Biopolttoaneet huijausta!
Biopolttoaneet huijausta!
Katsoitteko maanantaina TV:stä ohjelmaa Brasilian sokeriruokoplantaaseilta?
http://keskustelu.kauppalehti.fi/42/i/k ... eID=960553
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=844667
Orjuutta löytyy vielä, ja tähän luonon tuhoamiseen Suomikin aikoo osallistua tilaamalla 100 tonnin tankkerilastillisen etanolia Brasiliasta lisättäväksi auton polttoaineeseen. 'Varsinaista' biodiseliä!!
http://keskustelu.kauppalehti.fi/42/i/k ... eID=960553
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=844667
Orjuutta löytyy vielä, ja tähän luonon tuhoamiseen Suomikin aikoo osallistua tilaamalla 100 tonnin tankkerilastillisen etanolia Brasiliasta lisättäväksi auton polttoaineeseen. 'Varsinaista' biodiseliä!!
Viimeksi muokannut Jyrki73, 22.03.2006 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä on lainaus Tekniikka ja Talous -lehden nettiartikkelista (kts. linkki yllä):
"Hyviäkin uutisia biopolttoaineiden rintamalta aivan läheltä. Neste Oilin parin vuoden sisällä tuotantoon tuleva biodiesel lienee ensimmäinen oikeasti moottoria ja ympäristöä säästävä biopolttoaine. Nykyiset käytössä olevat biodiesellaadut ovat nipin napin nykymoottoreiden syötävissä.
Nesteen biodieseliä voi pitää niin sanottuna toisen polven biopolttoaineena, missä lähtöaineesta riippumatta syntetisoidaan huippuluokan polttoainetta. Suomi on tällä alueella teknologian edelläkävijämaa ja tekniikkaa on myyty jo esimerkiksi Ranskaan.
Uudentyyppiset polttoaineet ovat vielä kehitysasteella, mutta vasta niistä tullee todellista hyötyä ympäristölle. Esimerkiksi Kiinassa kaavaillaan hiileen perustuvien synteettisten biopolttoaineiden tuotantoa."
Hyvältä näyttää.
e.
"Hyviäkin uutisia biopolttoaineiden rintamalta aivan läheltä. Neste Oilin parin vuoden sisällä tuotantoon tuleva biodiesel lienee ensimmäinen oikeasti moottoria ja ympäristöä säästävä biopolttoaine. Nykyiset käytössä olevat biodiesellaadut ovat nipin napin nykymoottoreiden syötävissä.
Nesteen biodieseliä voi pitää niin sanottuna toisen polven biopolttoaineena, missä lähtöaineesta riippumatta syntetisoidaan huippuluokan polttoainetta. Suomi on tällä alueella teknologian edelläkävijämaa ja tekniikkaa on myyty jo esimerkiksi Ranskaan.
Uudentyyppiset polttoaineet ovat vielä kehitysasteella, mutta vasta niistä tullee todellista hyötyä ympäristölle. Esimerkiksi Kiinassa kaavaillaan hiileen perustuvien synteettisten biopolttoaineiden tuotantoa."
Hyvältä näyttää.
e.
Miksi olin jostan lukevinani että vireillä oleva lakialoita keventäisi biopolttoaineiden verotusta ja esim. biodieselin litrahint olisi sellaiset 20-30 % pienempi kuin tavallinen diisseli.killkill kirjoitti:Ai hyvältä näyttää?
Ruotsissa biopolttoaineet ovat EDULLISEMPIA kuin tavalliset, koska niitä tuetaan veronkevennyksin. Suomessa litrahinnaksi arvioidaan 3-5 senttiä KALLIIMPAA kuin tavallisella bensiinillä.
Mut ehkä unissani...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Biopolttoaineita käyttöön otettaessa palaa kyllä tehokkaasti mieleen miten valtavalla kulutuksella autovetoinen yhteiskunta elää yli maapallon tuotantokyvyn. Erään arvion mukaan jos pelkästään Lontoon autokanta muutettaisiin biopolttoaineella käyväksi, koko Iso-Britannian peltopinta-ala jouduttaisiin valjastamaan pelkkään polttoainetuotantoon.
Ajatus hyvä, käytäntö pelottava.
