Sivu 271/302

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:25
Kirjoittaja exPertti
Tyyliin:

Byrokraatti: Kelan paikallinen puhelinpalvelu
ND: hyvää päivää, miten menee. Kysyisin mitä mahtaa kuulua hakemukselleni?
B: ei olla ehditty mitään tehdä, mitäs tänne soitat?
ND: Niin, tottahan se on, nykyään on niin kiire kun on työntekijöistäkin pulaa. Voisivat määrärahojanne kyllä lisätä.
B: Mikäs se hakemusnumeronne olikaan? katsotaan
...
ND: kiitokset korvaamattomasta avustanne. Hyvää syksyn jatkoa.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:25
Kirjoittaja NuoriDaavid
^Kiitos neuvoista :)

Täytyy harjoitella linkkuveitsikumarrusta ennen konttoriin lähtöä!

Tässä sairaanhoitokorvaushakemuksessa Kelalla on kyllä vahva yliote, koska hakemuksia ei kirjata lainkaan järjestelmään tulovaiheessa. Eli ei ole mitään mahdollisuutta selvittää, missä se on :)

Voisi tietysti kumartaa heti ovesta tullessaan ja vielä ennen asiakaspalvelijalle puhumista..

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:29
Kirjoittaja huima
^Niin. Empatialla pärjää yllättävän hyvin.

Eivät ne byrokraatitkaan koneita ole vaan ihmisiä, jotka joutunevat vieläpä toimimaan tosi tympeässä koneistossa joka rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan tehdä asioita hyvin. Esimerkiksi se Hesarin artikkeli, jossa se sossusetä sanoi että pomot ja mittarit pakottavat käsittelemään raha-anomuksia nopeasti, sen sijaan että ratkottaisiin miksi sama kaveri on taas matti kukkarossa ja elämänhallinta hukassa.

Ei sun asiaa auta yhtään jos siihen menee vielä lisäksi vittuilemaan päälle.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:33
Kirjoittaja NuoriDaavid
Tää sairaanhoitokorvausasia on kyllä ihan mekaaninen. Ei tarvitse muuta katsoa kuin taksan mukainen hinta, josta Kela korvaa 60%. Mutta en tosiaankaan usko, että asia on ilkeyttään jätetty käsittelemättä.

Mutta kuten sanoin, Kelan systeemissä on kyllä tässä tapauksessa sellainen v-mäinen piirre, että näitä hakemuksia ei tulovaihessa diarioida järjestelmään. Eli mun on mahdotonta selvittää, onko hakemus tullut konttoriin ja missä se mahtaa tällä hetkellä olla.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:36
Kirjoittaja Manaaja
Muutenkin mun mielestä toi on vähän suhteetonta alkaa vaatimaan kelan päätöksiä alle kelan listaamien keskimääräisten käsittelyaikojen, kun siinä samassa käsittelyjonossa on ihmisiä jotka odottaa kolme kuukautta tuijotellen yksinumeroista rahasummaa sillä ainoalla tilillään, mistä pitäis penskatkin ruokkia. Daven elämänlaatu ei taida kurjistua ihan samoilla mittareilla, jos se kelan pilluralliraha joka menee yhdellä tankkauksella Audin tankkiin, ei nyt tulekaan tilille ihan tällä viikolla.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:42
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Mä luulen, etä Dave on tottunut saamaan rahalla keskimäääräistä parempaa ja joutuisampaa palvelua, eikä vaan kykene alentumaan taviksen tasolle. Muistakaamme bussikaistan käyttö tässä yhteydessä!

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:43
Kirjoittaja Kiukkutipu
Asiaa auttaa kamalasti kun on hyvä tuttu Kelassa töissä... :roll:

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:46
Kirjoittaja Nergal
Kahvinkeitin laukesi, aamu on pilalla.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:47
Kirjoittaja NuoriDaavid
Mulle oleellista on, että tiedän, että asia on hoidossa. Eli jos saan vastaukseksi, että kyseisssä konttorissa heinäkuun hakemukset ovat vielä käsittelemättä, niin se kelpaa mulle. Mun ei ole mahdollista selvittää asiaa puhelimitse, koska Kelan konttoreihin ei voi soittaa. Soitin palvelunumeroon maanantaina ja silloin lupasivat välittää viestin ko. konttoriin ja välitää, että odotan yhteydenottoa. Jos ko. konttorista olisi vaivauduttu ilmoittamaan mulle, että heinäkuun hakemukset ovat vielä käsittelemättä, niin se kelpaisi mulle.

Tavoiteaika sairaanhoitokorvauksien käsittelyyn on kaksi viikkoa ja nyt on kulunut ainakin yhdeksän viikkoa. Ei ole kohtuutonta kysyä, missä mennään.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:49
Kirjoittaja Riemumieli
Kelasta muuten voi todeta, että sieltä ei tule ulos kuin tuubaa. Perustelemattomia päätöksiä (yleensä kaikki, ne kun tulevat paskanpuhumisgeneraattorista), päätöksiä ilman hakemusta, asiantuntemattomuutta ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Mutta miten muuten voisi ollakaan, kun sitä valvoo eduskunta, tuo dorkien tiivistymä?

Edelleen Davella on oikeus pyytää arviota päätöksen antamisajankohdasta hallintolain (434/2003) 23.2 §:n perusteella.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:50
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
NuoriDaavid kirjoitti:Ei ole kohtuutonta kysyä, missä mennään.
Ei olekaan. Itse tartuin vaan harmituksesi voimakkuuteen.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:50
Kirjoittaja NuoriDaavid
Riemumieli kirjoitti: Edelleen Davella on oikeus pyytää arviota päätöksen antamisajankohdasta hallintolain (434/2003) 23.2 §:n perusteella.
Kiitos tästä.

Tulostin nyt ko. lain mukaan konttorivisiittiä varten. :)

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:51
Kirjoittaja NuoriDaavid
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei ole kohtuutonta kysyä, missä mennään.
Ei olekaan. Itse tartuin vaan harmituksesi voimakkuuteen.
Mulla on joissain asioissa tarvetta kontrollifriikkiyteen. Mun täytyy tietää, missä mennään.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:58
Kirjoittaja NuoriDaavid
^^ Voiko arviota vaatia kirjallisena?

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 9:58
Kirjoittaja elco
huima kirjoitti:^Niin. Empatialla pärjää yllättävän hyvin.

Eivät ne byrokraatitkaan koneita ole vaan ihmisiä, jotka joutunevat vieläpä toimimaan tosi tympeässä koneistossa joka rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan tehdä asioita hyvin. Esimerkiksi se Hesarin artikkeli, jossa se sossusetä sanoi että pomot ja mittarit pakottavat käsittelemään raha-anomuksia nopeasti, sen sijaan että ratkottaisiin miksi sama kaveri on taas matti kukkarossa ja elämänhallinta hukassa.

Ei sun asiaa auta yhtään jos siihen menee vielä lisäksi vittuilemaan päälle.
Olen vakuuttunut siitä, että byrokraattien kanssa pärjää parhaiten kun ei hermostu, ymmärtää että viiveitä tapahtuu ja on mukava Mies.

En ole muistaakseni koskaan diilannut jonkun kelan kanssa, mutta esim. lentomatkaillessa saa seurata megaperttien skitsoamista jos lento on myöhässä, matkatavarat hukassa tai muita kamalia vastoinkäymisiä tapahtuu. Se tyyppi siinä asiakaspalvelukontaktissa kuuntelee sitä samaa paskaa päivästä toiseen, joten voisi kuvitella, että skitsoilulle on aika turta. Vittuilu ei auta asiaa: jos haluat, että jotain tapahtuu niin rakentavalla suhtautumisella ei häviä mitään, mutta sillä voi voittaa, koska skitsoiluun turta aasiakaspalvelija auttaa mieluummin mukavaa Miestä kuin perttiä.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:06
Kirjoittaja exPertti
elco kirjoitti:Olen vakuuttunut siitä, että byrokraattien kanssa pärjää parhaiten kun ei hermostu, ymmärtää että viiveitä tapahtuu ja on mukava Mies.

En ole muistaakseni koskaan diilannut jonkun kelan kanssa, mutta esim. lentomatkaillessa saa seurata megaperttien skitsoamista jos lento on myöhässä, matkatavarat hukassa tai muita kamalia vastoinkäymisiä tapahtuu. Se tyyppi siinä asiakaspalvelukontaktissa kuuntelee sitä samaa paskaa päivästä toiseen, joten voisi kuvitella, että skitsoilulle on aika turta. Vittuilu ei auta asiaa: jos haluat, että jotain tapahtuu niin rakentavalla suhtautumisella ei häviä mitään, mutta sillä voi voittaa, koska skitsoiluun turta aasiakaspalvelija auttaa mieluummin mukavaa Miestä kuin perttiä.
Siis mukava mies = pertti.

Minähän juuri neuvoin miten näitä pitää käsitellä.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:07
Kirjoittaja huima
elco kirjoitti:Vittuilu ei auta asiaa: jos haluat, että jotain tapahtuu niin rakentavalla suhtautumisella ei häviä mitään, mutta sillä voi voittaa, koska skitsoiluun turta aasiakaspalvelija auttaa mieluummin mukavaa Miestä kuin perttiä.
Jeh.

Vittuilu voi auttaa hetkellisesti omaa tunnetilaa ja pätemisen tarvetta, mutta sillä tavalla ei saa automaagisia upgradeja parempaan huoneeseen, paikkaan koneessa tai mitään muutakaan positiivista, joka saattaisi olla asiakaspalvelijan vaikutusmahdollisuuksien piirissä.

Yllätyin positiivisesti pari vuotta sitten, kun maailman tympeimpiin ja kivikasvoisimpiin yrittänyt pariisilainen asiakaspalvelijatar lentokentän tiskillä auttoi minua ja kolleegaa hoitamaan itsemme koneesta myöhästyttyämme kustannustehokkaasti takaisin Suomeen vielä saman illan aikana -- vaikka ensimmäinen hinta-quote oli tuhansia. Ystävällisyys ja wink-wink - nudge nudge - auttoi.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:10
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
^^ +1
Kun malttaa aluksi olla ymmärtäväinen kiireelle yms. selittelyille, olet jo vahvoilla myöhemmille vaatimuksillesi.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:19
Kirjoittaja Riemumieli
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Voiko arviota vaatia kirjallisena?
Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi. "Suullisesti on näin kerrottu", sanot sinä. "Ei ole kerrottu, olet ymmärtänyt väärin, olemme Kela eli yli-ihmisiä", sanoo Kelan koppi. On muistettava myös se, että tiskeillä ei ole asiansa osaavaa väkeä, muuten olisivat muualla.

Lisäksi on muistettava, että virkamies on eri asia kuin vaikkapa lentoyhtiön työntekijä. Kenellekään ei tarvitse vittuilla, mutta ei myöskään tarvitse ymmärtää kiirettä, resurssipulaa tai muuta. Ne eivät kelpaa perusteiksi laillisuusvalvojille, miksi siis kansalaiselle? Oikeuksista kiinni pitäminen ja niiden perään kuuluttaminen ei ole vittuilua, vaikka se virkamiehestä siltä tuntuukin. Itse olemme osamme valinneet, fiksut eivät virkamiehiksi päädy.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:26
Kirjoittaja NuoriDaavid
Minä puolestani uskon, että paras asenne on ystävällinen, mutta antaen kuitenkin ymmärtää, että asia on helpompi hoitaa nyt kuin myöhemmin. Eli sen takia varaudun ottamalla mukaan kirjallisen vaatimuksen hallintomenettelylain 23§:n mukaisen arvion saamiseksi. En tietenkään vedä pyyntöä esiin ensimmäiseksi, vaan vasta, jos en saa vastausta.

