Liikenteen ruuhkamaksut?
Liikenteen ruuhkamaksut?
Kannatan. Koska:
- Ruuhkien hallinnassa on se tie käytetty loppuun että väyliä lisäämällä ruuhkat saataisiin hallintaan.
- Turha autoilu vähentyisi.
- Tukholmassa ruuhkamaksukokeilu on vähentänyt liikennettä 25 - 30 %.
Ko. maksun seuraus todennäköisesti:
- Rikkaat jatkaisivat yksityisautoilua edelleen.
- Keskituloisista osa jatkaisi yksityisautoilua ja osa siirtyisi käyttämään joukkoliikennettä.
- Köyhät käyttäisivät edelleen joukkoliikennettä tai siirtyisivät käyttämään joukkoliikennettä.
- Kaikki hyötyisivät sujuvammasta liikenteestä ja päästöjen vähenemisestä.
- Ruuhkien hallinnassa on se tie käytetty loppuun että väyliä lisäämällä ruuhkat saataisiin hallintaan.
- Turha autoilu vähentyisi.
- Tukholmassa ruuhkamaksukokeilu on vähentänyt liikennettä 25 - 30 %.
Ko. maksun seuraus todennäköisesti:
- Rikkaat jatkaisivat yksityisautoilua edelleen.
- Keskituloisista osa jatkaisi yksityisautoilua ja osa siirtyisi käyttämään joukkoliikennettä.
- Köyhät käyttäisivät edelleen joukkoliikennettä tai siirtyisivät käyttämään joukkoliikennettä.
- Kaikki hyötyisivät sujuvammasta liikenteestä ja päästöjen vähenemisestä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Re: Liikenteen ruuhkamaksut?
Suuri osa ihmisista jotka tulisivat ostoksille keskustaan (tai suorittaisivat ostoksensa siella tyopaivan jalkeen) suunistaisivat jonnekkin muualle tekemaan ostoksensa. Mika tietysti voi toisaalta olla jopa toivottava tilanne.Homeboy65 kirjoitti: Ko. maksun seuraus todennäköisesti:
- Rikkaat jatkaisivat yksityisautoilua edelleen.
- Keskituloisista osa jatkaisi yksityisautoilua ja osa siirtyisi käyttämään joukkoliikennettä.
- Köyhät käyttäisivät edelleen joukkoliikennettä tai siirtyisivät käyttämään joukkoliikennettä.
- Kaikki hyötyisivät sujuvammasta liikenteestä ja päästöjen vähenemisestä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Liikenteen ruuhkamaksut?
Espoolaiset käyvät jossain isossa omenassa, eivät fredan putiikeissa.JoeB kirjoitti:Suuri osa ihmisista jotka tulisivat ostoksille keskustaan (tai suorittaisivat ostoksensa siella tyopaivan jalkeen) suunistaisivat jonnekkin muualle tekemaan ostoksensa. Mika tietysti voi toisaalta olla jopa toivottava tilanne.
Käsittääkseni maksulliseksi tulisi autolla pääsy keskustaan, ei keskustassa ajelu sinänsä.mustanikki kirjoitti:Eli haluat maksaa siitä nautinnosta että saat ajaa autolla ruuhkassa?Camilla kirjoitti:Kannatan! Koska asun itse keskustassa ja ruuhka-aikaan autoilu on aika mahdotonta..
Tukholmassa lopputalvesta käydessä pani kyllä merkille autojen vähyyden keskustassa verrattuna vastaavaan la-iltapäivään Helsingin keskustassa. Vaikutus ei ilmeisesti jäänyt vain tilastolliseksi harhaksi. Tosin ehkä vertailu ei ole 1:1, koska käsittääkseni Tukholman seudulla on myös paljon läpikulkuliikennettä (joka voi tarvittaessa hieman kiertää maksuja välttääkseen) siinä missä Helsingin keskusta on lähinnä päätepiste.