamuna ennen motarille ryntäämistä. Kimmokkeen tuolle päähänpistolle antoi viimeviikolla itäväylällä penkassa nähty takapyörätön taksi, jonka takarengas oli kerennyt noin 300 metriä pidemmälle kuin itse auto.
Kevytmetallivanteet pitääkin vetää tosi tiukalle muutenkin. Nuo omani eivät ole koskaan olleet tuossa autossa aiemmin niin yksi pyörä jäi löysälle. Huomasin koeajolenkillä ja kiristin sitten oikein kunnolla.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Kevytmetallivanteet pitääkin vetää tosi tiukalle muutenkin.
Ei missään nimessä. Tolla tavalla saa vain kevytmetallin murtumaan/hilseilemään pultinreiän juuresta, ja pääsee parhaassa tapauksessa katselemaan sitä ohi viipottavaa fillaria.

Kevytmetallivanteet pitää vetää maltilla kiinni, mutta tarkistuskiristää mieluiten jopa kaksi kertaa perään noin 50-100km välein.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti: Kevytmetallivanteet pitääkin vetää tosi tiukalle muutenkin.
No eihän, jos et väkisin halua pilata aluvanteen pulttikartiota. Kyllä se 90 nm riittää pomminvarmasti. Tai siis perstuntuma kun vääntää 40 cm varrella ja polviasennossa.

Ihan uusissa vanteissa pulttikartio saattaa painua kasaan ja vaatii uusintakiristystä, mutta vanhemmissa vanteissa ei vielä koskaan ole jälkikiristystestissä ollut yksikään pultti löysällä.

Edit.

Tarttis muuten hommata lukkopultit renkaisiin ettei narkkipetteri vie.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^, ^^ Tarkoitin verrattuna peltivanteisiin. Ollut monessa autossa peltivanteet ja ne ovat pysyneet kiinni karrikoidusti sanoen melkein käsin pyörittämällä.

Ja tosiaan tässä oli vielä kyseessä vanne, joka ei ole ollut ennen auton alla. Rellussahan ei käytetä muutenkaan soviterenkaita, joten se ensimmäinen sovitus tuntuu olevan aikamoinen voimankoetus.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Ja tosiaan tässä oli vielä kyseessä vanne, joka ei ole ollut ennen auton alla. Rellussahan ei käytetä muutenkaan soviterenkaita, joten se ensimmäinen sovitus tuntuu olevan aikamoinen voimankoetus.
Joo just. Tossa tilanteessa sitä voimaa nimenomaan ei saa käyttää, vaan pitää tehdä mieluummin pari kohtuullisella voimalla tehtyä jälkikiristystä. Uusi kevytmetalli on niin pehmeää että se yksinkertaisesti painuu ja puristuu kasaan voiman alla, ja siksi se pultti tuntuu löysältä kun sitä kohta taas koittaa lisää vääntää. Jos tuollaisessa tilanteessa uuden vanteen vetää hampaat irvessä "aikamoisena voimankoetuksena" kiinni, niin sä pilaat ne pulttikartiot juuri niinkuin masakin sanoi. Pehmeä alumiini tmv. kevytmetalliseos hilseilee ja murtuu tai jopa vääntyy vinoksi, jos ei saa rauhassa painua kasaan lopulliseen muotoonsa.

En kyllä ymmärrä horinaasi soviterenkaista. Kyllä oikeankokoinen keskiö menee oikeankokoiseen reikään ihan ongelmitta, eikä siinä ole soviterenkaiden kanssa mitään tekemistä. Oletko nyt ihan varma ettet ole yksinkertaisesti pistänyt liian pienikeskiöreikäistä vannetta väkisin survomalla ja vääntämällä liian isoon keskiöön? Ei nimittäin kuulosta ihan normaalilta touhulta toi sun voimien tunnossa tehty pertsailu.
Viimeksi muokannut Manaaja, 12.04.2010 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ En minä sanonut, että se vanne uusi oli.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Uusia juonenkäänteitä, yhä hämärämmäksi menee!
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:^ Uusia juonenkäänteitä, yhä hämärämmäksi menee!
Pertsa selittelee, samalla kun se kahlaa internetistä "tietäjän" vastauksia :D
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Kai Nalo kirjoitti: Tarttis muuten hommata lukkopultit renkaisiin ettei narkkipetteri vie.
Hankittu. Satsi McGard:ja maksoi 45 juuroa. Se vaan että riittääkö joka vanteessa yks, vai pitäskö jo olla 2 per vanne :roll:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pertsan vanteissa ja navoissa lie korroosion jäljiltä kakkia, joka estää vannetta menemästä plumps paikalleen?

Nastoilla vielä ke/to asti, sitten viikonlopun sääennusteen mukaan suvikumit alle tai ei.
Kai Nalo kirjoitti:Hankittu. Satsi McGard:ja maksoi 45 juuroa. Se vaan että riittääkö joka vanteessa yks, vai pitäskö jo olla 2 per vanne
Yksi riittää. Sitä on mukavampi kaivaa irti kun avain hukkuu tai hajoaa..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin