
Autokoulun apukirjalliset
Näin teen myös itse. Jotkut innokkaat vaan ottaa oppia tuosta ja vilkuttavat aina ympyrään tullessaan, koska ympyrässähän ajosuunta on sama kuin minne se vilkku heiluu heti oikealle käännyttäessä.AarneAnkka kirjoitti:paitsi jos olen kääntymässä heti oikealle. Silloin näytän vilkkua jo ennen ympyrään saapumista.
Tämä taas todistaa sen että suurin osa ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä tai heitä ei kiinnosta ajella autoa oikein liikenteessä.
No siis tottakai mä laitan sen vilkun niinQ sinne ympyrän suuntaan vilkuttelemaan, et kaikki varmasti näkee et mä nyt ajan hei täs ympyrässä!1!! (Enintäs kymmene varvii sai ajaa Turus, aika tylsii ne turkulaiset. Tääl stadis oon joskus ajanu ainaki 15 ja Jonesuussa 20.)
Joojoo, kyl mä oikeesti sen ekan pistin.
Joojoo, kyl mä oikeesti sen ekan pistin.
Ranskalaiset liikenneympyrät ovat vittumaisia, kuten ranskalaiset yleensäkin. Suomessa on yleensä tottunut siihen että isojen liikenneympyröiden jokaisesta kaistasta pääsee edes jonnekin (esimerkkinä Haagan liikenneympyrä), mutta ainakin niissä mihin Ranskassa eksyin, sisäkehällä meni yksi kaista joka ei johtanut minnekään. Siinähän sitten tein pari kunniakierrosta liikenneympyrän ympäri kun patonginpurijat eivät millään päästäneet takaisin ulkokaistoille.
Joku voisi liittää tuohon vielä sen kuuluisan kuvan Briteissä sijaitsevasta liikenneympyrärykelmästä josta hullukaan ei ota selvää.
Joku voisi liittää tuohon vielä sen kuuluisan kuvan Briteissä sijaitsevasta liikenneympyrärykelmästä josta hullukaan ei ota selvää.
Ranskalaiset ovat kato niin itsevarmoja kuskeja. Vähän röyhkeyttä peliin ja tööttiä soimaan ni hyvä tulee.hebuli kirjoitti:Ranskalaiset liikenneympyrät ovat vittumaisia, kuten ranskalaiset yleensäkin. Suomessa on yleensä tottunut siihen että isojen liikenneympyröiden jokaisesta kaistasta pääsee edes jonnekin (esimerkkinä Haagan liikenneympyrä), mutta ainakin niissä mihin Ranskassa eksyin, sisäkehällä meni yksi kaista joka ei johtanut minnekään. Siinähän sitten tein pari kunniakierrosta liikenneympyrän ympäri kun patonginpurijat eivät millään päästäneet takaisin ulkokaistoille.
Nim. Pariisin Riemukaaren ympäriajanut
hebuli kirjoitti:Ranskalaiset liikenneympyrät ovat vittumaisia, kuten ranskalaiset yleensäkin.

Siinähän sitten tein pari kunniakierrosta liikenneympyrän ympäri kun patonginpurijat eivät millään päästäneet takaisin ulkokaistoille.
Tässä voin antaa vinkin: ranskalaiset ajavat periaatteella "perästä tuleva väistää": ei kannata turhaan sihdata väliä johon autonsa lykkäisi, koska siihen ei ole tarvetta. Vilkku päälle ja kaistan vaihto, voilà, ihme on tapahtunut.
Opin kyllä paikallisille ajotavoille nopeasti tuon jälkeen. Siinä missä Suomessa painaisin jarrua, siellä vastaavassa tilanteessa opin painamaan kaasua. Samaten stuntti jossa ajoin kaupungissa iltapimeällä kaksisuuntaisen kadun keskiviivalla kahden auton (ohitettava ja vastaantulija) välistä kohotti hieman matkustajien kulmakarvoja. Ei se ollut niinkään uskalluksesta kuin ihan uudesta asenteesta kiinni. Pääsin siitä onneksi eroon palattuani Suomeen, kun normaalisti olen varsin rauhallinen ja harkitsevainen kuski.Angita kirjoitti:Ranskalaiset ovat kato niin itsevarmoja kuskeja. Vähän röyhkeyttä peliin ja tööttiä soimaan ni hyvä tulee.
Opin myös että turhaa niille paikallisille on yrittää puhua sen enempää englantia kuin surkeaa kouluranskaanikaan. Suomella ja käsien huitomisella pärjäsi hyvin.
Juuh. Kylläpä allekirjoittanutta riipii tuo ihmisten tusseroiminen moisessa jakajassa. Sinne kun ei jotkut hinttarit ja ämmät uskalla/osaa ajaa ollenkaan ennen kuin jakaja on täysin tyhjä liikenteestä. Siihen vaiheessa yleensä sitten ehkä mennään myös kun perässä tuleva torvisoittokunta turhautuu ja painaa ohi väkisin tai tulee antamaan ajo-ohjeita ikkunasta.
Minulla on vuosien saatossa silmä kehittynyt sen verta paljon, että pysty aika hyvin arvioimaan, aikooko jakajassa ajava positu seuraavasta liittymästä vai ei vaikkei vilkkua käyttäisikään.
Tietty sitten senkun laskee vaan oli eessä tahi ei. Antaa palaa vaan sano. Kyllä ne, kelle suora pelti merkkaa enemmän kuin vitutus jarruttelee vaikka ympyrässä etuajo-oikeutettuja olisivatkin.
Minulla on vuosien saatossa silmä kehittynyt sen verta paljon, että pysty aika hyvin arvioimaan, aikooko jakajassa ajava positu seuraavasta liittymästä vai ei vaikkei vilkkua käyttäisikään.
Tietty sitten senkun laskee vaan oli eessä tahi ei. Antaa palaa vaan sano. Kyllä ne, kelle suora pelti merkkaa enemmän kuin vitutus jarruttelee vaikka ympyrässä etuajo-oikeutettuja olisivatkin.
Mun täti j(oka on saanut ajokorttinsa ennen kuin autoihin edes rakennettiin vilkkuja) laittaa vilkun päälle liikenneympyrään ajettaessa (eli aina oikealle)
ja ottaa sitten pois ympyrän jälkeen. Joskus olen yrittänyt vähän vihjaista oikeaoppisemmasta vilkutustavasta, mutta niin se kuulemma pitää tehdä, kun lehdessäkin luki..
Sama rouva tietty arvostelee kovaan ääneen niitä, jotka ajavat ympyrään ilman vilkkua.
ja ottaa sitten pois ympyrän jälkeen. Joskus olen yrittänyt vähän vihjaista oikeaoppisemmasta vilkutustavasta, mutta niin se kuulemma pitää tehdä, kun lehdessäkin luki..