Ajatus hyvä, käytäntö pelottava.
Tämä olisi kieltämättä hyvä uutinen, mutta meikäläiseltä mennyt kyllä täysin ohi. Viimeksi, kun tupeeministeri keski-Suomesta antoi tästä lausuntoja Aamulehteen, spekulaatio oli "kolme senttiä kalliimpaa litralta".Mojo kirjoitti:Miksi olin jostan lukevinani että vireillä oleva lakialoita keventäisi biopolttoaineiden verotusta ja esim. biodieselin litrahint olisi sellaiset 20-30 % pienempi kuin tavallinen diisseli
Katsoitteko joskus kun tuli tv:stä ohjelma jossa suomalaisen maatilan isäntä oli navettansa yhteyteen rakentanut metaanin talteenottojärjestelmän. Tietenkin hänen oma autonsakin kulki metaanilla tai vaihtoehtoisesti bensiinillä. Metaaniahan meillä riittää, eikä lopu kesken. Valtio ja verottaja ovat niin hankalia yhteistyökumppaneita ettei innovaatiot saa oikein kannatusta toimintansa jatkumiseen.
Pari vuotta sitten ko. ohjelma taisi tulla?? Muistan nähneeni, ja olen viimeksi katsonut telkkaria oikein oieasti toissavuonna.Mulli75 kirjoitti:Katsoitteko joskus kun tuli tv:stä ohjelma jossa suomalaisen maatilan isäntä oli navettansa yhteyteen rakentanut metaanin talteenottojärjestelmän. Tietenkin hänen oma autonsakin kulki metaanilla tai vaihtoehtoisesti bensiinillä. Metaaniahan meillä riittää, eikä lopu kesken. Valtio ja verottaja ovat niin hankalia yhteistyökumppaneita ettei innovaatiot saa oikein kannatusta toimintansa jatkumiseen.
Auto taisi olla uudenkarhea V70 Volvo?
Hyvä muisti sinulla, auton merkkikin oikein arvattu/muistettu.Bliss kirjoitti:Pari vuotta sitten ko. ohjelma taisi tulla?? Muistan nähneeni, ja olen viimeksi katsonut telkkaria oikein oieasti toissavuonna.Mulli75 kirjoitti:Katsoitteko joskus kun tuli tv:stä ohjelma jossa suomalaisen maatilan isäntä oli navettansa yhteyteen rakentanut metaanin talteenottojärjestelmän. Tietenkin hänen oma autonsakin kulki metaanilla tai vaihtoehtoisesti bensiinillä. Metaaniahan meillä riittää, eikä lopu kesken. Valtio ja verottaja ovat niin hankalia yhteistyökumppaneita ettei innovaatiot saa oikein kannatusta toimintansa jatkumiseen.
Auto taisi olla uudenkarhea V70 Volvo?
Tuli aikaisemmin mieleen että kysyn auton värin, mutta ajattelin etten saastuta asiakeskustelua paskanjauhannalla. Nyt se sitten alkoi.Bliss kirjoitti:Jep, mä muistan aina tuollaiset hyvin oleelliset asiat!Mulli75 kirjoitti:Hyvä muisti sinulla, auton merkkikin oikein arvattu/muistettu.
Kuten myös sen, että ko auto taisi olla tummanvihreä
Ämmässuon kaatopaikka muuten tuottaa valtavan määrän metaania vuosittain, joka lämmittää muistaakseni kolmasosan Espoosta. Harmi kyllä valtaosaa kaasusta ei pystytä käyttämään, joten se poltetaan taivaan tuuliin.
Ja ai niin, jos kotikemistimme haluavat suuntautua todelliselle tulevaisuuden alalle, suosittelisin biotekniikkaa. Ymmärtääkseni suomalaisesta tikkuviinasta voi jatkossa tulla varsin kiinnostava tuote, kunhan prosessista saadaan nykyistä tehokkaampi.
Ja ai niin, jos kotikemistimme haluavat suuntautua todelliselle tulevaisuuden alalle, suosittelisin biotekniikkaa. Ymmärtääkseni suomalaisesta tikkuviinasta voi jatkossa tulla varsin kiinnostava tuote, kunhan prosessista saadaan nykyistä tehokkaampi.