Viskiketju
Viskiketju
Janottaa ja haluan hyvää viskiä. En tiedä niistä puolia hitoistakaan, mutta olen huomannut lasillisen viskiä olevan parasta seuraa maailmassa hyvän leffan ja rauhallisen tunnelman ääressä. Lyhyelläkin otannalla olen huomannut viskeissä olevan eroja, ja koska elämä on aivan liian lyhyt paskaviskien kittaamiselle, ajattelin kysyä palstan viskiasiantuntijoilta hieman neuvoa. Mitään übersofistikoituneita saivarteluita lämpötiloista tai tähtien asennoista en ole kiinnostunut kuulemaan, pystyssä sojottavat pikurillinne voitte tunkea takaisin sinne pikku snobiperbereihinne.
Sain päähäni, että savun jatai turpeen makuinen viski voisi olla hyvää. Osaatko suositella jotain erityisen edustavaa lajinsa edustajaa, jos annetaan lähtöarvoina ettei leka saisi maksaa merkittävästi yli 50€?
Kiitos ja anteeksi.
Sain päähäni, että savun jatai turpeen makuinen viski voisi olla hyvää. Osaatko suositella jotain erityisen edustavaa lajinsa edustajaa, jos annetaan lähtöarvoina ettei leka saisi maksaa merkittävästi yli 50€?
Kiitos ja anteeksi.
Re: Viskiketju
Laphroaig. Erinomainen viski savun & turpeen ystäville. 10-vuotinen ei maksa ihmeitä ja löytyy Alkosta.SikaMika kirjoitti:Sain päähäni, että savun jatai turpeen makuinen viski voisi olla hyvää. Osaatko suositella jotain erityisen edustavaa lajinsa edustajaa, jos annetaan lähtöarvoina ettei leka saisi maksaa merkittävästi yli 50€?
Loistava kohtuuhintainen viski.Tix kirjoitti:Laphroaig. Erinomainen viski savun & turpeen ystäville. 10-vuotinen ei maksa ihmeitä ja löytyy Alkosta.
Ikääntyneempi versio samasta aiheesta on Lagavulin (16v). Ainakin aiemmin sai alkosta, liekö vieläkin. Sopii hintatasospeksiin.
http://www.isokaato.com/viina.php?id=656
Edit: eipäs sovikaan, hinta pompsahtanut 59e kieppeille. Saa Suomesta sentään.
Came here for school, graduated to the high life
Laphroaig menettelee banaaniliköörin ja spriten kanssa.Tix kirjoitti: Laphroaig.
Huomenna varmaan suositat XO-konjakkien seuraksi kokista ja nallekarkkeja.elco kirjoitti:Laphroaig menettelee banaaniliköörin ja spriten kanssa.
Suositan korjaamaan erheen.Bluntly kirjoitti:Kyllä, jätän eriävän mielipiteeni. Tosin Lapparia en ole koskaan oikein maistellut optimaalisessa tilassa.
Mainitsisin myös Taliskerin, varsinkin distillers editionin.
Makuasioita, mutta itse pidän enemmän Taliskerista kuin Bowmoresta. Talisker taitaa itse asiassa olla tähän asti mainituista edullisin. Toistaiseksi ainoa mainittu joka ei ole Islayn saarelta..
Ruah! Mikäs ton pissistrinksun nimi olikaan? Sivuluisu?elco kirjoitti: Laphroaig menettelee banaaniliköörin ja spriten kanssa.
Minun ei tule sanoa tähän mitään, koska oikeitakin Whiskyjä läpimaistelleena pidän eniten Pööpönistä. Absoluuttisessa katsannossa olen väärässä, mutta sip it slowly and the world stays beautiful.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Makuasioissa ei voi olla väärässä, et sinä nyt ainoa bourboninjuoja maailmassa ole. Mutta en ole koskaan ymmärtänyt bourbonin juomista, ymmärrän paremmin jopa blended-viskien kittaamisen. En ole koskaan juonut bourbonia jossa olisi kovinkaan miellyttävä aromi. Ja se on juuri se mikä erottaa viskit edukseen muista väkevistä alkkoholijuomista.Gat kirjoitti:pidän eniten Pööpönistä. Absoluuttisessa katsannossa olen väärässä
Mikä siinä bourbonissa sitten viehettää?
Teoriassa myös Rokkari ja Harley Davidson -imagosyyt. Tosin en vieläkään ole tehnyt pulloistani reteitä kynttilänjalkoja valuvilla kynttilöillä.Tix kirjoitti: Mikä siinä bourbonissa sitten viehettää?
Mutta joo, omituista kyllä minusta Pööpönin maku on parempi kuin savuisissa skoteissa tai imelissä irkuissa. Ne helpommin saavat minut oksentamaan. Ja minulla Bööbön yhtäaikaa sekä rauhoittaa että skarppaa. Kaljoittelun kesken on hyvä ottaa bööböniä vähän selvitäkseen. Tuosta joku inttikaverini huomautti, että bööbön on huonoin viina, ei tule känniin. Ehkä minä haen laajempaakin efektiä.
Mutta olen joo omituinen. Minusta kirkas tequilakin maistuu paremmalta kuin whiskyt.
Niin ja Judge Roy Bean:Tix kirjoitti:masa kirjoitti:John Wayne joi sitä "vanhat gubet ratsastaa auringonlaskuun naimaan nuoria pystytisuja" -elokuvassa.Tix kirjoitti:
Mikä siinä bourbonissa sitten viehettää?
Tai sitten Indiana Jones?
"Bring me that Cactus Whiskey, Whorehouse Lucky Jim!
Hyi helvetti Tequila on taasen sen sortin pontikkaa, jota minä en suostu juomaan mistään hinnasta.Gat kirjoitti:Minusta kirkas tequilakin maistuu paremmalta kuin whiskyt.
Sä varmaan rakastaisit myös taskulämpöistä raakaa Pitua.
http://www.pituusa.com/
Kannattaa muuten testata anCnocia, jos vastaan tulee. Varsin erinomainen juoma.
http://www.whisky.com/brands/an_cnoc_brand.html
http://www.whisky.com/brands/an_cnoc_brand.html
Minun on kyllä pakko tunnustaa, että minulla oli bourbon vaihe myös. Tai pitäisikö sanoa jenkkiviskivaihe.
Jim Beamia tuli juotua, Four Roses kannatuksen vuoksi ja Jack Danielsia (onko tämä tarkalleen ottaen edes bourbonia?).
Makukartoitus noista. Jimi on hienoaromisinta, FR liian vahvaa ja JD:sta pidin silti eniten. Vaikka tekotavasta johtuen epäterveet aromit pyrkivätkin pintaan.
Jim Beamia tuli juotua, Four Roses kannatuksen vuoksi ja Jack Danielsia (onko tämä tarkalleen ottaen edes bourbonia?).
Makukartoitus noista. Jimi on hienoaromisinta, FR liian vahvaa ja JD:sta pidin silti eniten. Vaikka tekotavasta johtuen epäterveet aromit pyrkivätkin pintaan.
Jenkkiviskistä puhuttaessa tarkoitetaan eri asiaa. Bourbonissa on maissia enemmän kuin puolet, jenkeissä tehdään myös single malt -viskejä perinteisillä menetelmillä perinteisistä aineista. Ne eivät vain vissiin ole kovin nimekkäitä eikä niitä saa Alkosta.exPertti kirjoitti:Minun on kyllä pakko tunnustaa, että minulla oli bourbon vaihe myös. Tai pitäisikö sanoa jenkkiviskivaihe.
Kyllä kyllä. JD ei tietääkseni ole Bourbon eikä se kanadalainenkaan, jota on tullut maisteltua. Seagram joo.Tix kirjoitti:Jenkkiviskistä puhuttaessa tarkoitetaan eri asiaa. Bourbonissa on maissia enemmän kuin puolet, jenkeissä tehdään myös single malt -viskejä perinteisillä menetelmillä perinteisistä aineista. Ne eivät vain vissiin ole kovin nimekkäitä eikä niitä saa Alkosta.
Olen kuullut ennenkin, että Jack Daniels ei ole oikea bourbon. En ole perehtynyt valmistukseen, joten mitenniin ei? Jackiin siirryin aloitettuani Four Rosesilla ja sen jälkeen välillä Jim Beamia. JD minusta maistuu bourbonilta. Wild Turkey lienee sentään oikea Bourbon? Hävetäkseni sanon, että sitä olen juonut vain baarissa.
Niin ja mainittu kirkas tequila (vaikka Dos Dedos) on minusta maultaan PEHMEÄMPI kuin viina tai vodka ja vähemmän viipyilevä jälkimaku. No, kullakin makunystyränsä.
Niin ja mainittu kirkas tequila (vaikka Dos Dedos) on minusta maultaan PEHMEÄMPI kuin viina tai vodka ja vähemmän viipyilevä jälkimaku. No, kullakin makunystyränsä.