Kotimyyntikutsut
Kotimyyntikutsut
Viimeisen puolen vuoden aikana kaverit ja tutut ovat innostuneet järjestämään kotimyyntikutsuja. Tarjolla on ollut taloustarviketta, kynttilöitä, pesuaineita, vaatteita ja kosmetiikkaa. Eräs sukulaistyttö jopa innostui itse lähtemään amway-edustajaksi. Itse en nyt ole hirveän innokkaasti jaksanut osallistua näille kutsuille. Tuotteet ovat yleensä kalliita vastaaviin kaupasta saataviin verrattuna. Välillä myyjä alkaa myös tuputtamaan, jos ei tuotetta niin sitten kutsuja meille. Olen myös saanut kuulla, miten huippuhommaa on verkostomarkkinointi ja kuinka siinä rahantuloa ei voi yksinkertaisesti estää.
Entä te muut? Hankitteko tavaraa kotimyyntikutsuilta tai oletteko itse työskennelleet myyjinä? Onko tavara oikeasti niin paljon parempaa kuin myyjät antavat ymmärtää? Onko tupperin 30 euron muovikippo parempi kuin ortexin 5 euron?
Entä te muut? Hankitteko tavaraa kotimyyntikutsuilta tai oletteko itse työskennelleet myyjinä? Onko tavara oikeasti niin paljon parempaa kuin myyjät antavat ymmärtää? Onko tupperin 30 euron muovikippo parempi kuin ortexin 5 euron?
Äiti tietää
Re: Kotimyyntikutsut
Yleensä on.Leila kirjoitti:Onko tupperin 30 euron muovikippo parempi kuin ortexin 5 euron?
Olen pitänyt useita kutsuja ja osallistunut vielä useammille. Ihan hauskaa puuhaa, mutta ei siitä elantoa kukaan revi kuin korkeintaan pyramidin huipulla.
Work like a captain, play like a pirate.
Mä kävin kahdesti PartyLite-kutsuilla, enkä ole sen jälkeen uskaltautunut millekään moisille. Musta ei ole siihen, että istutaan ja katsotaan katalogeja ja kynttilöitä ja sen jälkeen ostetaan joku soma kynttiläviritys hintaan 60€ ja piilotellaan ostokuittia mieheltä.. Miehen serkkulikat ovat kummatkin niin meikki- kuin kynttiläkutsujia, eivät kyllä ole leiville lyöneet ja kummankin miehet katsotavat aina kauhusta kankeana meikkikutsuilla, kun tädit paasaa "vain" 109€ maksavasta OIKEASTI nuoretavasta peukalonpään kokoisesta ryppyvoidepurkista. Halleluja.. ei oo vaan mun juttu. Aiemmat käynnit kävin kohteliaisuudesta, ja sen takia, koska siellä on aina hyvää ruokaa
(ps. miehet eivät siis itse ole kutsuilla, jälkeenpäin kauhistelevat).
(ps. miehet eivät siis itse ole kutsuilla, jälkeenpäin kauhistelevat).
The great club outshines the individual, always and forever.
Mun ennakkoluuloinen ja tietämätön käsitykseni on, että tuo verkostomyynti on monesti kusetusta, jossa lähinnä kusetetaan myyjiä.
Heidän pitää ostaa joku setti (esim. kynttilöitä, ternimaitokapseleita, whatevö ylihintaan), josta sitten yrittävät päästä eroon.
Kyseessä on monesti eräänlainen pyramidihuijaus. Rekrytoimalla uusia verkostomyyjiä saa osan heidän ostamansa setin hinnasta. Jos on riittävän korkealla organisaatiossa, saa rahaa uusien jäsenten värväyksen kautta. Muussa tapauksessa saa vain kasan ylihintaisia kynttilöitä.
Heidän pitää ostaa joku setti (esim. kynttilöitä, ternimaitokapseleita, whatevö ylihintaan), josta sitten yrittävät päästä eroon.
Kyseessä on monesti eräänlainen pyramidihuijaus. Rekrytoimalla uusia verkostomyyjiä saa osan heidän ostamansa setin hinnasta. Jos on riittävän korkealla organisaatiossa, saa rahaa uusien jäsenten värväyksen kautta. Muussa tapauksessa saa vain kasan ylihintaisia kynttilöitä.
Joo. En väittänytkään, että kaikki verkostomyynti on kusetusta, vaan että se monesti on kusetusta.Suvinen kirjoitti:No en nyt ihan noin yksioikoisesti sanoisi. Tuskin joku Tupperwarekaan olisi noinkin menestynyt ja pitkäikäinen, jos kyseessä olisi huijaus. Muitakin toimivia ja pitkäikäisiä suoramyyntiyrityksiä on.NuoriD kirjoitti:Mun ennakkoluuloinen ja tietämätön käsitykseni on, että tuo verkostomyynti on monesti kusetusta, jossa lähinnä kusetetaan myyjiä.
.
Kusetuksen tunnusmerkkeinä on mm. se, että pitää ensin ostaa kallis setti, jotta pääsee sisään, ja että suuren osan tuloista luvataan tulevan uusien jäsenten värväämisestä.
Emmätosta äidistä tiiä, mutta ei mulla ainakaan ole mitään kotitalous/keittiö-tavaroita ihan liikaaVaola kirjoitti:Jostain joskus kuulin että paras kohderyhmä Tupperware-kutsuille on nuoret poikamiehet. Ostavat kuulemma omaan käyttöön ja äideilleen lahjaksi. Helppo markkinoida ja kauppa käy. Onko näin?