Olen aivan samaa mieltä, että vittuilu ja itsensä korostaminen harvoin auttaa asian eteenpäin viemistä. Sen sijaan ystävällinen vihjaus siitä, että jos et nyt hoida asiaa, niin joudut tekemään paljon enemmän työtä, saattaa auttaa.

Mutta puhtaalla ystävällisyydellä kannattaa aloittaa ja sitten korottaa panoksia tarvittaessa.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:31
Kirjoittaja Nergal
Paras asenne on:

Kuva

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:34
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Voiko arviota vaatia kirjallisena?
Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi. "Suullisesti on näin kerrottu", sanot sinä. "Ei ole kerrottu, olet ymmärtänyt väärin, olemme Kela eli yli-ihmisiä", sanoo Kelan koppi. On muistettava myös se, että tiskeillä ei ole asiansa osaavaa väkeä, muuten olisivat muualla.

Lisäksi on muistettava, että virkamies on eri asia kuin vaikkapa lentoyhtiön työntekijä. Kenellekään ei tarvitse vittuilla, mutta ei myöskään tarvitse ymmärtää kiirettä, resurssipulaa tai muuta. Ne eivät kelpaa perusteiksi laillisuusvalvojille, miksi siis kansalaiselle? Oikeuksista kiinni pitäminen ja niiden perään kuuluttaminen ei ole vittuilua, vaikka se virkamiehestä siltä tuntuukin. Itse olemme osamme valinneet, fiksut eivät virkamiehiksi päädy.
Olen varma, että sinulla olisi mahdollisuus saada parempaa palvelua menettelemällä toisin. Tässä on vähän samantyyppinen asetelma kuin oletko mielummin oikeassa vai onnellinen-sanonnassa. Eli paras lopputulos usein syntyy, kun itse antaa vähän periksi. On itsensä huijaamista ajatella toisin.

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:35
Kirjoittaja NuoriDaavid
Olisko tällainen vaatimus viskaalille annettavaksi ok?

Voinko vaatia itselleni kuittausta siitä, että olen antanut vaatimuksen heille?

Vaatimus Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaisen arvion saamiseksi.

ND (xxxxxx-xxxx) lähetti Kelan Kampin konttoriin heinäkuussa 2012 sairaanhoitokorvausanomuksen koskien käyntiään lääkärikeskus xx 12.7.2012.

Vaadin Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaista kirjallista arviota, koska Kela antaa kyseisestä hakemuksesta päätöksen.

Helsinki

28.9.12

ND

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:40
Kirjoittaja saira
^ Pyydän jo etukäteen anteeksi, mutta naurahdin, kun tuli mieleen, et voi kun niillä, jotka ihan oikeasti tarvitsisivat rahojaan Kelasta, jaksaisivat yhtä hyvin vaatia/pyytää vastauksia sieltä... (Elä ND käsitä väärin, ihan yhtä lailla mä monessa muussa asiassa vaadin vastauksia yms. ja mietin miksei mun mieskään jaksa vääntää niinkuin minä esim takuuasioista.)

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Lähetetty: 28.09.2012 10:50
Kirjoittaja exPertti
NuoriDaavid kirjoitti:Olisko tällainen vaatimus viskaalille annettavaksi ok?

Voinko vaatia itselleni kuittausta siitä, että olen antanut vaatimuksen heille?

Vaatimus Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaisen arvion saamiseksi.

ND (xxxxxx-xxxx) lähetti Kelan Kampin konttoriin heinäkuussa 2012 sairaanhoitokorvausanomuksen koskien käyntiään lääkärikeskus xx 12.7.2012.

Vaadin Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaista kirjallista arviota, koska Kela antaa kyseisestä hakemuksesta päätöksen.

Helsinki

28.9.12

ND
Lähetä tämä vasta jos et saa sieltä mitään vastausta hienovaraiseen kyselyysi.