Mitä olen esittelijöiltä kuullut, miehiä kiinnostaa Tuppereissa purkkien teknisyys. Niissähän on nykyisin vaikka mitä toimintoja ja ratkaisuja, kaikenlaisia venttilejä ja edistyksellisiä materiaaleja.Vaola kirjoitti:Jostain joskus kuulin että paras kohderyhmä Tupperware-kutsuille on nuoret poikamiehet. Ostavat kuulemma omaan käyttöön ja äideilleen lahjaksi. Helppo markkinoida ja kauppa käy. Onko näin?
Work like a captain, play like a pirate.
En ehkä vain osaa sitten mitään keittiössä, mutta kaikki tuppervaarit mitä mulla on (saanut mutsilta lahjaksi toim.huom! en oo ite ostanu!) ovat korkeintaan keskinkertaista kamaa. Monet ikea-luokan purkit ja veitset hakkaavat tupperiveljensä 5-0 viimeistään siinä kohtaa kun vilkaisee edes summittaisesti hintalappua. Yleensä myös vaikka hintaa ei ottaisi mukaan yhtälöön lainkaan. En vaan tajua tota akkojen tuppo-villitystä.
Niin ja myyjälle itselleen ei tule pettymyksiä, jos suhtautuu asiaan realistisesti. Eräs tutun tuttu oli tienannut opiskeluaikana lisärahaa myymällä tuppereita, toinen taas tienaa kivaa ekstraa sivutoimisena party lite- myyjänä. En minä kyllä käsitä, että miten noista voisi saada ihan täysin elantonsa. Pettymyksiä tulee myös varmasti, jos odottaa, että mitään tekemättä tienaa 3000 euroa kuukaudessa. Kyllä tuollakin alalla menestyminen vaatii työtä ja paneutumista.Suvinen kirjoitti:Mun nähdäkseni suoramyynti toimii, jos myyjä on oikeanlainen tyyppi.
Itse olen ostanut kutsuilta lähinnä tajoustuotteita. En kyllä raaskii laittaa kymmeniä euroja johonkin pesuaineeseen tai muovikippoon. Tuotteiden laatuun olen kyllä ollut ihan tyytyväinen ja tarvittaessa reklamaatiot ovat toimineet. Itse olen emännöinyt yhdet tai kahdet kutsut, joihin tuli vain muutama ihminen mutta siitä huolimatta sain ihan kivat emännänlahjat.
Äiti tietää
En mäkään. Olen tasan jokaisen tupperipurkin laittanut kiertoon kun ne eivät vaan ole hyviä. Juuri ne tekniset höpöhöpöt tekevät niistä tasan käyttökelvottomia. Eikä niitä muka sais edes pestä tiskikoneessaManaaja kirjoitti:En vaan tajua tota akkojen tuppo-villitystä.
Juuei, yhden tupperipurkin hinnalla saa noin viisitoista orthexin tms. vastaavaa kippoa.
PartyLite-kynttiläjutskat taas ovat aika ihquja mutta saastaisen kalliita. Toisaalta ovat myös ainoita tuoksutettuja kynttilöitä, jotka _eivät_ aiheuta päänsärkyä.
Ystäväni äiti myi aikoinaan Swipe-pesu- ja siivousvälineitä ja niihin olin kyllä tosi tyytyväinen. Ostaisin edelleen kun vaan jaksaisin etsiä jonkun myyjän yhteystiedot.
Makuja on niin monia ja kun itse suosin ennemmin kestävää kulutusta, olen kokenut Tupperit sopivaksi. Kipoillahan on ikuinen takuu (pl. normi kuluminen ja väärinkäytöt) ja äidillä on edelleen käytössä kuppeja jostain 70-luvun alusta. En minäkään niiden kaikista tuotteista välitä, mutta mulla on muutama suosikkituote, joita en ole muista valikoimista löytynyt ja ostan niihin sitten kuluvia osia lisää. Ja jos vaikka jostain 20-vuotta sitten ostetusta Tupperista katoaa kansi, sellaisen todennäköisesti voi ostaa varaosana. Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään.
Work like a captain, play like a pirate.
- Riemumieli
- Kitisijä
- Viestit: 5971
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa
Tupperin tuotteista mielenkiintoisin on ehdottomasti ollut muovinen raastin"rauta". Sillä sai aikaiseksi nopeasti ja helposti porkkanaraasteenkin. Anoppi on harrastanut tupperikutsuja joskus 80-luvun alkupuolella ja samat kipot sillä vielä on käytössä. Ilmeisesti rahoille siis saa vastinetta, vaikka alkuinvestointi onkin korkea.
Äiti tietää
- Riemumieli
- Kitisijä
- Viestit: 5971
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa
Eikä pelkkä lähipiiri vaan oikeastaan koko universumi. Tai siis ei vielä. Mutta viimeistään sitten kun ohjelmani alkaa. Ajattelin sellaista Martha Stewart meets Dr. Phil and Oprah -tyyppistä life style showta parhaaseen katseluaikaan. Miltä kuulostaa?Riemumieli kirjoitti:Lähipiirisi lienee onnesta soikeana? Et ole ajatellut ajatustesi jakamista esim. kirjan tai tv-ohjelman muodossa. Hyvää tahtoa ei ole koskaan liikaa ja rakkauskin on jausaa.Vesper kirjoitti:Oon tunnetusti jalo ihminen, rakkauden ja hyvän tahdon lähettiläs.
Viimeksi muokannut Vesper, 05.02.2010 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
- Riemumieli
- Kitisijä
- Viestit: 5971
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa